Tips buikpijn na IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Papallona, 5 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ha dames,
    Gisteren mijn eerste poging IUI gehad, een uur erna kreeg ik enorme buikpijn. Als ik rustig lag dan ging het wel maar na een stukje lopen werd het erger. Begin van de nacht ging goed maar nu dus weer enorme pijn (en dat terwijl ik dus gewoon lig). Iemand tips om dit te verlichten?
    Ik ben bekend met pijn rondom eisprong en menstruatie vanwege endometriose, maar zelf denk ik dat dit vanwege de IUI is?
     
  2. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik had ook krampen bij IUI. Schijnt wel vaker voor te komen. Maar niet zo erg dat ik er echt van moest gaan liggen.
     
  3. NatasjaaD

    NatasjaaD Actief lid

    24 okt 2018
    170
    100
    43
    Vrouw
    Hier ook endometriose & IUI gehad.
    Erna had ik ook wel last van buikpijn en/of krampen. Bij mij verlichte de pijn door een warmtekussen of warmwaterkruik te gebruiken :thumup:
     
  4. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw

    Nou… gisteren was echt een hel. Een stukje lopen naar de keuken was al een uitdaging. Ik kreeg van die enorme steken alsof er een wee aan komt rollen, die bereikt de piek en dan zakt het weer af. Elke stap die ik zette dreunde door in m’n buik. Het maakte niet uur of ik ging liggen/staan/zitten. Heb PCM genomen maar echt werken deed het niet. Het viel me ook op dat ik vaak naar het toilet moest (nr 2). Vanochtend leek het wat beter te gaan. Ik ben naar een verjaardag gegaan van mmm neefje en zitten ging prima. Had een licht zeurend gevoel en dat was prima te doen. Echter was het vanavond weer mis. Ik kreeg weer dezelfde steken en ik verstijd helemaal van de pijn. Even dacht ik dat het er een link was tussen (op de bank) liggen en de pijn. Misschien omdat de baarmoeder dan naar beneden drukt? Echter moest ik ook ergens in die periode weer naar het toilet. Dit deed ook zeer, gisteren ook en plassen was ook niet telkens een pretje. Ben naar de wc geweest en het lijkt wat minder nu weer maar toch echt nog wel weer een snijdende pijn.

    morgen ga ik de kliniek bellen of dit wel normaal is. Ik heb 1 x eerder een IUI gehad maar toen had ik dit echt niet zo erg. DRAMA dit!
     
  5. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Vervelend! Maar kan ook toeval zijn of gewoon last van je darmen. Goed dat je even contact opneemt voor de zekerheid.
     

Deel Deze Pagina