1e ronde clomid, wie nog meer en wilt een kletsclubje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vinkje, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haj meiden!

Leuk dat er steeds meer meiden bij komen!

Ik kan even kort typen want moet zo weg maar ik wou even zeggen dat er nog niet heel veel te zien was.
    Er waren een paar eitjes 9 mm. Woensdag ga ik weer en dan hoop ik dat er een eitje het dubbele is dus 18 mm (dat zou leuk zijn haha)
    Vorige maand had ik op dag 26 een eitje van 7 mm en nu dus op dag 12 een paar van 9 mm. Er gebeurd dus in ieder geval iets daarbinnen ;)
    Nu de vraag of ze door gaan groeien!

Ik zal morgen even terug lezen wat er hiervoor geschreven is!

Groetjes!

2. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Hey Joy,

wat positief dat er deze maand al meer is gebeurd als vorige maand, hopen dat er woe idd een verder gegroeid is.
    Hoelaat moet je woe want dan ga ik voor mijn 1ste echo, hoop dat er bij mij ook wat is gebeurd. Heb geen bijwerkingen van de clomid.

Nou het ziet erna uit dat het vandaag eindelijk weer eens een mooie dag gaat worden dus ik zou zeggen geniet er lekker allemaal van.

X

3. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Roxy,

ooh spannend! Wij lopen echt bijna gelijk!
    Ik moet om 8.45 uur en jij?
    Ben heel benieuwd hoe het bij jou er uitziet!!!
    Loop jij bij een ziekenhuis of kliniek?

Gelukkig heb je geen bijwerkingen! Ik merk wel dat ik gevoeliger ben..maar dat had ik ook met de gewone pil.

Het is zeker een mooie dag vandaag! Fijne dag!

Groetjes!

4. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Was even een weekendje weg en vandaar dat ik iets later reageer, maar ben jullie niet vergeten!

@Joy, ik kan je niet zeggen waarom de 5omg eerst wel aansloeg en het later liet afweten. De gyn zei er niets over. Misschien dat de dossis wel een grensgeval was. Ik hoop nu dat de 100mg wel gaat aanslaan en kan niet wachten! Ik merk wel dat er iets gebeurt, want ik heb het idee dat ik mijn eierstokken veel meer voel. Het voelt een beetje opgeblazen ofzo…lastig te omschrijven…
    Voelen jullie dat ook?

@Joy, spannend weer aankomende woensdag! We gaan voor jou duimen!

@BySaff, fijn dat je na zolang wachten toch hulp bent gaan zoeken om zo je cyclus weer regelmatig te krijgen. Ik hoop dat de Clomid goed zijn werk gaat doen! Houd ons op de hoogte!

@Bubsie, ik denk dat wij wel aardig in hetzelfde schuitje zitten, want bij mij werd er tussentijds ook niet gemeten. En bij mijn vriend hebben ze ook nog geen testen gedaan.

Ik hoop voor ons allen dat we niet heel lang hoeven te wachten op goed nieuws…een gezinsuitbereiding lijkt me zo gaaf! Mijn vriend zegt het ook elke morgen en het is fijn om te weten dat je het allebei wilt. In het begin duurde het even dat hij ook wilde, want hij voelde zich nog een beetje te jong. En eind vorig jaar zijn we dan begonnen. Sinds die tijd hebben we nog maar één kans gehad en nu voelt het een beetje als een tweede…nu even geduld hebben.

5. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    Weet één van jullie toevallig of het waar is dat wanneer je Clomid gebruikt dat je een paar dagen later in de cyclus je vruchtbare dag hebt? Ik heb er wel eens iets over gelezen, maar kan er verder weinig over vinden op dit forum....:(

6. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    Na lang zoeken kwam ik dit tegen en wil jullie dit toch even laten weten;

Bij Clomid treedt de eisprong inderdaad op bij 17-19 dagen, dus wat later dan je in een gemiddelde spontane cyclus verwacht. Dat komt doordat Clomid een anti-oestriogeen is dat eerst een soort onderdrukkende werking heeft. Daardoor wordt het op gang komen van de ovulatie ook iets uitgesteld. De meest vruchtbare periode ligt dus bij Clomid ook wat later. Verder is "om de dag" voldoende hoor.

klik hier voor de link...

7. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    @Joy, ik moet om 11.50.
    Bij ons ziekenhuis is een aparte fertiliteitsafdeling en daar loop ik. Jij?
    Aan de ene kant fijn ja geen bijwerkingen van de clomid maar aan de andere kant ben je dan ook bang dat het niks doet..maar ja bijna misschien wat meer duidelijkheid.

@Joss, thanks voor de link!

8. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    goede avond meiden,

nou mijn temp van vanmorge toch laag!! en ik zweet mn eigen snachts dood. en ik ben doodmoe. weet niet of het bijwerkingen kunnen zijn?!....

9. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    Ik herken deze bijwerkingen niet. Hetgeen wat ik merkte was dat ik wat emotioneler werd, maar voor de rest niet...succes en hopen dat het snel bijtrekt.

10. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden!

@ Bubsie: Ik heb ook van die lekkere zweetaanvallen :$ haha

@ Roxy: Succes morgen!! Ik loop ook bij de fertiliteitsafdeling in het ziekenhuis hier. Ik hoop dat er morgen wat te zien is bij ons!!

@ Joss: Wat goed dat je dat hebt opgezocht.. ik hoop dat het klopt (zit morgen op dag 17 ;))

Laat je even weten hoe het was Roxy?!
    Voor allemaal succes komende dagen/weken..!!

11. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    goedenavond meiden.

@Joy en hoe was het? Ben echt zeer benieuwd.

@Bubsie, ik heb ook zweetaanvallen s'nachts maar weet niet zo goed of het door de clomid kwam of doordat ik niet helemaal fit ben dacht eerst dat ik geen bijwerkingen had van de clomid maar dat komt dus omdat ik een licht griepje heb maar het kon dus zeker ook nog door de pillen komen, afwachten dus wat ik volgende maand voel.

@ allemaal.
    Nou vandaag voor mijn 1ste fm geweest en dit was voor mij dag 10 en ik had gewoon al een eiblaasje van 15mm, vrijdag om 8.20 moet ik weer heen en dan krijg ik een samenlevingstest en een nieuwe echo om te kijken of die nog weer iets doorgegroeid is en misschien gaat springen. Het was me wel een beleving hoor mijn linker eierstok konden ze zo vinden en daar zit dus ook dat ene eiblaasje op maar mijn rechter eierstok moesten ze heel wat moeite voor doen om te vinden maar uiteindelijk gevonden en voor zover geen groeiende eiblaasje.
    Ik hoop dus vrijdag dat mijn slijm niet door de clomid is aangetast en dat de zaadjes van vriendlief goed worden opgenomen.

x

12. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roxy wat super!!!
    Ik ben echt blij voor je! Dat ziet er goed uit!

Helaas was er bij mij niets te zien, zelfde als vorige keer...:(
    Morgen word ik gebeld door de gyn want ik heb bloedgeprikt om te kijken of er een eisprong is geweest de afgelopen paar dagen..
    Zo ja dan moet ik mijn menstruatie afwachten.. En zo niet weer met provera beginnen en daarna clomid 100 mg.
    Pff ik heb niet zo'n zin in een hogere dosis maar alles voor het doel!
    Ik denk zelf niet dat er een eisprong is geweest want dan is er een eitje wel heel snel gegroeid. (van 9 mm op dag 12 en dan binnen 5 dagen gesprongen)
    We zullen zien!
    Ik ben benieuwd vrijdag Roxy! Je eisprong zit er in ieder geval aan te komen! De 50 mg slaat dus goed aan bij je!!:)

Tot gauw weer!

13. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    hoi dames,

ik ben zojuist naar huis gebracht omdat ik gewoonweg bijna flauw gevallen ben.
    ben zo ontzettend raar in mn hoofd en duizelig. voel me echt raar. hoop dat het van de clomid is, want daar steek ik het op. maar daarvan heb ik zondag de laatste pil al gehad. dus of het dan nog kan..... geen idee.

14. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    @Roxy, ik ga voor je duimen morgen! Ik hoop dat je goed nieuws krijgt!

