1e poging start IUI 2020

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Raspberry90, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FleurAnna

FleurAnna Lid

21 okt 2014
    83
    49
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hihi dat is ook lief van jou. Ik vind 40 niet oud, maar helaas is 40 jaar voor nog zwanger proberen te worden wel een beetje oud. Tja 8 jaar geleden had ik ook niet gedacht dat ik nu nog bezig zou zijn :(

2. LauraIT

LauraIT Lid

26 mrt 2021
    73
    47
    18
    Vrouw
    Hey FleurAnna, wat balen zeg!! Echt zo ontzettend kl*t*!
    Ik word over een paar maanden 38 jaar, zwanger geworden bij de 2de IUI.
    Dus ook aan de "oudere" kant.
    Niet opgeven, de slagingspercentages voor onze leeftijdscategorie liggen lager maar je hebt wel elke keer een kans. Plus zijn het gemiddeldes en is het bij elke vrouw anders. Ik heb ook een tijd met mijn leeftijd gezeten, toen ik die knop om heb gezet lukte het ;).
    Positief blijven!

FleurAnna, xmarijkex en Happyhope vinden dit leuk.
  3. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Het kan zoals al gezegd absoluut nog! Ik heb ook gehoord van vrouwen die richting de overgang gingen (eind 40) en dan juist zwanger werden. Alsof je lichaam je toch nog een laatste hoge kans geeft. :)
    Ik duim voor je;):D

FleurAnna vindt dit leuk.
  4. FleurAnna

FleurAnna Lid

21 okt 2014
    83
    49
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @LauraIT en @Milena92 dank jullie wel.

Ik wil en ga ook nog niet opgeven. Maar na 5x ICSI en nu na 7 pogingen iui-d wordt hoop houden wel steeds lastiger.

5. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.812
    8.474
    113
    Vrouw
    Hier gisteren weer ongesteld geworden. Ik had er ook totaal geen goed gevoel bij deze ronde omdat ik ziek ben geweest vanaf de dag van de inseminatie tot een week later.. maar toch, het zou toch kunnen denk je dan..

Volgende week naar de gynaecoloog voor hopelijk een echo en een gesprek over mogelijkheden enz.

6. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Balen @Narcisje :(:(

7. xmarijkex

xmarijkex Actief lid

19 mrt 2021
    177
    115
    43
    Vrouw
    Is er iemand hier die ovitrelle heeft gespoten? Ik had daar vorige keer echt geen last van, maar heb nu last van hoofdpijn af en toe, opgezette vingers en een beurs gevoel in mijn buik? Wie herkent dit? Is nu 4 dagen na iui

8. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Ik gebruik Ovitrelle. De hoofdpijn heb ik ook weleens gehad, alleen de opgezette vingers niet. Het beurse gevoel herken ik niet. Wel wat krampen een aantal dagen na de iui. Misschien even voor de zekerheid contact opnemen met het ziekenhuis?

9. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Wat balen!! Ik hoop dat het gesprek jullie wat positiefs gaat opleveren!

10. xmarijkex

xmarijkex Actief lid

19 mrt 2021
    177
    115
    43
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie!
    Heb even gelezen, maar opgezette vingers kunnen er idd ook bij horen als ik maar niet kortademig wordt, dat is gelukkig niet het gevoel.
    Als er iets moois uitkomt deze keer, is het dit allemaal waard haha.

11. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Misschien wat extra drinken? Hou het goed in de gaten en anders het ziekenhuis even bellen.
    Ik hoop het zo voor je!!

12. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
  13. xmarijkex

xmarijkex Actief lid

19 mrt 2021
    177
    115
    43
    Vrouw
    Lief van je ! Ga ik zeker doen. Ja precies drink als extra water vandaag

14. Kamerplantje

Kamerplantje Actief lid

15 mei 2021
    393
    373
    63
    Vrouw
    Hoi ladies!

