1e poging start IUI 2020 DEEL 3

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Kiwi3191, Jan 19, 2023.

1. Maankindje

Maankindje Bekend lid

Jun 20, 2022
    807
    819
    93
    Female
    Wat ontzettend vervelend dat je eitjes al gesprongen waren! Ik moet zeggen dat ik het ook wel bijzonder vind dat ze met eitjes van bijna 18mm nog 2 dagen gewacht hebben met de volgende echo. Maar het is net wat kletskous zegt, de volgende keer zullen ze niet zo lang wachten, weten ze dat jouw eitjes eerder springen. Aan het begin van een traject moeten zowel zij als jij nog een beetje leren hoe jouw lijf in elkaar zit en de behandeling goed afstemmen. Ik heb iets vergelijkbaars gehad aan het begin van mijn traject. De eerste ronde had ik na 6 dagen spuiten al een ei, super snel. De ronde daarna ging de groei minder snel, maar had ik bij de tweede echo ineens overstimulatie en dan wordt de ronde ook afgebroken. Ik weet nog goed wat een klap dat was. Binnen 5 minuten sta je weer buiten met lege handen en kan je weer een maand wachten. De dosis hormonen bleek voor mij dus te hoog, de 2 rondes erna heb ik minder gespoten. Ook springen mijn eitjes snel, na die eerste 2 rondes hadden ze bij mij wel in de gaten dat bij eitjes van 17mm op de echo, ik dezelfde avond de ovitrelle al moest zetten. Bij je volgende ronde zou ik als ik jou was er zelf scherp op zijn dat wanneer je eitjes de 17mm naderen, je ofwel de volgende dag weer een echo krijgt, ofwel al snel ovitrelle mag zetten. Heel veel sterkte met het verwerken van deze teleurstelling en succes in de volgende ronde!

Kletskous82 likes this.
  2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,233
    4,461
    113
    Female
    Vanmorgen een testje gedaan, om te zien of die al wit was (7dpo). Omdat we in een studie zitten wordt gevraagd om bij te houden vanaf 7dpo. Dagelijks een testje om te kijken wanneer deze negatief uitslaat.

Klein tuurlijntje. Wat een mind-fuck is dat zeg:eek:. Ik weet dat de kans 0 is dat dit is omdat ik zwanger ben. Maar voor het eerst in dik 2 jaar tijd een lijntje dat echt precies leek op het lijntje dat ik had toen ik zwanger was van onze dochter. Pfffff had niet door dat het emotioneel zo veel zou doen. Morgen weer :thumup::roflmao:

Kletskous82 likes this.
  3. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

Jul 13, 2022
    4,143
    4,569
    113
    En hoe was je test vanmorgen? :D

4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,233
    4,461
    113
    Female
    Omo wit, dat was ook wel te verwachten op 8dpo. Weten nu in ieder geval dat als ik op 11dpo een testje waag dat het in ieder geval niet positief kan zijn door de ovitrelle.
    Inmiddels lig ik ziek in bed, met een beetje pech een longontsteking te pakken:( daardoor het idee dat de kans deze ronde vrij klein is.

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,154
    113
    Female
    Zojuist weer 4 nieuwe rietjes besteld. Als alles een beetje mee zit kan ik begin augustus weer een nieuwe poging iui doen.

Krijg aankomende maand nog wel een schuimecho en volgende poging icm clomid.

Daydreamer89 likes this.
  6. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

Mar 12, 2023
    646
    608
    93
    Female
    Ik heb vorige ronde ook de Ovitrelle ‘eruit getest’, inderdaad heel gek om dan zo’n lijntje te zien. Ik dacht ook oké die test doet het dus wel gewoon :p Vanaf 7dpo (8 dagen na Ovitrelle) was hij weer omowit.

Wat bagger dat je ziek bent, daar zit je niet op te wachten :eek: Beterschap!!

7. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

Oct 4, 2021
    2,389
    2,181
    113
    Female
    Wat is een schuimecho? Kijken of alles schoon is denk ik. Dus je slaat nu de eerste menstruatie over en volgende begin je weer. Zo was het bij mij ook na de miskraam. Na de ongesteldheid checkte ze of alles rustig was.

8. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

Oct 4, 2021
    2,389
    2,181
    113
    Female
    Hier vandaag een fijn gesprek gehad met de IVF arts. Gelukkig hoef ik niet te wachten op de uitslagen van het onderzoek. Was al bang dat het pas sept werd. Als er dinsdag niets heel geks uit het onderzoek komt dan wordt ik woe gebeld om het plan te maken. Gaan dus waarschijnlijk gewoon in juli van start met IVF. Dus geen IUI meer. Blijf wel nog meelezen hier en jullie op de hoogte houden.

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,154
    113
    Female
    Nee ze gaan kijken of beide eileiders open zijn. Normaal hoef ik geen cyclus te wachten maar omdat ik geen rietjes heb moet ik zo wie zo wachten tot ze er zijn en dat duurt een maand.

Ik hoef geen echo te laten maken of alles schoon is. Het enige wat ik van de kliniek gehoord heb is "het kan tot 3 weken duren tot je gaat vloeien, daarna kun je gelijk door met iui"

Kletskous82 likes this.
  10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,154
    113
    Female
    Wat fijn dat jullie gelijk door kunnen met IVF! Ga heel hard voor jullie duimen!:D

Kletskous82 likes this.
  11. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    Ik ga hier ook de Ovitrelle eruit testen, nog nooit eerder gedaan (heb toch een berg testen liggen door verkeerd bestellen :roflmao:)

IMG_20230621_073042.jpg
    IMG_20230621_072808.jpg

Het is al bijna niet meer op de foto te krijgen, maar de lijntjes zijn nog zeker zichtbaar.
    (dpi = days past insemination) Ovitrelle spoot ik 1,5 dag eerder.

Wanneer testten jullie blanco na Ovitrelle?

12. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,233
    4,461
    113
    Female
    Ik testte negatief 10 dagen na het spuiten van de ovitrelle. Dus cd 9 's avonds 22.00 ovitrelle, cd 11 iui, cd 19 negatief.

13. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,233
    4,461
    113
    Female
    Oke... Nagelbijten spannend dit...
    De laatste heb ik uitvergroot en een filter overheen gegooid omdat ik niet zeker weet of het met uploaden anders hier nog zichtbaar is.

Dit is de test van vanmorgen, binnen 1.5 minuut. Het zou verklaren waarom ik sinds gisteren niet alleen aan het hoesten, maar ook aan het spugen ben.

Attached Files:

RimiLeno15, Patty86, Joylynn and 4 others like this.
  14. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

Oct 4, 2021
    2,389
    2,181
    113
    Female
    Mocht bij ons toen ook meteen na het vloeien weer zwanger worden alleen weet je dan niet exact vanaf wanneer de nieuwe cyclus start. Dus maand wachten lijkt me ook beter want dan weet je precies wanneer je weer ongesteld moet worden. Hoop dat het vloeien niet te lang op zich laat wachten. Ik werd 3 weken na de miskraam gewoon weer regelmatig ongesteld. Toen ook met IUI gestart.

15. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

Oct 4, 2021
    2,389
    2,181
    113
    Female
    Hier een keer op dag 9 maar ook keer pas op dag 11. Dus steeds verschillend.

16. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

Oct 4, 2021
    2,389
    2,181
    113
    Female
    Ik hoop dat het gaat oplopen. Maar het kan ook van de ovitrelle nog zijn. Ik heb wel eens een witte test gehad en dag erna een streepje. Ligt soms ook aan het moment dat je test. Zou morgen maar weer testen om oploop te zien. Wel spannend...

Oilell likes this.
  17. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,154
    113
    Female
    Dat was inderdaad ook mijn idee. Eerst even afwachten wat mijn cyclus gaat doen.

Maandag avond is de bloeding begonnen, gisteren vruchtzakje verloren en vanmorgen stolsels. Lijkt nu rustiger te worden kwa stolsels. Wel veel krampen met perioden.

Een nieuwe donor gekozen en zaad is besteld. Als het goed is ergens volgende maand geleverd bij de kliniek.

Kletskous82 and Joylynn like this.
  18. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,233
    4,461
    113
    Female
    Nou, ik heb de 2e Albert Heijn test gedaan. Ik heb het idee dat het een duidelijker lijntje is. Urine was wel minder geconcentreerd, vanacht regelmatig een slok moeten nemen tegen het hoesten. Voor de zekerheid vanmiddag maar even proberen nog 2 dezelfde testen te scoren. Heb nog een heleboel action testen liggen, maar dat vergelijkt vrij lastig. Action test geeft ook een heel klein streepje, maar minder duidelijk dan die van de Albert Heijn. Grappig, want ze hebben dezelfde drempel aan hcg.
    Wat denken jullie?

Attached Files:

19. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

Mar 12, 2023
    646
    608
    93
    Female
    Ik zie hem wel, hopen dat het eigen hcg is en dat ‘ie verder oploopt :thumup:

20. willow1988

willow1988 Bekend lid

Sep 27, 2021
    711
    675
    93
    Female
    Ik zie een duidelijke oploop van 21/6 naar 22/6. Wat fijn en spannend! Waar zat je ook alweer in de cyclus?

Share This Page