@Bubsie, vervelend voor je dat je bent flauwgevallen, wel gek hoor. Ik weet wel dat ik in het begin inderdaad wel draaierig werd en mijn evenwichtsorgaan wat problemen hadden, maar dat was niet echt benoemswaardig. Ik hoop voor je dat het eenmalig is, maar ik zou de gyn wel even informeren.

@Joy, ik zou niet teveel nadenken over de hoeveelheid Clomid, want gelukkig wordt dit rustig aan opgehoogd en wordt het gecontroleerd gedaan. Ik ben nu ook bezig met de eerste ronde 100mg en merk nog geen problemen. Nu maar hopen dat het deze ronde raak is...fingers crossed!

15. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    @ joss, ik ben nog niet flauw gevallen. maar voelde het aankomen en was het net voor door te gaan zitten.
    en steeds als ik wat deed kreeg ik dat gevoel weer.
    heb net de gyn gebeld ,maar het is geen bijwerking van de clomid zegt ze.
    nou dan weet ik ook niet wat het wel. is.
    ik zal ff rustig aan doen, en anders toch ff langs de dokter als ik me wat beter voel en stukje durf te fietsen.

16. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    @Joy, en wat is er uit je bloedtest gekomen? Wel of geen eisprong? Ik denk idd dat je niet teveel zorgen moet maken om een hogere dosis en het zoveel mogelijk op je af moet laten komen, alles wordt goed in de gaten gehouden en gecontroleerd. probeer maar te denken dat je er straks iets heel moois voor terug krijgt.

@Joss: Dank je wel, ik laat het morgen avond weten en ga natuurlijk ook voor jou duimen dat het deze ronde maar goed mag aanslaan.

@Bubsie: ik weet hoe je je voelt, ik ben iemand die heel gevoelig is voor flauwvallen en het komt eigenlijk ook geregeld bij mij voor, toen ik zelfs gestopt was met de pil was het elke keer als ik ongesteld werd raak, meestal op dag 2 als ik mijn bed uitstapte had ik nog geen tijd om iets te eten of wat dan ook ik voel het dus ook altijd aankomen en val dan ook gewoon flauw op bed. Verder moet ik altijd oppassen met heel erg warm weer, eigenlijk standaard 1x op vakantie ga ik ook voor de flakte. Bij de sportschool moest ik ook altijd uitkijken met cardio als ik dat gedaan had want ik heb een verkeerde ademhaling dus na een intensieve inspanning met mijn verkeerde ademhaling had ik te weining zuurstof wat naar mijn hersens kwam en dan ging het ook vaak bijna mis.
    ze hebben bij mij er wel eens bloed voor geprik maar daar is niks uitgekomen dus hoe het kan???? zorgen dat je altijd voeldoende hebt gegeten, geen dingen onderneemt met een lege maag en genoeg suikers binnen krijgt.
    Ik hoop dat je je weer beter voelt, rustig aan!

Nou wij moeten vanavond iniedergeval verplicht na 23.00 aan de klus en dan morgen kijken met de samenlevingstest of mijn slijm niet is aangetast door de clomid, vind het nu toch wel een beetje spannend worden hoor.

Fijne avond en ik duim voor jullie allemaal.

Zijn jullie trouwens al op vakantie geweest of moeten jullie nog?

x

17. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    @Bubsie, sorry maar had je berichtje niet goed gelezen :). Lekker onhandig! Ik hoop dat het alweer wat beter gaat en was eigenlijk even nieusgierig of je de husarts al had gesproken. Hopen dat het eenmalig was...

@Joy, en heb je al een eisprong gehad? Ik weet hoe jij je voelt, want bij ging het eigenlijk net zo. Gelukkig kunnen ze er tegenwoordig wat aan doen. Ik ben echt blij met dit forum, want ik voel me nu een stuk relaxer om te weten dat ik niet de enige ben en dit kan delen met lotgenoten..:)..

@Roxy, even een vraag, maar moest jij op advies van de gyn na 23:00 klussen? Zitten jullie allang in de MM?
    En om nog even antwoord te geven op je vraag, wij gaan in november lekker twee weken naar Thailand. En moeten dus nog even geduld hebben. Ik kijk er wel naaruit, want iedereen om mij heen gaat lekker weg of komt net terug.

