1e poging start IUI 2020 DEEL 3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kiwi3191, 19 jan 2023.

1. WannabeMammi

WannabeMammi Actief lid

3 jan 2021
    453
    416
    63
    Vrouw
    Bedankt iedereen voor de superlieve reacties! Ik had ziekenhuis gebeld en dag 5 mocht absoluut niet. Uitgangsecho op zondag wilden ze geen uitzondering voor maken (terwijl ik die wel een keer heb gehad…) en zonder uitgangsecho mocht ook niet… Echt klote!! Dus moest me erbij neerleggen en nu dus weer eens een wachtmaand. Hopelijk gaat de tijd snel!!

2. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Ba niet fijn. Maar die maand zit er ook zo weer op. Maandje geen hormonen is ook eens goed.

Hier nu de eerste wachtmaand om maar moet er twee wachten. De IVF start waarschijnlijk pas in september dus na de vakantie zal ik in juli en aug nog een IUI poging doen waarschijnlijk. 20 juni wordt ik gebeld door de IVF arts wanneer we starten. Gister uitslagen van de IVF onderzoeken binnen en alles was normaal. Het ging bij mij ivm leeftijd vooral om de eicel reserve maar die was nog prima. Nu hoop ik dat ik vlug ongesteld wordt zodat ik het niet op vakantie heb.

Joylynn en WannabeMammi vinden dit leuk.
  3. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Fijn dat alles er goed uit ziet, Kletskous! Hopelijk vliegen de wachtmaanden snel voorbij voor jullie.

Kletskous82 vindt dit leuk.
  4. WannabeMammi

WannabeMammi Actief lid

3 jan 2021
    453
    416
    63
    Vrouw
    Ja, zo probeer ik het nu ook maar te zien!
    Had gehoopt die laatste poging ook direct door te zien gaan.

Wat voor onderzoeken moet je allemaal doen voordat je kunt starten met IVF? Moet ik ervan uitgaan dat ik ook zolang moet wachten? Fijn dat je reserve in ieder geval goed is!

5. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Wat balen dat je een maand moet wachten nu zeg :( hopelijk gaat de maand snel!

WannabeMammi vindt dit leuk.
  6. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    646
    608
    93
    Vrouw
    Hé bah, balen zeg!!
    Nou hopelijk doet een maand zonder hormonen je lijf goed en is de 6e IUI straks hartstikke succesvol :thumup:

7. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Breekt even in, off topic!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, wat ontzettend fijn om te lezen dat het is gelukt. De rust in baan en de vakantie heeft je blijkbaar heel veel goeds gebracht. Geniet van je zwangerschap, al zijn die eerste weken killing I know! Maar het komt goed, vergeet niet te genieten! Fijne zwangerschap ♡

Patty86 en Maankindje vinden dit leuk.
  8. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.232
    4.461
    113
    Vrouw
    Vanmorgen echo gehad en bloed mogen prikken. Eitje ziet er al goed uit, maar de bloedwaarden zijn nog wat laag.

Nu moet ik vanavond nog 1x Gonal-F spuiten. Zaterdag om 10.00 de ovitrelle en dan hebben we op maandag om 10.15 de iui. In mijn hoofd zou daar minder tijd tussen moeten zitten, nu zit er ruim 48 uur tussen. Hoe kijken jullie daar naar?

9. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    Dat is inderdaad wel lang ertussen… Je zal het vast wel goed begrepen hebben, maar bedoelen ze niet om 10u ‘s avonds?

Kletskous82 en Oilell vinden dit leuk.
  10. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.232
    4.461
    113
    Vrouw
    Ja, daar twijfel ik nu dus een beetje aan. Krijg het ziekenhuis voor die tijd niet meer te pakken ben ik bang. Als ik om 22.00 zou spuiten zit er precies 36 uur tussen, dat voelt logischer. Had een terugbelverzoek ingediend, maar helaas niet terug gebeld. Ga het morgen ochtend proberen om contact te krijgen, als ik ze niet te pakken krijg spuit ik s avonds.

Kletskous82 en Maankindje vinden dit leuk.
  11. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Mij lijkt de avond ook logischer idd. Ik moest namelijk ook om 22.00uur Ovitrelle zetten en om 10 uur toen UIU, 36 uur later

Kletskous82 en Oilell vinden dit leuk.
  12. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Ik heb vandaag bloedgeprikt voor de progesteron waarde en deze was mooi hoog! Eigenlijk hoger dan normaal (norma heb ik 30, nu 60), dus vermoedelijk meerdere follikels gesprongen. Nou, laten we hopen dat er dan toch eentje bevrucht is :D

13. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    646
    608
    93
    Vrouw
    Ik krijg net in een groepsapp een zwangerschapsaankondiging van een toch wel goeie vriendin (zonder van te voren even te bellen of iets) en ben er even helemaal kapot van :(
    Hoe gaan jullie hiermee om?

14. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.563
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik neem aan dat de vriendin op de hoogte is van jullie traject. Dan is het inderdaad niet zo fijngevoelig. Voorderest zou ik me er niet te druk overmaken. Je wordt op straat, in reclames bijvoorbeeld ook geconfronteerd met dikke buiken en baby's. Ik feliciteer gewoon en soms baal ik. Maar de vrouw in kwestie is natuurlijk ook gewoon blij.

Daydreamer89 vindt dit leuk.
  15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.311
    113
    Vrouw
    Door dat verdriet vooral toe te laten en te omarmen dat je je zo voelt.

Ik heb de laatste keer het voor het eerst andersom gehad; ik zwanger van de 3e, vriendin die haar 3e kindje verloor. Wij hebben het gewoon uitgesproken waar voelt ze zich prettig bij, wat deel ik wel, wat niet? Kan je dat ook enorm aanraden omdat gesprek aan te gaan.

Ik toonde wel oprechte interesse in de zwangerschappen van de super vruchtbare (minus diegene die ook totaal geen interesse toonde in het traject of enige gevoeligheid dat het voor mij lastig was en gewoon eiste dat ik blij moest zijn nu) want zij konden er niets aan doen dat ik niet super vruchtbaar was. Het is gewoon een dubbel gevoel: je bent blij voor hun. Maar je had het jezelf ook zo gegund.

(En als ze eenmaal waren geboren had ik er geen moeite meer mee)

Patty86 en Daydreamer89 vinden dit leuk.
  16. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    Wat ontzettend verdrietig voor je :( ik weet echt nog precies hoe het voelt, 4 goede vriendinnen gehad die tijdens ons tweede jaar van proberen zwanger werden. Allen binnen ronde 1-2, van tweede of derde kindje en allen op de hoogte van onze situatie. De een belde heel lief om het me persoonlijk te vertellen, zodat ik niet werd overvallen in de groep. De ander die het wel zomaar tijdens een etentje op tafel gooide. Precies wat Groenebomen zegt, het verdriet er laten zijn en omarmen. (Niet aan tafel tijdens dat etentje overigens! Pas als ik weer thuis was). Ik huilde flink uit bij mijn man, schreeuwde in een kussen en sloeg vervolgens met dat kussen een paar keer tegen de muur ofzo. Dat luchtte op. Geen mooi gedrag, maar de pijn was gewoon echt intens. En de confrontatie met mijn lege buik en angst dat het bij ons nooit goed zou komen groot. Door me gewoon even flink kut te voelen, kon ik daarna wel weer door. Wel probeerde ik het hen niet kwalijk te nemen als ze in mijn ogen sensitiever met de aankondiging om hadden kunnen gaan. Uiteindelijk draait hun zwangerschap toch om hen en om hun blijdschap, niet om mijn situatie en mijn verdriet. Daarom dus maar de mental breakdown achter gesloten deuren ;) en hierover praten met een andere vriendin die jaren geleden haar kinderen middels ICSI heeft gekregen was ook heel fijn. Heel veel sterkte!

Kletskous82, GroeneBomen en Daydreamer89 vinden dit leuk.
  17. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    646
    608
    93
    Vrouw
    Het heeft ook weinig te maken met de specifieke boodschap of degene die het brengt. Ik kan ook echt wel blij voor hen zijn. Vind het een beetje jammer dat ik het op deze manier moet horen, maar kan het haar zeker niet kwalijk nemen. Men wil blijdschap natuurlijk delen, groot gelijk. Maar het is vooral even enorm confronterend. Ik probeer steeds weer mezelf positief toe te spreken en hoop te houden, maar in de basis en als ik het toelaat is er vooral intens veel pijn en verdriet, naast de angst dat het nooit meer zo gaat mogen zijn. En rationeel denk ik; dat overleven we ook. Maar emotioneel is een ander verhaal, het is soms gewoon hartbrekend… In een kussen slaan heb ik vandaag ook gedaan :) Verdriet en boosheid mag er ook echt soms wel even zijn denk ik. Maar ik merk wel dat de dalen dieper worden nu we voor mijn gevoel met één been in een IVF traject staan.
    Heeft iemand ervaring met professionele hulp zoeken bij dealen met zo’n traject?

Maankindje vindt dit leuk.
  18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.311
    113
    Vrouw
    Ja ik heb bij de psycholoog gelopen omdat ik uiteindelijk een breekpunt had bereikt en ik mijzelf kwijt was geraakt in het proces. Heel veel aan gehad.

En kussens gooien werkte ook heilzaam hihi

19. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    646
    608
    93
    Vrouw
    Haha ja dat kan wel even helpen :p

Was dat vanuit/via het ziekenhuis of op eigen initiatief via de huisarts of iets?
    Denk dat ook niet alle psychologen hier echt verstand van hebben lijkt me…

20. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    #2100 Kletskous82, 10 jun 2023
    Laatst bewerkt: 11 jun 2023
    Niet veel onderzoeken. Alleen echo inwendig en bloedprikken. Amh, bloeddikte en ijzer. Duurt 3 wk en dan volgende ongesteldheid starten. Bij mij komt er nu alleen het onderzoek naar vroeggeboorte bij en dat duurt 7 wk.

Deel Deze Pagina