Ik geloof dat ik mij hier ook voorzichtig kom melden na een aantal keer te hebben meegelezen. Wij zijn bijna 1,5 jaar ‘onderweg’ en hebben ruim 1,5 week geleden de 2e IUI gehad (in natuurlijke cyclus, maar met Ovitrelle).

Waar het me vorige ronde redelijk goed af ging qua spanning (en geen drang had om eerder te testen), vind ik het dit keer véél te spannend. Nog 5 dagen voordat ik officieel mag testen (dag 15 na de ovulatie). Niet. Te. Doen. :’)

En om gelijk met een vraag in huis te vallen: hebben jullie ervaring met vals-positieve testen na de Ovitrelle? Ik heb vanochtend een lichte streep gezien (11,5e dag na de injectie), maar ben er inmiddels van overtuigd dat het de Ovitrelle is (voel al lichte krampen opzetten). Ik baal ontzettend dat ik niet gewoon heb gewacht. Maar die drang zal jullie vast niet geheel onbekend zijn :). Afwachten voor nu.

Ik lees en schrijf graag met jullie mee. En natuurlijk succes allemaal, dames!

Goldieloks, Happyhope en xmarijkex vinden dit leuk.
  15. xmarijkex

xmarijkex Actief lid

19 mrt 2021
    177
    115
    43
    Vrouw
    Wat ontzettend spannend! Welkom! het is fijn om dit soort gevoelens met elkaar te kunnen delen. Ik heb toevallig afgelopen dinsdag ook ovitrelle gespoten ook in de natuurlijke cyclus, maar wel met donorzaad. ik had toevallig vorige maand ook een positieve test bij dag 12. Dacht dat de ovitrelle uit mijn lichaam zou zijn en was best positief, maar uiteindelijk testte ik 2 dagen erna en was hij hagelwit en brak ook 2 dagen later mijn menstruatie door. Zal even kijken of ik een foto kan toevoegen, zodat je het kan zien. Weet niet hoe helder jouw streepje is! Heb je een foto?

16. xmarijkex

xmarijkex Actief lid

19 mrt 2021
    177
    115
    43
    Vrouw

Heb helaas geen foto meer, maar misschien kan je hem nog terug vinden .

17. Waterman123

3 jan 2021
    85
    77
    18
    Vrouw
    @Happyhope
    Had je nog extra kwaaltjes deze ronde dat je het vermoeden had dat het deze keer raak was? wanneer hebben jullie de echo?

18. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Hebben 4 juni de eerste echo :) heel spannend en onwerkelijk nog!

Ja had een heel gek gevoel in mijn baarmoeder! Na de IUI een aanhoudende ovulatiepijn dat na een paar dagen richting mijn baarmoeder ging. En ook dat bleef aanhouden. Het voelde alsof er een ballonnetje in mijn baarmoeder zat, een soort zwaar gek gevoel.
    Ook was ik veel eerder in mijn cyclus wat emotioneler. Normaal heb ik dat pas 1 dag voor mijn menstruatie en nu bijna een week ervoor. Ik wilde weten of er echt iets aan de hand was of dat het tussen mijn oren zat, dus op 9 DPO een test gedaan waar heel licht een streepje op verscheen.

Hoe gaat t nu met jou?

19. xmarijkex

xmarijkex Actief lid

19 mrt 2021
    177
    115
    43
    Vrouw
    Zo enorm leuk en ontzettend spannend! Zo vak je vandaag de ene zenuw in de andere!

ik heb dat gevoel ook alleen dan beurs gevoel. Heb het idee dat het door de ovitrelle komt, maar fijn te lezen dat jij het ook zo ervaren hebt en jij toch zwanger bent, al kan het bij mij natuurlijk weer anders zijn, maar toch fijn om erkenning te horen.
    Liefs!

Happyhope vindt dit leuk.
  20. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ja ik las je berichtje en dacht “hé herkenbaar!” :) Hopelijk is het bij jou ook goed nieuws!
    Lukt het om de wachtweken een beetje door te komen?

xmarijkex vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina