1e poging start IUI 2020

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Raspberry90, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waterman123

3 jan 2021
    85
    77
    18
    Vrouw
    Oké! Weten de mensen in jullie omgeving dat jullie bezig zijn?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.820
    8.476
    113
    Vrouw
    Mijn werk weet het maar ik werk in hetzelfde ziekenhuis en ik ben al 3x tijdens mijn dienst naar de voortplantingspoli geweest voor een behandeling :roflmao: dus dan kan je het niet geheim houden... en mijn vriendinnen en gedeeltelijk onze families weten het, niet iedereen. En vooral vriendinnen en familie hebben we het wel veel later verteld omdat we hoopten dat het wat sneller zou gaan en we het dan als verrassing wilden vertellen maar ja... na een tijdje wil je er toch over kunnen praten.

En bij jou?

Milena92 vindt dit leuk.
  3. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    @Narcisje en @Waterman123 hier zal het dan hetzelfde gaan! Morgen nog wel een echo, maar dit is eenmalig volgens mij. Verder alleen met de ovulatietesten.
    Wij zitten in MCK. ik vind het lastig om te bepalen aan wie ik het wel/niet vertel. Veel mensen wisten al van ons PGD traject af en krijg daar soms wel vragen over. Tot nu toe maar besloten om bij iedereen er open over te zijn en moet eigenlijk zeggen dat iedereen zo ontzettend lief reageert. De startdatum van komende ronde hebben we alleen niet bekend gemaakt. We hebben gezegd dat we ergens juni/juli waarschijnlijk mogen starten maar dat we de exacte datum voor onszelf houden.

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.820
    8.476
    113
    Vrouw
    Begrijp ik. Mijn zusje en collega's weten nu ook niet dat we donderdag weer een inseminatie hebben gehad. We hebben een paar maanden pauze gehad en ik zei altijd dat ik in mei of juni weer wilde beginnen maar ineens begon het erg te kriebelen dus zijn we een maand eerder begonnen. Hopelijk kunnen we over een paar weken leuk nieuws delen :)

Happyhope vindt dit leuk.
  5. Waterman123

3 jan 2021
    85
    77
    18
    Vrouw
    Haha ja dan is het inderdaad lastig om geheim te houden .
    Wij zijn open tegen iedereen die dichtbij ons staat. Ook dat we het via een donor doen. Dit is ook voornamelijk omdat het dochtertje van mijn vriend ook via een donor is en we bespreken met haar en met haar en anderen erbij zodat ze bij iedereen terecht kan.
    Ik merk wel dat ik soms teleurgesteld ben in mijn lichaam als het niet is gelukt. Daar word ik weleens verdrietig van....

6. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.820
    8.476
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar idd....

7. LauraIT

LauraIT Lid

26 mrt 2021
    73
    47
    18
    Vrouw
    Wauw!!! Wat goed zeg! Fantastisch nieuws!

Vrijdag heb ik de echo, hoop dat alles goed is zodat we volgende week de tweede poging kunnen doen. Bij mij gaat ook alles in de natuurlijke cyclus. Ik heb vorige keer 1 spuitje pregnyl gezet.
    Verwacht dat deze 2de poging ook zo zal zijn!

Happyhope vindt dit leuk.
  8. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Fijn! Dat is ook al bijna!

9. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Hi Dames! Hoe gaat het met jullie pogingen?

Ik denk dat onze 1e poging helaas niet gelukt is :(
    Vandaag 11 dagen na IUI en veeg bij elk toiletbezoek nu bloed.
    Het zou natuurlijk nog een innestelingsbloeding kunnen zijn, maar weet niet hoeveel zoiets zou moeten zijn?

Mijn natuurlijke cyclus is normaliter ook veel langer en weet nou niet wat ik kan verwachten bij een IUI cyclus met medicijnen...

Volgens mijn ZKH informatie zou een menstruatie kunnen komen vanaf 10 - 14 dagen.

Hoe ervaren jullie dat?

10. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Heeey meiden, ik lees nog steeds met jullie mee en wil jullie via deze weg even een hart onder riem steken. Nog niet zo lang geleden zat ik het zelfde schuitje als jullie en soms is het heel moeilijk om postief te blijven, want een traject gaat nou eenmaal niet over rozen. Ik blijf elke dag voor jullie duimen dat het maar snel raak mag zijn, en jullie kunnen genieten van een prachtige zwangerschap!

