Inmiddels hebben wij het aantal namen teruggebracht tot 3. Graag wil ik jullie hulp/mening bij het kiezen van de juiste naam. De voorkeur van mijn man gaat naar de naam Fynn, maar waar ik bij deze naam vooral tegenaan loop is het beeld dat ik heb bij jongens met de naam Fynn: blonde haren. Ik ben bang dat ons zoontje helemaal niet om een Fynn gaat lijken... dilemma. De overige namen zijn Nolan (of Noan) en Rowen. Hierbij gaat de voorkeur van mijn man naar de naam Nolan en die van mij naar de naam Rowen. Kortom: we zijn het lekker (niet) met elkaar eens. Haha. Onze achternaam is Doezeman. Welke naam vinden jullie?! Alvast bedankt voor jullie input!
Bij Finn denk ik inderdaad aan een blond ventje. Ik vind alleen Nolan wel aardig, de rest is niet mijn smaak. Noam vind ik wel leuk.
Ik ken meerdere Fynn's en die zijn allemaal niet blond haha! Ik vind het de leukste naam, daarna Rowen.
Haha. Toch bijzonder om te lezen dat iedereen een ander beeld heeft bij een bepaalde naam. Misschien moet ik me daar toch maar niet te druk om maken. Bij de naam Nolan ben ik vooral bang dat mensen het verkeerd uit gaan spreken. De naam vind ik namelijk minder mooi wanneer het op zijn Engels uitgesproken wordt.
Ik vind voornaam op -an en dan ook achternaam op -an niet zo lekker klinken, zou dan ook kiezen voor rowen of fynn ( in die volgorde)
@Vodem: dat vind ik zelf ook! Voor mij ook één van de redenen om niet voor de naam Nolan of Noan te kiezen. Aangezien mijn man niet overtuigd is van de naam Rowen komen we bij Fynn uit. Toch twijfel ik daar ook nog erg aan omdat ik het ook weer jammer vind dat de naam zo populair is. Maar denk/vind niet dat dat een reden moet zijn om een naam niet te kiezen...
Ik vind Finn ook leuker dan Fynn! Nolan was volgens mij een helm-merk vroeger. Daar associeer Ik het dus ook mee.
Misschien is Rowan dan iets voor jullie? Zit er tussenin . Rowan had ik graag mijn zoontje genoemd, maar mijn vriend wilt t niet.
@Mya: Rowan vind ik inderdaad ook een erg leuke naam! Alleen nu heet de zoon van vrienden van ons Rohan, dus die naam valt om die reden af. Aangezien we de naam zo leuk vinden zijn we gaan kijken naar een alternatief en kwamen we bij de naam Rowen. Vandaar Andere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!
Noyan is misschien ook nog wel wat... ga het eens voorleggen! Bedankt voor jullie tips. Meer input/stemmen zijn natuurlijk altijd welkom!