1e poging start IUI 2020 DEEL 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door BibiQ, 7 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    das goed nieuws! Ga lekker genieten van je vakantie, niet te veel bezig zijn met timing van alles. Dat kan je na je vakantie nog genoeg doen ;)

Kletskous82 en Hotsaflots88 vinden dit leuk.
  2. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Misschien een domme vraag, maar ik begrijp niet zo goed waarom jullie nog zoveel testen rondom de ovulatie doen als je ook al echo’s hebt en artsen die nadenken over de timing. Of doen jullie het allemaal in eigen cyclus? Wordt er bij jullie geen bloedgeprikt voor je LH piek?

Ik vraag het omdat ik een beetje stress krijg van het lezen van al die timings issues.. haha ;)
    Misschien vertrouw ik dan te veel op het ziekenhuis?

WLKMBBY22 en Hotsaflots88 vinden dit leuk.
  3. 201987

201987 Actief lid

28 jul 2022
    418
    355
    63
    Vrouw
    Nee die was nog niet donker genoeg… kan je ook zien heb de ovulatietest uitslagen toegevoegd
    Cd 12 9:37 geeft die 0,77 low aan
    Toen om 10:15 gespoten en om 13:15 geeft hij high aan zie bijgevoegde foto.

Bijgevoegde bestanden:

4. 201987

201987 Actief lid

28 jul 2022
    418
    355
    63
    Vrouw
    bij mij is dit de eerste iui, ik moet altijd alles kunnen beredeneren en snappen hoe het werkt.. daarom heb ik de ovulatietesten gedaan… ook omdat ik in natuurlijk cyclus de iui krijg.
    De lh is bij mij niet gepikt..
    Alleen een echo op dinsdag en vrijdag gehad

5. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Het ziekenhuis heeft vorige maand mijn ei gemist. Vandaar dat ik het nu niet helemaal meer uit handen durfde te geven.

Ava101 vindt dit leuk.
  6. Hotsaflots88

2 jul 2022
    66
    46
    18
    Vrouw
    Als ik het dan goed begrijp zou je in natuurlijke cyclus obv lh testen vandaag je iui krijgen? Ik gebruik ook de roze cb - heb meestal 2 dagen een smiley - test 1keer per dag in de ochtend en 24u na de positieve test is IUI. Vanuit het ziekenhuis zijn ze ook niet heel duidelijk in het gebruik ervan - als hij positief is moet je bellen. Maar als hij de dag erna nog positief is, wanneer springt je ei dan? (Zeker gezien timing wel cruciaal is in een natuurlijke cyclus) Daarnaast schijnt bewerkt bevroren zaad ook nog wat korter te zwemmen - dus ik denk hier ook veel over na - zeker als het al maanden niet lukt.

7. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ik test dat nooit. Vertrouw helemaal op de echo's. Dat is ook beter dan de ovulatietesten want die kunnen ook positief geven terwijl het nog niet zo is. De arts zei zelfs nu we zelf mogen klussen dat het niet nodig is om te testen. De meting zegt al genoeg. En met om de dag klussen in deze week zit je altijd goed. Bloedprikken doen ze bij mij nooit. Vertrouw helemaal op ons ziekenhuis. Vorig jaar is de eerste IUI immers gelukt. Zo benieuwd hoe het volgende maand gaat. Kan niet wachten dat ik mag starten.

WLKMBBY22 en Ava101 vinden dit leuk.
  8. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Dacht dat het ei dan springt binnen 24 uur na de tweede smiley en zaad leeft 48 uur. Dus volgens mij maakt het daarom niet uit hoe laat het exact is. Weet wel dat zaad beter te vroeg op de plek van bestemming kan zijn dan te laat. Het moet een bepaalde afstand afleggen en dan staat het op de wacht voor als 't ei springt

Ava101 vindt dit leuk.
  9. 201987

201987 Actief lid

28 jul 2022
    418
    355
    63
    Vrouw
    Ik gebruik geen cd 1 veelste duur en 2 niet betrouwbaar genoeg voor mij.. ik piek bij cd heel kort en dat pakte die dan niet, of ik had teveel gedronken. ik heb nu easy @ home testen en die premom app. Ik heb afgelopen zondag mijn iui gehad.

10. Hotsaflots88

2 jul 2022
    66
    46
    18
    Vrouw
    Ahja ik heb teruggekeken - ovulatietesten hadden toch ook za op zo peak? Hopelijk snel succes!

11. Hotsaflots88

2 jul 2022
    66
    46
    18
    Vrouw
    Na de eerste smiley hoef je eigenlijk niet door te testen (heb alleen in het begin doorgetest omdat ik bang was de piek te missen bij 1 keer per dag testen - maar ik heb dus een lange piek) …. Dus dan weet je helemaal niet wanneer de tweede smiley is? Nu snap ik hem helemaal niet meer….concluderend iui 24u na 1e smiley is gewoon goed toch?

12. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ja maar zelfs als de smiley blijft staan dan is er nog steeds 24 uur tijd. Zo vertelde een vriendin van me dat die daarmee zwanger is geraakt. Dan ben je vruchtbaar en 24 uur erna ook nog. Zou me er niet te druk om maken. Gewoon relaxed blijven. Stressen is helemaal niet goed om zwanger te raken. Zou me gewoon overgeven aan het ziekenhuis en het op je af laten komen.

Hotsaflots88 en Ava101 vinden dit leuk.
  13. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Heb net die app eens geprobeerd. Echt super handig hoe dat werkt. Gewoon met billige sticks die ik nog had liggen. Kunt in de app bij merk ook andere aanklikken. Volgens de arts gister moet het ei vandaag 1,5 zijn. Ik zal de komende dagen eens checken hoe het oploopt. Nog nooit zo gedaan.

Bijgevoegde bestanden:

201987 en Hotsaflots88 vinden dit leuk.
  14. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Nee hoor ik test eigenlijk nooit meer. De paar keer dat ik t deed leverde t alleen maar stress op omdat t positief was en het altijd vals bleek. Ik ga uit van de echo's. Maar die krijg je in t ziekenhuis (zoals t voor mij na jaren lezen lijkt) vaak veel minder dan ik in de kliniek. Vanaf dag 10 wordt t meest om de 3 dagen opgevolgd tot ieecht bijna geoot genoeg is dan om de dag bijna. Maar ik heb dus meest pas rond dag 17 en nu zelfs naar dag 20 een groot genoeg follikel. Maar er wordt in Nederland weinig bloedprikken gedaan voor de piek volgens mij. Dat is meer in België heb ik het idee.

Zelfde overigens met testen na de iui. Ik doe nooit vroege testen, en test ook niet meer rond dag 10 omdat ik geen stress om valse hoop wil. (Is het echt/is het ovitrelle/pregnyl). Vorige zwangerschap was pas bij 16 dagen positief, dus zelfs de 14 dagen was al een twijfel dat t niet gelukt was. Nog tot t weekend wachten nu :) e eerlijk gezegd vind ik dat deze keer niet zo moeilijk meer gewoon aan datum vasthouden is ook wel relaxed. Scheelt een hoop geld ook.

willow1988 en Kletskous82 vinden dit leuk.
  15. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ik wacht ook altijd gewoon dat ik ongesteld wordt. Toen ik daar vorig jaar over heen was getest en toen was ik ook zwanger. Op deze manier maak ik mezelf ook niet gek. Heb in mijn hele leven pas een keer of 4 een zwangerschapstest gedaan. Bij ons doen ze ook vanaf dag 10 echo's en dan om de dag totdat het ei groot genoeg is. Daar reserveren ze dagelijks tussen 8 en 9 tijd voor dus er is altijd plek.

16. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ja ik heb precies hetzelfde.. ik krijg er alleen maar meer stress van, dat extra testen.
    Woon jij in België? Of ben je daar onder behandeling? Hoe verloopt jouw traject tot nu toe?

17. Melanieex

Melanieex Actief lid

10 okt 2020
    283
    328
    63
    Vrouw
    Hooooooi.
    Mag ik hier gezellig mee praten?
    In 2020 iui traject gehad, gelukkig succesvol!
    Nu weer gestart, ronde 1.
    Merk dat ik het toch wel weer spannend vind. :p

18. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Hier is de inseminatie achter de rug! Het spreiden van de eendenbek vond ik best pijnlijk. Maar goed! Het zit erin. We zitten op het wachtbankje

WLKMBBY22, GroeneBomen, Kletskous82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Neehoor ik woon gewoon in Nederland, daar word ik ook behandeld. Mij traject. Is altijd wat lastig omdat ik vaak geen eisprong hebt bel ik vaak als ik na 2 maand ofzo nog niet opnieuw kan beginnen. En dan begint t gelijk met echo, medicatie als nodig om t op te wekken of zoals nu gelijk (of na paar dagen) ovitrelle vanwege een klaarliggen follikel. Nu 2 zwangerschappen gehad en 1 mislukte poging.

20. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ah ok. Wat fijn dat je al twee kindjes hebt (dat bedoel je neem ik aan?). Lijkt me zo bijzonder om moeder te zijn.
    De eerste twee ook met IUI of ging dat wel spontaan?

Deel Deze Pagina