1e poging start IUI 2020 DEEL 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door BibiQ, 7 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    ja precies dat.. zo fijn dat er hier mensen zijn die het helemaal begrijpen.. ik bereid me al helemaal voor op de teleurstelling en heb aan de andere kant af en toe van die visioenen dat ik m’n vrienden en familie ein-de-lijk eens kan zeggen dat we een kindje krijgen.. pfff..

ja ik heb ovitrelle gezet idd. Voelde er ook niks van! Alle kwaaltjes begonnen pas na een week een beetje eigenlijk. Net als normaal..
    maar opzich wel beter, want ik had de vorige keer Pregnyl en daar kreeg ik meteen allemaal kwaaltjes.

jij had nu ook ovitrelle toch?

2. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    welkom! Ja het is toch wel fijn om met gelijkgestemden te kunnen praten hoor. Ik heb verder niemand in m’n omgeving die dit meemaakt..

maar hier ben je een van de velen :)

was het eerder nog niet bekend dat de zaadkwaliteit wat minder was? Want daar zijn toch anders ook medicijnen of trajecten voor?

WLKMBBY22 vindt dit leuk.
  3. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.484
    3.110
    113
    Vrouw
    Ah ja dat hoorde ik van iemand anders ook, meer klachten van pregnyl.
    Jep ik had nu ook ovitrelle.
    Tsja dat heb ik dus ook, na een week beginnen de maandelijkse klachten :p Hahah ik herken die visioenen.. ga ik fantaseren over hoe ik het iedereen zou vertellen hahah. En hoeveel zwangerschapstesten ik dan wel niet zou gaan doen xD alleen maar voor t idee hahah. Gelijk baby kleertjes kopen etc etc hihi .. en dan word je ongesteld :roflmao::oops:

Maarja. Een keer gaat het raak zijn, en dat kan heel goed deze keer zijn! Voor ons beide.

willow1988 vindt dit leuk.
  4. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    ik hoop het zoooooo!!!
    Hoe lang moet jij nog wachten?

5. WLKMBBY22

WLKMBBY22 Niet meer actief

Ja daar zijn zeker andere trajecten voor, maar bij t eerste zaadonderzoek zat hij op 60miljoen dus op dat moment zat t wel goed.. waar het dan nu ineens vandaan komt we hebben geen idee..

Volgende ronde 3 dagen onthouding dan maar.. even geen lol voor de inseminatie En dan hebben we indien nodig een gesprek met de arts.. ik wil niet de IUI kansen “opmaken” als t tegenvalt met de cijfers..

ik heb ook Ovitrelle gespoten zondag en heb dan na 3 dagen al last van “kwaaltjes” opgezwollen borsten enzo..

6. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.484
    3.110
    113
    Vrouw
    Haha nog twee weken:roflmao:

7. marsha95

marsha95 Actief lid

18 aug 2021
    207
    217
    43
    Vrouw
    pedagogisch medewerker
    We zijn inderdaad verder aan het testen. Sommige dingen konden nu gelijk gedaan worden. Dus die zijn getest maar de uitslag duurt 3 maanden. En de andere testen kunnen pas na 10 tot 12 weken ontzwangerd te zijn. Maar hier willen wij niet opwachten omdat de kans zo klein is dat er iets ontdekt word. We gaan nu verder worden we voor die tijd niet zwanger kunnen we de laatste testen als nog doen.

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.648
    27.301
    113
    Vrouw
    Ik voel mij altijd zwanger door de ovitrelle maar pregnyl is idd erger. En ik gebruik utrogestan en dat bedondert je helemaal :oops:

@marsha95 verdikke zeg... 4 miskramen :(

WLKMBBY22 vindt dit leuk.
  9. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Wat een herkenbare berichten weer allemaal. Zo fijn om ervaringen van anderen te lezen. Ik heb het vandaag even moeilijk gehad. Weet niet of het de hormonen zijn of gewoon de druk van het traject… Ben zo verdrietig vandaag. We gaan dan ook een pauze inlassen als deze ronde niet lukt, vandaag besloten. Even twee maandjes zonder hormonen. Moeilijke keuze, maar ik heb echt even een break nodig van de rollercoaster.

