1e poging start IUI 2020

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Raspberry90, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Hier ook een paar dagen niet actief geweest.

Vorige week donderdagochtend de IUI poging gehad en toen vanuit het niets donderdag namiddag opeens beroerd geworden.
    Uiteindelijk ook koorts gehad en tm zaterdag belabberd geweest. Zondag weer eigenlijk normaal. Covid negatief dus dat is het niet.

Maar door dit gedoe ben ik dan altijd weer bang dat de IUI poging voor niets is gedaan, omdat mijn lijf toen ziek was. Voel vooralsnog ook nog geen kwaaltjes oid.

2. xmarijkex

xmarijkex Actief lid

19 mrt 2021
    177
    115
    43
    Vrouw
    Wat balen meid !! Rustig aan

ourbigdream vindt dit leuk.
  3. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    @Bvdm, ik heb een hsg gehad en ik vond ‘m pijnlijk. Niet zozeer de vloeistof, al voelde ik die wel doorstromen zeg maar. Maar wel de voorbereiding. Ik moest van te voren ook pijnstilling nemen die ik vanuit het ziekenhuis kreeg.

4. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een hsg gehad en vond het echt de hel. Vond de bevalling minder erg. Maar bij mij bleek er ook een eileider dicht te zitten en ze bleven maar proberen de vloeistof er doorheen te spuiten. Voorbereiding lukte ook al niet goed, dus het was gewoon een hele nare ervaring. Kan niet genoeg herhalen dat dit een uitzondering is. Ken meerdere die een hsg hebben gehad en maar 3 (waaronder ikzelf) die het echt pijnlijk vonden. De rest vond het reuze meevallen. Van die 3 hadden er ook 2 echt problemen met eileiders, dus dat zal ook zeker verschil maken.
    En... de ronde na de hsg was ik wel zwanger! Je bent daarna iets vruchtbaarder en dat heeft bij mij geholpen, zou het dus ook wel weer doen mocht het nodig zijn.

Nieuwe donor kan ook al net het verschil maken.

5. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Doordat hij bepaalde dingen niet genoteerd heeft word er dingen gemist en omdat hij naar meerdere locaties gaat heeft hij wel eens wat mee naar huis zodat hij dan gelijk door kan gaan ipv eerst weer naar het hoofdkantoor te moeten. Dit mag blijkbaar niet en ondanks dat mijn man hier nooit een geheim van heeft gemaakt heeft nooit iemand tegen hem gezegd dat dit niet mag. Nu is er een nieuwe manager en ineens word hij beschuldigd voor diefstal en mogelijk een datalek( terwijl dat niet kan wat alles wat hij meenam was gewist dus een datalek was er niet gekomen)

Dus allemaal erg vervelend en hij werkt altijd over en als het kan werkt hij zelf op zijn papadag... Erg oneerlijk dat hij als een dief word behandeld terwijl hij alles uit praktische redenen allemaal deed en als hij wist dat het niet mocht zou hij het nooit gedaan hebben.

6. johanna3

johanna3 Actief lid

12 mei 2021
    495
    418
    63
    Vrouw
    Balen zeg. Ik hoop op de volgende ronde meer geluk voor jou!

ourbigdream vindt dit leuk.
  7. johanna3

johanna3 Actief lid

12 mei 2021
    495
    418
    63
    Vrouw
    Dat is inderdaad erg gemeen om het zo te spelen vanuit de werkgever. Hopelijk komen ze er vanuit de werkgever op terug. Misschien dat rechtsbijstand inderdaad iets kan doen voor jullie in deze situatie. Al kunnen ze niet zomaar iemand ontslaan voor zoiets lijkt me.

8. johanna3

johanna3 Actief lid

12 mei 2021
    495
    418
    63
    Vrouw
    Ik heb 2 maanden geleden een HSG gehad op oliebasis. Je kunt op oliebasis of waterbasis krijgen. Oliebasis is aangetoond dat er in de maanden erna een hogere kans is op zwangerschap. Er werd mij vertelt dat de ene er veel last van heeft en de ander amper iets voelt.

