1e poging start IUI 2020

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Raspberry90, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Welkom!! Klets gezellig mee :)

2. Susyq89

Susyq89 Actief lid

16 nov 2020
    135
    102
    43
    Vrouw
    Coördinerend verzorgende
    @Hopelijk2021 welkom! Het is fijn om hier van je af te kunnen schrijven :)

@Ninah83 ik zit nu ook in de 4e ronde, samen op het wachtbankje? Ik heb vanmorgen de IUI gehad, ik lig nu heerlijk op de bank met een kleedje en warme kruik :oops:

De Gyn had mij vorige ronde gezegd dat wij (hopelijk niet nodig) na ronde 5 voor intake IVF gaan, hier schijnt er geen wachttijd te zijn dus ik zou dan na de 6e poging direct door kunnen.

iedereen weer veel sterkte en succes! Hopelijk gaat het met iedereen goed in deze tumultueuze tijden met die rot Corona, de maatregelen en de rellen.

Meauxmeaus vindt dit leuk.
  3. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Oh wat spannend weer!! Dat worden weer twee lange weken voor de boeg haha.. ik ben aan het aftellen... ik verwacht donderdag mijn menstruatie, als er vrijdag nog niks is gebeurd dan wordt het wel spannend.

Hoe gaat het met de rest van de dames? Al last van kwaaltjes? Ik heb wat meer gespannen borsten dan anders, maar goed dat hoeft helemaal niks te zeggen natuurlijk.... :D:D

Meauxmeaus, Susyq89 en ourbigdream vinden dit leuk.
  4. ourbigdream

ourbigdream Actief lid

10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    blijft toch spannend elke maand he! Ik duim heel hard voor je!

Hier nog 2 dagen doorprikken en terug voor 2e meting. Ze waren nog te klein dus hopen dat ze nog even een spurt maken morgen!

Meauxmeaus en Ninah83 vinden dit leuk.
  5. EefjeLove

EefjeLove Lid

22 okt 2020
    72
    85
    18
    Vrouw
    Spannend allemaal. Ik heb last van lage rugpijn, beetje hoofdpijn, meer afscheiding en steken in mijn onderbuik. Kan ook betekenen dat ik ongesteld wordt. Ik wacht maar gewoon af. Iedere dag is er weer één voorbij. Voor het weekend weten we meer ;)

Ninah83 en ourbigdream vinden dit leuk.
  6. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Nou ik ben gisteravond gewoon ongesteld geworden :eek::eek: Vreselijk balen weer, maar ergens ook niet onverwacht. Direct het ziekenhuis maar een mail gestuurd om poging 5 op te starten en met de vraag of we alvast op de wachtlijst voor IVF gezet kunnen worden.
    Het vertrouwen in IUI is echt helemaal zoek, voelt steeds meer als "aanmodderen"...

7. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Spannend meis, ik hoop dat ze nog een mooi groeispurt mogen maken :)

8. ourbigdream

ourbigdream Actief lid

10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Jeetje wat enorm balen!! Ook al best snel na IUI of heb ik het mis?! Ik voel je helemaal en ervaar dit nu zelf ook zo. Ze gaven bij mij aan dat 30-40% zwanger raakt na 6 IUI pogingen en dat ze dit doen om je IVF te besparen omdat het lichamelijk en geestelijk een zwaar traject is. De arts gaf aan dat na 3 IVF pogingen 90% zwanger is, dus hij voelde mijn vraag al aankomen: waarom wachten? Maar hij zei dat IVF heel duur is en ze het ook echt voor ‘ons’ doen ivm. het zware traject.

Sterkte met het verwerken van de zoveelste teleurstelling.. wat is het toch moeilijk:cry:

Ninah83 vindt dit leuk.
  9. Susyq89

Susyq89 Actief lid

16 nov 2020
    135
    102
    43
    Vrouw
    Coördinerend verzorgende
    :( He verdorrie! Onwijs balen zeg,
    Zo frustrerend allemaal he! Sterkte en virtuele knuf

Ninah83 vindt dit leuk.
  10. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Thanks voor jullie lieve reacties ladies @ourbigdream @Susyq89

@ourbigdream klopt, dag 10 ongesteld geworden ipv dag 13 wat ik de afgelopen 3 keren had. Dus ook een stuk eerder net zoals jij! :eek: We maken elke keer wat het zelfde mee lijkt het wel..