Waarschijnlijk zaterdag of zondag de iui, vandaag was er 1 eitje van 15mm.

lille, WLKMBBY22, GroeneBomen en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Hi iedereen!

ik zou ook graag meepraten met jullie, ik zit inmiddels in de wachtweken van onze 4e IUI. Bij ons beide geen bijzonderheden gevonden maar toch nog geen succes gehad. Praat dus graag met jullie mee, zie ook al wat bekenden uit n paar andere topics volgens mij. :)

lille, Ava101, Milena92 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Een ding scheelt wel, met iui heb je in principe geen maximaal aantal vergoedde pogingen (zoals bv wel bij ivf). Ze houden in principe 6 pogingen aan en daarna ivf, maar als jij zelf liever nog een paar iui pogingen doet zullen de meeste ziekenhuizen daar wel aan meewerken. Daar hoef je je geen zorgen om te maken dus. Hooguit dat de kans dat iui werkt met verminderd aantal zaadcellen veel kleiner is en dat je dan de iui dus zou doen met n hele kleine kans.

WLKMBBY22 en willow1988 vinden dit leuk.
  12. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ow.. dan zit je nu nog ff in de “rustige” week, Geniet ervan ;)

ik heb nog steeds de hele dag zo’n zwaar, menstruatie-achtig gevoel in m’n buik. Soms doet het echt zeer.. dit begon zaterdag/zondag al en nog steeds geen menstruatie..normaal heb ik dat 1 dag voor m’n menstruatie..
    Ik word hier heel onzeker van..ik zit pas op 14 dagen na de IUI, dus testen heeft nog weinig zin.. maar zit mezelf wel behoorlijk gek te maken zeg..

Kletskous82 vindt dit leuk.
  13. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon testen nu. Toen ik zwanger was had ik op donderdag menstruatieklachten maar het kwam niet. Op zaterdag was het 14 dagen na de IUI en op zondag teste ik positief. Heel veel succes jij.

14. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Hier gister de uitslag van het placenta onderzoek gekregen. Ze hebben de oorzaak gevonden. Een van de ernstigste zwangerschapscomplicaties die maar zelde voorkomt 2-4 op 1000. De placenta is gedeeltelijk losgelaten waardoor de bevalling is begonnen. De oorzaak was een gesprongen adertje met een stolling. Heb geluk gehad dat de placenta niet volledig is los geraakt want daar kun je een zware bloeding van krijgen. Fijne nieuws is wel dat we weer zwanger mogen worden al gaat dat wel een angstige tijd worden. We hebben besloten om het eerst zelf te gaan proberen voordat we met IUI weer starten omdat je na een zwangerschap heel vruchtbaar bent. Moet nog 2 wk wachten en zodra ik dan ongesteld ben mogen we weer.

lille, WLKMBBY22, marsha95 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    @Milena92 die timing bij jou is toch perfect. Tegen mij zeiden ze toen 36 uur IUI en rond 40 uur komt eisprong. Dus als jij om 20 uur spuit gezet hebt dan Rond 12 uur de eisprong. Tegen mij zeiden ze toen 12 uur IUI en 16 uur eisprong. Om 15:45 voelde ik de eisprong. 2 plofjes...later zagen ze ook 2 eitjes op de echo...1 bevrucht en 1 niet. Merk je al iets?

Milena92 vindt dit leuk.
  16. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Maar 14 dagen na iui is de testdag toch? Bij ons wel in ieder geval. Mag ik vragen waarom je nog niet test? Vind je het te spannend misschien? + ik duim voor je!

WLKMBBY22 en Kletskous82 vinden dit leuk.
  17. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Jeetje, wat een spannende tijd zal dat zijn geweest tot de uitslag van dit onderzoek. Vreselijk verdrietig dat het is gebeurd. :(

Fijn voor je dat er duidelijkheid is én dat jullie weer opnieuw kunnen proberen.

18. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.484
    3.110
    113
    Vrouw
    Ja snap ik, dat klinkt ook wel heel erg hoopvol.. :) :)

19. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.484
    3.110
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook wel goed, ik dacht even dat het 24-36 uur was, dan zou het een beetje te laat zijn. Mijn inseminatie was nu dus 40 uur na de Ovitrelle. Ik voel nu niks maar is ook 1 dpo :p

Wat fijn dat jullie wel de oorzaak weten! Dat lijkt me toch een geruststelling. Al is het natuurlijk hartstikke klote dat je dit meemaakt :( :( Ja wie weet word je gewoon natuurlijk snel zwanger nu :D mocht ik zwanger raken, zou ik om die reden inderdaad snel voor de tweede gaan daarna. Je ziet zo vaak dat mensen (zelfs na traject) bij de tweede ineens snel zwanger zijn als ze snel na de bevalling weer opnieuw proberen. Het is dan misschien niet ideaal maar als het m'n kansen vergroot, wil ik het wel proberen haha.

20. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Gaan wij ook doen. T verdriet blijft toch als we meteen starten maar ook als we een half jaar wachten. Hoop dat t bij jou nu raak is.

Milena92 en Ava101 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina