1e poging start IUI 2020 DEEL 3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kiwi3191, 19 jan 2023.

1. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.155
    3.165
    113
    Vrouw
    Ja ik heb een HSG gehad. Jij nog niet? Dat zou ik sowieso wel vragen hoor! Je bent daarna ook extra vruchtbaar zeggen ze.. Heeft bij mij ook niet geholpen :o:

Toevallig ik heb ook een schildklierafwijking. Die van mij werkt te snel! Ben je wel stabiel qua medicatie?

Bij ons was vooraf afgesproken om na drie keer sowieso te evalueren. Ik ben heel onzeker over mijn schildklierwaarde. Deze is nog niet goed en er is een verband tussen snelle schildklier en niet zwanger worden. Ergens voelt het dus alsof we de IUI voor niks doen zolang de schildklierwaardes niet goed zijn, maar volgens de internist zijn er vrouwen die met deze waarde ook gewoon zwanger worden en de gyn zegt ''de medicatie werkt snel''. Ga het donderdag dus toch nog eens vragen.
    Aan de ene kant zou ik wel een rust maand willen, maar aan de andere kant wil ik zo snel mogelijk door naar het volgende station (IVF) als dit ons ook niet gaat helpen.. Moeilijke keuzes en allemaal zijn voor en nadelen.

2. Rose31

Rose31 Actief lid

29 aug 2023
    152
    47
    28
    Vrouw
    Die onderzoeken heb ik in Nederland ook al gehad, neem aan dat dit standaard is voordat je start met IUI, op de hsg na. Ik hoor volgende week op mijn intake hoe of wat maar ik weet dat Duitsland wat uitgebreider is vandaar de keuze om daar heen te gaan

Kippie13 vindt dit leuk.
  3. Rose31

Rose31 Actief lid

29 aug 2023
    152
    47
    28
    Vrouw

4. Melis93

Melis93 Actief lid

9 nov 2023
    158
    135
    43
    Vrouw
    @Lieke2022
    Ik heb van mezelf een langzaam werkende schildklier. Al sinds me pubertijd. Ik slik nu euthyrox100.
    Paar maanden geleden nog geprikt en was helemaal in orde. Ik laat het sowieso 1x per jaar prikken, tenzij ik weer klachten krijg.
    Schildklier komt bij ons in de familie voor aan moeders kant. Voor zover ik weet een nicht en een neef maar dan een snelle schildklier.

5. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.155
    3.165
    113
    Vrouw
    Fijn dat je stabiel bent! Ik weet het nog maar pas dus we zijn nog aan het zoeken met medicatie. Deze doet wel al iets, maar nog niet voldoende. Moest ophogen met medicatie en dan over zes weken weer bloedprikken.

6. Lente91

Lente91 Lid

4 dec 2023
    60
    90
    18
    Vrouw
    Net terug van de echo. 1 van 14,5mm en 1 van 11mm. Op ons verzoek bij een andere arts nadat we geen prettig gevoel hadden bij de eerste arts en dit bij de verpleegkundigen hebben aangegeven.

Nu blijkt dat de eerste arts mij een HSG onderzoek had moeten laten doen wat dus nooit is gebeurd. Ik ben er nu zelf achteraan gegaan en die andere arts vond het al raar dat ik dat onderzoek niet direct voor het ingaan van dit trajact heb gehad. Ook hadden we een samenvatting etc moeten krijgen in ons dossier wat nooit gebeurd is.

Het vervelende is dat we steeds naar die eerste arts moeten omdat ze de enige is (behalve op woensdagen), dus voor een 2e echo (vrijdag) moet ik weer naar die eerste arts.

Ik heb geen vertrouwen meer in die arts en twijfel of ik überhaupt wel IUI 3 moet gaan doen en niet de boel afbreken, naar een ander ziekenhuis en daar een HSG onderzoek moet doen gevolgd door IUI ronde 3.

Ik vind het heel lastig en baal er echt van, omdat het nu voelt dat IUI 1 en IUI 2 grotere kansen hadden kunnen hebben door eerst een HSG onderzoek te doen...

Hoe kijken jullie hier naar? Hebben jullie nog tips?

7. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.155
    3.165
    113
    Vrouw
    Jemig zeg wat slecht... Ik denk dat vertrouwen in het proces/je arts de basis is in dit traject. Er is al zoveel onzeker en je hebt op weinig dingen invloed, maar als je dan ook geen vertrouwen hebt in het proces zou ik dat heel serieus nemen.

Wij moesten het na de HSG nog zelf maanden zelf proberen omdat je dan een verhoogde kans hebt op zwanger te worden.. en er zijn zeker succes verhalen.

Wat ik wel geleerd heb is dat je zelf ook alles moet uitzoeken en artsen hierop moet attenderen... Voor jezelf opkomen is zo belangrijk. Het zou niet nodig moeten zijn, maar bij ons is het ook zo gebleken. De gyn had even gemist in de bloeduitslagen dat mijn schildklier te snel werkte.. maar volgens haar was te snel geen probleem alleen te langzaam. De internist dacht hier duidelijk anders over... Dus als we zelf niet aan de bel hadden getrokken waren we er nooit achter gekomen.

8. Lente91

Lente91 Lid

4 dec 2023
    60
    90
    18
    Vrouw
    Ja ik vind het te bizar voor woorden, maar zoals je ook al aangeeft is dat kennelijk echt nodig. Dankzij jullie eerdere berichten over de werking van de schildklier, heb ik net direct bloed laten prikken om dat te laten onderzoeken. Al is het maar dat ik het kan uitsluiten.

Wel erg lastig hoe nu verder te gaan. Aan de ene kant wil ik zo snel mogelijk door het traject heen en vind ik het fijn dat het ziekenhuis bij mij 2km vandaan is, maar inderdaad vertrouwen is echt het belangrijkst en dan maar een traject dat langer gaat duren bij een ziekenhuis dat wat verder weg is

9. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.155
    3.165
    113
    Vrouw
    Zou de voor- en nadelen tegen elkaar gaan afwegen. Hoe veel vertrouwen heb je nog? Hoe lang is een wachtlijst in een ander ziekenhuis? Hoe is het als je verder moet reizen en wat betekend dit voor je traject? Wanneer IUI geen oplossing is, moet je dan ook in dit ziekenhuis blijven voor bijv. IVF of moet je dan naar een ander ziekenhuis?

Goed dat je de stap genomen hebt voor je schidklier. Ik hoop op goede uitslagen! Kan je het online inzien?

10. Kersencola12

10 apr 2023
    36
    10
    8
    Vrouw
    Amsterdam
    Zit nu op 13 dagen na ovitrelle inhectie, en 11 dgn na insemineren. Heb afgelopen 4 dagen sensi test gedaan. 4 dagen geleden heel licht,
    wilde julli3 even laten weten dat ik positief heb getest. Vorige week vrijdag was mn nod. Nu dus 5 dgn ong over tijd. goede positieve testen, heb ontzettend veel last van mn borsten, wat trekkerig gevoel onderin mn buik. Borsten begonnen ruim een week voor Nod, dus ja, bizar en kan het nog niet echt geloven, momenten dat ik naar de wc ga en zie dat ik als ware niet ongesteld ben, is voor mij die bevestiging van dat het echt waar is.
    dit was mijn eerste iui, ik vermoed zelf dat ik een vernauwing heb in mijn baarmoederhals, dit omdat ik vorig jaar een hsg heb gehad, daar vertelden zij mij dat olie contrast niet door de hals ging, met duwen en trekken hebben ze het er toch doorheen laten stromen, door meer druk te zetten dus.
    Nou goed, wat ik deze keer anders heb gedaan is…. Granaatappelsap gedronken, elke dag iets minder dan half glas. En warm houden, voeten met name, en lekker in je vel zitten… sorry voor mn lange verhaal

Rosa1992, Lente91, Lieke2022 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Ik begrijp jou helemaal. Mijn IUI met gonal f was deze maand gecanceld vanwege overstimulatie maar ik heb echt zo enorm veel last gehad van hoofdpijn deze maand. Niet normaal. Ik trek dit echt slecht… Ik zit te denken om deze maand geen IUI te doen. Vind het echt heftig. Anderzijds weer super zonde want pas 1 poging gehad.. pff weet het echt ff niet :(

12. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.155
    3.165
    113
    Vrouw
    Hier de evaluatie gehad na 3 keer IUI. Ik reageer goed op de Letrozol en heb netjes twee eitjes gehad de afgelopen twee IUI's. De gyn gaf aan dat ik over kan stappen op spuiten i.p.v. tabletten omdat er wetenschappelijk is bewezen dat de kans iets hoger ligt met spuiten.. Niet veel, maar iets.. Heb aangegeven dat ik dit denk ik wel wil. Het voelt weer als iets nieuws en dan kan ik wennen aan het spuiten voor eventueel IVF.. Denk dat we na deze laatste ronde met letrozol een maandje pauze gaan doen en dan starten met spuiten als het nog nodig is. Volgens de gyn zouden we ook nog drie pogingen mogen doen spuiten (dus in totaal 7 pogingen i.p.v. 6) en dat voelt ook wel als een geruststelling.

Morgen follikel meting voor IUI4! Wel wat vroeg op CD8, maar het weekend valt net vervelend aangezien ik ook een IUI heb gehad op CD10 nemen we het zekere voor het onzekere..

Lente91 vindt dit leuk.
  13. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.155
    3.165
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

14. Lente91

Lente91 Lid

4 dec 2023
    60
    90
    18
    Vrouw
    Even een update vanuit mijn kant - zojuist verpleegkundige gebeld. We trekken de stekker eruit bij dit ziekenhuis (ASZ) omdat we geen vertrouwen meer hebben in de arts. Arts kan een klachtenbrief van ons verwachten. Ik zou eigenlijk een 2e echo hebben morgen voor IUI 3 maar die heb ik dus afgezegd en de huidige ronde gaan we afbreken. Ik stop met de hormoon injecties en krijg morgen te horen of en wanneer ik Ovitrelle moet zetten. Nu opzoek naar een ander ziekenhuis....

Nog bedankt @Lieke2022 voor je tips van gisteren! Schildklier waarde is 1.7 (TSH), dus volgens mij geen afwijkingen

15. Lente91

Lente91 Lid

4 dec 2023
    60
    90
    18
    Vrouw
    Ja lastig he! Nu had ik ronde 1 en 2 niet echt lichamelijke bijwerkingen maar ronde 3 wel weer. Hopelijk kan het voor jou per ronde ook nog verschillen.. zou IUI in de natuurlijke cyclus geen optie voor je zijn?

16. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.155
    3.165
    113
    Vrouw
    Knap van je! Dit besluit zal vast rust geven.. Uiteindelijk kan het zo maar zo zijn, we hopen het natuurlijk niet, dat je nog een tijdje met elkaar doormoet.
    Schildklier is inderdaad netjes! Die moet tussen de 0,4 en 4,2 zijn geloof ik.

Lente91 vindt dit leuk.
  17. Melis93

Melis93 Actief lid

9 nov 2023
    158
    135
    43
    Vrouw
    Morgen intake in Gent, heb gezonde spanningen. Heel boekwerk mee van het dossier. Wij gaan vanavond er al heen rijden. 9.30 moeten we er zijn en 10.30 de afspraak met Stoop. Ben erg benieuwd wat hij gaat zeggen en/of doen. En geloof t of niet maar ben ook nog eens ongesteld geworden vanmiddag

18. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.155
    3.165
    113
    Vrouw
    Succes! Is het ver rijden voor jullie? Ik twijfel wanneer IUI voor ons ook geen uitkomst biedt om voor de IVF naar Gent te gaan. Ben dus erg benieuwd naar je ervaringen!

19. Melis93

Melis93 Actief lid

9 nov 2023
    158
    135
    43
    Vrouw
    Vanaf denhaag naar Gent deden wij er iets langer dan 2 uurtjes over. Inclusief stop bij Maccie. Wij gingen vanavond rond 19.15 weg.
    Moet wel zeggen dat me vriend reed. Die rijd wel door:roflmao: ik vind dat te spannend. In het donker rijden in een onbekend land en dan t weer wat niet helemaal mee speelt. Regen viel mee maar t is wat al op de weg ligt en dan van je voorganger wat dan op je ruit komt. Zie je niks..

20. Lente91

Lente91 Lid

4 dec 2023
    60
    90
    18
    Vrouw
    Spannend! Heel veel succes! Naar welk ziekenhuis in Gent gaan jullie?

Deel Deze Pagina