1e poging start IUI 2020 DEEL 3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kiwi3191, 19 jan 2023.

1. Lente91

Lente91 Lid

4 dec 2023
    60
    90
    18
    Vrouw
    Hi meiden,

Het is alweer even geleden na m'n laatste post, maar helaas ben ik na een pauze maand gisteren (dag 33) ongesteld geworden. Morgen weer starten met gonal f en 7/2 echo.. ik zie er echt tegenop om weer hormonen te spuiten. Ik heb eindelijk het gevoel dat ik weer helemaal mezelf ben en dan begint het hele circus weer

2. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.155
    3.165
    113
    Vrouw
    Hopelijk is het de laatste keer! Maar ik snap je wel.. iedere keer weer moed verzamelen om te beginnen, weer die ziekenhuisbezoeken, je houdt er heel de tijd rekening mee

3. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.155
    3.165
    113
    Vrouw
    Hier gaan de spannende dagen weer beginnen. Zit nu op 11/12DPO. En voel nog niks, nop, nada. De IUI was op vrijdag, maar ik heb het idee dat ik duidelijke eipijn voelde op zaterdagochtend. Zou miss ook best kunnen want ik heb de ovitrelle donderdag om 8.45 gezet.

Vorige ronde kwam het bruinverlies pas 14DPO laat in de avond. Twijfel of ik ga testen of dat ik het gewoon afwacht... wat doen jullie? Aan de ene kant vind ik fijn dat het dan wat ''minder'' lang wachten is, maar ik geloof het toch pas als ik bloed zie ofzo. Er blijft altijd nog ergens een hoopje totdat moment.

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Altijd lastig die laatste paar dagen. Hier juist andersom deze maand. Ik voel vanaf 5 dpo van alles. Ik ga duimen voor je!:D

Lieke2022 vindt dit leuk.
  5. Lente91

Lente91 Lid

4 dec 2023
    60
    90
    18
    Vrouw
    Spannend! Ik ga voor je duimen! De eerste keer had ik wel getest maar de tweede keer kwam ik niet eens meer aan testen toe..

Tijdens mijn pauze ronde had ik geen flauw idee wanneer de ovulatie was en hoe lang mijn cyclus zou zijn zonder hormonen, dus toen wel wat testjes gedaan haha

6. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.155
    3.165
    113
    Vrouw
    Oe wat voel je allemaal? Wanneer ga je testen?

Aan de andere kant heb ik normaal al super veel trek in lekkere dingen en snaai behoefte.. Dat heb ik nog niet echt.. Ook heb ik normaal redelijk wat afscheiding na mijn eisprong, maar ook niet.. Kortom eigenlijk gewoon niks..

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik heb dag 5 en 6 een heel erg drukkend gevoel gehad rechts waar mijn eisprong was. Sinds gisterenmiddag om het half uur plassen maar nu ook met pijn dus denk helaas een blaasontsteking dus heb niet zo veel hoop meer. Oh ja en snel benauwd en duizelig

8. Meisjes91

Meisjes91 Lid

10 nov 2023
    51
    31
    18
    Vrouw
    Wat zijn die wachtweken toch draken van weken.. gedachten gaan alle kanten op. Constant lijk ik iets te voelen, midden in de nacht klaar wakker. En ik zit pas op dag 8.

9. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.155
    3.165
    113
    Vrouw
    Vreselijk hè, de eerste paar dagen kan je het redelijk uitschakelen, maar hoe dichter je bij je NOD aankomt..

10. Meisjes91

Meisjes91 Lid

10 nov 2023
    51
    31
    18
    Vrouw
    Ja dit is niet te doen… helemaal klaar mee.

11. WannabeMammi

WannabeMammi Actief lid

3 jan 2021
    453
    416
    63
    Vrouw
    Behoorlijk late reactie, zit behoorlijk in een bubbel! Het gaat goed, buiten heel veel harde buiken. Maar goed, dat schijnt dan bij mij te horen en we mogen niet klagen hè ;)

31 weken intussen, gaat echt extreem snel.

Hoe gaat het met jou?

Kletskous82 vindt dit leuk.
  12. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Boh 31 weken alweer. Wat fijn zeg. Doe maar rustig aan als je veel harde buiken hebt.

Hier inmiddels in Duitsland gestart en toevallig deze week alle uitslagen van de onderzoeken binnen gekregen. Alles was goed dus 29 feb het gesprek om dan echt te starten. Dus nog heel even geduld hebben.

WannabeMammi en Humbly89 vinden dit leuk.
  13. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ik zat toen in Heerlen. Inmiddels over naar Duitsland voor IVF.

Flowertje27 vindt dit leuk.
  14. Melis93

Melis93 Actief lid

9 nov 2023
    158
    135
    43
    Vrouw
    Het word spannend. Vrijdag hebben we intake in Gent. Hopelijk worden we dan wijzer waarom t na bijna 2 jaar nog steeds niet gelukt is, zowel het zelf proberen als de tot nu toe IUI pogingen in voorburg. Morgen kan ik me dossier ophalen in voorburg, alleen helaas vertikken ze het om een Verwijsbrief aan te leveren. Terwijl ik duidelijk heb vermeld dat ik een second opinieonderzoek daar wil ondergaan. Morgen me huisarts bellen en hopelijk willen hun wel daaraan meewerken.
    Weet iemand trouwens hoelang het duurt tussen intake en starten in Gent?

15. Rose31

Rose31 Actief lid

29 aug 2023
    152
    47
    28
    Vrouw
    Waarom geven ze geen verwijsbrief mee? Wat een onzin. Deed mijn ziekenhuis standaard na de derde IUI. Wij hebben volgende week donderdag ons intake gesprek in Duitsland. De ene start de maand er na al en de ander pas een aantal maanden erna. Afhankelijk van onderzoeken en uitslagen..
    Nu ik er aan denk dat ik weer moet beginnen met dit heel traject krijg ik een knoop in mijn maag. Heb het nu maanden verbannen uit mijn hoofd..

16. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.155
    3.165
    113
    Vrouw
    Spannend! Ben benieuwd wat voor extra onderzoek ze gaan doen. Zou je dat willen delen? En wat een onzin.. hopelijk werkt de huisarts wel mee!

Ik heb donderdag evaluatie naar 3 mislukte IUI’s. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen..

17. Lente91

Lente91 Lid

4 dec 2023
    60
    90
    18
    Vrouw
    Wat balen dat het de 3e keer ook niet is gelukt. Ik ben ook heel benieuwd naar zo'n evaluatie. Hoe sta je er zelf in? Heb je zelf het initiatief genomen?

Ik heb woensdag een eerste echo voor IUI 3, maar ik ben het nu al zo zat.. veel last gehad de afgelopen dagen van hoofdpijn en buikpijn door Gonal F. Ik zie het momenteel niet zitten om dit nog 3 rondes zo te moeten doen, maar eens met de arts overleggen wat er mogelijk is

18. Rose31

Rose31 Actief lid

29 aug 2023
    152
    47
    28
    Vrouw
    Flink balen dat het weer mislukt is. Zodra je voor ivf/icsi doorgaat gaan ze pas eicelkwaliteit etc onderzoeken. In duitsland doen ze een hele boel onderzoeken waar ik nog nooit van gehoord heb. Plasma cellen, hsg, breed bloedonderzoek. Volgens mij ook een uitgebreid zaadonderzoek..
    Heb jij al een hsg gehad?

19. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    @Melis93 Ik heb een verwijsbrief voor een second opinion direct via mijn huisarts geregeld. Mag een kliniek wel een verwijsbrief maken? Ik moest dit echt bij mijn huisarts regelen.

@Rose31 wij kregen in Nederland al heel wat onderzoeken, zoals HSG en uitgebreid zaad onderzoek, vrij snel in het traject al (mijn toenmalige partner bleek bij IUI 1 al onder de 300.000 zaadcellen te zitten, dus we kwamen direct in aanmerking voor ICSI.)

@Lente91 wat balen dat je zo'n last hebt van bijwerkingen! Ik hoop voor je dat het niet nodig gaat zijn om over te gaan op IVF/ICSI want die doseringen van de medicatie zijn nog een stukje pittiger dan bij IUI :|

20. Melis93

Melis93 Actief lid

9 nov 2023
    158
    135
    43
    Vrouw
    Voorburg geeft geen verwijzing omdat we op eigen initiatief daarheen willen zeggen ze. Nee elke maand maar afwachten of ik eventueel kan starten met gonal voor de IUI schiet ik lekker mee op. Afgelopen 2 cyclussen mocht ik niet starten omdat ze vonden dat t blaasje al te groot was. Denk van mijn amh is al extreem laag, zet dan alles op alles dat het lukt.

Ja hoor dat wil ik best delen. Ik heb het idee dat er meer onderzoeken gedaan moeten worden om te achterhalen waarom het niet lukt. Ik heb bijvoorbeeld een schilklierafwijking waar ik medicatie voor slik. Misschien ligt het wel daaraan? Of ik heb ook een heel vragenlijst die ik moet invullen en meenemen en daar staan bijvoorbeeld ook vragen bij die ze in voorburg niet hebben gesteld. Ik heb hier eigenlijk alleen een foamecho gehad en voor de rest niks. Ja standaard bloedonderzoek zoals amh waarde.
    Bij m'n vriend was zaadonderzoek helemaal in orde, dus bij hem keken ze niet verder.
    Spannend zo'n evaluatie, ben benieuwd. Heb ik voorburg ook een evaluatie aangevraagd, dus die heb ik de 15e. Maar eerst op naar vrijdag.

ik heb de huisarts vanochtend inderdaad ook gebeld, krijg je natuurlijk eerst de assistente aan de lijn, verhaal uitgelegd en ze begreep me wel waarom we voor second opinieonderzoek willen. Ze ging het overleggen met de huisarts en kan straks na 10.30 even terug bellen.

Kippie13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina