Ik zou me niet te veel laten leiden door allerlei associaties die mensen bij namen hebben. Ik heb (volgens mij) een normale naam - in de categorie Femke - maar er heette vroeger in de buurt ook een hond zo. Hier op het forum zijn er altijd mensen 'die wel een stom iemand kennen die...' Succes dus, prima namen hoor!
Laurens heet mijn mijn. Afkorting Lau Leuke naam vind ik katoliek uit Laurentius Mijn mij is juist lieve zorgzame verlegen type, ambtenaar) Oliver heet elk tweede kind nu.
Oliver vind ik niet mooi.. Vind deze naam enorm 'kak' Laurens is ook niet mijn smaak.. Doet me denken aan een student/nerd Sorry, geen positieve reactie maar je wilt waarschijnlijk eerlijke reacties! Tenslotte moeten jullie de naam mooi vinden en smaken verschillen gelukkig!
Oliver/Olivier vind ik heel leuk, het is dat hij niet bij de naam van mijn dochter kan maar had hem zo gegeven. Laurens vind ik dan weer helemaal niks, saai.
1e reactie: Beide erg kak. Laurens vind ik een opa-naam. Oliver klinkt al beter/ jonger, als een klein jongetje uit het Gooi. Niet mijn smaak
Oliver vind ik niet kak. Olivier wel. Oliver vind ik leuk. Laurens vind ik stoer. Afgekort naar Rens. Ik kende een Laurens. Was echt een hele stoere kerel. Absoluut geen hockey type dus ik associeer dat er niet mee!
Oliver: kak, hockey type... (niet dat er wat mis is met hockey, maar je snapt vast wat ik bedoel ) Laurens: sullig, nerd... Maar dat komt omdat ik vroeger een Laurens in de klas had zitten die ik sullig en een nerd vond.
Olieverf en een loenzend jong met een snottebel dat bij mij in de klas zat. In allebei de gevallen denk ik aan licht kakkineuze ouders met een feminiene inslag, ik vind het meer moedersnamen dan namen waar vaders mee komen aanzetten.
Oo ben je er al uit? Ik had zelf ook Oliver op de lijst staan maar mijn man vond hem niks. Ik vind hem stiekem nog steeds erg leuk!