1e poging start IUI 2020

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Raspberry90, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Vanochtend ongesteld geworden. Misselijkheid kwam vast door de spanning... Hopelijk gaat deze snel voorbij. Morgen de kliniek bellen en de dagen aftellen tot de intake voor de IVF. Ik zal even zeggen dat als er eerder een gaatje komt ze ons mogen bellen... Voelt zo fout om 2 maanden stil te liggen met onze wens:(

En dan is het nog de vragen hoe ik op al die hormonen ga reageren... En zal ik het nu wel vertellen aan mijn naasten?... Pfff...

2. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    oohnee wat balen zeg! Ik snap je gevoel. Hopelijk kan je sneller starten.

Wat betreft het vertellen aan je naasten, waar heb je behoefte aan? Ik denk dat het heel erg zou opluchten en je kan er dan makkelijker met iemand anders over praten.

Ik heb zelf nooit gedeeld dat wij de wens hebben voor een tweede, er is gelukkig ook nooit naar gevraagd. Nu we 3 jaar verder zijn, zou ik het heel graag willen delen, maar weet ik ook niet meer hoe. Ik wacht nu op de echo om hopelijk positief nieuws te kunnen delen maar de onzekerheid de afgelopen twee weken ivm de bloedingen en pijnklachten is vreselijk om niet te kunnen delen.
    Ik kan me voorstellen dat een nieuw soort traject die nog spannender is, juist een goed moment is om dit te delen en erover te praten. Je maakt het jezelf een stuk makkelijker door het wel te doen.

3. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Wat verschrikkelijk die onzekerheid. Hopelijk laat de echo zien dat alles gewoon goed is. Wanneer heb je hem?

Ik denk dat ik het in ieder geval mijn ouders het wil vertellen. Helemaal geen steun heb ik niet, 3 vriendinnen wisten het wel zodat we evt oppas hebben als we die nodig hadden. Maar zoals je zei, een nieuw traject en 1 die veel heftiger is dan wat we tot nu toe hebben gehad met de iui waar we alleen ovulatietesten hoefden te gebruiken... Ik ga er over na denken, mijn man laat de keuze aan mij over.... nu eerst morgen bellen

4. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ja die onzekerheid is waardeloos. Het ging net een weekje wat beter. Had al twee weken geen bloeding meer gehad en begon duidelijk zwangerschapssymptomen te krijgen (gevoelige borsten, hele dag door misselijk gevoel, opgeblazen buik), kliniek adviseert met echo ook echt te wachten tot 27 juli omdat ze daar meer zekerheid kunnen geven over de situatie.
    Sinds vandaag weer last van bloedverlies en had hele heftige krampen (wel darmen en niet menstruatiekrampen). Met name het bloedverlies vind ik heel ingewikkeld. Ik hoop dat ze misschien toch een echo willen doen voor het weekend nog. Zit nu op 6 + 2 weken.

Mannen zijn ook zo lekker makkelijk hè haha zou de mijne ook doen. Die vind zeker in deze situatie alles goed wat ik zelf wil. Ook wel weer fijn. Ik denk dat je er goed aan doet om het met je ouders te delen. Iemand zei van de week nog tegen mij, zouden jouw ouders ook niet gewoon heel graag willen weten hoe het met hun kind gaat. Ook juist als alles even tegen zit? Zou je ook van je eigen kind willen weten:) vond dat wel wijze woorden.

5. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Hopelijk mag je eerder komen voor een echo. Erg spannend zo. Bloedverlies hoeft niks te betekenen, maar het is wel erg eng om te ervaren. Ik duim voor je.

Dat zijn zeker wijze woorden. Ik zal even kijken wat het gevoel zegt als ik mijn moeder morgen zie. Ik kom uit een heel open gezin dus dit stilhouden was al verschrikkelijk. Maar ik wou het zo graag als een verrassing vertellen en dat is iets wat me tegen houd om het niet te vertellen... Maar als zij het geheim houden dan kan ik de rest ( schoonouders, broers en zussen) wel verrassen.. ik ga mijn gevoel hier in volgen..

6. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Heyhey allemaal

Ik heb vandaag een echo gehad omdat ik opnieuw bloedverlies had gisteren en ook ineens van mn symptomen af was. Geen misselijkheid meer en geen pijnlijke borsten.
    Ik was echt helemaal voorbereid op een slechte echo maar in tegendeel (ben nog steeds in shock).

Het is toch een tweeling en beide hartjes kloppen! Ik moet dit echt nog even laten bezinken aangezien ik bij 4 weken een echo heb gehad om een bbz uit te sluiten en toen is er maar 1 vruchtzakje gezien.
    Ben uiteraard super opgelucht! Maar een tweeling moet ik echt even verwerken :)

Bvdm, ourbigdream en Goldieloks vinden dit leuk.
  7. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Omg geweldig !!!!! Eerste IUI en ook nog 2! Wauw !! :D wat super zeg, geniet ervan.

Ik ga ergens volgende week denk ik de eerste IUI hebben ;) ow men ik hoop zo dat t met IUIs gaat lukken. Ik heb geen geduld meer..! Echt zo erg haha

8. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Ik heb dit bericht even terug gezocht! Wat bizar hè dat t echt is uitgekomen.!
    Ik hoop dat je ervan kan genieten. :) Het lijkt me echt zo leuk een tweeling:D

Danie1989 vindt dit leuk.
  9. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Goldieloks vindt dit leuk.
  10. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Wow een tweeling! Dat is even iets dat bezinken moet. Maar wat fijn dat alles goed. Ben zo blij voor jullie!

Danie1989 vindt dit leuk.
  11. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Jaa heel bizar! Was al in shock dat ik meteen zwanger was en dit bericht van vandaag was een dubbele shock. En moet heel eerlijk zeggen dat ik de zwangerschap nu ineens ook veel spannender vind!

Wat nu meteen wel een voordeel is, is dat m’n dochter in oktober 5 wordt. Ik was niet zo happy met het leeftijdsverschil, maar nu er twee bij komen ben ik zo blij dat ze al heel veel zelf kan en overdag naar school is haha

Milena92 vindt dit leuk.
  12. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Jaa echt bizar. Moet eerlijk zeggen dat ik bij de vorige echo juist blij was dat er toch maar 1 was gezien de inseminatie met 3 follikels. Dus ik heb echt even tijd nodig om dit te laten bezinken :) Maar dankje! Ik hoop echt zo dat jullie allemaal ook snel met positieve testen in de handen zitten! Ga hard duimen.

dvk1990 vindt dit leuk.
  13. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Wat lief!! Hier gaat het goed! Weinig symptomen en in vergelijking met andere zwangeren ben ik super saai. Heb alleen af en toe een opgeblazen gevoel en ben extreem vroeg wakker, meestal rond half 6. Heb 1 keer een soort van misselijkheid gehad en een behoorlijke zweetaanval, maar that’s it. Vorige week de 1e echo in het ziekenhuis gehad en een klein frummeltje met een knipperlichtje gezien. Heel onwerkelijk. Het idee om niet meer naar het ziekenhuis te ‘moeten’ vind ik gek genoeg lastig. Al die tijd de afspraken en echo’s en dan nu…niks.
    Durfde hier niks te plaatsen, omdat ik niemand wil ‘kwetsen’ met m’n zwangerschap. Maar denk heel vaak aan jullie en blijf nog steeds duimen voor jullie!

Hoe gaat het verder met iedereen?

Milena92 vindt dit leuk.
  14. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Vandaag naar de kliniek gebeld om mijn ongesteldheid door te geven. En toen we het over de intake hadden zei ik dat we ook wel als er een gaatje kwam eerder wouden. Noud die hebben we gekregen! Volgende week al de telefonisch intake. Ben zo blij. Dan moet ik alleen een afspraak maken voor de prikintructie.aar dat hoor ik de 28ste wel.
    Zo blij! Nu staan we niet voor mijn gevoel 2 maanden stil

Goldieloks en Danie1989 vinden dit leuk.
  15. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ooh wat fijn zeg!! Goed dat je het aangegeven hebt. Spannend hoor! Heb je al besloten of je het gaat delen met je ouders?

16. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Ik twijfel nog steeds dus hou voor nu nog even mijn mond... Misschien na de intake als ik precies weet wat eraan gaat komen.

17. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Ahh wat fantastisch !!
    Ja ik kan het wel begrijpen denk ik hoor. Ik ben ooit ambulant in behandeling geweest, en toen die afspraken wegvielen voelde ik me ineens zo stuurloos en beetje alleen! Maar dat went snel ;) en straks krijg je ook weer meer afspraken bij de verloskundige haha. Enjoy :) :)

Goldieloks vindt dit leuk.
  18. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het verder met iedereen?:) Wie heeft er weer (bijna) inseminatie? ;)

19. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Hier nog steeds niets..

Zit nu momenteel op dag 16 met prikken.. De follikels groeien niet door.
    Er waren vorige week woensdag 2 aan 1 zijde te zien die toen 11mm waren, heel positief toen voor 1e echo, maar die zijn gestopt met groeien :(. Links heeft tijd lang niks productiefs gemaakt. Vorige week vrijdag geen groei, afgelopen maandag zelfs minder geworden en gisteren zag de arts eindelijk wat groei komen en is er links nu 1 van 13mm te zien. Hij durfde het weekend niet over te slaan dus morgen op zaterdag dus mag ik nogmaals voor een echo (5e echo deze ronde). Hopelijk dat nu eindelijk eens progressie is deze ronde! Was trouwens deze ronde begonnen met hogere dosering van 75 Gonal, maar vorige week vrijdag zei arts dat ik gelijk weer moest ophogen naar 87.5 Gonal.

Wel raar eigenlijk dat hogere dosering in mijn geval deze ronde juist minder goed werkt dan voorgaande rondes met lagere doseringen... Arts zei wel dat dit wel eens kon gebeuren dat het gewoon niet groeit.....

20. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Pff wat een gedoe en gewacht! En die onzekerheid. Die eitjes moeten gewoon groeien!! Ik ga duimen dat het morgen er goed uit ziet :)

Deel Deze Pagina