1e poging start IUI 2020 DEEL 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by BibiQ, Feb 7, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    Ja, heb dat 1 of 2x gehad. Maar zolang het is verdwenen voor de eisprong maakt het niet uit. Vocht in baarmoeder voorkomt innesteling helaas. Maar kan ook zo ineens weer verdwenen zijn dus met volgende echo.

201987 likes this.
  2. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

Oct 4, 2021
    2,388
    2,177
    113
    Female
    #1822 Kletskous82, Aug 30, 2022
    Last edited: Aug 30, 2022
    Fijn dat het vanzelf eruit komt. En dat laatste komt er idd wel met de menstruatie uit. Bij mij zagen ze toen ook een eitje en twee weken erna al ongesteld. Fijn dat het zo gaat, hoef je iig geen ingreep te krijgen. Als je weet dat het weer de goede kant op gaat dan voel je je ook weer beter. Dat die menstruatie maar vlug komt.

3. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

Nov 24, 2018
    752
    422
    63
    Female
    #1823 Jacy82, Sep 1, 2022
    Last edited: Sep 1, 2022
    Ik kom ook weer eens kijken. Alweer een tijdje terug, want vorige mislukt en had toen vanaf iui al veel rare pijn, die ook noet bekend was bij kliniek. Vond t toen even tojd om mn lichaam te laten herstellen. wachtte sinds laatste menstruatie (mei) en na foamecho (juni) op volgende cyclus. Maar na vorige maand toch even met de arts gesproken te hebben echo gehad vorige week dinsdag om te kijken of ik met letrozol (ja toch? ipv chlomid zoals eerder) Of eerst menstruatie op moest wekken. Bleek dat ik precies een follikel had van 15mm dus mocht gelijk na 2 dagen terug voor nog een echo. Donderdag grote follikel en gelijk de ovitrelle moeten zetten. Vrijdag iui gehad, dus nu op dag 7 met wachten. Wel spannend zonder medicatie en t laatste rietje.

Voor mij volgens mij de eerste keer dat het binnen 24 uur na de ovitrelle was, maar ze zullen het wel weten wat ze doen.

Ga op m'n verjaardag testen....spannend...

Zo heel verhaal, maar ik heb t eigenlijk nog niemand verteld. Moest ook zo snel beslissen en had zoveel twijfels opeens of dit het juiste moment was. Maar dacht het moet zo zijn.

Groenebomen, gefeliciteerd met je zwangerschap, ik zie al een tijd op t forum, ben blij voor je (en voor alle anderen)

4. Littledreamers

Littledreamers Actief lid

Feb 24, 2022
    260
    233
    43
    Female
    Nou mijn menstruatie is weer begonnen. Wat een enorme teleurstelling weer. En wat een vreselijke afsluiting van onze vakantie, wij vliegen vandaag weer naar huis.

De moed zakt me nu toch echt wel een beetje in de schoenen.. gaat dit ooit nog lukken ?? Ik weet het niet meer zo zeker. Ik ben die teleurstellingen zo zat!

Zo maar weer bellen voor de uitgangsecho.:(

5. Littledreamers

Littledreamers Actief lid

Feb 24, 2022
    260
    233
    43
    Female
    Afspraken- en NOD-lijstje
    ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Marsha95 - IUI ronde 3
    Groenebomen - ronde 9
    Littledreamers - IUI ronde 4
    Ava101- IUI ronde 5 - miskraam
    Willow1988 - IUI ronde 5
    Kletskous82 - IUI ronde 1
    Kattenmama - IUI ronde 6
    Kusjevanmij - IUI ronde 6
    Patty86 - IUI natuurlijke cyclus ronde 1
    Hotsaflots88 - Iui D nc ronde 5
    201987 - IUI natuurlijk cyclus ronde 1

NOD / IUI:

Overige afspraken:
    04-09 Littledreamers- uitgangsecho

Zwanger:
    Enigma IUI-D ronde3 (ud 22 mei 2022)
    Goldieloks IUI ronde 8
    Dvk1990 IVF 1e terugplaatsing
    EefjeLove IUI ronde 7
    Glitterhartje IUI ronde 2
    Lille IUI-D ronde 6 (15 oktober 2022)
    BibiQ IUI-D 3de ronde nat. cyc.
    Angel1986 IUI donor 1e ronde nat. Cyc
    WLKMBBY22 - 4 rondes IUI - nat. zwanger

6. willow1988

willow1988 Bekend lid

Sep 27, 2021
    711
    675
    93
    Female
    Oh spannend ja! Precies op tijd die controle gehad dan. Wie weet had het zo moeten zijn :)

7. willow1988

willow1988 Bekend lid

Sep 27, 2021
    711
    675
    93
    Female
    :( Ik ken het wanhopige gevoel, de teleurstellingen zijn zo moeilijk he. Hoop dat je een goede terugreis had ondanks alles, met toch wat afleiding in het vliegtuig.

Bij mij was de onzekerheid na de vierde iui ook zo enorm, twijfelde toen echt aan alles. Maar ja, de vijfde x was het raak. En ik lees ook ervaringen waarbij het tot de zesde duurde. Je weet het gewoon niet, maar we hopen het allemaal!

8. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    3,562
    2,859
    113
    Female
    Hier vanmorgen weeer FM gehad. Dag 13 en de follikel is nog maar 12/13 mm terwijl vorige ronde mijn ei al op dag 12 weg was. De cyclus is dus weer wat langer. Ze hebben ook bloedgeprikt en die bevestigen het echobeeld. Voor de zekerheid morgen nog een FM meting. Waarschijnlijk maandag of dinsdag IUI. Dat zou dan dag 16 of 17 zijn. Dat is wel weer erg laat voor mijn doen. Ik doe ook voor de zekerheid een CB ovulatietest. Zo bang dat die straks weer zondag springt en we maandag te laat zijn. Ik weet het echt even niet meer. In juni ging het niet door, toen vakantie en toen gemiste eisprong en nu weer een trage follikel. Lijkt wel of het niet mag ofzo. Ik word er zo verdrietig van.

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    @Jacy82 spannend! Wat een bijzondere dag om te testen ook :)

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    Pfff stom sloom follikel. Kun je ook voorstellen dat als ie 18mm is je ovitrelle kan spuiten misschien voor de timing? Vermoeiend he als t telkens anders loopt :(

11. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    3,562
    2,859
    113
    Female
    Ja 18 mm en ik gok dat dat pas zondag is. Maar dan doen ze geen echo's of IUI. Dus ik hoop maandag IUI en ik doe nu ook gewoon ovulatietesten.

12. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    3,562
    2,859
    113
    Female
    Ik mag trouwens ovitrelle spuiten. Dat is al besproken. Ik heb het al in de koelkast liggen.

13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    Irritant he, hier was t ook altijd dicht in t weekend...

14. Hotsaflots88

Jul 2, 2022
    66
    46
    18
    Female
    :( succes!

Littledreamers likes this.
  15. 201987

201987 Actief lid

Jul 28, 2022
    418
    355
    63
    Female
    Ik had vandaag weer een inwendige echo.. linker ei nu 15 mm baarmoederslijmvlies 8 mm het vocht wat er dinsdag nog in zat is weg.
    Morgen ovulatietest als die positief is hoef ik de injectie ovirtrelle niet te zetten anders wel. Zondag wordt in geïnsemineerd… spannend
    ( 1e iui)
    Vraagje.. mag je gemeenschap hebben nu net voor de iui? De gynaecoloog heeft er niets over gezegd..
    Is in natuurlijk cyclus alleen evt. Morgen de ovirtrelle injectie zetten als ovulatietesten niet positief zijn.

16. Ava101

Ava101 Bekend lid

Mar 7, 2022
    607
    499
    63
    Female
    Utrecht
    Balen.. een menstruatie is al niet welkom en al helemaal niet op je vakantie..

geef de moed niet op hoor.. je hebt nog een paar pogingen toch? Sterkte weer even deze dagen.

17. Ava101

Ava101 Bekend lid

Mar 7, 2022
    607
    499
    63
    Female
    Utrecht
    Wij zijn gister naar het ziekenhuis geweest voor gesprek met de gynaecoloog. Was opzich wel fijn. Ze hebben meteen (6 buisjes) bloed geprikt om verschillende onderzoeken naar de herhaalde miskramen te doen. Volgens mij checken ze dan m’n schildklier en de stolling van m’n bloed.
    Over 3 weken krijg ik daar de uitslag van. De arts verwacht er volgens mij weinig van en denkt dat het vooral gewoon pech is.
    Ze raadde ons aan om nog een paar keer IUI te doen, want dat is opzich wel succesvol gebleken. Alleen kan niemand of niets helaas helpen bij het verder laten groeien van een embryo na een geslaagde bevruchting.. daar gaat ivf helaas ook niet mee helpen.

maar goed.. ze zei dat ze zeker nog goede hoop heeft voor ons en dat we echt de moed niet op moeten geven. Dus dat doen we dan maar!
    We kunnen ondertussen wel gewoon verder met de IUI, dus als ik weer ongesteld word dan mag ik weer bellen voor een nieuwe ronde.

dus nu maar vol geduld wachten op m’n menstruatie. Ik zit nu 26 dagen na de miskraam, dus wie weet…

18. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

Nov 24, 2018
    752
    422
    63
    Female
    Bij mij is t altijd op dag 17 pas 18mm geweest (wanneer ik dus wel een kenbaar cyclus had) ik vind het dus niet gek :). Maar wat vervelend dat het niet in t weekend kan bij jullie hier is t 7 dagen per week. (Gelukkig want mijn iui's waren tot deze altijd op zondag)

Oegstgeest sorry ik zie dat ik op t verkeerde berichtje reageerde. Maar goed, het is wel gek denk als je normaal eerder een eisprong hebt.

19. willow1988

willow1988 Bekend lid

Sep 27, 2021
    711
    675
    93
    Female
    Nee, binnen 48u vlak voor inseminatie niet, het zaad moet bij doneren namelijk vers zijn :) Spannend, veel succes!

201987 likes this.
  20. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

Oct 4, 2021
    2,388
    2,177
    113
    Female
    Ba wat sneu de laatste vakantie dag ook nog. Hoop dat jullie wel een fijne vakantie hebben gehad en goed uitgerust zijn. En dat dit goed uitpakt voor de volgende cyclus.

Share This Page