1e poging start IUI 2020

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Raspberry90, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.507
    3.129
    113
    Vrouw
    Wat lief! Thx :) :) zodra ik over tijd ben, ga ik gelijk testen! :p

BibiQ en Chococookie vinden dit leuk.
  2. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    BibiQ vindt dit leuk.
  3. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.507
    3.129
    113
    Vrouw
    @Bvdm Hoe gaat het nu ..?

4. SweetBlossom

25 apr 2021
    92
    129
    33
    Vrouw
    @marsha95 wat fijn dat je een go hebt, hopelijk is het snel raak. Ik ga voor je duimen!

@Bvdm: van harte met je zwangerschap! Meid wat heb je een geduld moeten hebben en ik begrijp je helemaal dat je nog erg onzeker bent. Ik duim voor een plakkert! Hoe gaat het nu?

@BibiQ spannend hoor! Ik vind de wachtweken ook zenuwslopend. Ben er net uit voor de tweede keer. Bij elk dingetje wat ik voelde vroeg ik me af of het een teken van zwangerschap of juist niet kan zijn. Vreselijk! Maar toch durfde ik zelf niet eerder te testen dan na 15 dpo, om een grote teleurstelling te voorkomen.

@Chococookie er hoeft er maar eentje te zijn die de eicel binnendringt, dus het kan natuurlijk altijd.. duimen!

@Glitterhartje balen zeg. Het blijft een beetje zoeken naar de beste dosering he..

@ wie weet er van: mijn directe collega's, om de praktische reden dat ik af en toe onverwacht vrij moet en dat alleen kan met een goede reden, dus smoesjes verzinnen is een no go. Mijn ouders, en enkele goede vriendinnen weten het ook. Ik heb zelf aangegeven dat ik ze niet wekelijks op de hoogte hou, want daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Zo af en toe hebben we het er over en het is prettig dan even flink te kunnen ventileren.

Mijn tweede IUI is helaas mislukt. Vorige week is mijn menstruatie op gang gekomen. Voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan, maar die was hartstikke negatief natuurlijk. Ik had ook helemaal geen symptomen, maar toch bleef ik hopen tot het tegendeel bewezen was. Even flink balen, maar nu kijk ik uit naar poging nummer 3.

Kletskous82, marsha95 en BibiQ vinden dit leuk.
  5. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.507
    3.129
    113
    Vrouw
    Jammer :( :( ik snap t heel goed hoor, ik bleef soms ook tegen beter in nog testen als ik ongesteld was of daarna, in de hoop dat zo'n uitzondering was die zwanger was met een soort menstruatie :roflmao:

Kletskous82 vindt dit leuk.
  6. Chococookie

4 nov 2021
    66
    62
    18
    Vrouw
    Dank je wel @SweetBlossom! Wat balen dat het deze ronde niet is gelukt :(. Wat een rollercoaster is het toch ook allemaal. Maar inderdaad: vol goede moed naar ronde 3, driemaal is (vaak) scheepsrecht! :)

SweetBlossom en BibiQ vinden dit leuk.
  7. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Wat ruk hè, als die menstruatie dan weer doorbreekt. Dat blijft een baalmoment. En herkenbaar, ik heb ook wel eens getest terwijl ik al ongesteld was geworden. Dan was t een lichte bloeding en dacht ik... ach, ik zou niet de eerste zijn. Pff Wat kun je jezelf soms rare hoop geven :)

Hier alles ok, al heb ik echt heel sterk het gevoel dat deze zwangerschap geen stand gaat houden. Op zich test ik nog steeds heel mooi, maar ik heb nog altijd heel lichtroze/lichtbruine afscheiding en mn symptomen zijn niet teruggekomen (en waren echt van de een op de andere dag weg). Dat in combinatie met die supertrage hcgstijging in t begin voorspelt gewoon niet veel goeds. Het is dus afwachten, t gekke is dat ik er volledig van uit ga dat het straks weer foute boel is. Misschien zegt dat ook wel wat ;). Was zelfs al weer aan het checken of Cryos weer goede nieuwe donoren op de site heeft... dus als t fout gaat sta ik iig in de startblokken om weer verder te gaan :)

BibiQ en Milena92 vinden dit leuk.
  8. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.507
    3.129
    113
    Vrouw
    Goede zelfbescherming ;) en ik denk ergens ook goed dat je alvast doorgaat zegmaar, dan ben je toch alvast wennen aan het idee dat t niet goed gaat.
    Maar dat gezegd hebbende denk ik dat de kans ook groot is dat t gewoon goed gaat! Krampen en bloed/bruinverlies komt zoveel voor aan het begin. Maar mocht je nou binnenkort een echo?

9. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Het kán, maar dat dacht ik de vorige keer ook toen ik rozeverlies, zelfde soort krampen en verlies van symptomen had. En als je de onderzoeken naar trage initiële stijging van hcg leest gaat dat veel vaker verkeerd dan goed. Dus inderdaad: ik ga (met goede reden) van het slechtste uit, dat geeft wat rust... heb pas de 25e een echo. En ga ook niet vragen of ik eerder mag komen, ik moet het maar gewoon even uitzitten. Als er dan nog geen bloeding op gang is gekomen kunnen ze met zekerheid zeggen of er iets levensvatbaars zit.

Ennuh, wij zijn allemaal meer dan bekend met 2 lange wachtweken... eitje dus :)

Kom jij ze weer een beetje door tot nu toe???

10. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.507
    3.129
    113
    Vrouw
    Oke ja met die info, en je eerdere ervaring, kan ik me voorstellen dat je er niet positief in staat. Damn ik gun het je zo ! :( Maar ja aan de andere kant denk ik, soms lijkt het echt zo dat t misgaat, en gaat het toch gewoon nog goed.
    Denk goede keuze idd om t niet eerder te doen. Kun je mentaal misschien nog extra voorbereiden, en áls het dan goed zit, kun je wel echt super blij zijn want dan ben je gelijk weer een stuk verder.
    Blijf je wel testen ondertussen? De testjes zijn nu goed toch?

Haha ja ik kom de wachttijd goed door. Ben gewoon heel erg nieuwsgierig naar nod. Kheb een goed gevoel erover dus ik hoop het zo.. geen aanwijzingen voor dat goede gevoel hoor haha. Tot nu toe heb ik dezelfde kleine dingetjes als anders in de week na eisprong.

11. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Ja, blijf wel testen.. als de tests weer lichter worden weet ik direct hoe laat het is en hoef ik me écht nergens meer op te verheugen... Maar ik vind het ook gewoon interessant haha. Ik test ook met verschillende merken omdat ik superbenieuwd was welke nou echt snel donker worden... nou, ik ben er achter hoor! Hahaha

En dit is je 3e iui toch?? Tsja 3 maal.... hou die goede energie vast :) ik werd zwanger bij de 3e en de 3x3e ;) en dan is t bij jou gewoon GOED raak bij de derde poging, afgesproken?

Milena92 vindt dit leuk.
  12. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    @Bvdm ik blijf gewoon nog even twee weken stug voor je door duimen. Snap wel dat je er zelf geen vertrouwen in hebt. Zou er ook niet in (durven) geloven. Wordt er nu ook nog een keer hcg geprikt? Of dat niet?

Milena92 vindt dit leuk.
  13. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Thanks, een beetje positieve energie kan nooit kwaad :) ik vraag niet om bloedprikken, ik wacht t gewoon af. Als hcg weer gaat kelderen zie ik dat wel op m'n tests ;)

Hoe is het met jou??

Milena92 vindt dit leuk.
  14. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.507
    3.129
    113
    Vrouw
    Afgesproken :D
    Hihi ja wat toevallig, die 3 doet goed!! :cool:

Hahaha ja ik snap je helemaal met die testen, zou ik ook interessant vinden :roflmao: wat zijn je conclusies? :p
    Ik zie weleens die CB met kruisje (of met alleen streepje) voorbij komen, en die geeft vaak valse (pennen) streepjes. Kruitvat is geloof ik wel heel goed hè? Ik had ook valse streepjes met action early, maar de niet-early is dan weer beter geloof ik :p En de predicator heb ik nog nooit bij gezien dat iemand een valse streep had, maar wel dat ie al snel een heel duidelijke uitslag geeft.

15. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Aaah wat jammer zeg, die teleurstelling elke keer lijkt me echt vreselijk. Hier pas de 1ste ronde gehad en nig in afwachting voor de uitkomst van de 2de. Wel knap dat je de knop weer om hebt voor de volgende ronde. We gaan weer duimen.

16. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ik hoop en duim voor je dat je die donor niet nodig hebt! Misschien is t de omgekeerde wereld en pakt het hartstikke goed uit.

17. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Hi allemaal!

hier even een berichtje van mij….
    Helaas is de 1e ivf terugplaatsing niets geworden… :( afgelopen vrijdag begon het met oud bloed beetje, dat maandagavond doorbrak… gister en vandaag tot nu toe hele erge hevige menstruatie.. komt denk ik door de medicatie die ik moest slikken om het bm slijmvlies op stand te houden.. komt denk ik nu in een keer los en geeft een hevige vloei… pfff voel me daardoor niet prettig… ik heb geen test gedaan omdat het zo hevig is dat dit voor mijn gevoel geen zwangerschap kan zijn…

tevens ben ik vorige week begonnen in een nieuwe baan! Erg naar mijn zin, maar wel druk momenteel. Ook zijn er prive dingen die nou niet lekker lopen dus maakt deze ronde een extra domper voor mij nu :(

nu moet ik een maand rust hebben voordat ik door mag met een cryo ronde, zodat mn bm weer normaal is. Heb overigens bevestigd gekregen dat we 2 cryo embryos nog hebben.. hopelijk komende ronde meer succes

18. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht

Oooh wat sneu zeg. Zou je niet toch even navragen of het gebruikelijk is om dan zoveel te vloeien?
    Wat vervelend dat het prive even wat onrustig is allemaal, maar misschien is even rust dan op alle vlakken wel even welkom. Wel fijn dat je nwe baan goed bevalt.
    En mooi dat je bog 2 goede embryos hebt, hopen als de rust is wedergekeerd datvhet dan snel raak is.

19. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Wat balen dat het niet is gelukt. Wel heel fijn dat je nieuwe baan bevalt. Dat geeft uiteindelijke ook weer rust. En je hebt gelukkig nog embryo's over van de vorige keer dus hoeft niet het hele proces weer door. Even rusten en dan op naar de slagende poging.

20. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    @Bvdm misschien ben je er nu zo op ingesteld dat het niet goed gaat en zit je helemaal mis. Ik hoop het zo voor je. Beetje bloedverlies kan ook de innesteling zijn he. En symptomen kunnen verdwijnen en ook weer terug komen. Als het goed gaat dan zijn we gelijk uitgeteld ongeveer. Ik mag de 23e voor de echo. Heb mijn hele leven gedroomd dat ik ooit een tweeling krijg. Dus heel spannend of dit uit gaat komen.

BibiQ en Milena92 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina