1e poging start IUI 2020 DEEL 3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kiwi3191, 19 jan 2023.

1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!

2. AltijdBlijvenDromen

AltijdBlijvenDromen Actief lid

9 nov 2019
    153
    85
    28
    Vrouw
    Morgen heb ik echo en bloed om te kijken hoe ver m’n follikel staat ik hoop vrijdag de iui te hebben (mn 4e dan. Hopen op een kerstcadeautje ) Ben een beetje stressy

3. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!

4. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Nou vandaag weer keurig op 10dpo ongesteld geworden.. Maar de artsen vinden het niet nodig om luteale fase te ondersteunen met progesteron :rolleyes: Ben een 'grensgeval' qua dagen, maar doordat m'n lf in natuurlijke cyclus nog korter is (7 dagen, nu dus 9), is het in mijn geval toch goed genoeg ofzo. Had zo de hoop dat ik na 2 jaar lf's van 7 dagen nu in het ziekenhuis eindelijk ondersteuning zou krijgen, maar helaas.

Nu hopen dat eisprong niet net in de feestdagen valt.

5. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.559
    3.889
    113
    Vrouw
    Wij maken nu de overstap naar IVF icsi, maar natuuurrrrrrrlijk is mijn menstruatie 4dagen te vroeg doorgekomen om deze cyclus te mogen starten. Het labo is toe tussen kerst en nieuwjaar dus ze starten trajecten pas op vanaf 27/12. Weer een dikke maand wachten dus...langs de ene kant wachten we al zo lang dus kan die maand er wel bij, langs de andere kant wil ik gewoon NU verder, want we wachten al zo lang

6. cappuchino

cappuchino Actief lid

1 mrt 2022
    218
    160
    43
    Vrouw
    Oh wat vervelend dat je dan door de feestdagen een maand moet uitstellen. hier gaan ze volgens mij gewoon door tijdens de feestdagen.

Bij mij is het helaas toch een miskraam geworden. Afgelopen woensdag een echo gehad met 6+4 maar geen vitale zwangerschap te zien. Ik ben meteen gestopt met utrogestan en zaterdag kwam alles op gang. Flink heftig gebloed met veel krampen op de eerste en tweede dag. Op cyclusdag 3 mocht ik komen voor een echo en daarop was alles al schoon en zag er prima uit. Besloten om direct door te gaan voor een nieuwe ronde. Maandag begonnen met ovaleap spuiten ipv letrozol zoals de vorige ronde. Heb echt veel minder last van de hormonen merk ik.
    Vind het mentaal even heel zwaar ook zo vlak voor de feestdagen. Maar hopelijk blijft er ooit eentje plakken... begin na 8 miskramen de hoop een beetje te verliezen.
    Maandag de eerste follikel meting, ben benieuwd.

7. cappuchino

cappuchino Actief lid

1 mrt 2022
    218
    160
    43
    Vrouw
    Wat balen zeg. Snap nooit waarom sommige artsen zo moeilijk doen over progesteron..
    Ik krijg het gewoon ondanks een LF van 15 dagen en goede progesteron waardes.
    Zou er gewoon op blijven staan dat je progesteron bij wil hebben. Echt onzin dat ze daar zo moeilijk om doen.
    Als je altijd op 10 dpo al ongesteld wordt kan dat echt wel wat in de weg zitten lijkt mij... stel het wil pas 10/11/12 dpo innestelen, dan is sat gewoon onmogelijk. :(

8. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Ah shit, dus toch :(
    Sterkte!

9. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Wat ontzettend rot, weer een miskraam :( heel veel sterkte <3

Ik vind het ook onzin van die progesteron. Had vandaag weer echo en zou die bij de gyn hebben die vorige x gelijk zei ooohh dan doen we gewoon progesteron. Dus ik dacht ga er gewoon om vragen en als hij dat weer zegt ga ik niet weg voordat hij het recept uitschrijft :roflmao: Had ik toch ineens een andere, maar wel uitgelegd waar ik mee zit. Inmiddels bijna 2 jaar proberen en bijna 2 jaar continue te korte cyclussen en met name te korte lf, dat is het enige wat bij ons afwijkt en ik had toch verwacht dat in het ziekenhuis dat iig onderzocht zou worden etc. Krijg ik een ja maar het is niet bewezen dat je dan meer kans hebt op zwangerschap dus daarom doen we het niet. Dus ik zeg maar in België Duitsland en Amerika is het standaard, waarom hier dan niet? Ja omdat niet is bewezen dat het werkt en we ook niet zeker weten of je geen verhoogd risico hebt op aangeboren afwijkingen. Nou sorry maar neem aan dat als het in andere landen standaard is, dat heus wel onderzocht is. Maar helaas, zelfs tranen hielpen niet. Maandag 3e iui en dan maar weer afwachten.

Ik heb hier thuis nog utrogestan liggen, zit te twijfelen om het zelf toch te gebruiken..

10. cappuchino

cappuchino Actief lid

1 mrt 2022
    218
    160
    43
    Vrouw
    Wat ontzettend rot zeg en echt heel erg stom! :oops:
    Volgens mij is er momenteel een studie met utrogestan bezig, wellicht kun je nog inschrijven? Anders via de huisarts proberen?

Ik mag zometeen weer voor mijn eerste follikelmeting. Eerste ronde ovaleap spuiten ipv letrozol slikken. Ik vind het super spannend... bang voor overstimulatie en bang om te laat te zijn. Vorige x op cd9 was 1 follikel al 22 mm en moest ik direct ovitrelle spuiten. Nu cd10.... en twee dagen pijn in mijn eierstokken gehad die nu weg is. :confused:
    Ben heel benieuwd.

11. cappuchino

cappuchino Actief lid

1 mrt 2022
    218
    160
    43
    Vrouw
    Twee follikels van 20 mm jeej.:D Zit nu te wachten op de gonasi spuit en morgen de inseminatie alweer.
    Wel een rollercoaster zo vlak na een miskraam, bij een volgende neem ik toch een cyclus rust denk ik. (Hopelijk niet nodig maar toch)

Veertjjj vindt dit leuk.
  12. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Ja die studie werd mij dus afgeraden, 50% kans dat je in de placebo groep zit en dan kunnen ze niet zelf nog wat voorschrijven ter ondersteuning. Maar goed dat doen ze nu ook niet:roflmao: En mijn huisarts is sowieso een bitch die al niet eens wilde doorverwijzen toen we al een jaar probeerden, dus die hoef ik ook niet te vragen.

Zit een beetje in dubio. Zelf lage dosis utrogestan doen met daarbij dan risico dat het te weinig is voor zwangerschap maar genoeg om menstruatie uit te stellen. Dan ga ik voor de volgende cyclus helemaal niks krijgen natuurlijk... Net iui gehad, dus moet wel snel gaan beslissen :p

Fijn dat jouw metingen goed waren!

13. cappuchino

cappuchino Actief lid

1 mrt 2022
    218
    160
    43
    Vrouw
    Je kunt ook utrogestan kopen via een website, kwam het laatst ergens tegen... zal eens zoeken

14. cappuchino

cappuchino Actief lid

1 mrt 2022
    218
    160
    43
    Vrouw
  15. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Ja daar heb ik het ook van idd. Maar erg duur. En ik zit dus in dubio, als ik zelf progesteron ga gebruiken is mijn 'probleem' voor de artsen helemaal niet meer zichtbaar. Aan de andere kant, nu is het wel zichtbaar en doen ze er ook precies niks mee :roflmao:

16. cappuchino

cappuchino Actief lid

1 mrt 2022
    218
    160
    43
    Vrouw
    Nou inderdaad, zou er dan zelf voor kiezen t gewoon zelf op te lossen. Als je maar tot het gewenste resultaat komt toch. :D

17. cappuchino

cappuchino Actief lid

1 mrt 2022
    218
    160
    43
    Vrouw
    Hier vandaag de inseminatie gehad. Dus weer de spannende wachtweken in.
    Hopen op een plakker deze keer...

Ik heb nu weer zo'n erge krampen in mijn baarmoeder. Had het aangegeven van de vorige keer, ze zei dat ze het heel langzaam in zou spuiten en ik dan minder kramp zou hebben, maar het is volgens mij juist erger. :rolleyes:

18. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    Morgen ronde 2 iui nat. Cyclus hopen dat ie door kan gaan want mijn man zijn kwaliteit is erg slecht vorige ronde iui met 1.5 m gehad en moet bij ons vanaf 1 m zijn maar elke maand word het minder zo frustrerend maar ja het is vaker gelukt natuurlijk

19. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Ik ben in shock :eek: Zelf utro besteld, vanaf 3dpo 2x daags 200 mg tablet.

Vandaag 10dpo en 3 positieve testen :o:

Humbly89 en Lieke2022 vinden dit leuk.
  20. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Wat goed!! Voorzichtig gefeliciteerd!

Veertjjj vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina