1e poging start IUI 2020

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Raspberry90, May 9, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mercurius

Mercurius Actief lid

Jun 23, 2020
    211
    88
    28
    Female
    @Pierewietski

Veel succes vandaag met de follikelmeting! Hopelijk is hij goed gegroeid.

Pierewietski likes this.
  2. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    Dank je wel voor de uitleg! Ik kan er dus vanuit gaan dat ik wel moet spuiten, eng hihi maar ook dat moet me lukken. Een vriendin van mij ervaart de pregnyl als pijnlijk, hebben jullie dat ook?

Liefs

3. Pierewietski

Jul 4, 2020
    76
    30
    18
    Female
    @Mercurius

Dank je wel!
    Ik zal laten weten hoe het is gegaan.

4. Pierewietski

Jul 4, 2020
    76
    30
    18
    Female

Nou spannend hoor!
    Hopelijk gebeurt er een wonder.

5. Pierewietski

Jul 4, 2020
    76
    30
    18
    Female
    Nou mag maandag weer terug voor een nieuwe follikelmeting.
    Er waren er nu een aantal te zien, maar nog te klein.
    Nog even een paar dagen doorgaan met prikken en dan hopelijk maandag groen licht.

6. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Ik zou er nog niet 100% vanuit gaan maar kans is wel groot. Hangt ook even af van wat er verder uit onderzoek kwam/komt.

overigens heb ik de prikken nooit als pijnlijk ervaren. Heb in verleden ook lang bloedverdunners geprikt, zonder dit te willen bagatelliseren, stelt dit niet zoveel voor. Kleine en dunne naalden.

7. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

Jun 2, 2018
    892
    1,186
    93
    Female
    Pijnlijk is een groot woord, maar ik snap wel wat je vriendin bedoelt. Het gaat om het spul zelf, niet de naald, dat even een rottig gevoel geeft. Bij mij trok het vrij snel weg.

Verder zag ik een vraag over wel/geen hormonen. Ik heb de iui in mijn eigen cyclus en moet ovulatie opsporen met behulp van lh-testen. Ik ben twee keer eerder vrij snel zwanger geweest, helaas geen goede afloop, maar met een regelmatige cyclus én als alleenstaande zien ze mij liever niet zwanger van een tweeling en dus geen hormonen. Afgelopen poging heb ik uiteindelijk wél ter ondersteuning van luteale fase op 5 dpo een dosis Pregnyl gehad. Helaas niet het gewenste resultaat maar heb zo een belafspraak om te bespreken of we dat de volgende keer weer gaan doen. Eind juli volgende poging.

8. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

Jun 2, 2018
    892
    1,186
    93
    Female
    En @sarah1989 van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo snel gelukt is. Misschien leuk als je het lijstje dat ergens hier zweeft wil aanvullen, zodat het ook een mooi lijstje wordt waarop je kunt zie bij de hoeveelste keer iui het raak was?

9. Mercurius

Mercurius Actief lid

Jun 23, 2020
    211
    88
    28
    Female
    Jeetje spannend zeg.....afwachten maar weer.
    Wie weet lukt het toch nog om 2 eitjes te krijgen.

Pierewietski likes this.
  10. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie

Dankjewel, kan het nog steeds niet geloven oh welke lijstje? (ken helaas niet echt zo veel van deze site, aangezien ik nog maar nieuw terug ben gekomen vorige maand na 5jaar)

11. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie
    Ik blijf mee hopen en duimen voor jullie allemaal ❤️

12. Chucky

Chucky Lid

Jul 20, 2020
    17
    3
    3
    Female

hoi!!

Heel veel succes en wat een ontzettend spannende tijd.

Zelf ben ik 6 juli begonnen met de clomid,
    13 juli echo en daarop spuit prignyl. Bij echo had 5 grote follikels en was het nog onzeker of we door mochten gaan, na gesprek met arts en goede uitleg mochten we doorgaan..

14 juli mocht ik terugkomen voor omh iui
    Ik heb gewoon iedere maand een eisprong en dus menstruatie, toch kreeg ik 2 tabletjes Clomifeencitraat 5 dagen lang...
    Dit is mijn grootste kans om zwanger te worden omdat de volgende keer (als dit mislukt) krijg ik de helft van de medicijnen en zal ik denk ik niet meer zoveel follikels hebben, ook had mijn verloofde 8,45 miljoen zwemmertjes en met 1 miljoen is het al voldoende.... de 30ste mag ik een test doen, eerder heeft geen zin omdat de spuit prignyl ook een zwangerschapshormoon achterlaat en te vroeg testen brengt alleen maar onduidelijkheid..

