Inmiddels gestart in Duitsland met poging 1. Alleen werkt de medicatie een beetje te goed. Op dag 8 had ik al 2 mega folikkels dus verder spuiten om er meer te laten groeien had geen zin. Dus de ICSI ronde afgebroken en na de Pasen meteen IUI gedaan. Beide folikkels waren gelukkig niet gesprongen nog en waren 23 mm. En het zaad was ineens beter als ooit tevoren. Toen we in Duitsland testen hadden 14 miljoen en na 2/3 mnd supplementen ineens 46 miljoen. Mijn schildklierwaarde is gelukkig ook onder controle nu. Ergens voelt de IUI fijner als ICSI omdat dit eerder ook al gelukt is. Zit nu 7 dagen na de Gonasi en test nog aardig donker. Hoop dat het over een paar dagen positief blijft. Jij inmiddels overtijd zie ik. Zou niet te lang gaan afwachten. Wanneer gaan ze je inleiden? Voel je je verder nog goed?
Van Harte gefeliciteerd Flowertje!!! Hij loopt gewoon netjes op maar ik begrijp je zorgen al te goed als je eerder een miskraam hebt meegemaakt.
Spannend!!! Hier had vriend ook in december een VCM van 19 en na 3 maanden supplementen 87!!! Verviervoudigd. Echt bizar! En direct ook zwanger dus deze poging.
Dankjewel, maar de testen lopen helaas echt niet lekker op. De test gister bij 14 dpo was het zelfde als bij 12dpo. Mijn gevoel zegt dat dit niet goed zit. Heb inmiddels dit hele forum afgespeurd en in 90% gaat dit wel fout. Heb vandaag ook veel krampen, maar niet meer getest dat ga ik morgenochtend weer doen. Zit aan de Utrogestan waardoor evt bloedverlies nog wordt tegengehouden denk ik?
Ik zie wel nog oploop maar misschien niet wat je verwacht. Toen het bij mij mis ging toen ging het na dag 13 weer omlaag en 5 dagen na NOD kwam de menstruatie. Had toen geen utro want was die maand spontaan zwanger. Krijg nu wel progesteron maar spuiten ipv utro. Eigenlijk was dit een ICSI poging dus had een neusspray om eisprong te remmen en dat houdt progesteron tegen. Dus nu besloten om alles te doen zoals bij IVF alleen ipv punctie IUI.
Was dat op advies van het ziekenhuis? Ik probeer mijn vriend ook aan de supplementen te krijgen, maar dat gaat nog niet zo goed. Hij is wel pas gestart met Ubiquinol en hij wil even afwachten of dat goed valt. Daarna wil hij miss een multi erbij gaan slikken. Heb wel als argument gebruikt dat ik iedere dag Puregon moet spuiten wat bestaat uit urine van zwangere vrouwen, maar goed
@Lieke2022 hoe is de VCM van jouw man/vriend? Mijn vriend slikt pillen die geadviseerd worden in het boek “it all starts with the egg”) - Ubiquinol 200mg - Zink 25mg - Multi met actieve folaat - Vitamine d - ene dag extra folaat andere dag NAC supplement - extra vitamine C Maar moet zeggen dat mn vriend ook veel minder alcohol is gaan drinken, gezonder eten en sporten. Denk dat dat ook wel heeft meegeholpen
Ik zou echt adviseren dit boek te lezen! Alles uitgelegd obv onderzoek. Staat ook stuk over de man in. Enne idd het enigste wat hij dan hoeft te doen is een pilletje slikken (oke en in een potje produceren, lijkt me ook niet fantastisch )
Ja eigenlijk prima. Vandaag voor bewerken 159 en na bewerken 29. Dat is wel een groot verschil. De andere pogingen waren na bewerken 22 en twee keer in de 40. De eerste keer maar 8 alleen toen was hij net ziek geweest. Het boek heb ik pas gelezen en heb die supplementen ook genoemd n.a.v. dat boek. Sowieso de Ubiquinol omdat we zagen in het semenonderzoek dat de morfologie niet goed is. Daar kan Ubiquinol bij helpen volgens dat boek. Helaas krijg ik manlief nog niet van de alcohol af. Dat werkt “ontspannend” en dat is ook belangrijk zoals hij zelf zegt. Hij drinkt dan voornamelijk sterke drank en daar heb ik best moeite mee. Maarja zolang de uitslagen goed zijn kan ik daar eigenlijk ook niks van zeggen.. Ik ben meer nieuwsgierig naar wat het zou kunnen doen. En hoe groter het leger hoe beter
Ja alles goed gegaan! Ik gun jullie allemaal zo'n fijne behandeling als die ik heb gehad. En bij jou ook? Mijn man had na bewerking een VCM van 29M, zoveel heeft hij niet eerder gehad! Ik lees net dat jullie ook 29M hadden, toevallig!
Wow mega goed zeg! Daar hoef je niks aan te veranderen hoor! Bij mijn vriend was het na bewerken ook 20. Maar de iui succes gaat niet omhoog boven de 10nmiljoen dus wat dat betreft.. Dat van de drank snap ik jouw frustratie zo goed. Mn vriend houdt ook van biertjes en we hebben er het afgelopen jaar heel veel gezeik om gehad. Gelukkig drinkt hij nu minder, alsnog wel in t weekend aantal biertjes (2 a 3 per avond) maar dat lijkt me prima. Hij is afgelopen dagen wel met vrienden weggeweest en dat is uiteraard wel behoorlijk uit de hand gelopen Wat is morfologie trouwens??
Haha dat is mega toevallig! Fijn dat alles goed is gegaan. Het is super goed gegaan. Ik zag al dat we een chille gyn hadden. Deze vrouw is zo relaxed en dat werkt zo ontspannend. Ze heeft tot voor kort als gyn op Aruba gewerkt dus denk dat ze die vibe nog om zich heen heeft hangen ofzo haha. Ze kon mijn baarmoedermond niet goed vinden en had daarvoor wel een tangetje nodig. Dat heb ik wel eens eerder gehad, maar deze keer deed het veeel minder pijn. Eigenlijk geen pijn.. Normaal heb ik altijd wel wat krampjes na een IUI, maar nu niks. En vind IUI in het weekend ook wel chill. Er is dan bijna niemand in het ziekenhuis en dat voelt lekker rustig. Je zit dan ook niet met je buisje “materiaal” (zoals het lab het noemt) in een overvolle wachtkamer. We hebben met de gyn afgesproken dat we elkaar pas over 8,5 maand gaan zien. Heb er in ieder geval een goed gevoel over!
Oh echt gaat dat niet omhoog? Dacht hoe meer zaadcellen mijn ei aan kunnen vallen hoe beter . Zeker als er twee eitjes zijn. Morfologie is de vorm van de zaadcellen. Minimaal 4% van de zaadcellen moet een normale vorm hebben. Bij mijn vriend was dat maar 1 %. Terwijl de VCM wel gewoon goed is. Dus ik snap ook niet zo goed hoe de VCM goed kan zijn als de morfologie niet goed is, maar daar heb ik geen duidelijk antwoord op gekregen. In België kijken ze wel naar de morfologie volgens mij.
Ohja inderdaad wat vreemd zeg. Ik weet niet hoeveel sterke drank hij drinkt maar misschien ligt het idd daar aan! Bij mijn vriend is daar geloof k nooit naar gekeken..
Mijn testen liepen wel iets harder op, maar ook geen superdikke streep op 14dpi (dpi=days past insemination, dus zelfs 15/16 dpo...) Pas op 18dpi was het echt een knalstreep. Dat is dus het nadeel van testen voor je nod, want als je vandaag pas voor het eerst had getest, was je misschien minder onzeker geweest. Ik duim heel hard voor je dat het toch nog mooi oploopt
Dankjewel voor je reactie! Ik weet inmiddels dat de kans vrij klein is dat dit nog goed gaat komen maar wie weet gebeurd er een wonder en heb ik morgen of overmorgen een veel donkere test. Jouw testen liepen idd harder op! Hoe bedoel je dat 14 DPI gelijk staat aan 15/16dpo? Dat is toch juist andersom? De inseminatie is vaak eerder dan de eisprong. Dus dan ben je juist korter zwanger. Dus 14 dpi staat dan bijv voor 13 dpo. Bij mij was de inseminatie wel op de dag vd eisprong (heb geen Ovitrelle hoeven spuiten en bevestigd dmv temperaturen)
Dpo wordt vaak benoemd als 'de dag van de positieve ovulatietest'. Maar in de praktijk is je inseminatie altijd ná je positieve ovulatietest (want je ovulatietest piekt vóór je eisprong en niet tijdens je eisprong). Bij mij in het ziekenhuis is het: positieve test voor 12.00 uur (dpo); volgende ochtend IUI (dpi). Met Ovitrelle; bijv 's avonds om 22.00 uur spuiten, 36 uur later IUI.