Ik begrijp ook wel dat ze eerst IUI willen doen, lijkt mij inderdaad ook een stuk minder pittig dan IVF. Al die hormonen die je dan moet gaan spuiten.. ik werd van de Clomid al hysterisch, laat staan wat een IVF traject met je doet. En daar kan ook nog van alles gebeuren....

Ik heb in iedergeval weer een echo gepland staan op 04.02 en moet deze keer meer Gonal-F prikken omdat ik vorige keer maar een rijpe eicel had; 50e, alsnog niet niet veel..

Verder hebben we 04.03 al een telefonisch consult met onze gynacoloog staan om ons vervolg traject te bespreken. Ik ben heel erg benieuwd wat daar uit gaat komen.. Het klinkt nog zo ver weg..

ourbigdream vindt dit leuk.
  11. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Hey meiden,

Ik ben even een tijdje afwezig geweest omdat we niet verder konden vanwege 2 keer te vroege eisprong en vervolgens een cyste. Morgen onze 4e en laatste IUI poging en dan gaan we op de wachtlijst voor IVF. Hopelijk komt het niet zover en word dit onze succes ronde! Deze keer IUI in de natuurlijke cyclus want ik wilde geen clomid meer slikken. Ik heb gisterenavond pregnyl gezet en heb vandaag wel een beetje buikpijn, eipijn?

Hoe gaat het met jullie?

12. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Heel veel succes morgen, ik ga voor je duimen meis!!

Roos02 vindt dit leuk.
  13. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Ahh wat enorm balen weer! wel heel herkenbaar. Ik zit in een vergelijkbaar schuitje. Ben het vertrouwen in IUI ook kwijt, waardoor ik die laatste poging steeds maar voor me uitschuif omdat ik er toch niet meer in geloof...
    Ik hoop echt dat ivf voor jullie niet nodig is. Ik schat in dat ik de eerste zal zijn die een ivf-poging zal ondergaan. Ik houd jullie op de hoogte.

Ninah83 vindt dit leuk.
  14. EefjeLove

EefjeLove Lid

22 okt 2020
    72
    85
    18
    Vrouw
    Oh nee!!! Wat balen!!!! Wie weet wacht mij hetzelfde lot :(
    Heel veel sterkte.

Ninah83 vindt dit leuk.
  15. Mara91

Mara91 Lid

29 nov 2020
    60
    79
    18
    Vrouw
    Ahh nee!! Ik snap helemaal dat je vertrouwen weg is. Vind dit zelf ook al lastig. Had je deze 4e keer op een andere wijze dan de eerste 3? IVF heeft idd wel echt een veel hogere slagingskans, IUI zeiden ze tegen mij maar 15% per keer ofzo. Vond dat ook al erg weinig voor alles wat je moet ‘doorstaan’.
    Knuffel en succes voor de anderen die nog ff moeten wachten!

Ninah83 vindt dit leuk.
  16. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Jaaa hou ons op de hoogte hoor! Hoeveel IUI pogingen moet je nog, of is dit de laatste die je voor je uitschuift?

17. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Ja deze ronde was inderdaad anders dan de voorgaande rondes. Ik heb nu voor het eerst hormoonstimulatie gedaan met Gonal-F. Ik heb zo weinig medicatie hoeven prikken dat het min of meer op een natuurlijk cyclus uit kwam :) Dat merkte ik ook aan alles, zit mentaal heel goed in mijn vel ten opzichte van de vorige 3 behandelingen. Merkte ook helemaal niks van de hormonen, zelfs niet van de Ovitrelle. Dus ik denk dat dat ook een van de redenen is waarom ik nu eerder ongesteld ben dan voorheen...

Op naar poging 5 in ieder geval, wie weet :)

Mara91 vindt dit leuk.
  18. ourbigdream

ourbigdream Actief lid

10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    We moeten nog 3 dagen doorprikken. Deze cyclus is echt totaal anders dan voorgaande, wat mij wat hoop geeft. Alle voorgaande cyclus 4 dagen prikken en op dag 8 (heel vroeg al) IUI. Nu zit ik inmiddels op dag 11 en mijn eitjes zijn nog niet groot genoeg (7,9 en 10). Zaterdag weer een FM meting om te kijken hoe of wat. Spannend! :roflmao:

19. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Super spannend weer! Hoeveel Gonal-F prik je ook alweer? Nu minder dan de voorgaande keren gezien de langere cyclus?

20. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Nog één. De laatste inderdaad. Maar het hoeft niet snel, omdat ik toch al op wachtlijst ivf sta. Hun inschatting was dat ik medio maart ong gebeld word. Dus die laatste poging kan nog even wachten.

ourbigdream vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina