1e poging start IUI 2020

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Raspberry90, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebecca2021

10 mrt 2021
    9
    7
    3
    Vrouw
    Zeker, we waren zeer laat met de 1e echo en daardoor de iui omdat de assistente niet eerder een afspraak in wilde plannen... en ik had het al een dag eerder gekregen dan ze eerst wilde doen. We wisten toen nog niet hoe ik op gonal zou reageren. arts heeft meteen een notitie in mijn dossier gezet ook was de zaadkwaliteit veel lager dan de vorige keren. De eerste 2 keer was wel goed maar ze gaf aan dat bij nog een keer dit het niet zo veel zin had om door te gaan en we dan beter verder kunnen gaan kijken spannend dus vorige keer. Nu meteen eerder de echo ingepland en hopen op betere cijfers volgende week!

Ik ga voor je duimen dat het voor je gaat lukken deze keer!

2. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Hoe doen jullie dat met IUI's en werk?? Ik werk zelf in een klein wijkteam in de zorg, en het belangrijke werk is in de ochtend (en IUIs ook haha). Begin me daar nu al zorgen over te maken :oops:

3. LauraIT

LauraIT Lid

26 mrt 2021
    73
    47
    18
    Vrouw
    Hoi! Ik heb het laatst aan mijn manager verteld. Het is niet zo dat je zelf kan kiezen hoe laat en wanneer je afspraak maakt, zeker niet met IUI en als je dichtbij je natuurlijk cyclus zit.
    Gelukkig reageerde hij heel erg leuk, ik heb gevraagd aan hem of hij 1x per maand flexibel kan zijn door mij vrij te geven op momenten wanneer ik dat vraag en dit was geen probleem.

Misschien voor jou ook een optie? Werk mag je niet in de weg staan als je je droom wilt verwezenlijken...

4. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Ja klopt dat ik vind ik ook.. :)
    Dat is wel een goeie! Bij mij betekent dat wel dat t werk die dag op de schouders van m'n collega's komt, maargoed, wel te overzien. Het is inderdaad maar 1 dag per maand, dat vergeet ik nog weleens haha. Ik heb geen leidinggevende dus ik zou dit met m'n team moeten overleggen. Ik werk er net dus dat vind ik wel heel lastig ..:| Maarja ik had bedacht dat t andersom ook geldt .. ik kan niet dingen niet gaan doen omdat ik mogelijk zwanger ga raken. Ik wilde eerst m'n nieuwe studie ook niet gaan doen om die reden, en inmiddels zit ik al in het tweede jaar haha.:roflmao:

Maar ja lastig allemaal..

5. LauraIT

LauraIT Lid

26 mrt 2021
    73
    47
    18
    Vrouw
    Het is ook lastig en heel moeilijk. Zeker om zoiets te melden. En ik snap het omdat je er net werkt. Voor mezelf heb ik een afweging gemaakt. Ga ik alles "stiekem" doen (ziek melden of vakantie opnemen) of zeg ik eerlijk wat er speelt.
    Ook bij mij betekent het dat er meer werk bij mijn team terecht komt, de laatste keer ben ik begin van de middag weggegaan. Dus het is eigenlijk een deel van de dag.
    Ik weet zeker dat je hele fijne reacties krijgt en dan zit je er echt veel lekkerder in! Succes!

Milena92 vindt dit leuk.
  6. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Ontzettend bedankt voor je berichtjes! Dit helpt echt.

LauraIT vindt dit leuk.
  7. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Wat een gepuzzel soms hè! Ik heb zelf een team onder me, maar ook een chef boven me. En ben per afspraak minimaal 3 uur onderweg/in de stoel, minimaal 4/5 keer per maand. Dat is niet ongemerkt te doen met een fulltime baan;)

Ik heb het er in het begin richting mijn chef op gehouden dat de afspraken hoorden bij een medisch traject, mijn chef wist al wel dat er eea onderzocht werd. Maar wist niet dat dat traject op een gegeven moment was overgegaan in een iui traject. Ik merkte na een paar rondes dat ik me slecht voelde bij de wazige verhalen er omheen, en dat terwijl ik zeker wist dat mijn chef er goed op zou reageren. Al wilde ik het écht liever voor mezelf houden, heb het haar toch verteld en ze doet er nu alles aan zodat ik onbezorgd naar mn afspraken op de poli kan. Dat is het echt wel waard. Ik vind dat het de rest van mijn collega's niets aangaat, ik geef desgevraagd aan dat ik een afspraak heb in het zkh en dat het niet ernstig is maar wel nodig ;). Dan snappen ze wel dat doorvragen niet gewenst is.

