Hey dames, Jeetje ik heb even een paar pagina's terug gelezen en heel veel gemist zie ik. Sorry voor mijn afwezigheid. Na mijn vakantie heb ik t geprobeerd even los te laten tot mijn volgende menstruatie en vandaar dat ik hier ook even afgehaakt was. Mijn NOD was 1 juni en ik werd deze rond uiteindelijk pas op 5 juni ongesteld dus we hebben alle fases van hoop en verdriet weer door lopen. Morgen heb ik de echo op dag 11 van mijn cyclus om te kijken hoe mijn eitjes gegroeid zijn ik spuit nu met Gonal F elke avond en verwacht mijn ovulatie op vrijdag of zaterdag. Weer een spannende dag/moment ook voor mijn lieve man natuurlijk. Hij was afgelopen maandag ziek en heeft zich helemaal leeg gegooid zou dat invloed hebben op zijn kwaliteit denken jullie? We hebben weer goede hoop voor deze ronde! <3
Welkom terug dan! Is hij alweer opgeknapt inmiddels? Ziek zijn kan invloed hebben begreep ik van de laborant, maar vooral als ‘ie echt koorts heeft gehad. Wij waren eens naar de sauna geweest en dat zagen we gelijk in de aantallen. Je kunt het verder niet beïnvloeden, dus ik zou zeggen: zoek samen fijn veel afleiding tot die tijd (ja makkelijker gezegd dan gedaan ).
We hebben inderdaad wel in de gaten gehouden of hij koorts kreeg, maar dat gelukkig niet! We gaan straks lekker varen en laten de komende dagen weer op ons af komen.. Gefeliciteerd met jullie blijde verwachting!! Eindelijk en ook zo gegund!
Nee hoor, dat zal vast niet zoveel uitmaken voor de zwemmers gelukkig. Behalve als hij echt flinke koorts ofzo erbij had.
wat een goed nieuws zeg! heel fijn voor jullie! welke cyclusdag zit je nu? anders toch gewoon ovulatietesten beginnen rond dag 12 ofzo? @Patty86 ik krijg ook nooit een echo rond de iui hoor. Volgens mij is dat niet echt nodig omdat ze juist met de ovitrelle of pregnyl precies timen wanneer de eisprong is.
Wij hebben net evaluatie gehad in het ziekenhuis. was er wel zenuwachtig voor. En kwam vervolgens met een dubbel gevoel weer buiten. We zitten nu in de 4e IUI behandeling. Wat ons zkh betreft zouden we na deze poging door mogen naar IVF. Al raadde ze nog wel aan om tenminste 6 keer te proberen (je kan namelijk niet na iVF weer terug na IUI pogingen). Blijkbaar is er niet echt een wachtlijst en kan je na aanmelding ws binnen 8 weken mee met de IVF planningen (dus wel soort van wachtlijst haha). Tuurlijk ben ik blij dat we wel nog door mogen met het traject en ook naar een volgende, ietwat hoopvollere, behandeling mogen gaan. De kans van slagen is volgens de arts grofweg tweemaal zo groot (25 % IUI t.ov 50% IVF ongeveer?), dus dat klinkt goed. Maar het voelt ook heel dubbel..om meerdere redenen: ik had nooit verwacht dat het zo ver zou moeten komen..en ik blijf me er rot om voelen dat hij mij niet lukt en vriendinnen en familie om me heen wel.. ze blijven ook zeggen dat alles op zich goed is bij ons..maar waarom lukt het dan niet natuurlijk? IVF is wel echt veel zwaarder en invasiever dan IUI..daar zie ik erg tegenop ik heb aangegeven dat ik het gevoel heb dat er nog dingen niet goed onderzocht zijn bij mij. Maar als we dan de lijst langs gaan (schildklier, progesteron gehalte, eicel kwaliteit) dan zegt ze dat daar geen reden toe is of dat het niet te onderzoeken valt. als IVF niet lukt, dan is het afgelopen met de opties..dus het is nu voor mn gevoel alles of niets. Dus tja..ik moet het allemaal nog even laten bezinken geloof ik. Mn vriend staat er heel anders in, hij is heel hoopvol en wil gewoon iedere kans die we krijgen met beide handen aanpakken. Hoe staan jullie tegenover IVF? en tegenover dat gevoel van als dit niet lukt, dan blijven we met lege armen achter... (of hebben jullie die angst niet?)
