1e poging start IUI 2020 DEEL 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door BibiQ, 7 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Lees net even terug en zag dat jij GroeneBomen dit ook had vorige keer. Ik ben dus geweest op dag 3. Volgende keer zal ik de 1e afspraak wat later plannen. Ik mag vrijdag dag 6 wel terug om te kijken of de cyste kleiner geworden is. Twee weken geleden zagen ze twee grote eitjes dus ze zegt dat er een gesprongen is en de ander niet en dat veroorzaakt dan die cyste. Hoop dat ik er geen last van krijg.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Dat is zuur zeg :( Ja die van mij was 5cm, eierstok was niet eens zichtbaar meer. Gelukkig produceerde dat ie zelf geen hormonen en kon ik door met de clomid toen en kromp de cyste en groeide een eitje :) cyclus erna was ie verdwenen. Maar rot is het wel, met pech produceren ze zelf oestrogenen en gooien cyclus in de war namelijk. Hopelijk slinkt ie snel bij je en verstoord het je cyclus niet.

(Nu met gonal is een cyste helaas wel gelijk streep door behandeling dus ik ben altijd wat gespannen met de uitgangsecho)

Kletskous82 vindt dit leuk.
  3. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Eierstok zagen ze wel nog hier. Baarmoederslijmvlies was mooi dun. Een kant was rustig en andere kant die cyste van 4 cm. Ze zegt we kijken wel even vrijdag of ie kleiner is. Volgens mij mag je dan wel zelf proberen zwanger te raken alleen geen hormonen deze cyclus.

4. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ah wat balen zeg!
    Volgens mij zijn er wel dames die daar ervaring mee hebben en gaat het vanzelf weer weg?
    Mogen jullie wel zelf proberen?

5. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Hoi lieve meiden. Zoals de meesten weten was ik een tijdje afwezig omdat de vijfde iui raak leek. Maar helaas blijkt het vandaag een leeg vruchtzakje te zijn. We zijn zo vreselijk verdrietig. En boos. En gefrustreerd. Ik ben er misselijk van.

We proberen te denken aan het positieve; dat het überhaupt ooit eens is gelukt, maar dat is nu nog even moeilijk. We moeten nu wachten tot de miskraam op gang komt en kunnen de cyclus erna de draad weer oppakken. Vrijdag gaan we trouwen, dus ik hoop zo zo erg dat het zakje tot dan blijft zitten. Lijkt me vreselijk om die dag de miskraam te hebben… weet niet wat ik dan moet.

Na onze vakantie kom ik hier graag weer bij, om met jullie mee te praten.

6. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Ah wat klote :(
    Ik heb 1x na n week prikken n cyste gehad maar gelukkig nog niet bij n uitgangsecho.. Nu n maand wachten? Klote joh..

7. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Jeetje wat kut.. Hele dikke knuffel voor jou.. Snap inderdaad dat je probeert de positieve kant te bekijken, dat het een keer gelukt is vergroot je kansen op n succesvolle zwangerschap enorm, maar dat maakt dit natuurlijk zeker niet minder verdrietig.. :(

Hoop met je mee dat het iig tot vrijdag uitblijft, zou echt extra kut zijn als je op zo’n bijzondere dag zoiets verdrietigs moet doormaken.. :(

hele dikke knuffel ❤️❤️❤️

willow1988 vindt dit leuk.
  8. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ja zelf proberen mag wel.

9. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Och willow wat vreselijk voor jullie. Je was zo blij dat het gelukt was. En dan nu ook nog die onzekerheid wanneer het gaat komen. Hoop niet dat het gebeurd op jullie grote dag.

10. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Het is beter dat ze het al zien bij de uitgangsecho want door het prikken worden ze groter. Het positieve is wel dat de cystes vooral ontstaan als je heel vruchtbaar bent. Vaak bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Dit heb ik de laatste 9 mnd niet gehad dus zal nu toch door de zwangerschap zijn. Nu inderdaad een maandje wachten. En heb al zo weinig geduld.

11. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ah nee.. wat ontzettend naar… waarom nou toch hè?

ik weet helaas hoe het voelt en hoop dat je jezelf de ruimte geeft om al het verdriet eruit te laten.. het is ontzettend verdrietig en dat mag er ook zijn.
    Ik hoop dat jullie veel steun hebben aan elkaar en dat de bruiloft ook voor een fijne afleiding kan zorgen.

Heel veel sterkte de komende weken meis!

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Super dat baarmoederslijmvlies mooi dun is! Dat is heel gunstig. Ja op eigen houtje mag je wel door idd. Zonder hormonen.

13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Meid toch :( was er al zo bang voor maar had zo keihard gehoopt dat jij wel die geluksvogel zou zijn :( vreselijk wat afschuwelijk zo vlak voor je huwelijk ook nog. Kun je geen utrogestan vragen voor die paar dagen om het proberen tegen te houden tot na je huwelijk?
    Heel veel sterkte! :( een miskraam is heel rouwproces wat dat betreft :( helemaal in zo'n traject omdat je weer moet starten in t traject.... en positief zijn is echt niet nodig nu. Je kan beter al die rauwe emoties voelen. Dan is daarna weer meer ruimte voor andere positievere emoties.

14. Littledreamers

Littledreamers Actief lid

24 feb 2022
    260
    233
    43
    Vrouw
    Wat ontzettend balen! ik heb dit ondertussen 2 keer gehad. Bij mij de eerste keer vanzelf weg gegaan, de tweede is nog afwachten. Wacht nu op mijn menstruatie dan via een uitgangsecho weer kijken.

15. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Wij hebben vanmorgen weer de inseminatie gehad. Voor de 5e keer. Wordt routine zo hè? Wel raar hoor..
    De verpleegkundige zei dat ze eerder maar 3 IUI rondes deden voor overstap naar ivf, maar ze kwamen erachter dat er toch nog best veel zwanger werden van ronde 4-6. Dus vandaar nu 6 rondes voordat er ivf wordt geprobeerd.

nou goed, laten we hopen dat het ook zo voor ons is! Ik had twee mooie eitjes en m’n vriend 12 miljoen zaadjes na bewerking, dus de ingrediënten zijn er.
    Gaan we weer die fijne wacht weken in ;)

Littledreamers vindt dit leuk.
  16. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Hoop zo dat de 5e keer raak is voor jullie. Succes weer met het lange wachten.

Ava101 vindt dit leuk.
  17. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Klinkt goed!! Zeker met twee eitjes! :D Ja zeker kans!! :) Hier in het groepje zaten ook mensen die met IUI 7 en 8 zwanger zijn geworden ;) die dachten wss ook dat IUI niks werd.

Ava101 en Kletskous82 vinden dit leuk.
  18. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Dat zijn wel vooral mensen zoals jij toch, die iets van een switch in medicatie gemaakt hebben die dan toch beter gewerkt hebben.

Maar idd, het kán nog steeds..

Ik ben inmiddels 16DPO maar nog niet ongesteld.. Vorige maand was ik opeens ook later (toen werd ik 16DPO ongesteld zie ik), normaal haalde ik het nooit verder dan 12dpo. Ga er een beetje vanuit dat het te maken heeft met de omega 3 die ik sinds 1,5e maand slik, dat is namelijk het enige verschil.

Maargoed 16 dpo dus en zwangerschapstesten zijn negatief.. Vind het maar irritant, laat die menstruatie nou maar gewoon komen..

19. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ow das balen.. heb je nu ook n test gedaan? Ik heb ook 1 keer (van de 4 IUI tot nu toe) gehad dat m’n menstruatie later was. Zonder positief resultaat. Echt frustrerend!
    Kan het niet gewoon komen door de hormonen die je spuit? Want omega 3 lijkt me daar niet echt de oorzaak van..

20. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Ja geen idee, de omega 3 is het enige dat veranderd is, de medicatie is exact hetzelfde geweest als de afgelopen 6 maanden dus dat lijkt me niet.
    Ik test al n paar dagen elke dag omdat ik normaliter al 5 dagen ongesteld zou zijn. Heb zelfs vandaag nog test gehaald bij de kruidvat voor het geval m’n testen van telano niet goed zouden werken, haha.

Deel Deze Pagina