Dinsdag moet ik weer een echo en bloedname en dan kijken ze verder wat er gedaan wordt. Eventueel een tweede keer femara nemen. Ik had er inderdaad ook nog niet van gehoord.
Mijn eicel heeft een inhaalmanoeuvre gemaakt, en nu heb ik morgen al de iui De laatste de hopelijk ook de goede keer
Wij hebben vorige week vrijdag de intake gehad bij de fertiliteitsarts. Ik mocht meteen beginnen met gonal, ondanks dat ik al op dag 6 zat in mijn cyclus. Gisteren bij de meting bleek er 1 ei te zijn van 21 mm, dus rap naar huis om de ovitrelle te zetten. Inmiddels vandaag de 1e IUI er alweer op zitten. Zo lijkt het wachten op een afspraak lang te duren.. en vervolgens zit binnen 1 week de 1e poging er alweer op..
Het is nu exact een week na de iui en had net bij het afvegen een mini rood stipje bloed. Echt maar een paar mm, wel helder rood. Nog nooit eerder gehad de afgelopen jaren, verder ook nergens last van. Is het heel erg wishfull thinking als ik hoop dat het een innestelingsbloeding is?
Even een vraagje, ik ben bezig met mijn eerste IUI poging. Vanaf maandag heb ik om de dag een echo gehad om te kijken hoe groot mijn follikel al is. Gisteren was hij 12.7, ik doe nu net een ovulatie test en die is gelijk positief, heb morgen om 10.00 uur pas een afspraak weer een nieuwe echo. Ben nu bang dat m’n ei straks al gesprongen is, in het weekend kan ik niet bellen, alleen naar het nood nummer. Kan iemand mij gerust stellen? Of kan ik beter al Ovitrelle spuiten? Ik doe dit voor de eerste keer en in mijn natuurlijke cyclus met alleen Ovitrelle als trigger.
Ja, heb ik ook begrepen. Ik wacht maar geduldig tot de echo morgen. Al dat testen enzo maakt je eigenlijk alleen maar onzekerder.
Ik weet niet hoe ik hier een foto moet uploaden ♀️. Vanmorgen bij de arts geweest voor een echo, m’n ei zit nog op 14,8 mm dus nog te klein om er iets mee te doen. Ze vertelde dat een ovulatie test soms wel een paar dagen positief kan zijn, van mezelf geen idee heb nooit langer door getest wanneer de test positiever was. Toch beetje gerust gesteld nu.
Net telefoon gehad dat ook deze poging niet gelukt is. Ik had nochtans goede hoop want voor de eerste keer was mijn menstruatie nog niet begonnen voor de bloedtest al, en ben ook al een paar dagen heel misselijk. Morgen een afspraak bij de fertiliteitsarts om verdere stappen te bekijken. Ik zie zelf geen meerwaarde van nog eens 6 pogingen iui maar dan met andere medicatie omdat mijn lijf wel deed wat het moest doen enkel met de femara. Ik had netjes een groeiende follikel en eisprong. Volgens mij zijn mijn eicellen gewoon heel vijandelijk ofzo
We hebben in november intake voor ivf/icsi en in tussentijd tot we effectief kunnen starten gaan we verder met iui maar dan met gonal f. En deze maand even niks zodat mijn baarmoeder en hormonen even tot rust kunnen komen. Al bij al klinkt het wel hoopvol vind ik. De kansen zijn in ieder geval hoger bij de methodes
Even geleden dat ik weer wat geplaatst heb. Nu heb ik vorige maand een punctie gehad voor ivf. (bijna 50 follikels aangeprikt waarvan 8 in de vriezer) Nu moest ik 1 extra maand rust hebben, wel ovulatietesten gebruiken om te kijken wanneer menstruatie is. Nu ben ik 8dpo en leek heeeeeeel licht iets te zien. Erg moeilijk op foto te krijgen. Kan het zijn dat je na een punctie vruchtbaarder bent? Ik ben nog niet overtuigd en test uiteraard gewoon morgen weer. https://files.fm/u/zgbgbv4hwv linkje is filmpje van de test!
Ik lijk heel licht een (schaduw) lijntje te zien. Heb je vandaag nog weer getest? Geen idee of je vruchtbaarder bent na een punctie, super mooie opbrengst!
Hi dames, mag ik met jullie meekletsen? Ik verwacht tussen vandaag en woensdag m'n menstruatie en dan beginnen we aan onze eerste iui, gelijk met hormonen (ovaleap en ovitrelle). Ik vind het zelf nogal een stap. Werd heel makkelijk zwanger van ons eerste kindje ondanks een wat korte luteale fase. Nu zijn we inmiddels ruim 1,5 jaar bezig zonder succes. Mijn lf is wel nog korter geworden (7 dagen na eisprong word ik ongesteld). Volgens de gyn hoeft dat geen probleem te zijn. Verder zijn er ook geen afwijkingen, zaad van mijn man is erg goed en ik heb iedere maand netjes een eisprong op dag 13-14. Mede daardoor vind ik het spannend om nu hormonen te gaan spuiten voor het groeien van een eitje en het opwekken van een eisprong, dat is iets wat mijn lichaam van nature al goed doet. Ben daardoor heel bang voor overstimulatie of een te vroege en daardoor gemiste ovulatie Plus dus dat ik na 7 dagen alweer ongesteld word, dat helpt voor mijn gevoel ook echt niet. Voor de innesteling is al het baarmoederslijmvlies al afgestoten. Bij een eerdere echo 6 maanden terug op 4dpo zag het bms er wel goed uit, progesteron prikken wilden ze toen niet doen omdat dat geen standaard protocol is. Hoop dat ze nu wel iets willen/kunnen doen mocht de lf zo kort blijven. Iemand toevallig ervaring met langere lf door iui? Lang verhaal, maar ik vind het spannend haha! Hoop hier de komende tijd veel succesverhalen tegen te komen <3
Ik snap helemaal dat je het spannend vindt hoor! Wij zitten inmiddels op IUI 3 (4 cycli waarvan er 1 mijn eitje te vroeg was gesprongen dus die telt niet mee). Ik blijf het nog altijd allemaal heel spannend vinden. Bij mij zijn er ook verder geen afwijkingen gevonden en mijn cyclus is bijna als een klok, zelfs met de medicatie. Ik heb de afgelopen rondes juist gehad dat er maar 1 goed grote follikelte zien was terwijl de medicatie juist moet stimuleren dat er 2 rijpen. Ze hebben bij mij dus gewoon nog niet de juiste instelling gevonden. Ik spoot de vorige 2 rondes 62.5Eh maar dat is deze ronde opgehoogd naar 70Eh dus ik ben benieuwd. Hopelijk nu niet ineens vijf rijpe follikels want een middenweg tussen de twee Eh's is er niet volgens mij. Heel veel succes straks! Hopelijk dat het mag leiden tot een mooi wondertje!
Wat een lief berichtje! Ik ga dus gelijk op 75eh beginnen, terwijl ik online vaak lagere eenheden tegenkom. Aan de ene kant probeer ik er maar vetrouwen in te hebben dat de gyn weet wat hij doet haha maar als je dan zoveel verschillende dingen leest ga je toch twijfelen