1e poging start IUI 2020

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Raspberry90, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisa1

elisa1 Actief lid

20 jun 2012
    263
    302
    63
    NULL
    NULL
    Hier gaat het goed! Op 24/12 een echo gehad en toen 8+2 weken! Ik krijg steeds een klein beetje meer vertrouwen..

ourbigdream, Meauxmeaus, Mara91 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Hoop dat het ok is als ik hier meelees en -schrijf :)

Ik heb vanochtend mijn eerste IUI-D gehad. Vrijdagavond Ovitrelle gespoten, vrijdagochtend was follikel 17.3. Nu dus afwachten! Ik ga er niet van uit dat het de eerste keer raak is, maar de kop is er tenminste vanaf. Na een maandenlang voortraject van meekijken dmv echo's en bloedprikken bloedprikken bloedprikken.... is dat tenminste een volgende stap.

En ik merk dat het fijn is ook te lezen over andermans ervaringen. Ik ben heel benieuwd!!

ourbigdream, Meauxmeaus, EefjeLove en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Welkom! Ik hoop dat het in 1x raak is! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Succes met de wachtweken!

4. Mara91

Mara91 Lid

29 nov 2020
    60
    79
    18
    Vrouw
    Hier weer spannend met wachten. De vorige (en eerste) IUI, echt heel veel klachten gehad. Wist niet wat me overkwam. Zag dan ook heel erg op tegen de 2e IUI. Nu helemaal nergens last van, wat heel fijn is (want zo kan het dus ook). Maar ja, of dit dan een goed teken is? We wachten het maar weer af

Saar1988 vindt dit leuk.
  5. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Ik ga voor je duimen! Niets voelen hoeft niet per de negatief te zijn. De één die zwanger raakte voelde vanaf dag 1 van alles, de ander juist bijna niets.. geduld is het toverwoord!

Mara91 vindt dit leuk.
  6. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Bedankt @Saar1988 ! Ik ga het wel meemaken deze cyclus. Heb normaal een korte luteale fase dus als de menstruatie 2 weken uitblijft zou dat op zich al een unicum zijn ;).

@Mara91 , wanneer heb je de 2e iui gehad? En wat voor klachten had je de 1e keer? Ik had de hele dag wat kraampjes in de baarmoeder, was me al verteld dat dat komt doordat er altijd wel een beetje lucht mee naar binnen wordt gespoten.

Ik denk dat dit zomaar eens hele lange weken kunnen worden haha

7. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Mijn afsprakenreeks bij mijn acupuncturist deze maand zijn gecanceld vanwege Corona. Ik liep echt een soort iui-traject, en had mijn laatste poging dus ook uitgesteld ivm dit traject.

Nu twijfel ik dus om de laatste iui-poging opnieuw uit te stellen, gezien de acupunctuur-afspraken niet door kunnen gaan.
    We zijn al zo lang bezig en juist acupunctuur hadden we nog niet geprobeerd en waren we nét mee gestart begin december.
    Wat zouden jullie doen?

8. Mara91

Mara91 Lid

29 nov 2020
    60
    79
    18
    Vrouw
    @Mara91 , wanneer heb je de 2e iui gehad? En wat voor klachten had je de 1e keer? Ik had de hele dag wat kraampjes in de baarmoeder, was me al verteld dat dat komt doordat er altijd wel een beetje lucht mee naar binnen wordt gespoten.

Heb die zaterdag 19 december gehad. Dus we zullen t bijna weten. 1e keer heel erg misselijk geweest, kon niets eten, extreme buikpijn, zelfs flauwgevallen, kleding paste niet meer, zo opgezwollen was mijn buik. En dan 2 weken lang.
    En nu dus niks...

Succes met wachten!!

9. Meauxmeaus

Meauxmeaus Actief lid

4 jan 2020
    157
    109
    43
    Vrouw
    Jammer! Ik wilde accupunctuur ook weer een kans gaan geven, hopelijk eind januari weer
    Ik ga zelf wel gewoon weer verder met iui zodra mogelijk ondanks het ontbreken van accupunctuur

10. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Dan reageerde je lichaam na je eerste poging wel superheftig zeg! Wordt je cyclus ook ondersteund met hormonen, dat t daar van kwam? Heb zelf wel last van wat kwaaltjes maar dat zal allemaal door de Ovitrelle komen die nog in mn lijf zit. Als er over een week nog/weer kwaaltjes zijn kijk ik er misschien iets anders naar ;) maar volgens mij kun je prima zwanger zijn zonder de eerste weken iets te merken ;) op welke dag mag je testen? Ik ga heel hard duimen!

11. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Ben niet zo bekend met de werking van acupunctuur mbt bevruchting dus je moet denk ik vooral bij jezelf te raden gaan wat je er precies van verwacht... en of je het naast je neer kunt leggen als je het niét doet en de laatste poging geeft geen succes... Ik zou zelf wel gewoon doorgaan denk ik, maar ben nog niet zo lang bezig en ben niet zo van de acupunctuur. Dus vind het een heel persoonlijk besluit. Succes met afwegen :)!

12. Susyq89

Susyq89 Actief lid

16 nov 2020
    135
    102
    43
    Vrouw
    Coördinerend verzorgende
    Hoi allemaal,

hoe is het met iedereen? Fijne kerstdagen gehad ondanks alle maatregelen?
    Ik ga morgen voor IUI 3, deze ronde iets hogere dosis Gonal-F gespoten met flink resultaat. 1e kerstdag follikel meting waarbij bleek dat er 5 follikels aan het groeien waren :eek: Gelukkig bleek gister dat er 2 door zijn gegaan en kan de IUI morgen doorgaan!
    Spannend weer! Ik ben over een paar weken jarig en zou wel heel mooi cadeautje zijn :p

Ninah83 en Mara91 vinden dit leuk.
  13. Mara91

Mara91 Lid

29 nov 2020
    60
    79
    18
    Vrouw
    Ja dat wel, maar tijdens de medicatie geen last gehad, kwam echt daarna zo heftig. Nu precies dezelfde medicatie maar geen klachten. Op zich wel fijn om te weten dat als het deze keer weer niet lukt, het dus ook zonder klachten kan :)
    Ja als je klachten na 16 dagen nog zijn, dan zou ik zeker een restje wagen.
    Ik probeer echt te wachten tot mijn NOD, weet van mezelf dat ik het liever aan m’n lichaam merk dat het niet is gelukt dan via een test, wordt daar nog verdrietiger van. Daarom maar gewoon wachten. 31 december, als ik nog niets heb gemerkt dan ga ik voor de eerste keer in m’n leven testen! Helaas zegt die eerste keer genoeg, want ben dus al die jaren gewoon al eerder ongesteld geworden:cry:

14. Meauxmeaus

Meauxmeaus Actief lid

4 jan 2020
    157
    109
    43
    Vrouw
    Wauw mooi resultaat! Spannendd

Saar1988 en Susyq89 vinden dit leuk.
  15. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Hoe staat t bij jou @Mara91 ? Nog niet ongesteld geworden en dus nog steeds in de running voor de eerste test? Ik duim voor je!

16. Mara91

Mara91 Lid

29 nov 2020
    60
    79
    18
    Vrouw
    Nee nog niks! Dus er is nog hoop. Alle andere keren had ik al wel bruin verlies en nu nog niet. Mocht het vandaag niet komen, dan ga ik idd morgen testen:thumup:

Meauxmeaus en Bvdm vinden dit leuk.
  17. Mara91

Mara91 Lid

29 nov 2020
    60
    79
    18
    Vrouw
    Helaas een witte test vanmorgen. Dus ga er vanuit dat ook de 2e poging IUI niet is gelukt.
    Fijne jaarwisseling iedereen!

18. Bvdm

Bvdm Actief lid

5 jul 2017
    211
    147
    43
    Vrouw
    Hè wat rot... je hoopt toch op twee strepen. Zeker als je ongesteldheid nog nooit zo lang op zich heeft laten wachten. En als t inderdaad einde ronde 2 is... Ga je komende maand dan meteen verder met ronde 3?

Ik hoop dat de ondanks deze uitslag toch een fijne jaarwisseling zult hebben. Als je je gedachten maar even kunt verzetten...

Ik wens ook iedereen een veilig en fijn oud en nieuw!

19. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Wat ontzettend jammer! Waarom nou toch hè? Knuffel op afstand!

20. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Voor alle meiden op dit forum, een mooi gedicht en een liefdevol, vruchtbaar en gezond 2021! Op naar positieve zwangerschapstesten voor ons allemaal het komende jaar!

Bijgevoegde bestanden:

Ninah83, ourbigdream en Meauxmeaus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina