1e poging start IUI 2020

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Raspberry90, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.746
    1.206
    113
    Vrouw
    Hè verdorie 7 alweer :( :( balen zeg. :S
    Maar ja het gaat gewoon een keer lukken !! Het is in ronde 3 gelukt, dus het moet kunnen! Je geduld wordt alleen zo op de proef gesteld :/
     
  2. ourbigdream

    ourbigdream Actief lid

    10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Dikke knuffel!
     
  3. ourbigdream

    ourbigdream Actief lid

    10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Helaas; weggegooide ronde! Overstimulatie... 3 eitjes van 21 mm en 1 van 18.
    Nu een 'vrijverbod' omdat de risico op een meerling te groot is. Hebben jullie dit wel eens gehad? en je aan het verbod gehouden?

    We hebben ons opgegeven voor de wachtlijst voor IVF en hebben daarvoor 2 september een intake gesprek. Spannend!
     
  4. ourbigdream

    ourbigdream Actief lid

    10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Afspraken- en NOD-lijstje



    Leden:
    Mariannetje - IUI ronde 5
    Narcisje - KID ronde 19
    FleurAnna - IUI-D ronde 7
    Goldieloks - IUI ronde 8
    Enigma - IUI ronde 2
    Dvk1990 - IUI-D ronde 2
    Bvdm -
    IUI-D ronde 6
    Ourbigdream - IUI ronde 7
    Lille - IUI-D ronde 3
    Glitterhartje - IUI ronde 1
    Danie1989 - IUI ronde 1


    NOD / IUI pogingen:
    Goldieloks: nod 22-6 / iui
    Glitterhartje: nod 09-07?
    Dvk1990: nod 23-7/ IUI 7/7



    Overige afspraken
    Bvdm: 14-07 | 1e echo ronde 6
    Mariannetje: 14-07 | Echo
    Danie1989: 27-07 vroege echo
    Dvk1990: 26-08 intake IVF
    Ourbigdream: september intake IVF


    Zwanger
     
  5. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.746
    1.206
    113
    Vrouw
    Ik weet nou ineens niet meer of dat in deze groep was of een andere? Dacht wel deze. Maar zij was na een verbod wel mooi zwanger :) was wel een tweeling.. Maarja persoonlijk zou ik daar wel voor tekenen! :) :p
     
    ourbigdream vindt dit leuk.
  6. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.110
    1.780
    113
    Ik had laatste ronde overstimulatie met 6 eitjes. En hebben ons wel aan het verbod gehouden maar 6 is dan ook gewoon wel erg veel.
     
    ourbigdream en Milena92 vinden dit leuk.
  7. ourbigdream

    ourbigdream Actief lid

    10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Ik ook hoor! Alleen ben bang dat de kans op 3 of 4 dan zo groot is en dat zal wel een zwangerschap worden met allemaal risico's. Lastig hoor hahaha
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  8. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.746
    1.206
    113
    Vrouw
    Ja dat is heel lastig ja.. :s Zeker als je het zo graag wil, is het behoorlijk moeilijk om het niet te doen (zou ik vinden). Maar stel het zouden er echt 3 zijn, en er komen complicaties, dan sla je jezelf misschien weer voor je kop.
    En aan de andere kant komen meerlingen natuurlijk sowieso wel voor .. kan altijd gebeuren. Zou die kans echt groot zijn dat meerdere eitjes bevrucht worden? Terwijl normaal 1 vaak niet eens lukt :roflmao:
    I don't know. Maar ik zou het denk ik stiekem wel doen. :p Al is stiekem niet echt mogelijk hahah
     
    ourbigdream vindt dit leuk.
  9. ourbigdream

    ourbigdream Actief lid

    10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    hahaha hij zei: Er is kans op een meereige tweeling maar ook op een een-eiige. Dus dat beteken denk ik dat het er ook 5 kunnen zijn al lijkt me die kans klein. Bij mijn miskraam, is dat de poging geweest met 2 eitjes, en er zat maar 1 bevrucht eitje. Dus ga vanavond mijn man eens lief aankijken :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
     
  10. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.746
    1.206
    113
    Vrouw
    Hahaha ja hij moet het er ook mee eens zijn, en mannen vinden t idee van een meerling vaak wel heel beangstigend:roflmao::roflmao: veel plezier !! :p
     
    ourbigdream vindt dit leuk.
  11. dvk1990

    dvk1990 Bekend lid

    6 nov 2016
    811
    471
    63
    Hè wat balen. Dikke knuffel. Hopelijk gaat de maand een beetje snel om. Moet je ook bellen wanneer je ongesteld moet worden? Ik had bij de mijne doorgeven gezegd dat als er iemand uitviel wij wel benaderd wouden worden en toen konden we eerder de intake al hebben. Misschien het proberen waard?


    Wij hebben afgelopen week de intake gehad. De punctie staat voorlopig op 29/9. Ik moet de 19de ongeveer ongesteld worden en moet dan eerst aan de pil. Dan begin ik begin september (4/9) met de injecties decapeptyl en dan vanaf 16/9 beginnen met Gonal F en dan beginnen de echo's etc...

    Net werk ingelicht dat we volgende maand dit traject ingaan. Ze was heel begripvol, dat was een hele opluchting. Je hoort zoveel horrorverhalen hierover. Nu is het wachten op mijn ongesteldheid..
     
    Milena92, Enigma en ourbigdream vinden dit leuk.
  12. ourbigdream

    ourbigdream Actief lid

    10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Wat spannend!! Ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren allemaal! Zie je er tegenop?

    Ik mag als ik ongesteld wordt eventueel nog een IUI poging doen. Ik kijk het even aan wanneer dat is en hoe ik dan uitkom met de intake. Bij het Antonius Ziekenhuis-/UMC doen ze het op 2 avonden per maand en ivm vakantie is de 1e pas weer 2 september, helaas :(
     
  13. dvk1990

    dvk1990 Bekend lid

    6 nov 2016
    811
    471
    63
    Ik vind het eerder spannend hoe mijn lichaam op de medicijnen gaat reageren.. verder ben ik er rustig onder, maar dat kan natuurlijk veranderen. De eerste keer injecteren is ook wel even een ding maar al veel adviezen gekregen hoe je dat het beste kunt aanpakken.

    Oke dus even kijken of je nog een keer iui gaat doen. Balen dat ze zo weinig open daarvoor zijn.
     
    ourbigdream vindt dit leuk.
  14. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Wat balen dat jullie ronde niet doorgaat deze keer @ourbigdream
    Ken meerdere die na een verbod een meerling hebben gekregen. Alles kan haha

    ik reageer even weinig, maar lees wel alles mee. Op vakantie met echt bar slecht bereik dus iets plaatsen is een uitdaging.
    Wel lekker veel afleiding. Heb idee dat bij mij ronde niet geslaagd is. Heb zo’n weeïg gevoel in mijn buik wat ik ook altijd heb voor ik ongesteld word. Maar de menstruatie wordt nog even onderdrukt door de pregnyl. Dus blijft vervelend gevoel zonder door te zetten.
     
    ourbigdream vindt dit leuk.
  15. ourbigdream

    ourbigdream Actief lid

    10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Geniet van je vakantie! Ik duim dat heet niet doorzet!
     
  16. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.746
    1.206
    113
    Vrouw
    Hopelijk is het toch gewoon gelukt deze ronde..!
     
    ourbigdream vindt dit leuk.
  17. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.746
    1.206
    113
    Vrouw
    Hoi! Hoe is het met iedereen?:)

    Ik zit nu 4 dagen voor NOD. Ik merk alles op wat ik normaal ook heb, dus dat is wel irritant. Nu begint ook een beetje (net als iedere maand) het idee van, ik moet er maar weer rekening mee houden dat t niet gelukt is. Soort van begint de verwerking dat t niet gelukt is meestal al een paar dagen voor NOD bij mij. Herkent iemand dit? Er komen dan steeds meer tekenen bij die ik iedere maand heb tussen eisprong en menstruatie. Dan denk ik, als je zwanger zou zijn dan moet er toch wel iets een heel klein beetje anders zijn ?

    Volgende inseminatie zal wel tijdens m'n vakantie vallen dus die gaat dan niet door, eind september pas weer. Zijn er nog mensen die naar het buitenland gaan?
     
  18. Mariannetje

    Mariannetje Bekend lid

    6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Afspraken- en NOD-lijstje



    Leden:
    Mariannetje - IUI ronde 6
    Narcisje - KID ronde 19
    FleurAnna - IUI-D ronde 7
    Goldieloks - IUI ronde 8
    Enigma - IUI ronde 2
    Dvk1990 - IUI-D ronde 2
    Bvdm -
    IUI-D ronde 6
    Ourbigdream - IUI ronde 7
    Lille - IUI-D ronde 3
    Glitterhartje - IUI ronde 1
    Danie1989 - IUI ronde 1


    NOD / IUI pogingen:
    Goldieloks: nod 22-6 / iui
    Glitterhartje: nod 09-07?
    Dvk1990: nod 23-7/ IUI 7/7



    Overige afspraken
    Bvdm: 14-07 | 1e echo ronde 6
    Danie1989: 27-07 vroege echo
    Dvk1990: 26-08 intake IVF
    Ourbigdream: september intake IVF


    Zwanger
     
  19. Mariannetje

    Mariannetje Bekend lid

    6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Helaas hier is ronde 5 ook mislukt :( op 10DPO begon de rode afscheiding en vandaag (11DPO) begint het echt door te zetten...

    Volgende ronde is een 'pauze' ronde voor ons. De echo afspraken en evt de inseminatie zou waarschijnlijk in onze vakantie vallen, gaan dan wel in Nederland op vakantie, maar hebben ervoor gekozen om nu even de rust te pakken en deze maand het 'zwanger worden stress' even te laten zoals het is...

    Maandag wel het ZKH bellen dat we een ronde overslaan en wel alvast een afspraak in laten plannen voor de IVF traject. Nog 1 IUI ronde te gaan en dan door naar IVF.......

    @Milena92 : over herkenningspunten heb ik dat ook wel hoor.. echter voel ik de ene maand weer andere dingen dan de andere maand... haha. Ik merk wel bij mijzelf dat de laatste rondes van de IUI dat ik rond de innestelings periode (dus rond 8/9 DPO) ziekerig ben zoals hoofdpijn, krampen en misselijk... Maar ja. die hebben mij de afgelopen rondes ook niet geholpen...:roflmao:
     
    ourbigdream vindt dit leuk.
  20. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.746
    1.206
    113
    Vrouw
    Aww super jammer :(
    Hoop dat t even fijn is om pauze te houden, en dat je daarna gewoon geluk hebt!!
     

Deel Deze Pagina