Afspraak Gynaecoloog. Wat kan ik verwachten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dege, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Wij zijn vorig jaar gestopt met de pil. Toen ik na 100 dagen nog niet ongesteld werd, zijn we naar de huisarts geweest.
    Ik heb een echo gehad, bloedonderzoek en primolut. Alles zag er goed uit en de primolut deed zijn werk, ik werd na 122 dagen ongesteld.

Daarna heb ik uit mezelf een eisprong gehad (bevestigd met ovulatietesten) en ongesteld geworden. Netjes 35 dagen, dus ik was blij! Dit was overigens in November.

Nu zitten we in Januari en heb ik nog geen menstruatie/eisprong. Contact gehad met de huisarts en mocht de gynaecoloog bellen. Volgende week vrijdag weer een afspraak. Wat zullen ze nu gaan doen? Nog een kuur primolut? ;)

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.526
    13.809
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nou, op die Primolut zou ik nu nog even niet rekenen, maar ga er wel van uit dat je die toch krijgt.
    Sowieso is dit een intake, waarin je dus vragen krijgt over de (medische) voorgeschiedenis van jou en je partner.
    Ook vragen ze dingen zoals: rook/drink je etcetera..

Verder zal de gyn. w.s. voorstellen om een vervolgafspraak te maken, om de zaadkwaliteit van je partner te laten controleren.

En wellicht dat ze bij de intake ook al gelijk bloed bij je afnemen en/of een echo doen.. maar dat verschilt per geval meestal...

Wel vreemd dat je de 1e keer van je HA Primolut kreeg! :O

3. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Oeps, foutje. We zijn toen doorgestuurd door de huisarts naar de gynaecoloog voor een echo, bloedonderzoek en primolut. Dus die stap hebben we al gehad. Kan het niet aanpassen in mijn beginpost.

4. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Niemand?

Deel Deze Pagina