1e poging start IUI 2020 DEEL 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by BibiQ, Feb 7, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kattenmama

kattenmama Bekend lid

Oct 14, 2020
    813
    628
    93
    Female
    Zit midden in m’n wachtweken nu, maar vandaag en gister mega last van m’n buik. Echt spierpijn ofzo, kan natuurlijk nooit nu al van innesteling zijn, maar toch denk ik soms; nou dit is wel anders nu.. Ik zal wel gewoon m’n buikspieren flink gebruikt hebben of last van m’n darmen oid, maar als dat zo is gaan we de laatste iui in en daar ben ik opzich ook wel aan toe; uitzicht op iets nieuws waardoor we gevoelsmatig meer kans hebben

2. Littledreamers

Littledreamers Actief lid

Feb 24, 2022
    260
    234
    43
    Female
    Jeetje wat fijn! Gek hè, je hebt hier zo naar verlangt. En nu het zover is, kan je het eigenlijk niet geloven. Ik ben heel blij voor je! Hoe ver ben je nu? Ik hoop dat de misselijkheid snel wat af mag gaan zakken.

3. Marian7112

May 27, 2022
    9
    14
    3
    Female
    Hoi allemaal,

Ik lees al een poosje mee en ik merk dat ik het fijn vind om te lezen dat ik niet alleen ben. Sinds september 2020 probeer ik zwanger te worden, maar we zijn overklaarbaar verminderd vruchtbaar. Deze cyclus heb ik mijn eerste IUI met Chlomid 50 mg en Pregnyl. Mijn eitje was op de dag van het spuiten van de Pregnyl 18 mm. Twee dagen later ben ik geïnsemineerd en mijn man had 31 miljoen cellen. Al met al mooie resultaten.

Vandaag zou ik mogen testen, maar mijn man is op vriendenweekend. We hebben besloten om samen zondags te testen. Volgens mijn planning zou ik zaterdag (uiterlijk zondag) ongesteld moeten worden. Afgelopen dinsdag had ik hele licht bruine afscheiding. Ik vraag mij af of dit een innestelingsbloeding geweest kan zijn. Eigenlijk ga ik er vanuit dat ik morgen ongesteld, maar stiekem hoop ik op wat anders....

Erg spannend allemaal!

Littledreamers and Kletskous82 like this.
  4. Ava101

Ava101 Bekend lid

Mar 7, 2022
    607
    499
    63
    Female
    Utrecht
    Welkom @Marian7112, fijn dat je meeschrijft! We herkennen de spanning en onzekerheid allemaal. Ik hoop voor je dat de eerste ronde meteen raak is.

Littledreamers and Marian7112 like this.
  5. Ava101

Ava101 Bekend lid

Mar 7, 2022
    607
    499
    63
    Female
    Utrecht
    Is dit ronde 6 voor jullie? Ga je daarna over op ivf?
    Volgens mij is het iedere ronde weer anders.. qua symptomen etc. Dus denk niet dat je er nu al conclusies uit moet trekken hoor! Al begrijp ik je heel goed.

Ik had gister trouwens wat rood bloedverlies en heb daarna meteen het zkh gebeld om volgende ronde in te plannen. Maar daarna heeft het niet doorgezet.. alleen heel klein beetje bruin bloedverlies, maar nog geen menstruatie..

Wel balen want nu moet ik dus alsnog wachten tot m’n menstruatie doorbreekt..
    maar weet iemand of ik nu wel morgen kan beginnen met gonal-f (op dag 3) of moet ik dan weer wachten tot het echt doorbreekt en nieuwe afspraak maken?

6. kattenmama

kattenmama Bekend lid

Oct 14, 2020
    813
    628
    93
    Female
    Nee wij zitten nu in ronde 5. Hierna nog eentje en dan ivf. De kans dat er nu nog iets gebeurt is dus vrij klein..

Ik zou morgen gewoon naar het ziekenhuis gaan, daar checken ze alles toch even met een echo en dan kun je ook aangeven dat je eigenlijk nog weinig gebloed hebt.

7. Minetje

Minetje Actief lid

Oct 15, 2021
    250
    312
    63
    Female
    gefeliciteerd!! Zag laatst dat je vertelde zwanger te zijn… maar dat het nog spannend was… hopelijk kan je nu er toch wat meer van gaan genieten en hoop ik natuurlijk dat alles goed blijft gaan!! Al een tijdje geleden dat we elkaar hier spraken… maar interesse bleef :) bij ons helaas nog geen zwangerschap (in zicht) wij gaan van de zomer weer beginnen met 2de ivf traject.

Milena92 likes this.
  8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,655
    27,304
    113
    Female
    Je moet echt eerst goede menstruatie hebben en dan liefst uitgangsecho. Als je baarmoederslijmvlies te dik is, wat voor menstruatie nog zo is, is t niet slim om gonal f te starten. En je wil ook liefst zien dat eierstokken rustig zijn na menstruatie, voor menstruatie kan er bv nog cyste zitten. Dus niet eerder opstarten dan dat de hel losbarst.

9. kattenmama

kattenmama Bekend lid

Oct 14, 2020
    813
    628
    93
    Female
    Voor start met de gonal krijg je sws altijd een echo, daar kunnen ze het ook zien als je bms nog te dik zou zijn bv..

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,655
    27,304
    113
    Female
    Yep gelukkig maar. Met pech stimuleer je een cyste die is achter gebleven.

11. Marian7112

May 27, 2022
    9
    14
    3
    Female
    Gisteren
    Gisteren had ik hetzelfde. Is het bij jou ondertussen doorgezet?

12. willow1988

willow1988 Bekend lid

Sep 27, 2021
    711
    675
    93
    Female
    Nou, hier wordt even flink gebaald. Ik heb dus utrogestan gekregen met advies “een capsule inbrengen de middag na de inseminatie”. Dus om 12u heb ik dat braaf gedaan, maar dat blijkt dus te vroeg te zijn: het kan je eisprong tegenhouden. Lees ik net pas. Eigenlijk zou ik morgen moeten begin en. Ik baal als een stekker, dit is ronde 5 IUI en ik wil zo graag dat het goed gaat. Ik heb nog geprobeerd het eruit te halen, maar ja het was al opgelost. Stom stom stom. Moest het even kwijt hoor :(

13. Ava101

Ava101 Bekend lid

Mar 7, 2022
    607
    499
    63
    Female
    Utrecht
    ja m’n menstruatie is nu volop bezig.. dus dat is wel geruststellend. Bij jou?

Ik heb vaker gevraagd of ik geen uitgangsecho nodig heb, maar dat doen ze bij ons zkh alleen hij eerste ronde.

alles voelt verder weer zoals normale cyclus dus ik ga gewoon beginnen met gonal-f op dag 3.

14. Marian7112

May 27, 2022
    9
    14
    3
    Female
    Fijn dat je verder kan. Hoe lang moet je moet je Gonal F spuiten?

Hier nog steeds niks doorgezet. Voor de zekerheid maar een test gehaald voor als het nog steeds niet doorgezet is als mijn man vanavond thuis komt... Ik voel van alles, maar geen flauw idee wat het nou precies is

Milena92 likes this.
  15. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

Nov 13, 2019
    3,487
    3,113
    113
    Female
    Hoi!:)
    Wat leuk dat je iets laat weten!! En super bedankt ..:) :D

Maar wat rot joh, 2e punctie dus? Hoe trekken jullie het?

16. Ava101

Ava101 Bekend lid

Mar 7, 2022
    607
    499
    63
    Female
    Utrecht
    Maar heb je wel al bloed verloren? Of is er nog niks gebeurd? Ben benieuwd naar je test!

Ik moet gonal-f spuiten tot aan de echo op cd10. En dan bepaalt de arts tot wanneer ik nog door moet spuiten. Meestal nog 1 dagje en dan ovitrelle.

succes!

17. Ava101

Ava101 Bekend lid

Mar 7, 2022
    607
    499
    63
    Female
    Utrecht
    maar is het wel de middag na de IUI? Dan is het toch niet te vroeg? Kan je anders niet even het zkh bellen?
    Succes!

willow1988 likes this.
  18. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

Nov 13, 2019
    3,487
    3,113
    113
    Female
    Ah wat klote joh! Ja je krijgt ook zoveel instructies, soms moest ik het ook nog 3 keer navragen.
    Maar ik denk dat je eisprong vast wel gewoon doorkomt, toch? Misschien iets later? Maar dat geeft ook niet, de zaadjes blijven lang genoeg rondhangen. :)

willow1988 likes this.
  19. Marian7112

May 27, 2022
    9
    14
    3
    Female
    Bloed verloren is een groot woord. Ik had gisterochtend 1x een klein beetje bloed op het toiletpapiertje, maar meer nog niet.

Dankje!

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,655
    27,304
    113
    Female
    Relax, komt goed. Ik moet altijd op de dag van de eisprong starten: wanneer de eisprong exact is weet niemand. Eisprong is allang ingezet op dag van inseminatie en rondom dat moment ook. Niets aan de hand. Enne t lichaam neemt het in seconden op dus had niets uitgemaakt. Was dus helemaal goed wat je deed en maakt geen mallemoer uit. Alles is al in gang gezet dus.

willow1988 likes this.

Share This Page