1e poging start IUI 2020

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Raspberry90, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mercurius

Mercurius Actief lid

23 jun 2020
    211
    88
    28
    Vrouw
    Goed nieuws! Er is in ieder geval een eitje aan het rijpen. Nog even geduld en dan kan je ook voor inseminatie. ;)

2. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Hier helaas, wat vroeger dan verwacht, ongesteld geworden :cry: Voelde het vanaf gisteren al een beetje aankomen. Geen 3x is scheepsrecht. Jammer...en door.
    Succes voor de dames die deze week de inseminatie hebben :thumup:

3. Pierewietski

4 jul 2020
    76
    30
    18
    Vrouw

Hopelijk is hij vrijdag op minimaal 18 mm, dan mag ik pregnyl injecteren.
    Dan zal het weekend de inseminatie gebeuren.
    Vind het erg spannend.

Raspberry90 vindt dit leuk.
  4. Pierewietski

4 jul 2020
    76
    30
    18
    Vrouw
    Oh jeetje, Wat vervelend.
    Sterkte!

5. Mercurius

Mercurius Actief lid

23 jun 2020
    211
    88
    28
    Vrouw
    Wat balen zeg.... :(

6. Mercurius

Mercurius Actief lid

23 jun 2020
    211
    88
    28
    Vrouw
    Ja super spannend ;)

Ben zo benieuwd of iui zijn werk gaat doen.

Pierewietski vindt dit leuk.
  7. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Hoi meiden, mag ik met jullie meepraten?

Ik heb 10 augustus een afspraak bij de gynaecoloog en krijgen we uitleg over IUI en mogen we beginnen na ruim 2 jaar zelf bezig te zijn geweest.

Zal me even kort voorstellen, ben al mama van 2 kinderen die ik heb gekregen met mijn ex. Ik heb inmiddels een nieuwe partner, naja nieuw is hij niet meer :roflmao:

We willen graag samen een kindje maar het lijkt niet te lukken. Het zaad van mijn vriend is goed en ik ben verder ook gezond op een niche na (overgehouden aan een keizersnede). Ik heb begin maart een hsg gehad en moesten het daarna nog zelf proberen. Niet gelukt dus :(

Rond 10 augustus is mijn eisprong dus ben bang dat we een maand later pas kunnen beginnen. Zijn er ook dames die zonder hormonen dit traject doen? Ik ben enorm bang voor de spuiten.. Wat moet dat moet, dus ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs

8. Mercurius

Mercurius Actief lid

23 jun 2020
    211
    88
    28
    Vrouw
    #228 Mercurius, 15 jul 2020
    Laatst bewerkt: 15 jul 2020
    Hoi! Welkom ;)

Volgens mij is het mogelijk om zonder hormonen een IUI traject te doen, maar dat is meestal bij verminderde zaadkwaliteit. Bij IUI willen ze vaak medicatie gebruiken om de slagingskans te verhogen. Dan kunnen ze de inseminatie beter timen en proberen om 2 eitjes te laten rijpen. Dit is vaak met clomid (tabletten), dan heb je alleen 1x een spuit nodig voor de eisprong. Dit scheelt want dan hoeft het niet dagelijks.

Roos02 vindt dit leuk.
  9. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    Vorige maand starten ik hier op met mijn eerste poging iui, dat was een misser, nu al 4dagen overtijd... Heb ik een testje gedaan (2de iui) een knaltest ❤️ kan het nog niet vatten!

Bijgevoegde bestanden:

jozefien1, Chucky, Raspberry90 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Mercurius

Mercurius Actief lid

23 jun 2020
    211
    88
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Wat goed zeg en dat na 2x iui.
    Ik hoop zo erg dat het bij mij ook snel werkt.

11. Pierewietski

4 jul 2020
    76
    30
    18
    Vrouw
    @Roos02

Welkom!
    Sinds vorige week begonnen met me 1ste iui behandeling.
    Ik spuit elke dag gonal f totdat de follikel(s) groot genoeg gerijpt zijn, daarna nog een spuit met pregnyl.
    Ik heb er helemaal geen moeite mee om te spuiten.
    Zijn maar dunne naaldjes.
    En denk dat de slagingskans toch wat groter is met hormonen en het is beter te plannen.

Roos02 vindt dit leuk.
  12. Pierewietski

4 jul 2020
    76
    30
    18
    Vrouw
    @sarah1989

Wat super, gefeliciteerd!
    Fijn om te horen dat het ook succesvol kan zijn.

13. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Lief! Jij ook een hele grote digiknuffel❤️❤️

14. Pierewietski

4 jul 2020
    76
    30
    18
    Vrouw
    @Mercurius
    Heel veel succes vandaag!
    Zal voor je duimen.

15. Mercurius

Mercurius Actief lid

23 jun 2020
    211
    88
    28
    Vrouw
    Bedankt!! Ik heb vermogen ingeleverd en moet om 12 uur terug komen. Ik zit echt in spanning of het zaad goed is.

16. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Bedankt voor de reactie. Waarom moet jij elke dag een Gonal F spuit en niet zoals hierboven beschreven is Clomid? Een vriendinnetje van mij moet ook spuiten maar die heeft pcos en maakt dus geen eitjes aan. Ze moet het wel 'zelf' doen en krijgt nog geen IUI. Heb jij dat dan ook? Wanneer word hierin een verschil gemaakt? Sorry voor de vragen hoor, ik weet dat ik het ook aan de gynaecoloog kan vragen maar duurt nog even (ivm vakantie).

Liefs

17. Pierewietski

4 jul 2020
    76
    30
    18
    Vrouw
    @Roos02

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom ik de gonal f voorgeschreven heb gekregen.
    Clomid is niet ter sprake gekomen.
    Misschien met me leeftijd?
    Lees wel dat clomid vele malen goedkoper is dan gonal f en dat je van clomid meer kans op bijwerkingen hebt.

18. Pierewietski

4 jul 2020
    76
    30
    18
    Vrouw
    @Mercurius

Is alles goed verlopen vandaag?
    Ben erg benieuwd naar je ervaring!

19. Mercurius

Mercurius Actief lid

23 jun 2020
    211
    88
    28
    Vrouw
    De inseminatie is goed verlopen. Je voelt er niet echt veel van. Helaas wel de mededeling dat het zaad slecht was. Dus hopen op een wonder....

Als deze iui geen succes is gaan we waarschijnlijk door voor IVF. De kwaliteit van het zaad schommelt te erg waardoor de slagingskans van iui te laag is. Helaas :cry:

20. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    hi, ik lees dit toevallig. Clomid is om je cyclus meer te reguleren en wordt vooral vaak voorgeschreven bij een lange cyclus. Als er verder niks geks is aan je cyclus, dan zul je in principe hormonen voorgeschreven krijgen om te spuiten. Gonal f of menopur. En voor de eisprong ovitrelle of pregnyl.

medicatie die je krijgt is afhankelijk van de diagnose. En dat prikken dat kun je!! :thumup: Eerste keer is even gek, en als je het al wat langer niet hebt gedaan is het ook weer gek. Maar je raakt eraan gewend. Het zijn zoals gezegd dunne naalden en je kunt overal ook instructie filmpjes vinden.

Roos02 en Pierewietski vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina