1e poging start IUI 2020 DEEL 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by BibiQ, Feb 7, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Appeltaartje121

Appeltaartje121 Actief lid

Apr 22, 2020
    350
    296
    63
    Female
    Ja ik heb Menopur gebruikt. Ovitrelle zou ook, maar mijn lichaam was al bezig met de eisprong. Anders zou ik vandaag de IUI hebben maar mijn ovulatie test was al positief en ik had al een groot ei. Vandaar dat ik er voor heb gekozen gisteren de IUI te doen, dus geen ovitrelle gebruikt.

Dit is al wel de 3e keer dat ik hormonen gebruik. De eerste keer kreeg ik zelf corona, de tweede keer was het zaad niet goed genoeg voor de IUI, en gister kon het gelukkig wel door gaan! 1.1 miljoen zaadjes na bewerking.. maarja, zoals ze zeggen, er is er maar 1 nodig! Eigenlijk verwacht ik er niet te veel van.. zelfbescherming denk ik. Na 2.5 jaar onverklaarbaar onvruchtbaar ga je er niet meer zo snel vanuit denk ik.

Nou ik had vannacht dus wel wat last moet ik zeggen.. een soort menstruatie krampen. Maar ze zeggen dat het kan komen door lucht wat mee gaat? Vandaag ook iets gevoelig maar geen pijn oid. Misschien ook omdat je je er op focust.

Oh ook spannend zeg! Heb je er een goed gevoel over? Jij hoeft dus niet meer zo lang op het wachtbankje! Had jij last na de IUI?

Milena92 and BibiQ like this.
  2. Littledreamers

Littledreamers Actief lid

Feb 24, 2022
    259
    233
    43
    Female
    Je hebt zo te lezen al best wat tegenslagen in het iui traject gehad dus zo te lezen. Wat zal het een opluchting voor je geweest zijn dat de inseminatie nu wel door kon gaan, dus zelfs wat eerder dan verwacht.

Die kramen zouden inderdaad kunnen komen door de lucht die mee gespoten wordt. Of door de vloeistof waar het zaad mee opgewekt wordt.

Wij zijn ook 2 jaar onverklaard niet zwanger geraakt. Ik gebruik gonal f en ovitrelle. Ik heb een aantal uur na de inseminatie echt hele erge krampen gehad, aanhoudend tot aan de nacht. Gelukkig daarna geen klachten meer.

Ik snap heel goed wat je zegt, je zelf een beetje beschermen voor de eventuele teleurstelling. Je durft er niet echt meer vanuit te gaan dat het misschien toch een keer goed gaat.
    Ik had afgelopen zondag wat bloed verlies, maar echt heel weinig. Zat gelijk helemaal in de stress:$. Nu had ik gister en eergisteren een heel licht streepje op een vroege zwangerschapstest. Maar dit bleek toch nog de ovitrelle te zijn, vandaag namelijk weer negatief getest.

Mijn menstruatie zou 3 maart moeten beginnen. Dus ik wacht nog maar even “rustig” af.
    Die wachtweken vallen mij best zwaar.

lille, Appeltaartje121 and Milena92 like this.
  3. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,802
    541
    113
    Female
    Utrecht
    Welkom terug en spannend! #gekruiste vingers!

Appeltaartje121 and Milena92 like this.
  4. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

Nov 13, 2019
    3,482
    3,110
    113
    Female
    @Appeltaartje121 en @Littledreamers
    Herkenbaar! Ook hier 2.5 jaar verder. Ik probeer ook wel een beetje hoopvol te zijn maar durf ook niet meer echt te denken dat het lukt uit zelfbescherming. Tis lastig om daar een weg in te vinden.. soms zo bang om kinderloos te blijven.
    Voor mij eerste ronde met hormonen, heb van mezelf ook een eisprong dus hoop niet dat er dan weer teveel eitjes komen. Maandag dag 10 echo.

Succes meiden ! :)

5. Littledreamers

Feb 24, 2022
    259
    233
    43
    Female
    Heb je last van de hormonen? Ik heb ook van mijzelf een eisprong, en was ook erg bang voor over stimulatie. Bij mij waren er tijdens de echo op cd3 al behoorlijk wat eiblaasjes te zien, uiteindelijk net op het nippertje met 3 grote follikels geïnsemineerd. Spannend, hoop dat je maandag goed nieuws krijgt. Ik duim voor je!

Milena92 likes this.
  6. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

Nov 13, 2019
    3,482
    3,110
    113
    Female
    Oh wat spannend dan..! Dan vind ik het ook nog spannender hahah. Ik had op cd4 ook veel follikels in beide eierstokken. Ben benieuwd.. maandag is echo op dag 10, zou het kunnen dat ik dan die dag al de Ovitrelle moet zetten??

Ik heb gelukkig totaal geen last ervan, jij wel? Ovitrelle zal wel meer merkbaar zijn lijkt me, aangezien t shotje hCG is :p

7. Appeltaartje121

Apr 22, 2020
    350
    296
    63
    Female
    Ook al erg lang in onzekerheid dus wat kinderwens betreft.. lastig hè..

Zou het eventueel van een innesteling kunnen zijn die bloeding?…

Spannend zeg, het kan natuurlijk nog! heel veel succes met het wachten de laatste dagen!!! Duimen voor een positief resultaat!

Littledreamers likes this.
  8. Appeltaartje121

Apr 22, 2020
    350
    296
    63
    Female
    Ja precies wat jij zegt! Ik heb ook een normale eisprong maar er werd gezegd dat de hormonen de kansen iets vergroten, Nouja dan pakken we die kans natuurlijk. Spannend! Dan kunnen ze gelijk zien hoeveel eitjes er zijn. Ik had er vorige keer 2, afgelopen keer 1. Maar de FA zei dus dat het niks uit maakt, dat meerdere eitjes je kansen niet vergroten. Dat wist ik niet.

9. Littledreamers

Feb 24, 2022
    259
    233
    43
    Female
    Moest inderdaad cd10 de hele ovitrelle zetten. 36 uur voor de inseminatie. Ik kreeg pijnlijke borsten en vermoeidheid van de ovitrelle. Verder nergens last van gehad gelukkig.

Super spannend. Echo cd10. Twee mooie grote follikels zou super zijn!

10. Appeltaartje121

Apr 22, 2020
    350
    296
    63
    Female
    Slikken jullie trouwens nog meer vitamines? Behalve dan foliumzuur?

BibiQ likes this.
  11. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

Nov 13, 2019
    3,482
    3,110
    113
    Female
    Ja precies, dat zeiden ze bij mij ook, om de kans de vergroten. Ook nog getwijfeld haha. Maar daarna zeiden ze dus dat twee eitjes de kans niet vergroten? Wat aan hormonen vergroot dan wel de kans?:p

12. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

Nov 13, 2019
    3,482
    3,110
    113
    Female
    Ik neem gewoon het zwanger multi vit potje van de Kruitvat haha. Maar na ruim 2.5 jaar begin ik het ook steeds vaker te vergeten haha oeps

BibiQ likes this.
  13. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

Nov 13, 2019
    3,482
    3,110
    113
    Female
    Oke ja dat zijn zwangerschapsklachten haha, irritant maar als het alleen dat is valt het mee inderdaad :)

Ja ontzettend spannend !! Dat is nu wel nieuw, dat het door de hormonen ook niet door kan gaan als er drie te grote follikels zijn. Ik ga dan nog wel even smeken of het door kan gaan :roflmao: ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat ik dan ineens zwanger ben van 3 als ik al 2.5 jaar niet zwanger wordt.

Ik hoop voor jou dat dat bloedverlies van zondag wat betekent..! Zou zeker kunnen.

BibiQ and Littledreamers like this.
  14. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

Oct 4, 2021
    2,388
    2,177
    113
    Female
    Deze hebben ze mij toen afgeraden. Zou te weinig van alles inzitten. Voor het zwanger worden kon ik beste gewoon losse foliumzuur nemen en vanaf het zwangerzijn begon ik dus met die kruidvat compleet maar dat moest ik van de diëtiste aanpassen naar multi prena fem van orthica.

BibiQ and Milena92 like this.
  15. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

Nov 13, 2019
    3,482
    3,110
    113
    Female
    Oke! Ja orthica is gelijk een stuk duurder :p maar goed dat je t zegt, ik dacht dat er genoeg inzat maar ik zie indd, van alles de helft van de richtlijn hoeveelheid, behalve van foliumzuur ijzer en vit D wel genoeg. Thx !

BibiQ likes this.
  16. lille

lille Actief lid

Mar 15, 2021
    486
    566
    93
    Female
    Maastricht
    Ik slik alleen extra calcium 1000mg en algemene zwangerschapsvitamine met visolie

BibiQ likes this.
  17. lille

lille Actief lid

Mar 15, 2021
    486
    566
    93
    Female
    Maastricht
    Ik heb even terug gelezen en kan zien dat er veel een nieuwe iui poging hebben gedaan ♡. Ik duim met jullie mee dat het allemaal plakkertjes zijn!

BibiQ, Milena92 and Littledreamers like this.
  18. Appeltaartje121

Apr 22, 2020
    350
    296
    63
    Female
    nou nu je het zegt! Goeie idd! Ik weet het niet eerlijk gezegd maar ik vertelde dat ik toch hoopte op 2 eitjes en toen gaf de FA aan dat het uit onderzoek is gebleken dat dat niet je zwangerschapskansen vergroot.. ik ga het eens vragen de volgende keer!

19. Appeltaartje121

Apr 22, 2020
    350
    296
    63
    Female
    ja ik heb het ook een hele tijd verslonst! Maar dacht nu na de eerste poging laat ik het maar weer oppakken Ik heb ook gewoon foliumzuur van de Kruidvat.

BibiQ and Milena92 like this.
  20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    De kans is wel verhoogd, met zo'n 0.5-1 procent. Dus vandaar :) maar niet zoals best veel mensen denken: o 2 eitjes, 2x zoveel kans! Nee helaas haha zo werkt t niet.

1 procent meer kans als je verminderd vruchtbaar bent is natuurlijk al winst.

Share This Page