1e poging start IUI 2020 DEEL 3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kiwi3191, 19 jan 2023.

1. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Dat gaat helemaal goed komen Patty86. Maak je geen zorgen om die hormonen. Sommige dames krijgen er wat bijwerkingen van maar ik had nergens last van dus hoeft niet altijd zo te zijn. Hoop zo dat dit jullie meer geluk gaat brengen.

Patty86 vindt dit leuk.
  2. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ik heb weer even wat geks te vertellen en slecht en goed nieuws. Alles op een dag.

Het slechte nieuws mijn vriend heeft een antibiotica kuur voor een blaasontsteking. Ik dacht meteen shit voor de zaadjes. Ziekenhuis gebeld. Daar zegt mijn fertiliteitsarts we doen gewoon de IUI in feb. Zaad kwaliteit kan wat verminderen maar vaak valt dit wel mee. En mocht de dag van de IUI blijken dat het niet goed is dan doe ik net of we er dan pas achter komen en dan laat ik die IUI niet meetellen. Lief dat ze zo mee denkt.

Het gekke nieuws is dat ik heel vaak moet plassen en dat mijn navel weer scheef begint te gaan. Nu denk ik of zat ie nog scheef van de vorige zwangerschap? Net met douchen zegt mijn vriend lijkt wel of je aan een kant een opgezette buik hebt. Ik ga er niet van uit dat ik spontaan zwanger zou worden maar het zou toch een wonder zijn na alle ellende. Normaal heb ik voor de ongesteldheid wel een opgezette buik maar dat duurt nog zeker 9 dagen misschien wel 11.

Jeske90, WannabeMammi, Esalki87 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Dankje! ik maak me ook niet echt zorgen hoor. Ben gewoon benieuwd naar de follikels. Wie weet meid dat je toch nog natuurlijk zwanger wordt. Het is niet voor niks het grote wonder. Wie weet meid

Kletskous82 vindt dit leuk.
  4. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Nog een weekje dan tot 12/13 DPO. Spannend weer. Ik ga dan met je mee testen op 10/11 DPO :)

willow1988 en Patty86 vinden dit leuk.
  5. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    We wachten maar gewoon af. Ben iig blij dat we in februari weer mogen starten.

Bij jou idd spannend wat die hormonen dan gaan doen tov zonder. Vooral die eerste folikkel meting.

Patty86 vindt dit leuk.
  6. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Sjongejonge wat een pech weer. Keihard duimen dat die scheve navel weer het goede teken is waar we op hopen! Leuk dat we tegelijk kunnen testen.

7. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Spannend die dubbele signalen.

Wat fijn dat ze in het ziekenhuis er zo mee omgaan! Dat lijkt mij echt fijn als ze zo meedenken met je.

8. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Balen van je vriend!

Spannend van je scheve navel, hopelijk is het goed nieuws, ik ga voor je duimen:D:D

9. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Ik ben zoooo zenuwachtig. Dit wordt een lange ochtend :roflmao: ik zie wel een beetje op tegen de iui. Ze doen het bij mij samen met een echo ivm niche. Hier doet ook niet de verpleegkundige maar de fertiliteitsarts zelf. Dus nu maak ik me druk of het dan pijn doet:| (terwijl een echo an sich prima is)

Kletskous82 en Maankindje vinden dit leuk.
  10. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ik heb ook onderzoek voor een Niche gehad.. meerdere echo's maar ook 1 waar ze vloeistof in mijn baarmoeder spoten. Beide echt prima voel je niet heel veel van. IUI zelf voel je ook niet, maar je niet te druk het deed bij mij allemaal geen pijn. Hier ook echt altijd de arts hoor nooit de verpleegkundige. Dat het spannend is snap ik zeker maar gaat allemaal echt wel meevallen! Veel succes!

11. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Ja die onderzoeken heb ik idd ook gehad. Ook geopereerd uiteindelijk. Maar er is sprake van een restniche, ze willen daar voorbij insemineren (op verzoek van amc) dus vandaar dat het tegelijk met een echo gebeurd. Normale procedure is bij verpleegkundige in ons ziekenhuis.

12. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ja ik loop echt in een IVF kliniek is dan denk anders dan een ziekenhuis... maar okay dat heb ik niet gehad bij mij was de niche dus niet groot en hoefde niks aan te gebeuren.. ik twijfel nog steeds maar ik laat het maar los en over aan de professional meer kan ik ook niet doen.
    Veel succes straks met 2 eitjes toch dubbel kans ook! Ik ga voor je duimen!

Patty86 vindt dit leuk.
  13. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    Een tip, mocht dat niet gezegd zijn door de kliniek; zorg voor een volle blaas. Voor een echo moet ik altijd met een lege blaas komen, dus voor de IUI dat ook gedaan. Maar voor een inseminatie schijnt een volle blaas juist goed te zijn om de baarmoedermond goed in te kunnen komen. De arts moest bij mij nu best een beetje wroeten voordat het lukte. Heel veel succes straks :thumup:
    Edit: kan natuurlijk zijn dat voor de echo je blaas juist wel leeg moet zijn. Dus misschien beter gewoon even vragen, volle of lege blaas.

Kippie13 vindt dit leuk.
  14. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Heel veel succes strakjes ;)
    Hier was de IUI echt totaal niet pijnlijk.
    Mijn duimen draaien heel hard voor je!

Caithxxx vindt dit leuk.
  15. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    Ah nee, krijg je die onzekerheid er weer bij! Of de medicatie en het ziek zijn invloed gaan hebben op de zaadkwaliteit. I feel you, hier ook antibiotica voor een luchtweginfectie 2 weken geleden. (Goddank geen koorts). Ook onze arts zei dat antibiotica vaak niet veel invloed heeft op de zaadkwaliteit. Deze maand gaat de IUI dus niet door, dus ik weet pas volgende maand meer. Hopelijk valt het inderdaad mee!
    En nog meer hopelijk, is die IUI helemaal niet meer nodig ;) is die leuke tweeling nu onderweg naar je baarmoeder.

16. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Ja dat denk ik idd! Heb je het bij het amc laten onderzoeken? Bij mij was ie wel echt complex, groot, aan alle kanten verkleed en adenomyose. Ik had ook tot dag 16/18 spotting. Das nu niet meer gelukkig:)

17. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Goede tip! Bij mij moet ie halfvol zijn :) dus een combi van beide:roflmao:

18. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nee bij het Amstelland ziekenhuis en daarna nogmaals bij het VUMC. Ik heb altijd vanaf 8 DPO spotting vaak niet voor de eisprong, dus het zal wel goed zijn dan haha. Maar fijn dat het bij jou is verholpen. Nu duimen dat je snel zwanger bent!

19. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    @Joyce2013 succes nog met de laatste dagen van de wachtweken. Wanneer ga je een testje wagen? Gebruik je nog utro?

20. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ik test niet ik word gewoon ongesteld.. na al die jaren wil ik geen witte testen meer zien.
    Mijn lijf is heel duidelijk in aangeven of het wel of niet zwanger is. Vanaf 8 DPO altijd bruin verlies, nu dus deze maand wel in de war want gisteravond 7 DPO roze bij afvegen... Dus deze maand meer twijfel dan normaal omdat roze heb ik nooit maar ja kan ook de medicatie zijn. Ik ben nogal pessimistisch eigenlijk omdat ik nu al zo lang met lege handen sta. En alle klachtjes onderhand wel gehad heb in de afgelopen jaren.. dus het enige wat mij overtuigt is geen menstruatie op 15 DPO dan ga ik op 16 DPO een test doen :D.
    En Utro gebuik ik niet, heeft de arts mij niet voorgeschreven. Vast omdat ik altijd al 8 DPO bruin verlies had en toch 2 keer vrij makkelijk zwanger ben geworden.

Ik hoop dat de Gonal f bij jullie het gewenste resultaat levert en je snel zwanger bent! :thumup:

Deel Deze Pagina