Ik wil je niet bang maken, maar bij mij was de pijn toch echt vrij hevig (ondanks dat ik 2 paracetamol en 1 ibuprofen van te voren had genomen). Er werd bij mij een ballon ingebracht en opgeblazen in mijn baarmoeder, deze kon ik nog wel goed hebben. Maar op t moment dat de vloeistof door mijn eileiders werd gespoten was het echt een hel. Het leek op menstruatiepijn, maar dan 100x erger. Het scheelt dan wel dat het onderzoek zelf niet heel lang duurt. De pijn nam dan ook vrij snel af na het onderzoek.

9. johanna3

johanna3 Actief lid

12 mei 2021
    495
    418
    63
    Vrouw
    Ik ben nu denk ik 12 of 13 DPO. Ik ga denk ik een clear blue digitaal proberen. Als er ineens 3-4 weken staat dan klopt er iets niet helemaal Hahah.

10. johanna3

johanna3 Actief lid

12 mei 2021
    495
    418
    63
    Vrouw
    Balen dat je je meteen beroerd hebt gevoeld na de IUI. Hopelijk kan het alsnog geen kwaad en heb je binnenkort een mooie positieve test!!

11. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig. Rechtsbijstand lijkt me inderdaad een hele goede stap. Hopelijk loopt het met een sisser af

12. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Oei @Goldieloks @Enigma @johanna3, dat zijn minder bemoedigende verhalen... en @Mariannetje , heb jij zelf een hsg gehad en wat was jouw ervaring?

Ik heb een aantal jaar geleden een onverdoofde currettage moeten ondergaan. Arts zei dat het 'vervelend' kon voelen. Maar ik kermde het echt uit van de pijn... en ik ben geen pieperd... daarom ben ik wel wat voorzichtig met zulke verwachtingen ;)

Zijn er ook nog dames die minder nare ervaringen hebben met een hsg? :p

13. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    @Mariannetje ik zou me overigens niet te druk maken om die eerste dagen na de iui dat je ziek was. Dat wil absoluut niet zeggen dat je poging mislukt is. Duimen!!

@johanna3 heb je al een CB digital gedaan?? Ben superbenieuwd!!!

14. johanna3

johanna3 Actief lid

12 mei 2021
    495
    418
    63
    Vrouw
    Ja toevallig net gedaan. Wel met lang opgehouden urine. Geeft 1-2 weken aan! :)

Bijgevoegde bestanden:

ourbigdream, Goldieloks, dvk1990 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Waterman123

3 jan 2021
    85
    77
    18
    Vrouw
    Hoi! Ik heb voor de IUI’S ook een HSG gedaan. Ik had twee paracetamol genomen. Het voelt als hele heftige ongesteldheid. Wel fijn om te zien dat alles goed “werkt”. Liefs

Bvdm vindt dit leuk.
  16. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Fantastisch @johanna3 !! Van harte :D

En @Waterman123 dat klinkt al iets beter te verdragen ;) ben ook wel benieuwd, en de arts zei ook dat er na een hsg iets vaker zwangerschappen ontstaan dus kom maar door :) hoe gaat het met jou??

johanna3 vindt dit leuk.
  17. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Apart om te horen dat bijna iedereen een nare ervaring heeft gehad met een HSG!

Ik zelf heb er 2x een gehad en bij beide geen nare ervaringen mee. 1x begin dit jaar en 1x 2 jaar terug. Ik had echt geen erge pijn behalve dan dat er wat druk gecreëerd wordt door het ballonnetje en het doorspuiten... Mijn eileiders waren overigens prima bewezen door deze HSGs.

Helaas heeft de vloeistof op oliebasis mij niet geholpen om zwanger te raken

18. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Nou positiever dan een digitale test kan het niet zijn! Gefeliciteerd

Lijkt erop dat het er eentje is. Maar dat is natuurlijk al genoeg

johanna3 vindt dit leuk.
  19. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Hoop dat je gelijk hebt

20. xmarijkex

xmarijkex Actief lid

19 mrt 2021
    177
    115
    43
    Vrouw
    Zo leuk!! Gefeliciteerd !! Die van mij gaf 3-4 weken aan. Ben als het goed is nu 5 weken en 1 dag. Maar poeh wat een spannende periode dit ook weer zeg!

dvk1990 en johanna3 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina