1e poging start IUI 2020

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Raspberry90, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    @lille : echt heel benieuwd of t inderdaad raak is, ik duim voor je hoor. En het is financieel inderdaad een ding, na 7 pogingen ziet mijn spaarrekening er inmiddels nogal droevig uit :(

@Enigma Wat fijn dat je ei toch nog besloot er wat van te maken deze ronde :) wie weet is t een winnaar !

Ronde 7 is bij mij in ieder geval net zo mislukt als de keren hiervoor: buikpijn nam vandaag toe en eerste roze is gespot. Dus morgen zal officieel ronde 8 voor mij beginnen. Joepie....

2. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Balen @Bvdm :( Hoeveel iui's doen ze in jouw kliniek?

Die geplunderde spaarrekening ken ik :confused: Heb nu ook veel te dure rietjes, maar ja, was het enige wat er nog was van deze donor.

3. Ella32

Ella32 Lid

4 mei 2017
    28
    27
    13
    Vrouw
    Hallo allemaal!

Als jullie lotgenoot sluit ik mij graag bij deze groep aan. Sinds 1,5 jaar een tweede kinderwens en van de zomer de medische molen in gegaan ivm PCOS en slechte zaadkwaliteit manlief: clomid 50mg icm pregnyl. 2de IUI gehad op 24-8 en ondertussen ook alvast aangemeld voor het IVF traject. Dit op advies van gyn ivm verslechterde zaadkwaliteit. Hopelijk hoeft het niet zover te komen, want ik zie enorm op tegen IVF. Succes allemaal en hopelijk kunnen we snel positief nieuws met elkaar delen! :)

4. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    @Enigma irritant hè, als je noodgedwongen van die asociaal dure rietjes moet kopen... Ik heb ook een paar rondes een hogere mot gekocht omdat er geen andere donor beschikbaar was die goed voelde, oeii dat extra deed pijn!
    Ik heb met de arts afgesproken na de 8e poging weer te evalueren. Ik wil heel graag met ivf beginnen als t dan nog steeds niet raak is. Wel paar maanden wachtlijst, en ik heb 1 rietje extra besteld om hopelijk tijdens het wachten nog een extra poging te wagen. Dat zou totaal 9 iui betekenen. Geloof er niet zo meer in en merk dat ik het erg belastend begin te vinden, alle echos, nooit meer echt iets vooruit kunnen plannen door de ziekenhuisbezoeken en de onvoorspelbare cycli... volgende stap geeft meer vertrouwen, ondanks ivf natuurlijk echt niet niks is. Maar dat is deze situatie ook echt allang niet meer ;) hoeveel iui doen ze bij jou?

@Ella32 welkom! Succes met afwachten de komende week, hoop op een succesvolle ronde voor jou!

@lille , weet jij al meer??

5. lille

lille Actief lid

15 mrt 2021
    486
    566
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Ohhhh. Ik had gisteren in een keer poef ongesteld uit het niets. Ik gok dat het eitje niet ingenesteld is. Dus ik ga vandaag bellen of ik mag beginnen met ICSI of met hormonen. Bij mij in de familie komen veel miskramen voor en ook bij mijn zus ging de innesteling nooit goed. Hopelijk ronde 4 raak dan.

6. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Och @lille wat balen :(

@Bvdm Dat zijn best veel iui pogingen! Bij mij was de eerste afspraak om in elk geval 6 pogingen te doen en dan te evalueren. Na 3 pogingen heb ik een hsg gehad en bleek 1 van mijn eileiders dicht te zitten. Dus dat veranderde de zaak wel weer. Op de wachtlijst voor ivf en ondertussen nog een iui gehad en daar raakte ik zwanger van.
    Omdat iui dus blijkbaar wel kan lukken bij mij nu weer gestart met iui. Normaal zouden we 6 pogingen doen en dan ivf, maar omdat mijn donor niet meer beschikbaar is en ik inmiddels weer wat ouder ben plus die dichte eileider zijn het nu maar 3 pogingen en dan verder kijken.
    Er was nog sprake van om met een half rietje ivf te kunnen doen zodat ik nog een extra iui kon doen, maar de (vreselijk dure) rietjes blijken echt ruk van kwaliteit te zijn, dus die optie is ook van tafel :( Dus ik ga er nu vanuit dat ik over 2 weken het evaluatiegesprek kan plannen en dan overga op ivf.

7. MariskaM

MariskaM Lid

22 okt 2010
    36
    0
    6
    Vrouw
    Stadskanaal
    Hallo,

Ik sluit me graag aan in deze groep.

Inmiddels zijn we 4 jaar bezig voor een 2e wondertje. Maar helaas heeft het nog niet mogen lukken.
    Inmiddels zijn wij bezig met IUI en hormonen spuiten. Ik gebruik Gonal F en Ovitrelle.
    Bij ons is alles goed, er zijn zowel bij mij als bij mijn man geen afwijkingen gevonden.
    Vandaag er achter gekomen dat IUI nr 3 ook niet gelukt is, morgen weer een afspraak voor een uitgangs echo.

De moed zakt me toch een beetje in de schoenen. Hoezo lukt het niet, terwijl alles goed blijkt te zijn.

Zo ik moest even wat van me afschrijven. En ik zal regelmatig eens actief zijn. Wel fijn om te zien en te lezen dat je niet de enigste bent.

8. lille

lille Actief lid

15 mrt 2021
    486
    566
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Afspraken- en NOD-lijstje

Leden:
    Mariannetje - IUI ronde 5
    Narcisje - KID ronde 19
    FleurAnna - IUI-D ronde 7
    Goldieloks - IUI ronde 8
    Enigma - IUI-D ronde 3
    Dvk1990 - IUI-D ronde 2
    Bvdm -
    IUI-D ronde 7
    Ourbigdream - IUI ronde 7
    Lille - IUI-D ronde 4
    Glitterhartje - IUI ronde 1
    Danie1989 - IUI ronde 1

NOD / IUI pogingen:
    Bvdm: NOD 30-08 / IUI 17-08
    Lille: NOD 30-08 / IUI-D 17-08
    Enigma: NOD 13-09 / IUI-D 29-08

Overige afspraken
    Ourbigdream: september intake IVF

Zwanger

9. lille

lille Actief lid

15 mrt 2021
    486
    566
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Oh, ik heb net NIj Geertgen even gebeld en ik mag mijn volgende IUI met hormonen doen. Hopelijk helpt dat een beetje!

Noise vindt dit leuk.
  10. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.390
    1.925
    113
    #3590 Glitterhartje, 6 sep 2021
    Laatst bewerkt: 6 sep 2021
    Hee meiden,
    Is paar maanden terug dat ik hier heb mee geschreven, was in juni begonnen met IUI, moest toen clomid 100mg slikken helaas te heftig toen op gereageerd met overstimulatie en 6 eitjes! Gelukkig is dit allemaal goed afgelopen verder, daarna is de poli voor 3 weken dicht geweest ivm vakantie en toen waren ze eindelijk terug, zat ik al te ver in mn cyclus om weer te kunnen starten maar gelukkig heb ik nu wel weer kunnen starten en heb vandaag weer een eerste echo gehad en alles zag er goed uit! Geen blaasjes enz alles rustig dus dat is fijn. Vandaag ook weer begonnen met clomid maar nu 50mg en hopelijk reageer ik daar wel normaal op en kunnen we ons eerste iui doen. En anders zou het 25mg clomid worden maar nu eerst maar eens even dit weer afwachten en kijken wat het doet. Volgende week maandag de 13e weer een echo om te zien hoe het ervoor staat en voor woensdag de 15e staat er ook een echo gepland indien die dan nog nodig is :)

11. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.390
    1.925
    113

Leden:
    Mariannetje - IUI ronde 5
    Narcisje - KID ronde 19
    Goldieloks - IUI ronde 8
    Enigma - IUI-D ronde 3
    Dvk1990 - IUI-D ronde 2
    Bvdm -
    IUI-D ronde 7
    Lille - IUI-D ronde 4
    Danie1989 - IUI ronde 1

NOD / IUI pogingen:

Overige afspraken
    Glitterhartje: 13-9 echo en 15-9 echo indien nog nodig

Zwanger

12. Ella32

Ella32 Lid

4 mei 2017
    28
    27
    13
    Vrouw
    Welkom terug @Glitterhartje en veel succes deze ronde! :thumup:

Hier inmiddels 14 dagen na de IUI (2de poging) en nog niet ongesteld en ook geen positieve test. Zo lastig dat wachten en de onzekerheid:( Hoe gaan jullie met de wachtweken om?

13. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Hier weer ook ff een berichtje.
    Na onze maand overslaan ivm overlapping echos/iui en vakantie nu nog steeds wachten op de menstruatie. Nu op cd32. Is nog normaal voor mij, maar omdat deze ronde ook geen medicatie te pas is geweest kan deze dus ook heel erg uitlopen bij mij….

wel alvast gisteren de intake gehad voor de IVF. We hebben nog 1 ronde IUI te gaan en mag weer gaan prikken zodra menstruatie doorzet. En dan laatste ronde IUI.
    Wel gelijk ook goedkeuring gekregen dat als de IUI mislukt dat we gelijk doormogen voor de IVF. Gelukkig geen wachtlijst daarvoor! Heb 23 september wel afspraak voor extra prikinstructie ivm meerdere prikken per dag.

maar hopelijk eerst nog de iui en dat deze lukt!

14. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust

Leden:
    Mariannetje - IUI ronde 6
    Narcisje - KID ronde 19
    Goldieloks - IUI ronde 8
    Enigma - IUI-D ronde 3
    Dvk1990 - IUI-D ronde 2
    Bvdm -
    IUI-D ronde 7
    Lille - IUI-D ronde 4
    Danie1989 - IUI ronde 1

NOD / IUI pogingen:

Overige afspraken

Mariannetje: 23-09 extra prikinstructie voor IVF

Zwanger

15. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Hallo dames,

Ik ben nu decapeptyl aan het spuiten. 14 september ga ik over naar Gonal F. 23 september de eerste echo.
    Mijn humeur vliegt sinds vandaag echt wel elke kant op... Niks aan... Maar het spuiten valt gelukkig mee.

Enigma vindt dit leuk.
  16. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63

Leden:
    Narcisje - KID ronde 19
    Goldieloks - IUI ronde 8
    Enigma - IUI-D ronde 3
    Dvk1990 - IVF-D ronde 2
    Bvdm -
    IUI-D ronde 7
    Lille - IUI-D ronde 4
    Danie1989 - IUI ronde 1

NOD / IUI pogingen:

Overige afspraken

DVK1990: 23/09 1e echo eiblaasjes

Zwanger

17. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Oh dat is wel erg onzeker. Wat naar. Op Nod wil je gewoon die positieve test! Vandaag nog opnieuw getest?

Eerste 9 dagen na iui gaan altijd wel voorbij zonder me heel druk te maken. Dan ben ik vooral bezig met de pregnyl. Wanneer moet er weer een spuit in etc. Pas na de 3 spuiten begint het gekmaken. Ik voel vanalles, tja, niet gek met lijf vol pregnyl. Dus dan duren de dagen tot nod lang. Testen heeft geen zin, want is toch positief.

18. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw

Leden:
    Narcisje - KID ronde 19
    Goldieloks - IUI ronde 8
    Enigma - IUI-D ronde 3
    Dvk1990 - IVF-D ronde 2
    Bvdm -
    IUI-D ronde 8
    Lille - IUI-D ronde 4
    Danie1989 - IUI ronde 1

NOD / IUI pogingen:

Overige afspraken
    Bvdm: 10-09 1e echo iui 8

DVK1990: 23/09 1e echo eiblaasjes

Zwanger

19. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Iedereen die weer een nieuwe ronde ingaat of aan het wachten is: succes! Ik hoop dat we snel veel goed nieuws hebben hier :)

20. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    Vandaag de eerste iui gehad. Vorige poging was gestaakt door te veel eitjes.
    Ik lees graag mee met jullie. Benieuwd naar alle ervaringen.

Deel Deze Pagina