1e poging start IUI 2020

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Raspberry90, May 9, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,149
    9,753
    113
    Female
    Beter had ik het niet kunnen zeggen, mijn pleidooi was lang :roflmao:. Maar komt op hetzelfde neer ;)

ourbigdream likes this.
  2. jozefien1

jozefien1 Lid

Sep 6, 2020
    32
    71
    18
    Female
    Hoi allemaal, ik lees al een tijdje met jullie mee maar schreef nog niet mee.
    Ik ben 30 jr. en ben in mei 2020 begonnen met mijn 1e iui.
    Ik heb een vrouwelijke partner, waardoor IUI voor ons de eerste optie is ;).
    Ik heb een zeer onregelmatige cyclus (28-39) dagen, en de LH-testen werken niet, ik vind geen piek, dus krijg inmiddels echo's voor de timing van de IUI.
    Wij zijn dus al sinds de cyclus van 30 mei bezig met IUI's, maar doordat ik geen LH-piek kon vinden, en dat ik o.a. vorige maand mijn op dag 14 mijn eisprong al had gehad heb ik gisteren pas de 4e IUI gehad. Ik zeg pas omdat ik er dus vanaf mei al wel 7 had kunnen hebben ;), maar had natuurlijk het liefst gehad dat die van mei ineens positief was geweest.
    Ik heb mijn IUI's gehad op 13 juni 2020, 23 augustus 2020, 23 september 2020, alle 3 helaas negatief. ❌❌❌
    Maar, gister na maar liefst 3 echo's voorafgaande mijn 4e IUI gehad met 10 miljoen zwemmers.
    Nu dus weer hopen en afwachten en duimen draaien tot de 16e december. Zou een mooi cadeautje zijn voor de kerst... :)
    Ik zie bij jullie heel wat positieve banners, dat geeft goede hoop.
    Tot gauw hier ;)

Ninah83 and Susyq89 like this.
  3. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,149
    9,753
    113
    Female
    Welkom meid, 10 mlj is een mooi aantal, duimen op een bevruchting en plakkert.

jozefien1 likes this.
  4. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    Hoe heb jij de punctie ervaren? Ik heb een hoge pijngrens maar toch enorm bang voor de punctie straks (als het zover komt, ben bang van wel). Dat is echt een reden dat ik er tegenop zie maar hopelijk komen we met IVF erachter waarom het niet lukt en dat we dat probleem kunnen oplossen (ik heb het idee dat er helemaal geen bevruchting plaatsvind).

5. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    Sorry dat ik even niet op iedereen reageer.. Ben een klein beetje 'zwanger worden moe' en heb het gevoel dat ik stil sta. Maandag weer eerste follikelmeting en dan hopelijk weer nieuwe goede moed voor ronde 4!

6. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,149
    9,753
    113
    Female
    Zou die gedachte van geen bevruchtingen loslaten. Positieve mindset helpt echt veel meer. Ik ben absoluut geen goede graad meter om te antwoorden aangezien bij mij altijd alles mis gaat.. veel vrouwen ervaren een beetje pijn. Als alles normaal gaat met een normaal aantal zal je jezelf een dag of 3 wat beurs voelen. Tenzij je 20-40 folikels hebt, reken dan maar op een week 1.5. Belangrijk is te weten wat je AMH waarde is, die geeft aan of je te stimuleren valt en of het een "normale" hoeveelheid is en of je gevoelig bent voor OHSS.

7. Ninah83

Ninah83 Actief lid

Oct 2, 2020
    443
    460
    63
    Female
    Nou ladies, hier helaas weer ongesteld geworden.... balen, maar ik had het wel verwacht. Net het ziekenhuis gemaild en hopelijk mogen we verder met poging nr. 4. We houden moed! :)

8. romera

romera Actief lid

Oct 27, 2020
    124
    77
    28
    Female
    Verpleegkundige
    Nou dit heb ik dus ook. Herken mezelf er helemaal in. Ben gewoon zo moe van ‘het zwanger worden’. Telkens teleurstellingen. Dat ik me een beetje afzonder.
    Hopelijk word je zwanger van poging 4!

Roos02 likes this.
  9. romera

romera Actief lid

Oct 27, 2020
    124
    77
    28
    Female
    Verpleegkundige
    Hé bah!! Een hele dikke virtuele knuffel :)
    Op goede moed! Hopelijk word jij ook van poging 4 zwanger! :)

Ninah83 likes this.
  10. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,149
    9,753
    113
    Female
    Meiden, jullie gevoel is erg herkenbaar. Laat je niet uit het veld slaan. Kijk maar naar mij 7 jaar in de weer en sta nog. Dikke virtuele knuffels♥

Roos02 and Susyq89 like this.
  11. jozefien1

jozefien1 Lid

Sep 6, 2020
    32
    71
    18
    Female
    Eens, een positieve mindset is echt belangrijk. Omdat we allemaal al zolang bezig zijn (wij al sinds oktober 2018 op een wachtlijst), raakt ons geduld een beetje op... Probeer vol te houden en wees lief voor jezelf! :)

Asil likes this.
  12. Ninah83

Ninah83 Actief lid

Oct 2, 2020
    443
    460
    63
    Female
    Nou mindset is alles hoor! Ik heb de mindset "het komt goed" ipv allerlei doemsenarios die ik door mijn hoofd de revue laat passeren. Het komt goed, heb geduld, maar het komt goed :)

jozefien1, Mara91 and Asil like this.
  13. Susyq89

Susyq89 Actief lid

Nov 16, 2020
    135
    102
    43
    Female
    Coördinerend verzorgende
    zo is dat! Ook hier 7,5 jaar verder en still standing! Het is niet altijd makkelijk maar uiteindelijk wel waard ❤️

jozefien1 and Asil like this.
  14. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,149
    9,753
    113
    Female
    Ik weet ik heb makkelijk praten misschien, of ook niet.

Wel heb ik dingen geleerd. "Loslaten" is in een traject een kut woord maar wel waar. Geeft geen garantie dat je zwanger word maar zie het meer als loslaten van dingen waar je geen invloed op hebt.

Ik merk, dat de meeste (en nu wil ik echt geen vaste uitspraken doen of iedereen over 1 kam scheren) met een moeilijke weg (medische indicaties daar gelaten) vaak vrouwen zijn, waaronder ikzelf, die graag controle hebben, hoge eisen stellen en perfectionistisch en graag boven verwachting presteren en "sterk" zijn, tegen problemen aan lopen.
    Volg je me nog :roflmao:.
    Ook heb ik (voor mezelf gesproken) gemerkt dat er daardoor veel stress in het lijf zit.

Mijn lijf en hoofd zaten vooral in vecht/vlucht modus en je hoeft niet altijd "aan" te staan, te vechten of te vluchten, je kunt ook gewoon 'zijn'.. Sinds ik tot die ontdekking ben gekomen heb ik meer rust. Ook dit geeft wederom geen garantie maar meer rust willen we toch allemaal?

Dat is dan ook mijn advies. Gun jezelf tijd, het hoeft geen race te zijn, een rust maand, maanden of jaar op een mensen leven, wat is dat nou? Nadeel van het bewandelen van de MMM is dat ziekenhuizen graag door willen gaan. Nadeel vind ik ook, luisteren ze wel goed naar je of kijken ze wel naar je houding, voorkomen, hoe je in het leven staat...
    Kunnen ze niet zeggen, ook al wil je dat niet horen, misschien is de timing nu niet handig? Pak even tijd voor jezelf, werk aan jezelf, rust, voeding beweging en kom daarna terug..

Misschien vinden jullie dit niet leuk om te lezen en zijn jullie het niet met mij eens, dat kan en mag, but just think about it.. Zen is key ;)

En dat vind ik ook als het niet lukt. Pak die angst van te voren aan. Ik heb dat gedaan door middel van hypnose therapie, meer de angst van het alleen achter blijven, niet kunnen zorgen, angst voor het vereenzamen.. Wilt niet zeggen dat ik nu angst vrij ben maar relativeer het wel beter. Door de angst bespreekbaar te maken geef je die emotie ruimte en als we de emotie ruimte geven, ruimt het ook op (get it) ;)

15. Ninah83

Ninah83 Actief lid

Oct 2, 2020
    443
    460
    63
    Female
    Mooi geschreven en 100% waar! Was al druk bezig om een heel epistel terug te schrijven maar ik druk op de delete knop, hahahahaaaa.....

Asil likes this.
  16. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

Jul 24, 2020
    840
    1,012
    93
    Female
    Nouja zeg! Je beschrijft exact mijn karakter! Ik ben vorige maand begonnen met acupunctuur en zij zei: je lijf zit vol adrenaline. En inderdaad: altijd maar presteren, druk druk druk, etc.
    Nu ga ik een dag minder werken (niet alleen ivm kinderwens, maar ook omdat dat een stuk gezonder is voor mij). Eerlijk gezegd heb ik daarom ook tegen het ziekenhuis gezegd dat ik de 6e poging wilde uitstellen ipv naar een verder gelegen ziekenhuis te rijden. Puur omdat ik voel dat m’n lichaam er nog niet klaar voor is.

Asil likes this.
  17. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    HELP.. Ik zit op cyclusdag 4 en heb vorige keer mijn eisprong gemist (gesprongen op cyclusdag 7). Mijn gyn verwacht dat het een eenmalig iets is dus eerste follikelmeting heb ik maandag op cyclusdag 8. Nu doe ik een ovulatietest want ik vertrouw het niet.. Oke, hij is niet positief maar verwacht dat die dan zaterdag wel positief gaat zijn?! Wat zouden jullie doen... Morgenvroeg sowieso bellen! Hoe kan dit nou toch.....

Attached Files:

18. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    Thnx, ik ga hier sowieso naar vragen want ik ben blijkbaar enorm te overstimuleren..

Asil likes this.
  19. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,149
    9,753
    113
    Female
    Belletje kan geen kwaad, beter extra kijken dan weer je kans gemist. Betaald toch zorgkosten. Claimen die hap :)

jozefien1 likes this.
  20. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    Ja dat is zeker waar maar als het echt zo blijkt dat mijn eisprong weer zo vroeg is, vraag ik mij af waar het mis gaat.. Dan ga ik echt direct stoppen met de hormonen. Rotzooi :(

Share This Page