Spannend @Kletskous82! Je bent wel vruchtbaarder net na een zwangerschap, toch? Who knows... Zou toch fantastisch zijn!!
Oh meid, dikke knuffel. Kan me niet inbeelden wat dat voor je moet zijn. Hopelijk kan je toch wat afleiding vinden.
In september heb ik ook al 3 mnd moeten wachten ivm die overstimulatie, daarna 1 poging en nu weer 3 mnd wachten. Het went niet in ieder geval. Haha
Ik vind het zo enorm klote voor je! Zijn er dingen waar je afleiding in kan vinden, die je niet zo makkelijk kan doen als je in een traject zit of zwanger bent? Ik noem maar dingen als op wintersport of een andere vakantie gaan, je lekker laten gaan tijdens carnaval, lekker heet uitzweten in de sauna etc.? Ik wil absoluut niet pretenderen dat ik in hetzelfde schuitje zit als jij, maar ik merkte afgelopen dagen wel dat ik het heel bevrijdend vond dat de rem er nu even een beetje af kan. Een beetje volgens het motto 'when life gives you lemons, make lemonade'. Dinsdag op een afscheidsborrel van een collega kon ik ook eens onbezorgd een biertje mee drinken. En toevallig ga ik zaterdag naar een festival, daar ga ik me allesbehalve inhouden en daar kijk ik nu al enorm naar uit. Had ik deze week IUI gehad, dan had ik daar toch anders gestaan. Begrijp me niet verkeerd, het is verschrikkelijk dat je 3 maanden moet wachten. En wat je ook voor leuke afleiding kan bedenken, het is altijd second best. Maar hopelijk zijn er dingen die het wat minder zwaar kunnen maken ❤
Superlief berichtje!! Ik ga nu iets vertellen wat misschien veel mensen niet begrijpen, maar ik probeer het goed uit te leggen. Mijn 'guilty pleasure' is roken. Oh, wat hield ik daarvan. Ja ik was verslaafd, heel verslaafd. Ben voor de operatie gestopt (in september) en de vooruitzichten op de IUI zijn mijn stok achter de deur. Nu iedere keer die tegenvallers (wachtmaanden) helpen niet mee in dit proces. Roken was ook altijd mijn vriend in slechte en goede tijden. Dus een heerlijk feestje met alcohol... Die ken ik ook alleen maar met een sigaret. En oh, wat kon ik ook uitkijken naar een feestje/festivalletje met alcohol (en sigaret!) om alles even te vergeten. Het klinkt echt heel stom, ik weet het, maar ik kan er gewoon niet meer echt van genieten nu ik niet meer rook. Ik mis het vreselijk! En vooral dus op deze momenten als ik weer van die tegenvallers heb. Maar ik weet ook dat het niet goed is voor mijn vruchtbaarheid en algehele gezondheid dus ik begin ook niet weer, maar het 'vlakke' gevoel blijft. Lang verhaal kort; ik vind het dus heel moeilijk om van andere dingen te genieten omdat ik juist nu die sigaret zo mis. Dus een vervangend iets om me iets minder rot te voelen is altijd mét die rotsigaret. Ik hoop dat de niet-(ex)-rokers zich hier ook een klein beetje in kunnen verplaatsen... En ik hoop dat iemand zich hierin herkent.
Och dikke dikke knuffel! Snap dat het niet went heb je nog dingen op de planning staan waar je erg naar uit kijkt?
Hier IUI gehad, dus op het wachtbankje nu. Ik vond het echt vreselijk deed mega zeer.. vond m voor mij wel in categorie HSG vallen.. ze kwam met die katheter er niet goed bij, m'n blaas was te leeg (dus @Maankindje als er een volgende keer komt, hier ook volle blaas ) dus ze kon het niet heel goed zien. Uiteindelijk gelukt nadat ik door de grond kon van de pijn. Voelde alsof m'n er geprikt werd in m'n baarmoeder, was hele scherpe pijn ipv krampen. Daarna ff acupunctuur gehad. Nu lekker ontspannen, best gesloopt zo.
Geen grote dingen, maar wel weer fanatiek aan het volleyballen (2x in de week trainen + 1x wedstrijd) dus dat is wel fijn!
Oh echt, wat naar dat je zoveel pijn hebt gehad. HSG vond ik vervelend maar niet pijnlijk, en IUI ook 'vervelend', vooral de eendenbek, maar ook niet pijnlijk. Misschien heeft het idd met die volle blaas te maken!
Fijn dat je dat fanatiek aan het doen bent! Probeer je vrije dagen te plannen met leuke dingen/afleiding. En soms ook gewoon ruimte geven aan je gevoel. Dat hoort er ook gewoon bij hé. Het is gewoon super k** het wachten.. helemaal omdat je eerst ook die overstimulatie had.. je man extra aan de zink en selenium zetten
Die eendenbek had ik helemaal geen last van, echt door die katheter helaas. De hsg vond ik ook verschrikkelijk. Uitstrijkje daarentegen niks van gevoeld haha.
Ontzettend knap dat het je gelukt is om te stoppen met roken! Ik kom uit een gezin/familie vol rokers en zie hoe belangrijk de sigaret voor iemand kan zijn. En hoe intens moeilijk stoppen vaak is. Geen idee of met de tijd het 'vlakke' gevoel afneemt. Ik hoop het enorm voor je. Maar daar heb je in deze 3 maanden niet veel aan. En echt heel rot dat door dit gemis eigenlijk alle afleiding die je je zou kunnen bedenken zijn glans verliest Ook al ben ik nooit een echte roker geweest, ik herken denk ik op kleinere schaal het gevoel niet vol te kunnen genieten van iets dat in theorie leuke afleiding zou moeten zijn. Wat jij beschrijft heb ik denk ik een beetje met alcohol op feestjes (wel echt op kleinere schaal dus, want roken deed jij elke dag, bij elk soort gelegenheid en ik dronk zeker niet elke dag bij elk type gelegenheid ). Feestjes en festivals zijn al zo lang ik me kan herinneren mijn uitlaadklep. Als kind leefde ik al voor carnaval. En zodra ik 16 was, kwam er alcohol bij kijken en werden de feestjes nog leuker en de energie die ik ervan kreeg nog meer. Ik kan prima een leuke avond hebben zonder alcohol, maar de echt legendarische feestjes en festivals, waar ik nog weken op kon teren, waren toch echt wanneer die heerlijke zweem van alcohol over me heen hing. (Overigens ook vaak met sigaret erbij, ook al ben ik nooit definitief voor de bijl gegaan). Als ik dan nu op een feestje sta, met mijn spa rood, kan dat best een beetje als een straf voelen. De mate van 'leuke afleiding' daalt daarmee aanzienlijk. Er zijn echt wel andere dingen die ik leuk vind om te doen, waar ik energie van krijg, maar niets zoals de bloemetjes flink buiten zetten op een feestje. Nogmaals heel veel sterkte met deze rottijd de komende maanden. En ik gun het je dat er toch nog iets op je pad komt om limonade mee te maken
Ai wat rot dat het zo’n pijn deed! Ik herken wel wat je zegt over de hsg, dat was bij mij VERSCHRIKKELIJK. Ik heb nog nooit zo’n pijn gehad. De eerste keer lukte het ze niet om het slangetje erin te krijgen, mijn baarmoedermond was gewoon potdicht. De gyneacoloog heeft het een cyclus later opgerekt onder plaatselijke verdoving, daarna ging het na veel prutsen dan toch. Maar na die keer heeft het me geen pijn meer gedaan. Dus het betekent niet dat het je de volgende keer weer pijn doet!
Ik had vandaag echt even een moeilijk moment. Mijn broertje (5 jaar jonger) belde me met het nieuws dat zijn vriendin ongepland zwanger is. Ze schrokken ervan maar zijn heel blij. Hij vond het moeilijk om het me te vertellen, omdat ze zich zo bewust zijn van ons verdriet. Dat vond ik heel lief en heb ook echt positief gereageerd. Dat het fijn is voor ze en “zo is het leven”. Want ja, ieder zn eigen struggles en voor hen is het fijn. Maar ik kijk er zò tegenop om de komende acht maanden te zien hoe haar buik groeit en ernaar te moeten vragen. En de belangstelling en blijdschap van anderen zien. En dan de baby die er is, kraamvisite… de feestdagen met een nieuwe baby erbij. Ik loop het hele jaar al uit te denken en weet gewoon niet hoe ik daarmee om moet gaan. Echt. Hoe doen mensen dat in onze situatie?
Ai dat klinkt niet zo leuk. Lag je ook wel voldoende naar beneden? Je ligt niet bepaald comfortabel bij ons maar dan doet het geen pijn. Hopelijk is die volle blaas de oplossing of is er geen volgende keer nodig !
Ah dat moet echt niet gemakkelijk zijn dikke knuffel! Begrijpelijk dat je nu al denkt hoe het de komende maanden voor jou gaan zijn.
Ik breek hier even in voor @Caithxxx. Zoals je weet heb ik ook een niche resectie gehad (en IVF). Hier bijna altijd erg pijnlijke terugplaatsingen gehad. Bij mij kwamen ze met de katheter heel slecht voorbij het harde littekenweefsel van de niche. Ik herken het schraperige gevoel. Je zou de volgende keer kunnen vragen of ze een andere katheter willen gebruiken. Hier hielp een flexibele binnenkatheter het beste. Gent wilde die niet gebruiken omdat ze liever een stuggere katheter gebruikten maar dat was helemaal hel. Volle of lege blaas maakte hier helaas ook niks uit, het was echt de niche in combinatie met een extreem gekantelde baarmoeder. Ik duim voor je!!