1e poging start IUI 2020 DEEL 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door BibiQ, 7 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Dat geen trek had ik in het begin ook heel erg. Bij week 16 was ik 4 kg afgevallen maar vanaf dat moment kwam de trek weer terug. Ik kon vooral aardappels en vlees niet eten. Het heeft geen zin om je druk te maken. Je hebt er totaal geen invloed op. Bij mij denken ze nu toch een spontane vroeggeboorte en zonder aanwijsbare oorzaak. Vroeggeboortes kunnen gebeuren als je teveel doet. Ik ben van mezelf super actief en veel te druk. Hebben nu al afgesproken dat als ik weer zwanger ben ik niks meer ga doen. Dus doe jij maar niet teveel klussen. Onbewust buk je je dan toch vaak en til je dingen.

Milena92 vindt dit leuk.
  2. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Heerlijk naar Ibiza!!! Geniet er maar lekker van. Wij gaan over 2 maanden gezellig met vrienden naar Kos.

WLKMBBY22 vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Zalig! :D

Kletskous82 vindt dit leuk.
  4. WLKMBBY22

WLKMBBY22 Niet meer actief

Wat fijn!! Wij gaan samen en mijn beste vriendin woont daar dus zo fijn om haar ook weer te zien en samen te zijn!

We zijn weer n dagje dichterbij!

5. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik ongesteld ga worden. Maar is niet erg want dan kunnen we volgende week meteen starten. Zometeen het gesprek in ziekenhuis.

6. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Hoe ging je gesprek?

Ik druppel inmiddels sinds gisteren niet meer, eindelijk na een week lang spotting.. Maar zal dit weekend wel losbarsten voor m’n menstruatie..

7. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Kan het niet toch een innestelingsbloeding geweest zijn? Paar dagen geleden was je overtuigd dat de IUI niet gelukt is maar op basis waarvan?

Gesprek ging heel goed. Alleen even lastig om weer het verhaal te doen. Gelukkig was het de mevrouw waar we vorig jaar de 1e IUI hadden die meteen raak was. Heb gezegd dat ik haar het fijnste vond dus alle afspraken plannen ze bij haar. Ze had zich ook goed ingelezen wat er gebeurd was. En zodra het lukt meteen de volgende afspraak bij de gynaecoloog waar ik in behandeling ben. Als ik volgende week ongesteld wordt dan starten we. Ben wel beetje bang nu. Misschien lukt het weer zo vlug als vorig jaar. En dan??? Geen idee hoe ik die 9 maanden dan ga beleven. Maar eerst maar weer eens zwanger worden.

kattenmama en WLKMBBY22 vinden dit leuk.
  8. WLKMBBY22

Nou dan lopen we nog steeds gelijk, gisteren werd ik wakker met een lichte bloeding en een verschrikkelijke dag gehad.. Vandaag breekt het echt door en gaan we weer vooruit kijken, volgende week op vakantie dus even overleg met het zkh of we deze IUI kunnen plannen of dat we een maandje overslaan. Ik vind het erg verdrietig weer we hadden 3 mooie eitjes waarvan de Gyn zei durven jullie het aan en meer dan 2 miljoen zaadjes en dan toch weer die teleurstelling.

Ik ga aan het zkh vragen of ze bloed willen testen op hormonen, Foliumzuur en Vitamine D gedurende de maand iemand van jullie daar ervaring mee?

9. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    fijn dat het gesprek goed ging.. lijkt me idd heel confronterend om daar nu weer te zitten..
    Waarom ben je bang dat je weer snel zwanger wordt? De IUI is toch juist omdat je niet makkelijk zwanger wordt?
    Anyway.. misschien goed om het stapje voor stapje te bekijken. We zijn allemaal erg goed in hele doemscenario’s uit te denken (ik ook!) maar eerst maar eens vandaag ervaren ;)

succes! En ik hoop toch dat jullie snel weer kunnen beginnen.

Ik heb morgen weer de echo, die op dag 10 hoort maar ze hebben m per ongeluk ingepland op dag 9. Omdat ik altijd bang ben bij ons ziekenhuis dat ze ineens geen ruimte meer hebben als je iets wilt verzetten, heb ik de afspraak maar laten staan. Dus ben benieuwd!

10. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ah balen.. die klote teleurstelling altijd… het voelt zo hopeloos dan hè? Maar we moeten de moed niet opgeven hoor.

Ik heb geen ervaring met bloedprikken op die waardes tijdens je cyclus. Waarom zou je dat willen? Ik ben nl ook in gesprek met het zkh omdat ik het idee heb dat ze iets over het hoofd zien.. weet alleen niet wat..
    Beetje frustrerend.. maar ze vinden het niet snel nodig om iets te onderzoeken helaas..

11. WLKMBBY22

Ja hopeloos, moedeloos, verslagen dat voel ik allemaal al gaat het vandaag wel weer wat beter dan gisteren.

Ik wil graag de waardes weten van mijn progesteron en oestrogeen of die juist zijn voor de fases waar ik in zit tijdens mijn cyclus daarnaast is het goed om te weten of daar een disbalans in zit en je er iets aan kan doen door progesteron zalf of eventueel andere supplementen, B12, Vitamine D, extra foliumzuur etc.. Ik heb er ook nog niet naar gevraagd, maar het lijkt mij als ik wil dat ze dat onderzoeken ze dat toch wel doen?

12. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    @Kletskous82 Denk niet dat deze 6e keer gelukt is omdat ik nog nooit zwanger ben geweest en er nu niets anders is dan de afgelopen 5x. Die bloeding zal echt geweest zijn door de iui, begon de volgende ochtend na de iui en heeft een week geduurd, dat zou ook veel te vroeg zijn voor een innesteling op 1dpo. Maar het is oké, moet zondag of maandag ongesteld worden en daarna krijg ik dan eindelijk uitsluitsel over operatie of direct door naar ivf.

fijn dat je je afspraken nu kunt plannen bij die fijne arts! Lijkt me voor jou inderdaad echt mega spannend om weer zwanger te worden.. ❤️

@WLKMBBY22 wat verrot dan hè dat het ook met 3 eicellen niet lukt.. Klote proces is het ook. Bij mij hebben ze aan het begin voor het vruchtbaarheidsonderzoek bloed getest op dag 3 en zoveel dagen na m’n ovulatie. Is dat bij jou nooit gebeurd? Ik heb zelf ook los nog bloed laten prikken voor verschillende vitaminen, dat was via de huisarts.

@Ava101 succes met je echo!
    Dat gevoel dat ze ergens overheenkijken herken ik heel goed, er moet toch een reden zijn dat het niet lukt? Maar mijn arts vertelde de laatste keer dat iets van 25% vd mensen die bij ivf belanden onverklaarbaar onvruchtbaar zijn en dat de kans ook heel groot is dat ze er nooit achter gaan komen waarom het nou niet lukt (behalve als bv de embryo’s niet zouden vormen of niet zouden groeien oid bij de ivf). Was voor mij ook wel ff een reality check om me erbij neer te leggen dat we het waarschijnlijk nooit zullen weten..

Kletskous82 en WLKMBBY22 vinden dit leuk.
  13. WLKMBBY22

@kattenmama ik ben via de huisarts die al wat bloed had geprikt doorgestuurd echter is het nooit exact op die momenten in mijn cyclus geweest en dat wil ik nu alsnog wel vragen om te doen zodat ik dat ook kan uitsluiten.

14. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.799
    8.469
    113
    Vrouw
    Foliumzuur, vitamine b12 en vitamine D etc kan op ieder willekeurig moment geprikt worden. Hormonen moeten idd op een specifiek moment in je cyclus.

Kletskous82 en WLKMBBY22 vinden dit leuk.
  15. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Dit idd, op specifieke momenten in je cyclus gaat vooral over FSH, oestradiol en na de ovulatie progesteron.

vitaminen kun je vrij eenvoudig aanvragen via je huisarts, best kans dat ze eerder ook vooral naar chlamydia hebben gekeken, dat hoort bij t fertiliteitsonderzoek; als je ooit chlamydia hebt gehad heb je meer kans op verstopte eileiders. Hormonen kun je altijd eens navragen de volgende keer bij de gynaecoloog of dat wellicht nuttig kan zijn. Het zal een afweging zijn die ze maken om dat wel/niet te doen.

16. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    #1476 Kletskous82, 30 jun 2022
    Laatst bewerkt: 30 jun 2022
    Niet fijn dat je toch weer ongesteld bent geworden. Hier nog niet maar moet eigenlijk ook pas maandag. Had gister en vandaag buikpijn. Vind het erg vroeg voor menstruatie pijn. Toen ik zwanger was riep ik 3 dagen ik wordt ongesteld. Dat voelde ik zo maar was dus niet zo. Wacht maar gewoon af tot maandag. Dacht misschien wordt ik wel eerder ongesteld deze keer. Geen idee of dat meteen weer normaal is tweede keer na zwangerschap. Misschien beter deze maand overslaan jullie anders ben je er op vakantie ook zo mee bezig. Maandje rust kan ook goed zijn. Kun je er na de vakantie uitgerust weer voor gaan. Geen ervaring met testen van vitamine enz. Wel chlamydia en schildklier gecheckt.

17. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ja IUI inderdaad omdat we na 1,5 jaar niet zwanger waren. Maar 1e IUI was raak. Ik bedoel meer de angst erna. Hoop dat de 1e IUI weer raak zal zijn net als vorig jaar maar ben bang voor de tijd die daarna gaat komen. Omdat het bij 25,5 week mis is gegaan. Zal een angstige zwangerschap gaan worden. Ben helemaal niet bang dat het niet meer zal lukken. Ben er zeker van dat we met IUI weer zwanger zullen worden.

Die dag maakt niet zoveel uit. Ik had toen echo op dag 4, 11 en 13. En op dag 15 de IUI. Ze kijken op dag 10 waarschijnlijk alleen hoe de eitjes groeien en plannen paar dagen later weer een echo.

18. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Als je een normale cyclus hebt dan wordt dat niet gecheckt. Weet wel dat ze progesteron checken als iemand meerdere keren een miskraam heeft gehad. Dan krijg je soms spuit of tabletten. Hoorde laatst iemand die een te hoge ph waarde had in baarmoederslijmvlies. Dan hebben de zaadjes geen kans. Dat zou ik zelf ook wel eens willen testen.

19. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Die te hoge ph omzeilen ze door iui in te zetten, daarom onderzoeken ze het vaak niet omdat t onderzoek best duur is, dus is overstappen op iui (wat toch de oplossing is) makkelijker.

20. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ah zo. Mijn gevoel zegt dat ik dat heb. Gaan we zien of 't met IUI weer lukt.

Deel Deze Pagina