1e poging start IUI 2020 DEEL 3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kiwi3191, 19 jan 2023.

1. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Heb het lijstje even geupdate. Geen idee wie er allemaal op het wachtbankje zit. Voor de nieuwe ladies, zet je gerust op het lijstje erbij.

2. Mevrouw1990

Mevrouw1990 Actief lid

6 apr 2022
    124
    42
    28
    Vrouw
    Even een update van mij.

vandaag voor de aller eerste x naar het ziekenhuis voor de iui. Ze hebben met de echo gekeken. Ze kon mijn eileiders of eierstokken (weet het even niet) niet goed vinden in begin. De rechter had ze snel. De linker niet. Mijn baarmoederslijmvlies vlies was 5,9 en dat was goed. Maar ze zag geen dominant ei…..:( ze denkt dat mijn eisprong is geweest. Maar dat zou dan extreem vroeg zijn. Aangezien ik 22 juni mijn eerste cyclus dag had. En nu dus op dag 12 zit. Mijn menstruatie is altijd tussen de 24 en 28 dagen. En vaker vanaf 25 dan dag 24 dagen. (Ik hoop dat jullie het snappen) ik wordt gewoon ongesteld. Ben bang dat er toch meer aan de hand is. Ondanks dat ik ongesteld word. De clear blue testen waren wel elke maand positief. Ik heb nu bloed geprikt en woensdag krijg ik daar dan de uitslag van. Als mijn eisprong geweest is. Dan wachten op de volgende cyclus. En anders vrijdag een nieuwe echo.

wie heeft dit meer meegemaakt? En kan mij eventueel gerust stellen of juist niet

3. Eva385

Eva385 Lid

15 apr 2023
    36
    25
    18
    Vrouw
    Hoi allen,

Ik sluit ook even aan hier. Wij beginnen deze maand hopelijk met de eerste ronde iui. Bij ons beide is niks gevonden, en heb vorige maand een hsg gehad die ook niks heeft opgeleverd. Mogen dus nu meteen starten met de iui met hormoonstimulatie.

Had er niet echt heel veel vertrouwen in dat dit zou gaan helpen, vond de kansen vrij klein dat het wat zou uithalen. Maar zie hier toch wel veel succesverhalen, dus dat geeft weer een beetje vertrouwen!

Ik doe mee met de Lumo studie, of progesteron wel/niet de kansen verbetert. Ik lees hier echter dat sommigen sowieso ook progesteron krijgen, hoe zit dat precies? Ik heb korte LF maar volgens de arts was het niet nodig daar wat aan te doen.

4. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Het kan dat de eisprong geweest is. Bij ons doen ze de 1e echo meestal op dag 10. Als jij vanaf dag 24 tm 28 ongesteld wordt dan kan de eisprong vanaf dag 12 tm 14 zijn. Heb zelf ook al een keer op dag 12 de IUI gehad. Toen zagen we op dag 10 dat de eisprong eraan kwam. Misschien volgende keer toch de 1e echo wat vroeger plannen. Maar dat zullen ze wel doen nu. Bedoel je met de clearblue de ovulatietesten?

5. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Heel veel succes met de IUI en dat je vlug een positieve test in handen hebt. Heb geen ervaring met progesteron. Hoor er wisselende dingen over. Het ene ziekenhuis geeft 't als advies en mijn eigen gynaecoloog zegt 't heeft geen zin. Ben zelf nu overgestapt naar IVF en daar geven ze sowieso wel progesteron.

Eva385 vindt dit leuk.
  6. Mevrouw1990

Mevrouw1990 Actief lid

6 apr 2022
    124
    42
    28
    Vrouw
    Ja dat bedoel ik indd :) ze willen indd de komende cyclus vanaf dag 9 beginnen. Maar wat als deze in het weekend valt? Of als mijn eisprong in het weekend valt. Moet ik dat dan als een verloren maand zien?

7. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.232
    4.461
    113
    Vrouw
    Wat balen. Ik heb het de eerste ronde ook gehad. Waren op vakantie, waardoor de echo iets later was. Maar toen bleek op basis van de bloedwaarden en het echo beeld dat mijn ei op dag 7 of 8 gesprongen was. Vakantie of niet, we hadden 'm sowieso gemist. 2e cyclus sprong mijn ei "pas" op dag 11.

In het begin is het altijd even zoeken. Laat je daar niet door uit het veld slaan.

Kletskous82 vindt dit leuk.
  8. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Stel dat dag 9 op zaterdag valt dan plannen ze bij ons de echo op vrijdag. Ze doen bij ons de IUI gewoon in het weekend alleen de echo afspraken niet. Soms zien ze op vrijdag dat eitjes bijna goed zijn. Dan zeggen ze zaterdag ovitrelle en maandag ochtend IUI. Meestal plannen ze dat goed.

9. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een vrij korte cyclus (gemiddeld 25 dagen) en ook weleens een eisprong gemist die achteraf ook al op dag 12 was geweest. Kan dus prima. Mede daardoor heb ik nu afgesproken dat ik op dag 9 of 10 de eerste echo heb zodat we niet te laat zijn.

In principe is je luteale fase (de fase na je eisprong) altijd 14 dagen. In elk geval 13 tot 15 dagen gemiddeld.