@Ava101 moeilijke keuze ik zou ook zeker die 2 pogingen iui doen om ivf ook even goed te laten bezinken. Iui is al niet romantisch verwekken,maar ivf gebeurt dat zelfs al niet in je lijf. Tja lastig. Ik hoop dat ivf niet nodig zal zijn. Maar ik denk vooral dat je tijd nodig hebt om er meer naar toe te groeien. Voor ons is t duidelijk, geen ivf. Is ook besproken met onze gyn. Ik vind die belasting te groot en omdat ik van mijzelf geen cyclus heb zal ik hoe dan ook ondersteuning moeten hebben om cyclus te maken voor terugplaatsing of kunstmatig cyclus. Maar hoe dan ook, t is niet met alleen punctie gedaan en dan natuurlijk cyclus. Want dat laatste heb ik niet... En ja we hebben idd al 2 kinderen maar we hebben dit gesprek ook al gehad in 2019 waar onze grens lag. Als ik geen kind had, zou ik t antwoord niet weten. Mijn man heeft altijd gezegd: nee. Geen ivf.
Echt geen echo bij je iui? Ik heb ze altijd vanaf dag 10 en rond de eisprong om de paar dagen (heb een heel lange cyclus) meestal checken ze vlak voor de iui ook nog (de dag van de ovitrelle) meest sowieso voor ik die mee krijg. Op de dag van de iui inderdaad meest niet volgens mij.
Ik had ook op dag 16 pas een licht positieve test, dus het kan best goed zijn hoor. Er was op dag 14 nog niets te zien, maar bleek dus gewoon wel zwanger.
Ik snap heel goed wat je bedoelt.. Als ik eerder de kans gekregen had om over te switchen had ik het misschien ook al wel gedaan denk ik. Die laatste iui’s volgen eigenlijk heel weinig toe procentueel gezien. Dat gevoel dat er weinig onderzocht is herken ik ook wel, maar er is ook eigenlijk niet gek veel wat ze kunnen onderzoeken, met ivf zien ze de eicellen en bevruchting toch voor hun neus, voor mijn gevoel is dat ook een stukje onderzoek, als daar iets mis gaat zien ze dat dan gebeuren.. Maar voor ons is het ook duidelijk; wij willen door met ivf/icsi want we willen niets liever dan een kindje. Het is een zwaar traject en dat heb ik er absoluut voor over. Kan me ook voorstellen dat dat misschien anders is bij een volgend kindje. Ook het gevoel: wat als het nooit lukt herken ik.. Dat is echt zo’n naar gevoel. Maar ik heb wel vertrouwen in dat ivf/icsi nog meer duidelijkheid zou kunnen brengen en dat de kansen op succes iig weer een stukje hoger liggen, daarmee houdt ik mijn vertrouwen nog wel even op de been haha
Ik zal ook nog even een update geven; mijn cd10 echo was vandaag, 2 eitje op rechts van 1cm, bms bleef nog iets achter. Was toevallig bij mijn eigen arts en we hadden het over een afspraak om het beleid te bespreken, die hebben we voor dinsdag, hij wilde eigenlijk dat we die zouden verzetten tot nadat de 6e iui definitief mislukt was, maar daarna is hij op vakantie en daarna wij, dus de afspraak mag nu gelukkig toch doorgaan. Hij liet alleen al behoorlijk doorschemeren dat ik waarschijnlijk eerst geopereerd moet worden aan de cyste van 4cm (die al maanden op m’n rechter eierstok zit) omdat die laten zitten met ivf onhandig zou zijn met aanprikken ect. Na een operatie zouden we ook weer een paar maanden moeten wachten voor we dan door zouden mogen met ivf. Was wel ff onverwachts en ben heel benieuwd naar het daadwerkelijke gesprek van dinsdag.. Ben ook wel benieuwd op welke termijn die operatie zou zijn dan ect..
Ik snap je dubbele gevoel heel goed. Maar het is natuurlijk wel zo dat met IUI de kans wat groter is dan gewoon zwanger worden. Tegen mij zeiden ze 20%. Maar dat betekent dat de een bij IUI 1 zwanger is maar de ander bij IUI 6. Ik zou iig die 2 pogingen nog benutten. Je ziet genoeg stellen die bij poging 6 alsnog zwanger zijn. Wat is je leeftijd? In ons ziekenhuis gebruiken ze verschillende medicijnen. De menselijke variant zou duurder zijn. Vraag dat eens na. Vind ook dat ze alle onderzoeken moeten doen. Bij ons deden ze standaard eerst een schildklieronderzoek en bloed testen op chlamidia. En daarna hebben ze mijn eileiders gecheckt. Voor ons was IUI de laatste optie. IVF wil vooral ik niet doen. Mijn vriend heeft een grote kinderwens. Ik vond het ook al heel gezellig samen zonder Kids maar nu we Naud hebben gehad is de wens toch groter geworden. Ik blijf hopen dat de volgende IUI succesvol gaat zijn. En dat bij jullie ook de volgende IUI gewoon gaat lukken.
Klopt zo is het bij ons ook. Maar ze bedoelde op de dag van de inseminatie. Dan wordt er geen echo meer gemaakt.
Hier ook een weekje afwezig geweest en het proberen van me af te zetten! (Wat overigens barre slecht lukt) @willow1988 wat een geweldig nieuws zeg! Van harte gefeliciteerd! Krijg er zelfs een beetje hoop van! @Ava101 zo herkenbaar wat je stuurt met de vragen in je hoofd over IVF en wat als je met lege armen achterblijft? Hier in mijn omgeving vallen de zwangerschappen met bakken uit de lucht en merk dat ik echt niet altijd zo positief reageer als wenselijk is… En dan die vraag die al 3 jaar rondspookt, waaaaarom wij nog niet?! Over IVF hebben we het al gehad, we staan er voor open. Zo ver is het nog niet bij ons. Ik vind de wachtweken bij IUI toch echt wel slopender dan in de natuurlijke cyclus. Daarbij was ik echt niet fit van de clomid en Ovitrelle, meerdere daar last van gehad?
Dat ze die kieste niet al eerder weg hebben gehaald dan. Of maakte dat niet uit voor de IUI? Wel grappig dat je gister ook 2 eitjes had van 1 cm. Hier ook... lopen we exact gelijk als het lukt
Die ovulatie testen ben ik een beetje klaar mee. Hebben 1,5 jaar niet geholpen. Denk dat ik het gewoon vanaf zondag om de dag gezellig maak dan zitten we qua timing altijd goed. Ik heb toch nog verlof en mijn vriend werkt thuis haha. Zitten nu op dag 11. Toen het bij ons is gelukt had ik de IUI op dag 15 maar toen spoot ik hormonen en nu niet. Maar had toen een lage dosis dus geen idee op dat heeft bijgedragen toen. Zondag is het dag 14 dus als we dan beginnen met om de dag dan moet het goed zijn ook als de eisprong paar dagen later is. Als de eitjes zonder hormonen trager groeien dan kan de eisprong ook nog eens wat later zijn. Misschien beste doorgaan tm zaterdag dag 20. Krijg het nog druk haha.
En klinkt gek wat ik nu zeg maar mannen vinden het meestal niet zo heel opwindend als het zo gepland moet en ik lees ook dat hoe opgewondener je beide bent hoe meer kans van slagen dat ze naar de plek van bestemming zwemmen. Dus misschien beter om het hem gewoon helemaal niet te zeggen deze keer.