1e poging start IUI 2020

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Raspberry90, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsha95

marsha95 Actief lid

18 aug 2021
    207
    217
    43
    Vrouw
    pedagogisch medewerker
    ik heb het vooral de mensen dichtbij mij verteld zoals mijn vader en broer, en mijn vriend zijn ouders en broers, onze vrienden en elke collega's. voor de rest eigenlijk nog niemand het is bij ons niet echt een geheim maar niet de behoefte gehad om het aan andere mensen te vertellen :)

2. marsha95

marsha95 Actief lid

18 aug 2021
    207
    217
    43
    Vrouw
    pedagogisch medewerker
    Nou ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest en we mogen beginnen met IUI. dus nu 2 weken wachten tot dat ik ongesteld word en dan gaan we beginnen :)

3. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Fijn en dan hopen dat het snel raak is:)

marsha95 vindt dit leuk.
  4. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.507
    3.129
    113
    Vrouw
    Nou ja jammer zeg van je familie :( stom. Ik heb ook een deel van de familie die ik niet op de hoogte houd. Heb n relatie met groot leeftijdsverschil en niet iedereen accepteert dat ook even goed. Dan hoef ik ze ook niet in dit soort dingen te betrekken ;) beetje zelfde als bij jou.

BibiQ vindt dit leuk.
  5. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.507
    3.129
    113
    Vrouw
    Oehh spannend weer :D

BibiQ vindt dit leuk.
  6. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.829
    8.485
    113
    Vrouw
    Mijn vriendinnen, collega's, schoonfamilie, m'n zusje en tante weten er van. Mijn moeder niet maar ik heb geen contact met haar sinds 2009, en mijn vader en stiefmoeder weten het ook niet om bepaalde redenen. Maar mijn schoonfamilie vraagt er idd ook amper tot niet naar dus daar ervaar ik ook niet zoveel steun van. Als ik iets kwijt wil kan ik het altijd zeggen maar dat is toch anders dan wanneer er oprechte interesse getoond wordt ofzo.

7. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wat jammer voor jullie beide. Mijn broertje vindt het ook allemaal wat vreemd en vraagt ook niet vaak naar zijn vrouw wel. T weerhoudt mij er niet van om t toch te delen. Of ze het nou leuk vinden of niet:D.
    Zij verwachten nu zelf ook een kindje. En langzaam wordt mn broertje toch nieuwsgierig naar mijn proces...:)

8. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.507
    3.129
    113
    Vrouw
    Ah dat is mooi!! :)
    Toch misschien ook wennen voor hem, het hele kinderen krijgen en het proces daar naartoe, wat voor iedereen anders is. Zoals voor degenen in deze groep, toch wat lastiger/anders dan normaal.;)

BibiQ vindt dit leuk.
  9. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.393
    1.928
    113
    Zelf hebben wij het verteld aan mn schoonmoeder en schoonzusje en soms vragen ze er wel naar hoe het nu gaat enz maar niet echt heel inhoudelijk verder, ze vinden het vooral heel verdrietig voor ons dat we het op deze manier moeten proberen. Mn moeder heb ik het ook verteld maar die vraagt überhaupt nooit wat aan me, laat staan dat ze zelf contact zoekt dus daar laat ik al niks meer aan weten en ze hoort het wel wanneer het zo mag wezen, mijn zussen weten het ook. 1 ervan vraagt nooit ernaar.. die andere daarin tegen vroeg er heel veel naar en dan ook letterlijk elk detail en wou alles weten, ben ik nogal op afgeknapt en mijn man ook trouwens dus hebben we de laatste keer gezegd dat we ermee gestopt zijn omdat het teveel stress gaf enz, dus nu houden we alles voor ons zelf( oke en een beetje voor jullie dan :p) en ze horen het wel wanneer het zo ver is en dan ook wel dat het via het zkh is gegaan, heb er geen behoefte meer aan om echt te delen verder want dat geeft pas hoofdpijn soms. Ja en mn werk weet het ook niet, gaat ze nog niks aan. De afspraken probeer ik zo te plannen dat het allemaal buiten werktijd is en allemaal tussendoor kan enz, heb geen vaste werktijden op een dag dus daarom kan het zo.. mocht het een keer voorkomen dat het wel tijdens werktijd moet dan zeg ik wel dat ik naar de tandarts ofzo moet en dan haal ik mijn uren op een ander moment weer terug in, dat is nog nooit een probleem geweest dus verwacht nu ook niet :)

BibiQ vindt dit leuk.
  10. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.507
    3.129
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het @Mariannetje ?? :)
    En @Bvdm Hoe is het met jou? Wacht je je gesprek van volgende week af? Spannend hoor.
    @Kletskous82 Hoe gaat het met je testjes? ;) Of test je al niet meer haha :)

11. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Dag dames! Ik ben eventjes afwezig geweest omdat ik de afgelopen weken - en eigenlijk nog steeds - nogal in onzekerheid zat.

Het goede nieuws: ik ben zwanger! Maar ik durfde er eigenlijk nog helemaal niet blij mee te zijn, want de stijging in hcg verliep net als de vorige keer heeeeeel langzaam. Testjes liepen vanaf de eerste licht positieve (11 dpo) maar niet op, bleef tot 18 dpo echt een soort van schaduwlijntjes, dus ik had me er al bij neergelegd dat het weer een miskraam zou worden (wat nu eenmaal heel reëel is als hcg niet/weinig oploopt). Vanaf woensdag werden ze dan toch donkerder, en vandaag is de kv2v5 een echte knaller (c=t)! Beetje gemengde gevoelens want statistisch gezien nog steeds grote kans op MK. Dus een beetje gezonde terughoudendheid, maar begin er wel iets meer in te geloven dat het misschien goedkomt :) wie weet haal ik t dit keer tot de eerste echo, die staat nu op 25 november gepland. Het zou zoooooo fijn zijn na 56 ziekenhuisbezoeken (à 220 km per keer :roflmao:) (en ja, ik werd nieuwsgierig, dus heb ze van de week geteld).

Maar hier is ook weer een hoop gebeurd in de tussentijd!!
    @Kletskous82 jeetje wat is dat snel gegaan! Van harte, wat fijn voor je!!
    @Milena92, de start van mijn IVFtraject is dus gecancelled ;) en ik hoop dat dat zo blijft haha
    @Mariannetje , benieuwd hoe het nu met jou gaat, en of je al meer weet!!
    @Glitterhartje, om je vraag te beantwoorden: mijn leidinggevende weet van mijn traject, moet zo vaak naar het zkh en ben er dan minimaal 3 uur tussenuit, dus dat moest wel. Ik geef zelf leiding aan een team en die weten van niks, gaat ze niet aan ;) en dat gaat prima. Verder weten twee vrienden het... en that's it! Ik hoop mijn familie tzt te kunnen verrassen :). (En het mensen vertellen om roddelen te voorkomen: doe ik niet aan. Ik vind er niks geks aan dat ik dit alleen doe met een donor, als iemand anders dat wel vindt... dan vindt ie dat. Dat verander je toch niet. Zal er volledig open over zijn als ik het eenmaal vertellen kan).

Nieuwe dames: heel veel succes! Hoop dat jullie sneller succes hebben dan sommigen van ons :roflmao:

marsha95, Kletskous82, Noise en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Oh en @Milena92 , zit jij weer op t wachtbankje? Succes!! Wat duurt dat lang hè.....

Milena92 vindt dit leuk.
  13. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wat een goed nieuws, Gefeliciteerd! Hopen een wolk van een baby over 9 mndn. :D:thumup:

14. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.507
    3.129
    113
    Vrouw
    Omg gefeliciteerd!!!!!!! :D

15. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    @Bvdm ik feliciteer je toch gewoon vast voorzichtig. Was zelf ook steeds heel bang dat het niet goed zou zijn. En nog wel. Elke keer weer... eerst de eerste vitaliteitsecho maar... eerst de termijnecho maar... eerst de nipt maar afwachten... eerst de 13 weken echo maar... Maar hopelijk halen we gewoon alle mijlpalen en hebben we beide straks prachtige baby's!

Milena92 en BibiQ vinden dit leuk.
  16. Glitterhartje

30 jan 2021
    2.393
    1.928
    113
    @Bvdm spannend zeg! Hopelijk blijft dit kleintje lekker 9maanden veilig bij je zitten

Even een vraag, of ik het dan goed doe.
    Vanavond weer gonal-f spuiten 75ie maar ik denk dat er nog maar 50ie in de pen zit, dan moet ik die 2e pen erbij pakken en dan daarvan nog 25ie spuiten? Bedankt alvast

17. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Klopt. Op de pen blijft ook de hoeveelheid staan die je nog moet spuiten met de nieuwe pen.

18. Glitterhartje

30 jan 2021
    2.393
    1.928
    113
    Er zat gister gelukkig nog gewoon genoeg in de pen, er zit nu zelfs nog een klein beetje in. Vandaag echo gehad de gonal-f doen zn werk goed :) rechts is rustig en links zitten er 3. 1 van 10 1 van 11 en 1 van 15.5 als die van 10 sowieso even lekker niet mee gaat doen dan kunnen we iui poging doen, woensdag weer een echo dus even afwachten weer. Heb gelijk ook ff gevraagd over die pen, en ze zei kijk maar even tot hoeveel je kan opdraaien en dan spuit je die oude leeg en dan die nieuwe erbij, alleen als er maar 25 overblijft dan was het gelijk die nieuwe pen pakken want dan is het de moeite niet.. nja zal straks wel zien wanneer ik weer ga prikken. Gaat bij jullie trouwens de pregnyl er ook uit? bij ons gaat de pregnyl eruit en dat gaan ze vervangen voor ovitrelle. Heb nu nog wel pregnyl thuis liggen dus die zal sowieso eerst op gebruikt worden maar de volgende keer hier geen pregnyl meer dus.

19. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    @Bvdm wat fijn dat jij ook zwanger bent. Ik snap je zorgen omdat het eerder niet goed gegaan is maar probeer positief te denken. Stress is ook niet goed. Deze keer gaat het gewoon goed komen.

@Glitterhartje ik had het alleen verteld aan mijn leidinggevende omdat ik onder werk voor de echo's vrij moest krijgen. We wilde het wel tegen mijn moeder, zusje en vrienden gaan vertellen dat we met IUI begonnen waren. Maar het is zo vlug gelukt dat ik mijn moeder en zusje meteen heb verteld dat we zwanger zijn. Ik moest het aan iemand vertellen want ik ben veel te ongeduldig. Met kerst gaan we het pas aan iedereen vertellen.

@Milena92 ik heb geen enkele test meer gedaan. Vorige week dinsdag naar het ziekenhuis bloed gaan prikken en hcg was zo mega hoog dat het niet kan missen. 23 nov mag ik al naar t ziekenhuis voor een vroege echo omdat de kans op een tweeling best groot is.

Ben niet veel online geweest laatste week want ik had best flinke buikpijn. Steken aan mijn linkerkant en buik daar ook opgezet. Blijkbaar is dat heel normaal omdat de baarmoeder en banden aan de linkerkant beginnen uit te rekken. Vooral bij een 1e kun je er meer last van hebben. Nu voel ik me weer helemaal top. Geen buikpijn meer, niet misselijk en energie voor 3. Dus hoop dat ik me zo blijf voelen.

Milena92 vindt dit leuk.
  20. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Ik vrees dat mijn zorgen niet voor niets waren. Waar mn tests uiteindelijk perfect waren opgelopen, cb digital ook naar de 3+, namen gisteren mn symptomen ineens bijna helemaal af en vandaag heeeel lichtrozeverlies en toenemende kramp. Precies zoals t vorige keer ging. Bah.

Hoop dat t bij jou allemaal goed blijft gaan @Kletskous82 ! Geniet er maar van, zeker nu je je weer fit voelt :)

Deel Deze Pagina