1e poging start IUI 2020

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Raspberry90, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meauxmeaus

Meauxmeaus Actief lid

4 jan 2020
    157
    109
    43
    Vrouw
    Onwijs lief van jullie dankjewel!!! Hij gaf aan 2-3 weken zwanger :D
    Hierbj natuurlijk ook even wat ik anders gedaan heb deze maand, in de hoop dat jullie hier iets aan kunnen hebben.
    Warme voeten dmv pantoffels altijd aan
    Warm drinken, caffeine vrij
    Niks direct uit de koelkast drinken en eten
    Dag na inseminatie seks gehad
    Levertraan van Holland en barrett (de tuinen)
    Vette vis
    Inbeelden dat het deze keer raak was en denken aan mn buik als huisje vd baby
    Aan mezelf denken/ontspannen

Sending you all babydust!!! Ik ben ook zo wanhopig geweest geef asjeblieft niet op:)

Ninah83, Muzieknootje86, Roos02 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Meauxmeaus

Meauxmeaus Actief lid

4 jan 2020
    157
    109
    43
    Vrouw
    Ik had 1 eitje van goede grootte ik dacht 18 en 1 die iets kleiner was ong. 15

romera vindt dit leuk.
  3. Meauxmeaus

Meauxmeaus Actief lid

4 jan 2020
    157
    109
    43
    Vrouw
    @Saar1988 dit was mn derde ronde, ik was wel langer bezig maar kon soms niet doorgaan vanwege cyste en vanwege overstimulatie

ourbigdream vindt dit leuk.
  4. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Meiden, hebben jullie ook zoveel last van afscheiding? Ik gebruik geen utro maar vraag me af waar de hoeveelheid ineens vandaan komt. Van de pregnyl? Dat is nu 13 dagen geleden dus zou nu toch niet meer bijwerkingen kunnen geven?

5. Muzieknootje86

Muzieknootje86 Actief lid

17 aug 2018
    415
    464
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Wat een fantastisch nieuws:thumup:!!!

Meauxmeaus vindt dit leuk.
  6. Muzieknootje86

Muzieknootje86 Actief lid

17 aug 2018
    415
    464
    63
    Vrouw
    Hier afgelopen vrijdag voor follikel meting, wederom weer moeilijk te vinden (ik heb zeker verlegen eierstokken:roflmao:). De gyn had nogal zitten drukken/duwen met dat ding van binnen.. rest van de dag een beurs gevoel van binnen. Uiteindelijk uitwendig en toen 1 kunnen vinden, nog te klein. Vanmorgen opnieuw heen, voelde meteen beurs toen dat ding er weer in ging. Gelukkig ging deze gyn iets minder hard door (had haar wel verteld dat ik de hele dag laat had gehad), uitwendig uiteindelijk wel allebei kunnen vinden. 20,5 en 17.

Hebben jullie ook wel eens (of altijd) dat de eierstokken moeilijk of niet te vinden zijn? Of wel eens een beurs gevoel van binnen na de inwendige echo?

Nog even reagerend op het stukje wel of niet delen met omgeving: ik ben vandaag het begin af aan (2,5 jaar geleden) open geweest over dat we probeerde zwanger te worden. Ook op het werk, ik heb niet ervaren dat ze er extra naar vroegen. En helemaal niet toen het langer duurde. Nu we traject zijn begonnen heb ik het wel tegen een aantal collega's verteld (we werken met onze afdeling volledig thuis, dus je hebt het goed in de hand tegen wie je het wel of niet verteld). Ik merk dat die het delen mensen meeleven en ook wel snappen als je een keer een beetje uit je gummetje bent. Ook laatst verbaasd over een collega die het traject (IVF en uiteindelijk adoptie) van zijn zus had meegemaakt en daarbij heel goed gezien wat het mentaal ook met je doet. Geeft toch een fijn gevoel dat je dan gesnapt wordt. Voor mij is het ook door er over te praten en soort acceptatie proces (dat ik niet faal in mijn vrouw zijn), niet dat het altijd even makkelijk is om te delen...

7. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Vanmorgen getest op 13 dagen na de inseminatie en negatief. Driemaal is niet scheepsrecht :( Ik hoop dat mijn menstruatie vlot komt zodat we weer door kunnen..

8. ourbigdream

ourbigdream Actief lid

10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    he gads nee:cry:.. sterkte!

9. EefjeLove

EefjeLove Lid

22 okt 2020
    72
    85
    18
    Vrouw
    Dat is shit! Sterkte....

10. ourbigdream

ourbigdream Actief lid

10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Sinds gister wat bruinverlies dus het ziekenhuis gebeld voor een afspraak. Door de cyste nu eerst een echo om te kijken of we door kunnen. Ik belde net het ziekenhuis en kreeg direct te horen: ik verbind je door voor een rontgen. Geen toelichting niets.. vind het zo vervelend dat je echt een nummertje bent en sommige dames achter de bali totaal geen ‘gevoel’ hebben en ‘gewoon’ hun werk uitvoeren. Ervaren jullie dit ook zo? Ik zou zo graag even vragen waarom dat via een röntgen gaat omdat de fertiliteitsarts het daar helemaal niet over heeft gehad de vorige keer.. ik krijg gewoon geen kans voor een vraag en wordt tijdens mijn zin onderbroken en doorverbonden. :mad:
    Sorry moest het even kwijt :oops:

11. Waggels

Waggels Lid

18 sep 2019
    40
    45
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik moest ook even bijlezen. Ik ben meer een lezer dan een schrijver namelijk. Maar wat een geweldig nieuws @Meauxmeaus! Gefeliciteerd! En altijd goed om de tips te lezen.

Echt rot voor de dames waar het deze keer niet gelukt is. De teleurstelling went nooit he. Heel veel digitale knuffels en zonnestralen. (Ik weet het daar heb je ook niets aan, maar ik heb niks anders). Ik duim voor jullie allemaal dat het volgende maand positief is.

Ik ben zelf vanaf vrijdag begonnen met Menopur 75. Moest wel even wennen aan het prikken. Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar ik zit er altijd een beetje in een soort roes ofzo. Er komt zoveel informatie dat ik bijna mijn telefoonnummer en huisarts niet meer wist toen ze daarom vroegen. Omdat je partner niet mee mag dacht ik ook echt, o ik moet nu heeel goed opletten bij de prikinstructie straks vergeet ik wat. Dat had ik toch liever samen gedaan. Maar ik ben uiteraard blij dat het überhaupt door kan gaan op deze manier.

De verpleegkundige vertelde dat het vloeistof tussen de 0,8 en 1 moet zitten. Ik ben nogal van het letterlijke dus ik zit nu steeds op de 0,9 :roflmao:. Maar hoe doen jullie dit?

Meauxmeaus en ourbigdream vinden dit leuk.
  12. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Ik heb op CD2 een echo gehad om te checken of die cyste al weg was. Dat is volgens mij ook de normale gang van zaken. Ik ga heel hard voor je duimen dat de cyste weg is zodat je weer een rond mag meepakken :)

13. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Oooh my god!!!! Wat goed nieuws!!! Van harte gefeliciteerd meis! Ga er lekker van genieten, en bedankt voor alle tips! Die kan ik goed gebruiken, ik hoop dat ik deze week te horen krijg of ik door mag voor IUI-3! En met het goede nieuws van jou krijg ik gewoon weer meer hoop! :thumup:

Meauxmeaus en ourbigdream vinden dit leuk.
  14. Meauxmeaus

Meauxmeaus Actief lid

4 jan 2020
    157
    109
    43
    Vrouw
    Dankjewel! Dat met de instructie herken ik heel erg, maar er staan van menopur zelf hele fijne instructie video's online! Misschien wist je dit nog niet :)

Waggels vindt dit leuk.
  15. Meauxmeaus

Meauxmeaus Actief lid

4 jan 2020
    157
    109
    43
    Vrouw
    Ik begrijp je wel hoor met zulke zaken heb je nou eenmaal wat menselijkheid nodig, ik kon er soms ook echt pissig van worden. Ik denk dat het wel de normale gang van zaken is want dat had ik ook bij mijn cyste destijds, dikke knuffel!

16. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Hmm toch nog een action early gedaan.. Grr rot testen zijn het en toch koop ik ze steeds o_O

Achja, zo heb ik tenminste nog een beetje hoop :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

17. elisa1

elisa1 Actief lid

20 jun 2012
    263
    302
    63
    NULL
    NULL
    Hier klein tikje gefrustreerd..
    Wij mochten deze maand voor 1e IUI in eigen cyclus, maar waar ik de afgelopen maanden wel steeds een duidelijk positieve ovulatietest had, was dat deze maand niet het geval... mogelijk dus gemist, terwijl ik 2x p dag test, morgen echo om te kijken waar ik dan nu in mijn cyclus zit. Want normaal gesproken altijd dag 12-13 positieve ovulatietest, nu dag 18 nog niks...

18. Waggels

Waggels Lid

18 sep 2019
    40
    45
    18
    Vrouw
    Het is even turen maar ik zie ook iets hoor. Ik hoop het zo voor je!

Roos02 vindt dit leuk.
  19. Waggels

Waggels Lid

18 sep 2019
    40
    45
    18
    Vrouw
    Ik had soms ook dat het ineens eens een aantal dagen eerder of later was hoor in de natuurlijke cyclus. Het maakte me ook onzeker. Hopelijk moet het nog komen.

20. DanielleG

DanielleG Actief lid

6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik lees even met jullie mee! Iedereen hier een vruchtbaarheidsbehandeling IUI?
    Hier een beetje spannend want vorige week na het ziekenhuis geweest controle 2e dag van cyclus inwendige echo, nu moet ik deze week terug of mijn eitjes gegroeid zijn en dan een week later bloedprikken of ik daadwerkelijk een eisprong heb gehad.
    Als alles goed is moeten we het toch nog een halfjaar zelf proberen alleen dat vind ik best wel lastig vooral omdat de eerste ook door hormoon behandeling is gekomen. Ben zo benieuwd naar de uitslag.

Bij jullie ook alles zo onzeker geweest?

Waggels en ourbigdream vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina