1e poging start IUI 2020 DEEL 3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kiwi3191, 19 jan 2023.

1. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    646
    608
    93
    Vrouw
    Vandaag op 11dpo een witte vroege test, dus vermoedelijk zoals ook wel verwacht is het weer game over. Ik stap mentaal alvast van het wachtbankje af.
    Ik merk dat ik ook niet echt vertrouwen meer heb in IUI. De meeste zwangerschappen ermee ontstaan in de eerste 3-4 rondes, dus die hebben we gehad. Gelukkig staat 11 juli al een evaluatie gesprek gepland, ik bereid me alvast voor op een evt ivf traject :$

2. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Niet leuk maar goed dat je je alvast op IVF voorbereid. De kansen zijn dan gewoon veel hoger. Iedere maand de teleurstelling na IUI is ook niet fijn. Hoop dat de laatste IUI gewoon gaat lukken. Zo niet dan kom je maar gezellig naar de andere groep. De eerste dame uit deze groep heeft inmiddels de eerste punctie achter de rug. Persoonlijk vind ik het fijn om goede ervaringen te lezen omdat ik me toch zorgen maakte om de punctie.

Patty86 en Daydreamer89 vinden dit leuk.
  3. WannabeMammi

WannabeMammi Actief lid

3 jan 2021
    453
    416
    63
    Vrouw
    Hee meiden! Meningen gevraagd! Ben afgelopen donderdag ongesteld geworden, helaas niet gelukt dus. Dikke tegenslag, want had erg goede hoop. Nu het volgende; we zitten nog in het buitenland en een uitgangsecho zou pas maandag kunnen. Gebeld, maar dat zou te laat zijn (dag 5). Nu geregeld met het hotel dat we een dag eerder weg kunnen, dus dag 4 (zondag) voor een echo zou kunnen. Nu bel ik net en komen ze met het bericht dat ze in het weekend geen uitgangsecho’s plannen. Ik heb al eens eerder een uitgangsecho op zondag gehad, dus dat was nieuw voor mij. Was gisteren ook niet verteld. Wat nu dus betekent dat ik een maand moet overslaan. Daar ben ik heeeeel verdrietig over. Nu wil ik het ziekenhuis stalken dat ze me toch even laten komen zondag… Maar hoe gaan jullie om met dit soort dingen? Zijn jullie dan relaxt en wachten jullie gewoon een maand? Hebben jullie dit al eens meegemaakt? Moet ik me erbij neerleggen? Ik weet het even niet…

4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.231
    4.458
    113
    Vrouw
    Oh wat balen! Ik zou vooral vragen of het echt nodig is een uitgangsecho te maken. Hebben ze bij je eerdere rondes ooit tijdens de uitgangsecho iets gevonden waardoor het noodzakelijk is eerst te kijken? In Utrecht doen ze het bijvoorbeeld niet meer, tenzij er een reden is om het wel te doen.

WannabeMammi vindt dit leuk.
  5. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.231
    4.458
    113
    Vrouw
    ♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Patty86 - IUI ronde 7 - IVF
    Kletskous82 - IUI ronde 3 - IVF
    Humbly89 - IUI-D ronde 4 nat cyclus
    Kippie13 - IUI-d ronde 3 nat cyclus
    Esalki87 - IUI ronde 2 met Gonal F
    WannabeMammi - IUI 5
    Justanona - IUI ronde (2) 1 met Gonal-F
    Deesandbaby - IUI-d ronde 2 nat cyclus
    Daydreamer89 - (Clomid tot IUI3) IUI ronde 4 Puregon/Ovitrelle
    Mila - IUI ronde 5 natuurlijke cyclus
    Oilell - IUI ronde 2 met Gonal-F

IUI / NOD:
    Wannabemammi 18-05
    Daydreamer89 20-05 / 03-06
    Oilell 12-6 / 28-6

Overige afspraken:
    Kippie13 IUI-d 3 pas rond 14-06

Zwanger:
    201987 IUI ronde 1 nat. cyc
    Littledreamers IUI ronde 4
    SM1987 IUI ronde 11
    Melanieex IUI ronde 2
    Wishfull123 - IUI ronde 1
    Sappie91 - IUI ronde 1
    Muisjepluisje - IUI ronde 2
    Catlover2020 - IUI ronde 1
    Caithxxx- IUI ronde 4
    Johanna84 - IUI ronde 1
    Mokski - IUI ronde 2
    Humbly89 - IUI-D ronde 4
    Maankindje - IUI ronde 3

Zwanger na IUI vanuit: 1e poging start IUI 2020 deel 3 staat in zwanger.

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam en hoeveelste ronde.
    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE]en aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.

6. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    646
    608
    93
    Vrouw
    Hé wat stom, zeg! Ik zou inderdaad nagaan of het echt strikt noodzakelijk is om een uitgangsecho te krijgen, ik heb er zelf nog nooit eentje gehad (beleid verschilt dus echt). En als het per se moet dan nogmaals er achter aan gaan of het niet zondag kan omdat het vorige keer ook kon. En als het dan nog niet kan dan, ja, is het super super super kut om een ronde over te slaan :(

7. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Wat balen zeg :(

8. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Oohh dat is rot zeg :( ik zou er totaal niet relaxt mee omgaan, ik vind een maand niks doen echt verloren tijd want we zijn al zo lang bezig :oops: ik krijg ook nooit een uitgangsecho, misschien idd vragen of het echt noodzakelijk is? Hopelijk mag je toch gewoon starten!

9. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Ik heb zondag m'n eerste IUI, ben benieuwd :D
    Dinsdag was er op de echo nog niks bijzonders te zien, eentje van 11 mm.
    Vandaag was er eentje van 17 en eentje van 14 mm. En 3 van 12-13 mm. Ze hoopt dat die van 14 mm ook mee gaat springen en die anderen geen groeispurt meer maken. Was wel even spannend dus, want leek op overstimulatie, maar viel dus mee.
    Net Ovitrelle gezet, dus op naar zondag :D

Jeske90, Caithxxx, Wishfull123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    @WannabeMammi ik zou gewoon het ziekenhuis bellen en zeggen dat je er vanuit ging dat een uutgangsecho ook op zondag kon. zelfs vakantie eerder terug geregeld. Zo niet dan gewoon zonder uitgangsecho als mogelijkheid benoemen. Heb bij mijn 7 iui nooit een uitgangsecho gehad. Alleen straks voor IVF. Succes. Hopelijk gauw een oplossing zou rot als je weer een maand moet overslaan.

WannabeMammi en Kletskous82 vinden dit leuk.
  11. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Maandag op dag 5 is toch niet te laat. Ons ziekenhuis doet het alleen op dag 3, 4 of 5. Dag 5 beginnen met spuiten is gewoon prima. Ik zou vragen of het maandag gewoon kan. Dan ben je terug en is de afdeling open. Je eitjes groeien toch al ook zonder medicatie. De echo is alleen om te kijken of er geen cystes zijn en dan mag je medicatie. Je zou zelfs een cyclus kunnen doen zonder hormonen. Zie het probleem van het ziekenhuis niet. Ik snap je verdriet want je wil toch verder. Maar als het echt niet kan dan zou ik me erbij neerleggen. Het dan maar zien als een pauze maand. Even maandje rust kan ook goed zijn. Ik moet nu twee maanden wachten en misschien zelfs 3 of 4. Maar als dat ervoor zorgt dat het daarna makkelijk lukt met IVF dan kom ik wel over die maanden heen. En eerlijk gezegd vliegt de tijd. Eerste wachtmaand zit er hier over 1 week al op. Ik zou toch nog eens bellen waarom dag 5 een probleem is.

12. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Een uitgangsecho is wel belangrijk als je hormonen gaat spuiten. Ik heb twee keer een cyste gehad bij de uitgangsecho. Dan mag je niet starten want door de hormonen gaat de cyste groeien ipv slinken. Als de cyste dan groot wordt en knakt dan kan door het vocht je eierstok gaan draaien. Dan moet je met spoed naar het ziekenhuis. Ik heb verhalen gehoord van dames die hierdoor een eierstok kwijt zijn. Dat moet je niet wagen vind ik als je nog zwanger wil worden. Veilig starten vind ik belangrijker dan een maandje moeten overslaan. Volgens mij zit het verschil in chlomid of hormonen. Bij chlomid is een echo niet nodig.

13. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    646
    608
    93
    Vrouw
    Succes!! Hopen op een goeie ronde :thumup:

14. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Ik spuit al tijdje Gonal-F en heb nog nooit een uitgansecho gehad. Gek dan dat het zo verschilt per ziekenhuis hé?
    Maargoed, bij mij in ziekenhuis verschillen zelfs de adviezen nog van de artsen :rolleyes:

Kletskous82 vindt dit leuk.
  15. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    646
    608
    93
    Vrouw
    Vandaag 14dpo en voor spek en bonen nog maar eens getest; omowit. Fijn dat ik in elk geval weer even geen Duphaston-wekkers hoef op te volgen, nu maar wachten op de menstruatie en alvast nieuwe medicatie bestellen.
    Ik hoop dat jullie kunnen genieten van een mooi weekend! :)

16. Jeske90

Jeske90 Bekend lid

15 okt 2022
    513
    532
    93
    Vrouw

Ik heb de vorige keer via online naar het ziekenhuis de betreffende afdeling een klacht ingediend, dat zou ik doen.

17. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.231
    4.458
    113
    Vrouw
    Ik gebruik ook gonal-f, maar krijg geen uitgangsecho. Zelfde als @Joylynn. Zal wel verschillen tussen ziekenhuizen. Zagen ze bij jou de cystes niet al tijdens de groei echo's? Als ze dat zien krijg je in het UMCU ook een uitgangsecho, maar dus niet standaard.

Kletskous82 vindt dit leuk.
  18. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    @WannabeMammi ik weet niet of je hier nu op zaterdagavond nog iets aan hebt, maar toen ik vorige maand terug kwam uit Spanje had ik met het ziekenhuis afgesproken dat ik wel alvast mocht beginnen met spuiten, maar ik kon pas op dag 6 komen voor een uitgangsecho. Bij ons is een uitgangsecho verplicht, maar omdat ik niet bekend ben met cystes en ik net te laat terug kwam uit Spanje, vonden ze het prima om het zo op te lossen. Mocht er op dag 6 toch iets gezien worden, had ik alsnog weer moeten stoppen met spuiten.

Heel veel succes!! Ik hoop dat je deze ronde gewoon kan beginnen!

WannabeMammi en Kletskous82 vinden dit leuk.
  19. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Hey meiden. Het zaad van manlief was sterk verbeterd. van enkele zaadcellen naar iVF kwaliteit. We mogen beginnen zodra mijn menstruatie doorbreekt. ik verwacht morgen of maandag.

Jeske90, WannabeMammi, Wishfull123 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    Wat goed om te horen @Patty86! Heel veel succes de komende weken! Hopelijk een heel mooi aantal embryootjes straks en meteen een plakker bij de eerste tp :)

Kletskous82 en Patty86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina