Dreumes 14 maanden wil niet avondeten!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mummy2012, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mummy2012

Mummy2012 Lid

17 okt 2013
    78
    0
    0
    Ladies,

Wie herkent dit?
    Onze dreumes wordt met de dag moeilijker met avondeten. Gisteren at hij alleen wat wortels en 1 krieltje. Vandaag eten we nasi en wil hij helemaal niks. Maar wel zijn toetje (kwark naturel) en een mandarijn.
    Terwijl we vorige week de nasi niet aangesleept kregen omdat hij het heel erg lekker vond :-S

Wij proberen het te negeren en het gezellig aan tafel te houden, maar ik begin me zorgen te maken. Wat als hij nou helemaal geen avondeten meer wil?

Iemand tips?

2. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Hier het zelfde probleem.
    We negeren het meestal, maar soms als hij aan het spelen is met zn eten, pakken we er een 2de vork/lepel bij en proberen we hem te voeren.
    Zo krijgt hij toch nog wat binnen.

De meeste kinderen hebben meestal een fase dat ze moeilijker eten. Ook groeien ze minder hard en hebben ze minder eten nodig.
    Zolang hij vrolijk, allert en goed drinkt, zou ik me geen zorgen maken.
    Maar de cb of ha kan je altijd bellen.

3. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ging het warm eten op een gegeven moment moeilijk door vermoeidheid. Nu krijgt hij tussen de middag warm eten en 's avonds een boterham en hij eet als nooit tevoren.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    denk dat bijna alle kindjes deze fase wel een keer krijgen.
    zoals helma ook al zegt zou ik ook proberen,een 2e vorkje erbij en proberen of dat lukt.
    en anders niet te veel praat over maken, hoe minder aandacht ze ervoor krijgt hoe minder leuk het voor haar is.
    gewoon bordje aanbieden tegelijk met jullie, en als jullie zelf klaar zijn is haar tijd ook om. heb je goed gegeten prima, niets of weinig, jammer dan jij krijgt honger wij niet. morgen is er weer een dag
    als ze echt honger hebben gaan ze wel eten hoor.
    hier krijgt hij niets anders als hij niet wil eten, dit schaft de pot vandaag, dus ook voor jou:D

5. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    We hadden hier altijd een goede eter, maar dat is met de 14 maanden helaas over. Wat bij ons soms helpt is het zelf laten doen, maar zelfs dat leek niet meer te helpen.
    Met name de groene groenten zijn uit de gratie. Maar ook ander eten. Met als gevolg dat hij ook een paar avonden zonder eten naar bed ging.

Wat deze week opeens hielp was appelmoes! Andijviestampot met appelmoes ging er opeens als koek in :D

Verder ga ik er ook maar vanuit dat het een fase is... Gaat vast wel weer over (hoop ik :p)

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje begon toen hij 14 maanden was met het weigeren van zijn avondeten. Hij is nu bijna 2,5 en het begint nu weer wat beter te gaan, alhoewel het per dag kan verschillen. Vanavond heeft hij geen hap gegeten bijvoorbeeld.

Mijn advies: niet druk om maken. Je kunt het eten niet dwingen en hij zal zichzelf echt niet uithongeren.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Laten gaan, niet pushen. Op de eerste verjaardag gaat er een knop om bij je kind en dan is eten ineens niet meer leuk ofzo :D ;)
    Onze oudste deed het, die at echt zo'n beetje niks, maar bleef wonderwel groeien. Onvoorstelbaar, maar waar. Met 3-3,5 jaar ging ze eindelijk weer wat normaler eten en toen ging ze van lengte gemiddelde lijn en gewicht -1 naar gewicht gemiddeld bij lengte nog steeds gemiddeld. Maar -1 was dus altijd gewoon prima :)
    De jongste was tot haar eerste verjaardag een lekker vuilnisbakkie qua eten, (oudste was altijd al een moeilijke eter en is dat nog steeds), maar doet nu dus ook moeilijk. Tandjes en kiezen die doorkomen helpen daar niet heel erg aan trouwens, dat speelt ook nog wel mee.

Hoe meer je gaat pushen, hoe minder ze gaan eten. Als ze honger hebben (meestal bij een groeispurt) gaan ze ineens wel eten en ze pakken dus echt wel wat ze nodig hebben. Uitzonderingen daar gelaten, maar de meeste kids vallen niet in die groep ;)
    Geen alternatieven aanbieden dus, ze halen het volgende eetmoment wel weer in als ze echt te weinig hebben gegeten :)

8. Koon

Koon Niet meer actief

Haha ja die knop! Waar zit die? Iemand al ontdekt?

Hier hetzelfde hoor. Tis maar net wat de pot schaft. Soms is hij nog te chanteren met een lekker stukje vlees of vis, maar regelmatig gaan de kaken stevig op elkaar en ook het woord "nee" zit vooraan in zijn vocabulair.

Wij laten het ook gaan. Dan maar een toetje na (zuivel of fruit), dan heeft hij in ieder geval iets gehad.
    Overdag eet hij voldoende.

9. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.062
    2.557
    113
    Limburg
    Hier gaat nasi en pasta er in als koek, maar zodra er aardappelen, vlees en groenten op zijn bordje liggen, dan gaat het vlees helemaal op, een paar stukjes aardappel gaan er nog wel in, maar groenten daar wordt 2 keer op gekauwd en eindigt daarna weer op het bord.
    Ik laat het ook maar zo, ik ga hem niet pushen om te eten en ik kan het er al helemaal niet in dwingen. Zoals ik hier al vaker heb gelezen is het inderdaad een bekende (lange) fase en zal het wel weer goed komen;)

10. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Hier ook zo eentje. Ik ga de strijd niet aan. Soms lijkt het wel te helpen als hij tussendoor wat drinkt. Voor de rest ga ik geen gekke toeren uithalen zoals vliegtuigje doen ofzo. Toetje gaat er vaak wel gewoon in. Komt vanzelf wel weer in orde denk Ik.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.242
    16.618
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter doet dit momenteel ook.
    Ik negeer het gewoon.Bij haar komt het ook omdat ze bezig is met kiezen krijgen.
    Ze drinkt nog wel graag een flesje opvolgmelk en als ze 's avonds weinig tot niets heeft gegeten drinkt ze voor het naar bed gaan een flesje van 200cc.Op die manier krijgt ze toch voldoende voedingsstoffen binnen.Ze is al iets aan de lichte kant dus ik comepenseer het dan op die manier.
    Ze wilt sowieso niet meer gevoerd worden dus bijvoeren is hiet geen optie want dan mept ze alles van tafel pfff

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    'Blij' dat er herkenning is.
    Onze dame wordt volgende week 1 jaar, en altijd alles gegegeten en meer als genoeg alles ging er moeiteloos in. Maar.....vanavond ineens ze wilde niet eten, stelde zich enorm aan kokhalzen een heel theater. Dus ik maakte me al zorgen of ze wel genoeg zou hebben gegeten vandaag ben dat niet gewend van haar namelijk. Yoghurt heeft ze wel gegeten, en we hebben ze dan maar voor slapen gaan weer een fles gegeven van 180cc waar ze maar 80cc van gedronken heeft. Normaal krijgt ze geen laaste fles meer die wil ze al tijdje niet meer. Wij vermoeden ook ergens tandjes, kiezen, een vuurrode wang en ze was moe dus allemaal niet echt meewerkend dus. Ze is gelijk als een blok in slaap gevallen ben benieuwd hoever we komen vannacht. Als ze wakker wordt dan krijgt ze nog een klein flesje.
    Beetje lang verhaal geworden maar lees veel herkenning dus.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als we dat toch eens wisten....
    Gelukkig leven ze van lucht en liefde tussen 1 en 3 (of 4) jaar :D

14. Koon

Koon Niet meer actief

Oh als dat waar was (leven van liefde) werd hij moddervet :D

15. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    heel herkenbaar *zuchtttt* al een maand aan t klieren tijdens eten..
    en als ze dan zonder avondeten dan ook doorslaapt maak k er geen punt van maar de nachten gaan ook niet zo geweldig. en daar komt bij dat k zelf midden in een verhuizing zit en ook nog ziek ben pfff haha

Deel Deze Pagina