13. Chucky

Chucky Lid

Jul 20, 2020
    17
    3
    3
    Female
    Hoi!!

Zelf zijn mijn partner en ik gezond en dan ga je ervan uit dat de "normale manier" zou moeten werken, na langer dan een jaar proberen een telkens teleurstelt als het was mislukt zijn wij bij kliniek nij geertgen uitgekomen. Afgelopen maandag en dinsdag behandeld en we zouden 30 juli een zwangerschapstest mogen doen...

Ik had 5 grote follikels, 2 kleine die niet meetellen, mijn partner had 1 miljoen zwemmertjes nodig dit waren 8,45 miljoen. Ik acht de kans heel groot en let nu al op met eten, ben gestopt met roken en denk bij alles wat ik voel dat ik zwanger ben (verschrikkelijk eigenlijk, wilde het loslaten en dan zonder er teveel over na te denken de 30ste een test doen) ben er toch meer mee bezig dan ik had gehoopt of gedacht...

Fijn dat ik deze site heb gevonden en lees dat ik niet de enige ben die er zo mee bezig is....

Toi Toi Toi allemaal

Raspberry90 and duimelijntjee like this.
  14. duimelijntjee

Apr 24, 2019
    96
    83
    18
    Female
    oh ik hoop het zoooo voor je! ik begrijp je helemaal. ik deed uiteindelijk de test op 10 dpo, kon me niet bedwingen en als ik terug kijk had ik ook geen aanleiding om te testen kwa symptomen. ik was alleen die dag naar huis gegaan van werk omdat ik dacht dat ik ziek ging worden, in de trant van corona. en toen bam positief. zo niet verwacht! maar ik hoop het allemaal van harte!

hier inmiddels een goede echo gehad, hartje klopte mooi, gelukkigste vrouw op aarde!

Raspberry90, Chucky and Lisa280887 like this.
  15. Pierewietski

Jul 4, 2020
    76
    30
    18
    Female

Vandaag weer een nieuwe follikelmeting gehad, er zijn 2 eitjes maar nog net even te klein.
    Woensdag mag ik opnieuw langs voor een meting.

Hoe gaat het bij jou?

16. Chucky

Chucky Lid

Jul 20, 2020
    17
    3
    3
    Female
    Oooww wat goed!!!
    Super om te lezen, geniet ervan duimelijntjee!!!
    De 30ste duurt nog een paar daagjes, dus ik hou jullie nog ff in spanning (vooral mezelf, maar laat ik er zogenaamd naar losjes mee omgaan)
    Mocht dit mislukken en dat kan maar denk het niet dan kunnen we dit nog 4a5x proberen, daarna ivf...
    Keep you updatet

Voor jou heel veel succes, geniet ervan en doe kalm aan!!

17. Chucky

Chucky Lid

Jul 20, 2020
    17
    3
    3
    Female

Heel veel succes eeviee82,
    ik ben benieuwd wat de volgende behandeling zal zijn...
    Wat vervelend om zwanger te zijn met vervolgens een slechte afloop...
    Lijkt mij heel zwaar! Knap dat je blijft proberen en erover verteld..
    Nogmaals succes en ik hoop dat eind juli er goed uit gaat zien!!!

18. Mercurius

Mercurius Actief lid

Jun 23, 2020
    211
    88
    28
    Female
    Je houd het wel spannend zeg! :p

Bij mij niet veel nieuws. Het is nu afwachten tot NOD. Ik ga misschien nog wel het ziekenhuis bellen om te vragen hoelang het duurt om met ICSI te starten na de intake. Misschien wil ik dan opperen om in de tussentijd toch nog een IUI poging te doen in de hoop dat het zaad dan toch weer iets beter is. Maar of ze dat doen weet ik niet.

Pierewietski likes this.
  19. Chucky

Chucky Lid

Jul 20, 2020
    17
    3
    3
    Female
    Hoeveel rondes iui heb je erop zitten?

En verder doen waar je je goed bij voelt...
    Heel veel succes!!
    Wanneer is jou nod??

20. Mercurius

Mercurius Actief lid

Jun 23, 2020
    211
    88
    28
    Female
    Dit is mijn eerste ronde IUI. Helaas bleek het zaad niet goed, maar er is natuurlijk altijd een klein kansje.

Share This Page