@ourbigdream Hoe gaat het met jou meis? Ik moet ook heel veel aan je denken.. we gingen zo gelijk op. Ik vond dat heel bijzonder.. We hadden de zelfde uitdagingen binnen het traject en testen beide bij IUI-5 postief. Ik was ook echt ontdaan bij het lezen van jouw bericht... Ik hoop dat je snel weer mag gaan starten en dat het raak mag zijn, ik gun het je zo... digitale knuffel!

Waterman123 en ourbigdream vinden dit leuk.
  11. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    wat jammer zeg :( heb je al getest?
    Gebruik je ook utro? Of nu helemaal niks?

12. ourbigdream

ourbigdream Actief lid

10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Hey lieverd! Wat ontzettend lief! Gisteren de miskraam opgewekt met medicatie. Was echt heel heftig maar ik merk dat ik het heel fijn vind dat ‘het’ nu achter de rug is. Vanmorgen iets teveel gedaan dus nu op de bank met een dekentje en veel buikpijn. De arts gaf aan dat we verder mogen met iui als we dit willen en we hebben besloten dat we dat over een maand of 2 weer gaan proberen. 6 nieuwe pogingen. Het is nu ook gelukt, dus we gaan er vanuit dat het weer goed moet komen. Ik lees nog steeds mee op het andere forum en die positieve verhalen van jullie vind ik heerlijk! Zo blij voor jullie! ❤️

Meauxmeaus vindt dit leuk.
  13. LauraIT

LauraIT Lid

26 mrt 2021
    73
    47
    18
    Vrouw
    Ik werd na 14 dagen ongesteld (IUI 1x), maar was wel meteen echt ongesteld. Dat heb ik normaal ook. En mijn cyclus is normaal ook langer (30 dagen) en nu door de Pregnyl was het korter.
    Klinkt gek maar ik was aan de ene kant ook opgelucht dat ik ongesteld was geworden (ik had een test gedaan en deze was negatief).. dus toen kon ik weer door!!! Op naar poging 2! Vol goede moed en ik ga proberen de wachttijd (die twee weken) lekker bezig te zijn!

Ik duim voor je dat het toch nog gelukt is!! En anders samen door naar poging 2!!

14. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Jammer voor je @LauralT dat het deze ronde helaas niet is gelukt! Hoop voor je ronde 2 meer kansen bied!

Hier zet het nog niet door.. lijkt weer minder te worden, maar helaas is mijn ervaring dat ik normaliter ook wel eens minder heb voordat het echt doorzet... dus nog steeds geen touw aan vast te knopen... ik denk dat ik afwacht tot morgenochtend en dan kijk wat het doet..anders kan ik nog het ZKH bellen voor de prikpennen omdat ik anders zondag weer moet beginnen met prikken als het echt doorzet....

Hoop gewoon dat het nu stopt en dat ik positief mag testen

15. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Nee, nog niet getest.. mijn man en ik willen het liefst tot zondag wachten.l dan is het 14dpo en zou het meer zeker kunnen zijn....

Na de iui plaatsing heb ik geen medicatie meer, behalve natuurlijk het foliumzuur

16. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Spannend hoor! Ik duim met jullie mee

17. LauraIT

LauraIT Lid

26 mrt 2021
    73
    47
    18
    Vrouw
    Ik hoop het ook voor je!!!! even afwachten nog, hoop dat je soms ook
    even je gedachten kan verzetten!

18. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Poeh wat moet dat onzettend pittig zijn geweest.. Zorg goed voor je zelf en even rust aankomende tijd zal vast goed doen, je zal dit tenslotte ook een plekje moeten geven en dat kost ook tijd.

Fijn dat jullie weer 6 nieuwe pogingen krijgen, en ik denk inderdaad grote kans dat het weer lukt :) Ik ga voor je duimen dat 2021 ook jouw jaar mag worden! :thumup::thumup::thumup:

ourbigdream en Milena92 vinden dit leuk.
  19. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Is er ergens al eens lijstje gemaakt met afspraken enzo? Ik merk dat ik het overzicht niet helemaal bij kan houden wie wanneer een afspraak heeft :)

20. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Haha! Nee, dat was er ooit wel. Ik zit hier zelf al vanaf het begin in, en toen hielden twee meiden het bij. Als ik het deed waren de kleurtjes ineens weg enzo.
    Inmiddels zijn de dames van het begin al zwanger (gelukkig maar) waardoor het niet meer bijgehouden is.

Deel Deze Pagina