1e poging start IUI 2020

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Raspberry90, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dw23

    dw23 Lid

    16 jan 2017
    91
    29
    18
    NULL
    NULL

    Ja wat bijzonder dat we zelfde dag inseminatie hebben gehad. Ja die dat datums gelden voor mij ook. Hoe voel je je tot nu toe? Voor jou is het natuurlijk anders omdat je geen stimulatie hebt. Ik heb sinds gisteren enorm zere borsten echt steken maar dit komt wss door de laatste spuit... kan ik begrijpen dat ke blij bent dat je afleiding hebt. Ik.probeer ook veel te plannen in deze weken haha erg he. Ma di woe gelukkig werken. Succes met wachten en duimen maar
     
  2. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik hoop keihard mee❤️ Ik voel me trouwens wel heel fijn in dit groepje! Hoop dat jullie dat ook hebben!
     
  3. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Ja zeker @Lisa280887 het geeft mij ook een goed gevoel om dit samen mee te maken en evt. elkaar te 'steunen' mocht het nodig zijn... ook al ken je elkaar eigenlijk niet :) vind het toch wel bijzonder zo! Niet veel mensen in mijn directe omgeving zijn ervan op de hoogte en nu kan je toch je ei kwijt.

    Gisterenochtend 10u heb ik trouwens de iui gehad! Ging allemaal snel, even wennen waar ik het moest ophalen (man moest buiten wachten na het inleveren). De eerste keer is toch spamnend. Uiteindelijk een lieve vrouw die bij mij de iui deed en het was dan ook snel gepiept.

    De rest van de dag wel zeurende buikpijn. (Eendenbek??)
    Ook niet echt de eisprong gevoeld denk ik...heel de dag steekjes links en rechts... hoop dat het iig op tijd was voor de zwemmers om m'n eitjes te ontmoeten :)
    Resultaat was trouwens goed; na bewerking 70mlj waarvan 83% beweeglijk! Duimen gaat beginnen....spannenddd:)
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah wat spannend!! Ik duim voor je!
     
    Raspberry90 vindt dit leuk.
  5. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Wat goed @Raspberry90 en nu maar duimen! Ik heb ook na de iui op woensdag en ook nog een groot deel van de donderdag last van mijn buik gehad. Vooral een opgeblazen, drukkend en wat krampend gevoel. Dat had ik de eerste keer niet. Verder gebruikte de verpleegkundige een klein wegwerp-eendenbekje, daar heb ik geen last van gehad.
    Ik vind het ook fijn om hier te kletsen, in mijn omgeving weten niet zoveel mensen over dit traject. En ook al kennen wij elkaar niet, best grappig dat we desondanks wel steun ervaren hier! Of dat je gewoon even je ei kwijt kunt. Daar over gesproken...wat gaan de dagen langzaam! Vandaag is 3/4 dpo dus ik wéét dat wat ik voel niet van een zwangerschap kan komen. Overigens voel ik niet zoveel hoor, alleen wat gevoelige borsten maar dat heb ik sinds de tweede miskraam altijd na mijn eisprong. Naarmate NOD dichterbij komt, komen daar nog allerlei andere kwaaltjes bij die zowel op naderende menstruatie als op een zwangerschap kunnen duiden :confused: Puur op basis van de kwaaltjes was ik elke maand zwanger haha, dus nee, ik zal het echt op een positieve test moeten zien!
    Hoe komen jullie de wachtweken door?
     
    duimelijntjee en Raspberry90 vinden dit leuk.
  6. duimelijntjee

    24 apr 2019
    96
    83
    18
    Vrouw
    sorry meiden, zie alle post nu pas. Beetje doorgelezen.
    Ik zit vandaag op 4 dpo en cd 17. Ik moest op cd 10 natuurlijk voor mijn eerste echo, die zag er goed uit. Er was 1 eitje 15 mm en een andere 12 mm. Het was dus nog de vraag of nummer 12 nog mee zou doen. Toen op cd 12 weer een echo en daar was die van 15 uitgegroeid tot 20mm en die van 12 was niet mee gaan doen.
    Ik moest toen in het ziekenhuis een ovulatietest doen. Als die negatief was moest ik die avond ovitrelle spuiten en dan op cd 14 de iui. Maar hij was positief, fijn dus want mijn lichaam doet dat dus zelf. Ik mocht de volgende dag dus al komen voor de iui.
    Dus al met al is dus mijn eisprong en iui op cd 13 geweest met 1 eitje dit was afgelopen vrijdag. Heb mijn eisprong ook echt heel duidelijk gevoeld. Nog nooit zo duidelijk. De iui vond ik wel meevallen. Was alleen vergeten hoe rottig die eendenbek eigenlijk is.
    Dus mega rete spannend vind ik het nu. Ook wel echt blij dat het ineens snel ging. Afgelopen 2 rondes cyclussen van 31 dagen gehad dus dit wordt weer een korte.
    Voor de volgende ronde moet ik meer gonal spuiten omdat ik dus maar 1 eitje had. Ik moet dan 82,5 gaan spuiten.

    Vind het nu echt mega spannend. Waar ik wel blij mee ben is dat ik geen ovitrelle hoefde te spuiten en ik dus gwn kan testen op 10 dpo ofzo en dat hij dus als die positief is dat het ook daadwerkelijk zo is.

    Had gisteren wel iets wat me opviel wat ik nooit heb gehad. Mega veel dikke witte afscheiding. En dan gaan mevrouw google aan en zou het een teken van de bevruchting geweest kunnen zijn. Ach man... Kut wachtweken

    Jullie nu ook in de wachtweken?
     
    Raspberry90 vindt dit leuk.
  7. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Hiii,

    Fijn dat je IUI goed ging en dus je eisprong niet gemist hebt. Ja, dat wachten is inderdaad klote...Ik zit morgen nog maar op 4 dpo haha. Nog zoooo lang wachten. Gelukkig heb ik genoeg afleiden en ik voel ook nog geen rare dingen (behalve pijnlijke borsten, maar dat is iets wat ik al 2 jaar heb).

    Lukt het bij jullie om afleiding te zoeken/vinden? Werken helpt bij mij iig. En gisteren en vandaag nieuwe recepten uitgeprobeerd dus dan sta ik ook wel meer dan een uur in de keuken.

    Succes met wachten!! Laten we elkaar op de hoogte houden :):)
     
  8. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Fijn dat de iui goed is gegaan en vooral ook dat je lichaam de eisprong zelf oppakte! (Sorry taggen lukt om de een of andere reden niet) En ja hier ook wachten wachten wachten! Ik weet bijna zeker dat mijn ei afgelopen donderdag is gesprongen en vandaag dan dus 5 dpo. Terwijl de positieve lh-test en inseminatie morgen alweer een week geleden zijn :confused: Ik werk deze week ma-di-woe-do dus dat is goede afleiding en sinds vandaag voor het eerst ook niet meer thuis! Ik ben eigenlijk niet zo’n knuffelig persoon maar ik had echt zin om al mijn collega’s een goede knuffel te geven vandaag! Zo erg heb ik ze gemist. Mja die anderhalve meter he...
    Vrijdag ben ik vrij en het wordt volgens mij lekker weer, dus denk dat ik eerst even ga zwemmen en dan een mooie fietstocht ga maken op de racefiets! Sporten is mijn andere uitlaatklep. Ik ben niet heel erg dol op koken, maar kan me voorstellen dat dat ook fijne afleiding geeft. Taarten bakken vind ik dan trouwens wel weer heel erg leuk, dat is misschien nog een idee voor het weekend!
    Lukt het jullie om te wachten met testen tot nod of zelfs de officiële testdatum? Denk niet dat mij dat gaat lukken haha :roflmao:
     
    duimelijntjee en Raspberry90 vinden dit leuk.
  9. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    @Eevie82
    Mooi dat je genoeg afleiding hebt !! Dat vind ik wel belangrijk namelijk. Beter dan maar afwachten en de dagen tellen...

    Ik heb besloten helemaal niet te testen en te wachten tot m'n menstruatie komt of tot ik andere dingen ná mijn NOD ga voelen.
    Eerder niet, ook vooral voor de vals positieve test vanwege de Ovitrelle. Dan maar 2 dagen extra wachten...
    Jullie wel? :p

    Mijn testdag is pas 24 juni. Tegen die tijd weet ik vast wel meer wat m'n lichaam me vertelt haha.
     
    duimelijntjee vindt dit leuk.
  10. duimelijntjee

    24 apr 2019
    96
    83
    18
    Vrouw
    Ja was heel blij dat ik geen ovitrelle of grenygyl hoefde te doen.
    Ik werk op een kinderdagverblijf bij de peuters. Dus mn werk is niet altijd mijn afleiding helaas. Gelukkig gaan de dagen wel snel wanneer ik werk.
    Ik ben verslaafd aan netflix en series. Maar ik moet eigenlijk wel nog een andere afleiding vinden. Ik ben geen sport fan. Maar ik zou wel iets nieuws willen proberen? Iemand tips voor iets laagdrempeligs?

    wachten is killing! Ik ga wel eerder testen. We hebben afgesproken om op 11 dpo te testen. Redelijk goede kans dat hij dan positief is als dat zo is. Maargoed vandaag 5 dpo en morgen al weer 6. Wel last van mn borsten. Maar dat heb ik altijd en nog steeds aardig veel witte afscheiding. We gaan het zien.
    Succes meiden!
     
  11. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Ja, daar heb ik sinds vanavond ook weer last van (borsten) maar idd altijd, dus dat zegt niks. Was eigenlijk benieuwd of dat een keer weg zou blijven, maar helaas. Dat spuiten van die hormonen he...kan ook niet anders, oestrogeen en progesteron..

    1 dpo is redelijk vroeg zeg, ik mag pas op 18 dpo testen heeft ze gezegd, 18 dagen erna!!! Vind ik echt veel... nouja we zien het tegen die tijd wel. Nog twee weken te gaan

    Succes allemaal :D

    O...qua hobby's... Tja das voor ieder persoonlijk. Maar je kan legpuzzelen, spelletjes doen (telefoon of gezelschap spellen), idd bakken of koken oid, lekker skaten buiten of zwemmen? In de tuin werken of in huis iets aanpakken wat je al een tijdje wil doen (fotoboek of een kast uitruimen :p) oke ik stop nu haha
     
    duimelijntjee vindt dit leuk.
  12. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    @Raspberry90 Ja 11 dpo is wel redelijk vroeg maar dat was eigenlijk ook mijn plan! Dat is zondag voor mij. Ik vind 18dpo wel absurd laat hoor, vanuit mijn kliniek houden ze 16 dpo aan maar zelfs daarmee zou ik al 2 dagen overtijd zijn. En al genoeg weten. Maar ik snap dat een witte test op 11 dpo natuurlijk ook wel weer onzekerheid (en nog hoop) geeft.
    Nu nog een paar uurtjes werken en dan drie dagen weekend! Ik moet wel zeggen, twee weken zijn nog nooit zó langzaam gegaan. De inseminatie lijkt echt eeuwen geleden! Meestal heb ik in de tweede helft van mijn cyclus behoorlijke pms-klachten...nu eigenlijk niet echt. Behalve dan wat pijnlijke borsten, maar dat ben ik niet anders gewend. De signalen waardoor ik de twee vorige keren vermoedde dat ik zwanger was (al voor Nod) waren (en die dus afwijken van mijn gebruikelijke maandelijkse “klachten”):
    - ‘s nachts naar de wc (hoef ik nl echt nóóit)
    - zeer levendige dromen
    - beter ruiken
    - tepels begonnen op uiers te lijken :roflmao: echt opgezet zeg maar

    Alle overige klachten (pijnlijke borsten, hoofdpijn, maagzuur, misselijk, rommelende darmen, hongergevoel, moe, koud, etc) zeggen bij mij helemaal niks!

    We gaan het zien! Succes met het wachten en afleiding zoeken!
     
    Raspberry90 vindt dit leuk.
  13. dw23

    dw23 Lid

    16 jan 2017
    91
    29
    18
    NULL
    NULL
    Hier gingen de eerste dagen van de wacht week prima lekker druk met werken etc. Nu tot en met woensdag vrij pff en die belangrijkste dagen. Het zelfde als jou nog steeds zere borsten me vriend zei net dat ze groter zijn en harder aanvoelen... maja wss nog van ovitrelle spuit allohoeewel deze bijna uit mij lichaam moet zijn. Jij verder al klachten ben erg benieuwd? Hoe reken jij vanaf de inseminatie zitten we nu op 8 of 9dpo ?

    @Raspberry90

    Wat super dat het bij jou ook allemaal goed verlopen is. Houd jij de wachtweken ook nog een beetje vol voel je al gekke dingen?

    Liefs
     
  14. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    18 dpo is idd absurt laat ja...ik denk ook dat ik daarvoor wel iets ga merken, welke klachten dat ook mogen zijn...
    Nee nog niet echt klachten, ik voel wel veel steekjes in m'n onderbuik maar niet echt pijnlijk of duidelijk aanwezig. Hebben jullie dat ook?
    Wel gevoelige borsten maar dat is elke maand naar de eisprong...
    Zit nu op 6 dpo trouwens. Dus ook wel erg vroeg misschien...innesteling kan nu nog niet.

    @Eevie82
    Haha ik moest lachen om je opmerking over uiers. Daar heb ik dus nooit last van, maar dat is wel apart hoor, zeker als je je zwanger voelt maar het niet bent.... Maar gelukkig heb je nu geen klachten!
    Vind het ook wel spannend hoor ondanks dat ik niets voel.

    @dw23
    Heb je er normaal geen last van dan? (Grotere borsten)
    Dank je, ben ook blij dat iig de eerste goed is gegaan. Als de 1e IUI al verkeerd gaat (Ik was bang dat ze misschien mn eisprong zouden misschien bv.) dan start je gewoon niet lekker.

    De eerste is nu bijna voorbij en deze kwam ik goed door...Maar ben benieuwd of ik de komende week wat ga merken qua klachten
    We kunnen niet anders dan wachten helaas :):)
    Xx
     
  15. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Oeps heb verkeerd geteld, vandaag is voor mij 8dpo en zondag dus 10...dat is misschien toch wel erg vroeg om te testen. Vandaag wel een lekker dagje gehad, naar de kapper geweest en ‘s middags lekker liggen zonnen bij een plas hier in de buurt. Water was nog een beetje koud! Fijn weekend dames! :cool:

    *checkt elk uur of tepels misschien opgezet zijn*
     
  16. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Hahaha @Eevie82
    Laat ons weten wanneer je gaat testen! Welke dag zou dat ongeveer zijn?
     
  17. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
  18. duimelijntjee

    24 apr 2019
    96
    83
    18
    Vrouw
    huh maar @Eevie82 ik zie in je banner dat je de iui 3 juni had. als je telt van 4 juni want dat is 1 dag na je ei ook. dan zit je vandaag toch op 9 dpo en zondag dus wel op 11?
    11 dpo kan je al best wel een positieve of tuur hebben denk ik. ik gebruik hiervoor altijd deze site:https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=11
    staan nog veel meer calculators op.

    Met mijn symptomen.... hmmm geen idee, nog steeds last van mijn borsten, maar dat zegt niks. en gisteren bijna geen afgscheiding en vandaag dan wel weer wat meer. Dus geen touw op vast te knopen en maar gewoon wachten op dinsdag. Ookal zou ik zo graag eerder willen testen, ookal weet ik dat het geen zin heeft want maakt je alleen maar nog onzekerder... lastig! Vanavond lekker voor het eerst weer uit eten geweest! was jammie en heerlijk hoor die afstand in het restaurant! Van het weekend niet echt veel te doen (helaas).

    wie in jullie omgeving weet van jouw traject? bij mij mijn schoonzus, zwager, schoonvader, vader en moeder, veen paar collega's en mn baas.
    vind het soms lastig om te vragen voor hulp, of als hun mij willen helpen maar ik dan niet weet hoe?

    misschien is het handig om een kort lijstje van elkaar te maken?

    duimelijntjee: 1,5 jaar voor eerste kindje. sinds januari in de mmm. niks gevonden bij ons beide. 26 jaar, werk in de kinderopvang - NOD 20 juni


    lang bericht! *checkt ondertussen aan borsten of ze nog erger pijn gaan doen*
     
  19. dw23

    dw23 Lid

    16 jan 2017
    91
    29
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij weten de meeste mensen het gewoon niet iedereen maar wel.wat jij ook benoemt ook mijn vriendinnen.

    Ooh die borsten dat heb ik al vanaf de dag na inseminatie heel bijzonder hopelijk een goed tekenen.
    Leul een kort lijstje maken!

    Dw23 》 2 jaar bezig voor ons 1e kindje
    Sinds 1 jaar geleden in de mmm niks gevonden bij ons beide nu onze 1e iui. 27 werkend in de kinderopvang 0 tot 4 jaar.
    (NOD 18 juni)
     
    Raspberry90 vindt dit leuk.
  20. dw23

    dw23 Lid

    16 jan 2017
    91
    29
    18
    NULL
    NULL
    Nee normaal.nooit last van.. maar zegt niks natuurlijk. Nou snap ik goed hoor dat je daar bang voor was. Ja herkenbaar de 1e week ging bij mij ook goed vind nu wel lang duren hoor haha
     
    Raspberry90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina