1e poging start IUI 2020

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Raspberry90, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    https://www.buiten-verwachting.nl/project/annelies/

    Hier het verhaal van mijn bbz...

    Er is voor 9 iui gekozen omdat wij door onvruchtbaarheid nooit kans hebben gehad op de natuurlijke wijze. Normaal komen stellen na een jaar bij de huisarts en gaan dan hulp krijgen. Wij ook, maar in onze zelf-probeer-periode hadden we natuurlijk 0,0 kans. Dus eigenlijk is dit ons jaar ‘zelf proberen’. Soortvan hahah! Zonder hormonen, in natuurlijke cyclus
     
    Raspberry90 vindt dit leuk.
  2. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    @Lisa280887 ik kan me je verhaal herinneren, wat afschuwelijk zeg en dan ook nog tijdens vakantie in het buitenland. Ik snap heel goed dat je alleen de poging doet als het eitje aan de kant van je eileider zit (ik neem tenminste aan dat dan de kans groter is, want vanaf de andere kant kan het ook wel worden opgepikt toch, maar is misschien wat lastiger?) Mijn duimen draaien! En wat een geld voor die rietjes he :| Ik heb ook bij Cryos besteld. Ik vond het heel bijzonder om een keuze te maken uit al die profielen. Al bleven er na filteren maar 8 over waarvan 2 me aanspraken. Nu nog vijf rietjes in opslag bij de kliniek. Zit vandaag op dag 11 en verwacht eisprong op dag 15. Vooral de wachtweken zijn lastig!
     
  3. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Vandaag CD13 en vanochtend een positieve lh-test! Ik kon met een beetje passen en meten vandaag nog terecht (vorige keer en ik vermoed ook eerdere keren was mijn ei 24 uur na positieve test al gesprongen) daar ben ik wel heel blij mee. Net eerst een echo gehad en endometrium en één dominante follikel van 20mm zien er helemaal goed uit! Nu ben ik aan het wachten terwijl het rietje wordt ontdooid :D en dan weer die fijne wachtweken.

    Hoe was jouw afspraak gisteren @Lisa280887 zit het eitje aan de goede kant? Ben ook benieuwd hoe het bij de andere dames is!
     
    Raspberry90 vindt dit leuk.
  4. dw23

    dw23 Lid

    16 jan 2017
    91
    29
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Daniëlle bijna 27 jaar oud. 2 jaar zelf bezig om zwanger te raken. Tot heden niet gelukt helaas alles is onderzocht bij ons beiden maar alles lijkt prima. Eileiders onlangs door gespoten en lichte endometriose weggehaald via kijk operatie. Zouden met iui starten net voor de coronatijd maar dat feest ging niet door dus nog 3 maand zelf geprobeerd.
    Nu 2 weken geleden gestart met iui laatste echo waren er 2 eitjes van 16.5mm en 19.5mm afgelopen maandagavond 20.30 otrivelle spuit moeten zetten en vandaag onze eerste inseminatie gehad. De inseminatie ingegaan met 2 eitjes! En 15 miljoen bewegende zaadjes nu dus in de wachtweken.

    Afgelopen 2 dagen heel moe en continu hoofdpijn gehad de verpleegkundige vertelde dat dit door de otrivelle spuit kwam hebben jullie hier ook last van gehad ? Spuit daarnaast glonal f 75. Vandaag gaat het een stuk beter moet ik zeggen. Lees al lang op deze site maar nu toch maar is zelf.ook van me.afschrijven vind het fijn om.het te delen en met jullie ervaringen te delen.

    Liefs Daniëlle
     
  5. dw23

    dw23 Lid

    16 jan 2017
    91
    29
    18
    NULL
    NULL
    @Raspberry90

    Zie dat jij ook onlangs gestart bent met iui, hoe gaat het tot nu toe?
     
  6. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Welkom!! Hopelijk biedt voor jou IUI een optie.
    2 eitjes en 15 milj ziet er goed uit!!

    Ik heb morgen de echo om te kijken hoeveel en groot ze zijn. Ben benieuwd hoe m'n lijf erop gereageerd heeft.

    Succes met wachten!! Spannend hè allemaal.
     
    dw23 vindt dit leuk.
  7. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Ovitrelle spuit van de week pas, dus geen ervaring met hoofdpijn etc. Wel vervelend!
     
  8. dw23

    dw23 Lid

    16 jan 2017
    91
    29
    18
    NULL
    NULL

    Ja voorspoedig gelopen allemaal hopelijk ook een mooi resultaat ja heel spannend allemaal!

    Spannend zeg! Erg benieuwd hoe jw lichaam heeft gereageerd alvast heel veel succes morgen!

    Nee snap ik had even verkeerd gelezen. Ja was heel naar gevoel maar nu gelukkig weer weg.
     
    Raspberry90 vindt dit leuk.
  9. dw23

    dw23 Lid

    16 jan 2017
    91
    29
    18
    NULL
    NULL
    Wat spannend voor jou zeg! Hopelijk gaat het deze ronde lukken voor jou. Heel.veel.succes!
     
  10. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Meid sorry late reactie! En om gelijk ook te reageren op je andere post.. helaas zal het eitje deze maand van de verkeerde kant komen:cry: dus geen poging. Over 4 weken maar weer eens kijken, dan zit ik weer vlak voor mn volgende eisprong.

    Bizar he, dat bestellen! Wij hebben vandeweek ook weer besteld. De voorraad van onze donor is bijna op en als we na iui 9 over moeten op ivf willen we dit wel met deze donor doen! En anders hebben we mooi gelijk rietjes liggen voor als we eventueel ooit een tweede kindje willen. Dat willen we het liefst van dezelfde, indien mogelijk...

    als onze rietjes binnen zijn hebben we er ook 5. 2 voor de laatste iui pogingen (die lagen er al) en 3 voor ivf. 1 ivf poging is 1 rietje.

    wat spannend dat je een poging gehad hebt! Ik duim keihrd voor je!!
     
  11. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Thanks komt goed!
     
  12. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Ah noooo @Lisa280887 wat ontzettend balen zeg! Ik hoop echt dat ‘ie over vier weken wél aan de goede kant zit!
    @Raspberry90 succes met de echo vandaag, hopelijk een resultaat zoals verwacht!
    En welkom @dw23 leuk dat je meeschrijft! Wij hebben dus op dezelfde dag de inseminatie gehad, mooi kunnen we samen aftellen! Mijn officiële testdag is 19 juni vanuit de kliniek en mijn NOD is 17 juni :) Ben wel blij dat mijn trainingen weer zijn opgestart (ben lid van een triatlonvereniging en ik trainde voor de coronacrisis voor een hele triatlon) dat gaat een hoop schelen qua afleiding in de wachtweken! Alleen train ik nu niet meer zo omvangrijk als voorheen, triatlon gaat nu toch niet door. Mag volgend jaar weer meedoen, maar hopelijk zit ik dan met een baby thuis! Mijn duimen draaien hard, ook voor jullie!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  13. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Wat ontzettend balen @Lisa280887 sterkte!! Een maand wachten is niet niks.
    En succes met wachten @Eevie82 hoeveel follikels had jij? En ook fijn die afleiding. Twee weken wachten lijkt me lang. Ik heb bedacht (als het doorgaat natuurlijk) om meer te gaan koken (nieuwe recepten e.d.) juist omdat afleiding heel belangrijk is. Tijdens mn normale cyclus had ik hier niet zo last van, na 4 jaar elke maand menstruatie verwacht je het gewoon. Maar met dit traject wordt het toch wel iets spannender.
    Hopelijk is het voor ons allen snel raak op welke manier dan ook.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik duim ook keihard voor jou!!
     
  15. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Ik krijg de inseminatie in mijn eigen cyclus, zonder ondersteuning met hormonen. Dit omdat ik twee keer eerder vrij snel zwanger was, mijn cyclus regelmatig is en de kliniek mij liever niet zwanger van een tweeling ziet omdat ik alleen ben. Al zou ik dat laatste zelf geen bezwaar vinden :| Er was dan ook “gewoon” 1 dominantie follikel zichtbaar, die op knappen stond.
    Voor degenen met donorzaad: ik heb bij Cryos MOT10 besteld, ICI-unwashed en na het bewerken in het lab gisteren was er een rietje met 0,4 ml klaar waar 16,5 miljoen zwemmers in zaten! Dus dat is in ieder geval waar voor je geld :roflmao: Het minimale wat ze bij mijn kliniek willen zien is 1 miljoen, vorige keer was het 7 en nu dus 16,5!
     
    Raspberry90 vindt dit leuk.
  16. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Lieve meiden, ik heb normaal heel weinig met clubjes, vooral omdat ik in ieder clubje altijd de laatste was die nog met lege handen stond... ik ben maar uit al die clubs gegaan haha!

    Maar het lijkt me wel heel fijn om met meiden te praten die hetzelfde doen en meemaken... ook qua donortraject! Ik spreek eigenlijk nooit
    wat fijn dat je de ICI variant mag bestellen! qua geld dan haha!

    Wij moeten echt de iui variant hebben.
    In het lab van onze kliniek wordt er niks meer mee gedaan, op ontdooien na:roflmao:

    wij hebben ook MOT 10 maar mijn bbz is voortgekomen uit een MOT5 rietje. Nu MOT 10 omdat dat het enige was nog bij onze donor. Zijn voorraad gaat hard.

    wel super om te lezen dat er zoveel zaadjes inzitten! Mot10 betekent minstens 5 miljoen maar toch... ik vroeg me het af of het er dan ook zoveel meer konden zijn.
     
    Raspberry90 vindt dit leuk.
  17. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Vandaag de echo gehad; er waren 3 follikels te zien waarvan 2 goede van 14 en 18 mm!!
    Vanavond de Ovitrelle gespoten en zaterdagochtend de inseminatie. :)
    Bm had ook de juiste dikte al, dus het was positief :)
     
    dw23 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  18. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Veel succes morgenochtend @Raspberry90 fijn dat alles er goed uitziet én 2 goede follikels!
    Je zin hield ineens op voordat ‘ie af was @Lisa280887 maar ik maak daar uit op dat je dus eigenlijk niet vaak mensen spreekt die ook in een donortraject zitten? Ik heb nog nooit ergens in een clubje meegekletst terwijl ik al wel best lang een stille meelezer ben hier en heel af en toe iets postte. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het superrot is dat je telkens als laatste nog met lege handen staat in zo’n groepje. Ik hoop heel erg dat het deze keer anders loopt!

    irl ben ik de laatste van mijn vriendinnengroepje die nog geen kinderen heeft. Ze weten allemaal van de miskramen en Asherman maar ze kunnen zich er niet echt een voorstelling van maken hoe het is. Ik ben heel blij voor ze dat het allemaal wat makkelijk is gegaan en dat dit hele traject ze bespaard blijft! Maar soms is het ook wel vervelend als het de hele avond over niets anders dan hun kinderen gaat! :confused:

    Als ik het zo vlug even bekijk in de onderschriften hebben de meesten van ons er al best wel een lang en zwaar traject opzitten. Ruim drie jaar geleden ging mijn spiraal er al weer uit...en nog steeds in afwachting van een vitale zwangerschap. Ik hoop echt dat 2020 ons jaar wordt dames!
     
    Lisa280887 en Raspberry90 vinden dit leuk.
  19. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Dank je wel! En laten we hopen dat we dit jaar allemaal geluk hebben he?! Zou idd mooi zijn.
     
  20. dw23

    dw23 Lid

    16 jan 2017
    91
    29
    18
    NULL
    NULL
    Wauw wat fijn ! Snel gegaan bij jou dus ook. Succes vandaag en dan duiken maar. Hoop zo dat het ons allemaal lukt deze maand
     
    Raspberry90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina