De cyste zou niet uit moeten maken voor zwanger worden en omdat hij niet groeit laten ze hem zitten, maar omdat ze met ivf in je eierstokken moeten gaan prikken wordt dat opeens een heel ander verhaal natuurlijk, dan gaat zo’n cyste opeens extra in de weg zitten. Moet zeggen dat ik het wel heel kut vind dat ze dit nooit eerder gezegd hebben. We zijn altijd uit gegaan van nu door in de ivf en n paar maanden wachten kan gebeuren daarvoor, maar nu eerst een operatie en dan nog een paar maanden wachten enzo.. Had daar echt niet op gerekend, dat is echt wel ff klote. Maar anderzijds is het misschien wel goed ofzo, dan zien ze de boel even vanbinnen en wie weet is daar nog iets aan te zien, was gisteren wel flink verdrietig ervan ff.. Maar eerst dinsdag maar ff afwachten wat het echt gaat worden
Meer opgewonden seks = hogere kans van slagen is echt onzin hoor, maar het maakt het natuurlijk wel een stuk leuker voor jezelf. Mijn man heeft gelukkig nooit issues gehad met presteren oid, met de ovulatietesten vertelde ik sochtends dat het zover was en wisten we dan dat we savonds seks zouden hebben, maar dat voelde voor ons beide nooit raar of ingewikkeld oid, gelukkig. Met de iui’s is het nu anders natuurlijk, zo je gedwongen aftrekken in n hok terwijl je weet dat mensen op je zitten te wachten lijkt me verschrikkelijk
Lieve meid, wat frustrerend allemaal en herkenbaar ook. Ik heb ook al die gedachten en gevoelens gehad, weet zo goed wat je bedoelt. Zelf wilde ik na vier keer juist het liefst stoppen met iui en door naar ivf vanwege grotere kans, maar de keerzijde was: dan loop je wel een paar kleine kansen mis. Dus gingen we door (naja en ik ben nu dus blij dat we dat deden). Kun je inloggen in je medische gegevens? Dan zie je welke bloedwaarden ze hebben getest (amh, T4, fsh, etc). Als dat allemaal binnen de norm is, gaan ze het niet uitpluizen. Als je écht geruststelling wilt, kun je heus om een bloedonderzoek vragen en daarop aandringen. Dat kan geen kwaad en zal bij jou stress wegnemen. Is ook belangrijk! Wel moeilijk om dan met de vuist op tafel te slaan, maar geruststelling is al zo weinig aanwezig in het traject, dan kunnen alle beetjes helpen. Snappen zij ook wel. Die angst van de lege armen is zo zo moeilijk. Krijg er weer tranen van als ik dit zo typ. Als ze nou zeiden “over een jaar ben je zwanger” dan was er überhaupt een horizon, met een stipje licht dat dichterbij kan komen met iedere slag die je slaat. Zonder dat vooruitzicht was het steeds maar een donker gat waar je in kijkt. Zo voelde het voor mij tenminste. Zo moeilijk en verdrietig Dikke knuffel.
Mag ik je vragen wat voor een cyste je hebt? Bij mij waren het 2 zogenoemde chocoladecystes die in eerste instantie ook konden blijven zitten en geen belemmering zouden zijn. Snap dat je mega verdrietig er van bent! Nu weer wachten op de operatie, maar wie weet inderdaad wat ze nog kunnen zien!
ja wel voorafgaand aan de IUI, op dag 10 en soms 12. Maar niet voor de IUI zelf. Volgens mij wilde @Patty86 dat graag om te zien of de eisprong wel geweest was, toch?
Precies gewoon gesprek afwachten en wie weet lukt het gewoon met IUI en is het niet meer nodig. Hoop het voor je.
Heb het toch echt gelezen zie foto. Voor dat potje hebben wij een goede oplossing gevonden. Mijn vriend vond dat ook altijd lastig. We doe het gewoon en zetten het potje op 't nachtkastje. Dan vullen... aankleden en vlug naar het ziekenhuis. Is gelukkig maar 10 min rijden.
Onze iui is afgeblazen. Het potje sperma is gevallen. We hebben dus niks om te insemineren. Volgende maand op vakantie. Wij kunnen dus pas in augustus een poging doen
Het is als het goed is een dermoid cyste.. Maar volgens mij kunnen ze dat pas met zekerheid zeggen als ze hem weggehaald hebben
Klopt, een orgasme van de vrouw zou wellicht bij kunnen dragen (hoewel daar eigenlijk weinig wetenschappelijk bewijs voor is) maar dan maakt de geiligheid van de vrijpartij natuurlijk eigenlijk weinig uit. Hier gelukkig geen problemen hoor met het vullen van de potjes, maar ik ben blij dat ik het niet hoef te doen. Het moet bij ons sowieso in het ziekenhuis omdat onze reistijd te ver is.
Hoi meid, wij hadden zon zelfde gesprek begin februari, toen hadden we 5 IUIs gehad. Onze gyn stuurde aan op IVF, terwijl ik het juist nog een kans wilde geven met IUI, omdat er bij mij dus ook niks werd gevonden dat mis was. Uiteindelijk mochten we dan nog 4 IUIs doen (tot 9 dus uiteindelijk). Ik zou toch vol gaan voor die laatste 2 IUIs ! Het kan echt zomaar zijn dat die raak zijn. Misschien eerst daar nog helemaal je focus op leggen? Het kan ook jou echt overkomen dat t lukt nu. En als t dan toch niet lukt, dan komt dat echt goed met IVF. Je wordt dan in feite zwanger gemaakt, als jouw baarmoeder goed functioneert raak je daar echt wel zwanger van. <3 Fijn dat je vriend zo positief is! Heel mooi dat je daar steun aan kan hebben
Het is wel zo dat als je meer opgewonden bent als vrouw, je slijm anders wordt en beter toegankelijk voor zaadjes. Dat maakt met IUI dan niet meer uit haha En n orgasme schijnt te helpen het sperma richting de baarmoedermond te duwen (wat dus ook niet van toepassing is met IUI). Wel denken ze dat een orgasme ook zorgt voor bewegingen in de eileiders, dat t eitje richting de zaadjes geduwd wordt. Maar da's dus weer na de eisprong
Wat een sufferds zeg dat ze het hebben laten vallen. Super balen voor jullie. Kon het niet opnieuw gedaan worden vandaag? Echt niet fijn dit.
Afspraken- en NOD-lijstje ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ Enigma - IUI-D ronde 3 Dvk1990 - ronde 3 / IVF ronde 1 Bvdm - IUI-D ronde 9 Ourbigdream - IUI ronde 7 Lille - IUI-D ronde 6 Glitterhartje - IUI ronde 2 Danie1989 - IUI ronde 1 Tunisiana - IUI ronde 4 BibiQ IUI-D ronde 3 Chococookie - IUI ronde 2 Marsha95 - IUI ronde 1 Groenebomen - ronde 4 Minetje - IUI natuurlijke cyclus ronde 3 Shiltje - IUI - ronde 2 Ekstertje - IUI - ronde 2 Mimi87-IUI natuurlijk cyclus ronde 5 Narcisje - KID - ronde 23 Littledreamers - rond 25 - iui ronde 3 Appeltaartje121 - IUI ronde 2 SM1987- KID ronde 7 Ava101- IUI - ronde 3 Willow1988 - IUI - ronde 3 WLKMBBY22, IUI - ronde 4 NOD / IUI pogingen: Ava 101, ronde 3 , nod 31-05-2022 LindaS80, ronde 1, nod 26-05-2022 WLKMBBY22, ronde 3, nod 01-06-2022 Overige afspraken: Littledreamers: uitgangsecho - 18-06-22 Zwanger: Enigma IUI-D ronde3 (ud 22 mei 2022) Goldieloks IUI ronde 8 Dvk1990 IVF 1e terugplaatsing EefjeLove IUI ronde 7 Glitterhartje IUI ronde 2 Lille IUI-D ronde 6 (15 oktober 2022) BibiQ IUI-D 3de ronde nat. cyc. Angel1986 IUI donor 1e ronde nat. Cyc
Ik ben helaas weer begonnen met menstrueren. A.s zaterdag weer voor een echo. Nu hopen dat 3x dan echt scheepsrecht is!
@Ava101 Ik begrijp je vragen en angst heel goed! Maar wat hierboven ook al gezegd is: als je nog IUI pogingen hebt én er is geen duidelijke medische reden waarom IVF nodig zou zijn, of tijdsdruk of iets, dan zou ik die IUI ook nog proberen. Ik heb hier kort meegeschreven toen ik begon met IUI-D. Na 3 mislukte pogingen moest ik een andere donor kiezen wat me emotioneel en financieel zwaar viel. Dat waren écht de laatste 3 kansen. Uiteindelijk kreeg ik 3 gratis rietjes erbij vanwege mindere kwaliteit. Na poging 5, 6, 7 had ik de hoop echt opgegeven. Bij mijn eerste zwangerschap was ik ongepland maar in 1x zwanger, en nu kon ik het niet meer?? Ik was me mentaal al aan het voorbereiden op IVF, daar twijfelde ik enorm over. Dat wilde ik helemaal niet. Dat stond niet in mijn 'plan'. Ruim twee weken geleden had ik IUI 8. En het inmiddels onverwachte gebeurde: ik ben zwanger! Wat ik je hiermee mee wil geven: er is altijd een kans. Het was poging 8 bij mij maar het had net zo goed 1 of 5 kunnen zijn geweest. Maar als je er mentaal aan toe bent je kansen te vergroten, dan is IVF natuurlijk ook een prima optie. Ik had IVF pas gemogen na mijn verjaardag, volgende maand.. Nu heb ik de eerste echo op mijn verjaardag. Wat een omslag! Die wens ik jou ook toe. En natuurlijk iedereen hier bij wie het niet gaat zoals gewenst en gehoopt. <3