Op deze manier lukt het tot dusver. Laten we hopen dat die afspraken snel niet meer nodig zijn :)

Milena92 vindt dit leuk.
  8. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ik heb het destijds aan mijn leidinggevende verteld en ook vrij snel aan mijn directe collega’s. Ik hou zelf niet zo van om dingen verborgen te houden. Voelt voor mezelf veel fijner om dingen te kunnen delen. Iedereen leeft altijd erg mee :) Mijn leidinggevende vond het geen enkel probleem en ik geef nu altijd gewoon van tevoren aan wanneer ik weg moet. Geeft me gelukkig alle ruimte.
    En zo vind ik ook dat het hoort :) ik zet de kinderwens op 1 en daarna komt de rest wel weer. Ik werk soms ook weleens wat langer door, dus werk hoeft bij mij niet overgenomen worden. Kan me wel voorstellen dat het lastig kan zijn als je in een wijkteam werkt!

Milena92 vindt dit leuk.
  9. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ik zie trouwens dat er hier meer IUI met een donor doen! Toevallig! :)
    Hoe ervaren jullie het traject? Heb je weleens momenten dat je het lastig vindt?

wij zijn nog maar net met het donorstukje bezig en hoewel we 10000% achter de keuze staan en er écht heel blij mee zijn, overvalt het me soms ook weleens

10. Waterman123

3 jan 2021
    85
    77
    18
    Vrouw
    Heel herkenbaar . Wij staan ook helemaal achter een donor maar soms komt er toch een soort van verdrietig gevoel omdat het niet allemaal “vanzelf” gaat... en ik weet dat het prachtig is dat het zo kan maar toch...

11. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ja precies, er komt ook zoveel bij kijken! Hebben nu behoorlijk wat rietjes besteld (uit Denemarken), ook met het idee voor een volgend kindje, terwijl we nu nog bezig zijn voor kindje nummer 1 haha. Allemaal dingen om nu al over na te denken waar je nog helemaal niet mee bezig wil zijn...

Mag ik vragen waarom jullie een donor nodig hebben?
    Hebben jullie een Nederlandse donor?

Waterman123 vindt dit leuk.
  12. ourbigdream

ourbigdream Actief lid

10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Ik wil me hier (straks) weer aanmelden. Na IUI5 een positieve test in handen. Helaas vrijdag bij de echo een leeg vruchtzakje met 7+1. Ben nu wachten op de miskraam en mag dan hoop ik weer verder met IUI. We stonden op de wachtlijst voor ivf, maar nu IUI is gelukt hoop ik stiekem hier nog een paar kansen te krijgen. We wachten geduldig af. Eerst dit maar even een plekje geven.. :(

13. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Wat ongelovelijk k*t:(hoop dat je het snel een plekje kan geven en de kracht vind om door te gaan!

ourbigdream vindt dit leuk.
  14. Meauxmeaus

Meauxmeaus Actief lid

4 jan 2020
    157
    109
    43
    Vrouw
    Jeetje wat ontzettend erg voor jullie. Echt klote dat dit je overkomt. Een hele dikke knuffel en ik hoop dat de mk natuurlijk op gang komt. Veel liefs en sterkte

15. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk voor je!! Zo super balen en zo oneerlijk.
    Knuffel op afstand!
    Liefs

16. LauraIT

LauraIT Lid

26 mrt 2021
    73
    47
    18
    Vrouw
    Wat ontzettend balen voor je!!!! Neem de tijd om dit een plekje te geven, daarna vol goede moed weer door!
    Heel veel sterkte!

17. Waterman123

3 jan 2021
    85
    77
    18
    Vrouw
    Dat mag..mijn vriend heeft kanker gehad en door de chemo heeft hij geen goede zaadcellen meer...wij doen het via het ziekenhuis met een donorbank. Hij heeft al een dochtertje via deze manier bij zijn ex en dat gaat erg goed. Daar zijn we ook heel open over. Zo heeft ze ooit de kans om haar biologische vader te ontmoeten. We gaan bijna weer voor ronde 4!

18. Waterman123

3 jan 2021
    85
    77
    18
    Vrouw
    Wat ongelofelijk balen zeg! Pak even je rust en zorg goed voor jezelf! Knuffel op afstand!

19. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Vreselijk :cry: heeeeel veel sterkte ❤️

20. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Wat heftig zeg! Wel heel fijn dat jullie het dan via deze weg kunnen doen. Hopelijk lukt het snel!

Waterman123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina