1e poging start IUI 2020 DEEL 3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kiwi3191, 19 jan 2023.

1. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Wat lief dat je het vraagt! Jij gefeliciteerd met je positieve test. Duimen voor een plakkerd!!

Wij hebben in juni IVF gedaan. De verse 3 daagse is niet blijven zitten. Toen een wachtmaand en ik krijg nu maandag mijn 1e cryo teruggeplaatst. Een 5 daagse deze keer. We hebben nog 3 cryo,'s uit de 1e poging. Heel spannend weer!

Kletskous82 vindt dit leuk.
  2. Jeske90

Jeske90 Bekend lid

15 okt 2022
    513
    532
    93
    Vrouw

Aawhh wat jammer! Er waren bij jou toch hoge verwachtingen met IVF?. Hopen dat dit dan blijft zitten maandag! Ik hoop het echt!

ik heb nu 4 weken en 2 dagen en ga naar een verloskundigepraktijk voor alle echo’s. Heel fijn contact al met hun gehad. Nu hopen dat we over de 6 weken gaan. We hebben bij de 7 weken de echo (dit heb ik zelf aangegeven dat ik nog even wil wachten). Ik ben op dit moment gedurende de dag vrij misselijk met vele momenten, en heel moe verder geen symptomen.
    Ik duim voor jou mee! Dikke knuffel

3. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Begrijp ik heel goed. Soms heb je een voorgevoel.. Ik moet vrijdag voor follikelmeting op dag 11. "Normaal" heb ik IUI op dag 13, maar dat is dus op een zondag, en dan doet mijn ziekenhuis geen IUI. Dus denk ik nu al, nou dan plannen ze de IUI wss in op zaterdag (dag 12) en dat is veels te vroeg dus deze poging kan ik ook al vergeten! Maar weet natuurlijk niet hoe mn lijf deze ronde werkt.. Dus ik PROBEER positief te denken :roflmao:

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    Afschuwelijk he!
    Jij hoeft geen ovulatietesten te doen?

Ik ga duimen dat je een iui op een perfect tijdstip hebt :thumup: hier doet de kliniek op zondagen ook geen iui.

5. Mopsje23

Mopsje23 Actief lid

28 dec 2022
    341
    243
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar lieve meiden die snappen wat er in mijn hoofd omgaat en waarbij ik dit kwijt kan. Ik lees al even mee en ik denk dat ik dat hier heb gevonden. Het is fijn om te lezen dat wat ik voel en denk ‘normaal’ is, of in elk geval ook in jullie hoofd omgaat . Het is ook fijn de steun te zien die jullie aan elkaar geven. En natuurlijk de lichtpuntjes doen me ook goed, te zien dat het kan. Want soms lijkt het daar even niet op.
    ik ben van plan vanaf nu mee te schrijven in dit topic. Begin september heb ik mijn prikinstructie en als het goed is kan ik de week erna starten met IUI. In het kort mijn verhaal: december 2021 gestopt met de pil. Regelmatige cyclussen van 26-29 dagen met eisprong rond dag 13-15. Zaad van mijn man is (erg) goed, zowel kwaliteit als hoeveelheid. Half jaar geleden HSG gehad, alles goed en open. Half jaartje de tijd nog gegeven en dan nu start IUI.
    hebben jullie nog tips voor ik begin met de IUI en prik instructie? Ik weet eigenlijk nog heel weinig want merk dat ik het heb uitgesteld om me te verdiepen. Dingen die ik nog kan vragen of rekening mee moet houden?

liefs!

6. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Nee idd hier enkel follikelmeting en bloedwaarden bepalen. Ovulatietesten werd ik gek van dus ik hoef ze gelukkig niet te doen :roflmao:

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    Aah ideaal! Wou dat die hier ook stopte haha helaas nog even doorzetten :roflmao:

8. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Misschien komt het wel op de maandag perfect uit. Hier ook wel eens de IUI gehad op dag 13 maar ook op dag 14 en 15. De twee keer dat ik zwanger werd was op dag 15. Ik was ook altijd zo aan het rekenen maar dat is niet nodig. Zelfs als het maandag iets te laat zou zijn bijvoorbeeld dat het eitje al gesprongen is dan kun je 24 uur daarna nog zwanger raken. Aangezien ze de dag van de IUI nooit meer een echo maken weten we allemaal niet of het op tijd of net te laat is.

Appelflapje vindt dit leuk.
  9. Mopsje23

Mopsje23 Actief lid

28 dec 2022
    341
    243
    43
    Vrouw
    bloedwaarden bepalen betekend dat bloedprikken regelmatig??
    Sorry als ik nog een beetje basic vragen stel

10. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Welkom hier! Wat ontzettend vervelend dat het nog niet gelukt is en je nu IUI moet proberen! Hopelijk geeft dit je het goede zetje! Vragen stellen hier mag altijd natuurlijk! Het prikken stelt echt weinig voor vind ik en de IUI voel ik ook niet :) succes!

11. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Dat is (in mijn geval) 1x bloed prikken op dag van de echo. Zo kan de gyn het meten van de eitjes/follikels vergelijken met de bloedwaarden. Ze kan aan bepaalde hormonen in het bloed ook bevestigen dat de eisprong er (snel) aan zit te komen.

12. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Idd het blijft een beetje gokwerk. Mijn gevoel zat er al vaak naast :|, dus ik probeer idd gewoon te vertrouwen op het oordeel van de professionals :thumup:

13. Jeske90

Jeske90 Bekend lid

15 okt 2022
    513
    532
    93
    Vrouw
    Welkom :thumup:

net zoals @Joylynn vond ik het spuiten en de iui ook meevallen. Wat vervelend dat het nog niet gelukt is. Ik hoop dat IUI helpt. Heel veel succes

14. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Ik ben onverwachts op DPO11 al ongesteld wakker geworden. We hebben woensdag gesprek over of we doorgaan met IUI of dat het IVF/ICSI gaat worden. Ik ben er best zenuwachtig voor. Ben ook benieuwd wat mijn cyclus in deze pauze gaat doen, want ik heb normaal lange cyclussen door de PCOS. Maar ik blijf hier wel meelezen en posten, want ben erg nieuwsgierig hoe het met jullie gaat!

15. WannabeMammi

WannabeMammi Actief lid

3 jan 2021
    453
    416
    63
    Vrouw
    Wat is dat nu weer! Dat kunnen ze écht niet maken vind ik. Maar je lijkt me ook wel weer een persoon die er goed bovenop zit. Kunnen ze je niet even tegemoet komen?

16. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Ik hoor vandaag meer.

WannabeMammi vindt dit leuk.
  17. WannabeMammi

WannabeMammi Actief lid

3 jan 2021
    453
    416
    63
    Vrouw
    Welkom, hopelijk gaat IUI voor jou de uitkomst bieden! Ik vond IUI zelf niet erg belastend. Vond soms de wachttijden tussendoor wel heel zwaar. Als je bijvoorbeeld overstimulatie hebt door een te hoge dosis, of manlief heeft een keer koorts gehad. Het prikken is de eerste keer wat spannend, maar daarna ga je er fluitend doorheen. Heb zo niet echt tips, vragen zullen tijdens de behandeling wel komen denk ik.
    Succes!!

18. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Niet leuk dat het niet gelukt is. We hebben ook een groepje dames van hier die over zijn naar IVF. Kom gerust daar mee kletsen. Ik stuur je straks welke groep het is.

Bijgevoegde bestanden:

19. WannabeMammi

WannabeMammi Actief lid

3 jan 2021
    453
    416
    63
    Vrouw
    Hoop op goed nieuws!! Anders wel even doorzeuren hoor, aanhouder wint soms ;)

20. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Doorzeuren doe ik zeker. Ben nog steeds aan het wachten. Inmiddels is mijn ovulatietest positief dus kunnen nog een poging zelf doen sowieso :). Ben zo ongeduldig.

WannabeMammi en Humbly89 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina