Mag ik hier mn ei even kwijt omdat jullie het snappen..? Na de vorige IUI poging in eigen cyclus met 0,7 miljoen zaadjes heb ik gevraagd of we de poging daarna niet vast met stimulatie konden doen in plaats van na 3 keer zonder. Dit kon niet, ik moest eerst nog een keer in eigen cyclus. Na een langzaam groeiend ei was het dan gister zover. Nu waren er echter nog maar 0.4 miljoen zaadjes. Er is wel geïnsemineerd, maar de kans dat het lukt met deze hoeveelheid is natuurlijk nihil. Ik werd vandaag gebeld dat we gisteren besproken waren in het team en dat ze stoppen met de IUI behandelingen, want het heeft geen zin, ook niet met stimulatie. Ze wisten dat we niet verder willen gaan met IVF/ICSI dus hierbij stopt het. We mogen nog een afspraak maken om ICSI te bespreken, maar m'n man wilt dat absoluut niet. En ik tot nu toe ook niet (al doet dit nieuws me wel twijfelen). Huil al de hele middag, dacht dat we nog 3 kansen hadden hierna en ik heb dit echt niet zien aankomen. Opeens alle hoop weg op een derde. En ja ik ben enorm dankbaar voor m'n twee jongens, alleen dat neemt de wens voor nog een kindje niet weg. Door m'n niche hebben we zonder hulp sowieso nauwelijks kans.
♡♡♡♡ heel heel heel heeeeel k#t dit. Verdrietig hoor (En ik snap jullie volledig in de keuze, ook wij gaan niet door naar ivf hebben we al besloten bij de gyn en ook al gezegd waar onze grens ligt qua hoelang wij nog bezig willen)
Wat rot joh.. Snap idd dat je hier ff helemaal kapot van bent. Is er idd een reden dat jullie icsi niet zouden willen? Ik kan me daar niet zo in verplaatsen maar heb natuurlijk helemaal geen kinderen dus wellicht is dat nog anders oid? Ik zou denk ik toch nog eens in gesprek gaan met de artsen en wellicht kun je dan toch nog een paar iui’s met medicatie uit dat gesprek slepen? Of wellicht bij n andere plek? Maar anderzijds willen ze je natuurlijk niet voor niets naar icsi hebben. 0.4 is wel echt heel weinig.
Sorry dat ik er zo even in knal, terwijl er ook dames zijn met slecht nieuws nu (dikke knuffel), maar wil het zo graag delen. Want na bijna drie jaar is het gelukt. Eigenlijk zouden we een pauze hebben, en mentaal had ik al afscheid genomen van moeder worden met iui, maar we besloten tòch de laatste twee iui’s door te zetten. Gelukkig maar, want daar is ‘ie eindelijk. Een écht positieve test. <3 Sinds iui 4 at ik glutenvrij en bij iui 5 gebruikte ik op eigen aandringen van die utrogestan balletjes. We weten natuurlijk niet wat heeft geholpen. Misschien maakte het allemaal niks uit. Maar het is gelukt.
Joh wat goed!! Gefeliciteerd!!!! Best kans idd dat die utro iets gedaan heeft dan, heel fijn dat je dat getest hebt!! Ook fijn om nog eens iemand te zien waarbij het later in de iui opeens toch nog lukt.
Hoi allemaal.. Zit momenteel midden in mijn wacht weken. 3 juni mijn inseminatie gehad. Ik heb sinds vandaag met vlagen lichte menstruatie achtingen krampjes. Iemand hier ervaring mee ? Zou het iets kunnen betekenen? Het wachten duurt zoooo lang!!
Ja, de wachtweken zijn echt killing he. Ik heb wel menstruatieachtige krampjes gehad, maar dacht dat het door de utrogestan kwam. Verder geen enkele klacht, tot ik gister een vlaagje misselijkheid had en mn bh ineens meer gevuld leek. Ik denk wel dat iedereen weer andere dingen ervaart zo in de wachtweken, dus dat je er niet echt wat aan kunt ophangen. Ik maakte mezelf echt helemaal gek bij de eerste iui’s, met letten op symptomen en alles opzoeken enzo. Die stress gun ik niemand
Het is zo killing vooral aan die wachtweken dat je heel veel kunt merken terwijl het niets uitmaakt, pre-menstruatie klachten zijn exact hetzelfde als vroege zwangerschapsklachten, en een groot deel zit natuurlijk ook tussen je oren omdat je óveral op let in de hoop iets positiefs te ontdekken.. Dat is echt het zwaarst, en je kunt wel zeggen dat je het los moet laten en er niet teveel mee bezig moet zijn omdat je jezelf anders gek maakt, maar zo werkt het natuurlijk gewoon niet..
@willow1988 gefeliciteerd! Geniet ervan! een vraagje, kan ovitrelle binnen 6 dagen na het zetten van de prik uit je lichaam? Ik heb getest met een zwangerschapstest en ik zie geen streel meer….is dat niet te vroeg?
Thanks! En die ovitrelle; lijkt me niks mis mee hoor. Verschilt per persoon en tijdstip van testen, concentratie van urine etc zal ook uitmaken. Zolang het spul maar in je lijf zat op het moment dat het erin moest zitten!
De andere eileider neemt dit idd over. Door de druk schiet een eitje zo naar de andere kant. Legde de gynaecoloog uit toen ze bij mij de eileiders door spoten. Heel veel succes en geduld met het wachten weer.
Wat erg voor jullie maar ik snap wel dat jullie stoppen. Wij gaan ook niet naar IVF. IUI is voor ons ook de grens. Is het geen optie dat je man iets gaat doen voor zijn zaad. Mijn vriend had ook ooit mindere kwaliteit en dat kwam doordat hij een ontsteking had gehad en antibiotica had geslikt. Hij moest vitamine tabletten slikken en geen warme broeken meer aan en strakke boxers. Kwam dat thuiswerken even goed uit. Na 3 maanden heeft het pas weer zin om het zaad te testen. Was toen ineens 4 keer zoveel. Bepaald eten helpt ook om de kwaliteit te verbeteren.
Wat een geweldig nieuws na zo'n lange tijd eindelijk een streepje geniet ervan en doe lekker rustig aan!!!
Nu kom ik met een hele domme vraag. Welke zwangerschaps testen gebruiken jullie om vroeg te testen? Ik heb nog nooit in mijn leven een test gekocht. Ik wacht altijd tot ik ongesteld wordt en toen ik vorig jaar na de 1e IUI niet ongesteld werd had ik 1 test in huis, die ik van een vriendin had die zwanger was en hem niet meer nodig had. Heb toen keurig gewacht met testen tot het mocht en toen meteen een overduidelijke streep. Omdat we als het goed is volgende week mogen starten wil ik deze keer wel een voorraadje in huis hebben. Dus bestel ze alvast na jullie tips.