Dat betekent dat je bij een regelmatige cyclus dus beter terug kan rekenen om je gemiddelde cyclusdag van je eisprong te vinden.

Bijvoorbeeld bij vrouwen die een lange cyclus hebben is de luteale fase ook altijd 13 tot 15 dagen. Dat betekent dat hun eisprong dus later in hun cyclus plaats vindt dan bij vrouwen met een korte of normale cyclus.

10. Mevrouw1990

Mevrouw1990 Actief lid

6 apr 2022
    124
    42
    28
    Vrouw
    Ik heb dyscalculie dus begrijp niet veel van je bericht sorry mijn cyclus is normaal tussen de 24 a 28 dagen. Afgelopen 2 maanden 2 x 28 dagen. Ze gaat nu indd volgende maand al vanaf dag 9 beginnen. Omdat soms ik ook maar 24 dagen heb niet vaak maar het komt voor. Meestal is het meer 25 a 26 dagen. Ik hoor morgen meer. Baal er gewoon van. Dan mag je eindelijk starten en hebben we hem misschien gemist

11. Mevrouw1990

Mevrouw1990 Actief lid

6 apr 2022
    124
    42
    28
    Vrouw
    Wordt dat dan door een eerste hulp medewerker gedaan? Of een huisarts van de huisartsenpost? Ben echt benieuwd hoop dat ze kan zien in het bloed hoe en wat……

12. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Welkom! Jouw verhaal klinkt als de mijne. Met ex-partner ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar en mocht na 1,5 jaar ook starten met hormoongestimuleerde IUI. Ik heb zeker een succesverhaal, want ik was na de eerste IUI al zwanger. Maar ze zeggen ook wel dat dat echt een gelukstreffer is. Ik hoop dat het jou ook gegund is!

Ik ben nu bezig voor een 2e kindje als alleenstaande moeder en krijg daarom IUI zonder hormonen (omdat de kans op een meerling groter is wanneer je hormonen spuit) en ik ben nu na 3 pogingen nog niet zwanger.

Ik krijg zelf ook progesteron (Duphaston) om de luteale fase te ondersteunen. Ik krijg vaak op 9 of 10 dagen na mn eisprong al licht bloedverlies dus hopelijk draagt de Duphaston bij aan de innesteling. Maar het is niet bewezen dat het helpt, dus mijn instelling is: baadt het niet, dan schaadt het niet.

13. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Dat ligt aan je ziekenhuis/kliniek.
    Mijne werkt gewoon door in het weekend, zowel echo's als inseminaties.

14. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Als de IUI bij ons in het weekend valt en de dames van de fertiliteitsafdeling zijn er niet dan wordt de IUI bij ons gedaan door de gynaecoloog die dienst heeft.

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.153
    113
    Vrouw
    Hier is de kliniek op zondag dicht, dus als je een positieve lh test hebt op zaterdag heb je pech. Tenzij je optijd bericht doet dan kun je een echo krijgen op vrijdag.
    (Ik doe iui in natuurlijke cyclus)

16. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Ik ben alvast de verhalen hier aan het lezen!

Wij hebben nu vrijwel alle onderzoeken achter de rug. Op 10 juli mag mijn vriend voor de 3e keer een potje inleveren. Dit keer gaan ze het in het lab opwerken. Daarna bekijken we ze of de kwaliteit goed genoeg is voor IUI. De uitslagen van het 1e en 2e zaadonderzoek lagen nogal uiteen, waardoor er nog getwijfeld wordt of IUI mogelijk is. Wij hopen van wel! Anders zijn we aangewezen op ICSI.

We hebben een week later, op 17 juli, een afspraak staan met de fertiliteitsarts. Ik hoop dat dit de afspraak is waar ik al die maanden op heb gewacht. Ik hoop dat we te horen krijgen dat we eindelijk kunnen starten met een behandeling. En hopelijk kan dat al gelijk de volgende cyclus, die zo'n 5 dagen later begint. Hopelijk is dat dan niet de kortdag.

Kletskous82 vindt dit leuk.
  17. Mevrouw1990

Mevrouw1990 Actief lid

6 apr 2022
    124
    42
    28
    Vrouw
    Super spannend! Hoop dat ju
    Olie mee mogen doen aan iui. Nog even geduld hoe lastig ook

18. Mevrouw1990

Mevrouw1990 Actief lid

6 apr 2022
    124
    42
    28
    Vrouw
    Ben benieuwd. Uitslag vandaag terug gehad en mijn eisprong is al geweest 1 of 2 juli. Afgelopen vrijdag nog gemeenschap gehad. De arts hoopt dat het raak is. Maar ik geloof het niet meer. Zij wilt er wel in blijven geloven. Volgende cyclus wilt ze al op dag 8 of 9 een echo. Dat duurt niet heel lang meer. We wachten het af

Kippie13 en Kletskous82 vinden dit leuk.
  19. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Komt vast goed volgende cyclus. Wel fijn dat het nu duidelijk is.

20. Mevrouw1990

Mevrouw1990 Actief lid

6 apr 2022
    124
    42
    28
    Vrouw
    Ik. Hoop het. Dat zeker dankjewel ❤️

Deel Deze Pagina