Als ik jullie niet meer spreek wens ik jullie een goed weekend!!

18. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Hey meiden,

Vandaag dus voor de 2fm geweest.
    Het eitje wat woensdag nog 15mm was is nu 18,5mm dus dat was positief, die groeid lekker door.
    Ze heeft dus ook wat slijm opgezogen met een spijtje en dat hebben ze onderzocht onder een microscoop en het bleek dat er genoeg zaadjes van vriendlief zwemmen maar dat mijn zuurgraad van mijn slijm nog niet correct is waardoor de zaadjes niet kunnen zwemmen. Nu is mijn aanmaak van vruchtbaar slijm ook nog niet zo veel en de zuurgraad was 4 en hoort 7 te zijn dus ik moet nu zondag om 8.50 weer terug en dan gaan ze weer een samenlevingstest doen en opnieuw een echo.
    Dus............zaterdagavond rond 23.00 moeten we weer klussen.

Ik zit op dit moment alleen een beetje met gemengde gevoelens omdat mijn slijm op dit moment niet goed is hoop ik dus dat dit bijtrekt en niet is aangetast door de clomid. Ik ben ook echt een muts want durfde niet te vragen of dit normaal is dat je zuurgraad laag is en nog niet toegangelijk voor de zaadjes en dat dat dus ook met de dag beter wordt....zo maar eens googleen ;)

@Joss: ik ben 20mei voor het eerst bij de gyn. geweest toen bleek dus dat ik pcos heb. toen heb ik al 1ronde provera geslikt om een bloeding op te wekken en moest op 23 juni bloed laten prikken voor verschillende waardes. ik ben doorgestuurd naar de fertiliteitsafdeling van het ziekenhuis en hier kon ik voor het eerst terecht op 10juli en toen heb ik weer provera meegekregen om daarna te beginnen met mijn 1ste ronde clomid en dat is nu dus afwachten.Ik vind eigenlijk dat alles vrij snel bij mij gegaan is en als je eenmaal in deze cirkel zit dan heb je dus ook zo weer een afspraak vindt het ook erg positief dat ze gewoon op zondags zelfs werken.

Wij hebben idd vanuit de arts meegekregen dat we rond 23.00 moeten klussen dit omdat er tussen het klusmoment en de samenlevingstest ongeveer 9 uurtjes moet zitten.

Oei november pas vakantie dan kan ik me voorstellen dat je er al erg veel zin in hebt met al die mensen rond om je die weg gaan of terug komen.
    Wij moeten nog een weekje werken en dan gaan we lekker 2 weekjes naar de Nederlandse Antillen, heb er echt super veel zin in maar ga dit forum toch ook wel wat missen denk, vind het toch wel prettig om elke dag even te lezen of wat te typen maar ja aan de andere kant op vakantie ben je met je gedachten toch meestal ergens anders.

als het goed is wordt het morgen mooi weer dus dan gaan we daar maar eens van genieten, iedereen een heel fijn weekend!

x

19. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    Ik kon het toch niet laten om weer even te kijken. Het is erg leuk om rond te kijken op het forum.

@Roxy, fijn dat je eitje groeit! En dat er gelijk meerdere testen worden gedaan om alles te checken. Het is inderdaad allemaal snel gegaan bij jou. Jullie hebben een fijne vakantiebestemming uitgekozen! Lekker hoor! Nog één weekje!

Ik wacht nog even af en weet over 2 weken meer, of dat de clomid 100mg aanslaat of niet, maar heb geen idee of de "rest" wel goed is. Soms wel jammer dat ik steeds moet wachten, want wij zijn ook een tijdje bezig......maar heb wel het gevoel dat het goed komt! Het is zo fijn om met lotgenoten hierover te schrijven en gevoelens uit te wisselen.

20. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    @ joss,
    ja ik heb de assistent van de huisarts gesproken en mn bloeddruk laten meten maar die was goed 130/90
    de gyn zei dat deze klachten niet van de clomid kunnen zijn.
    dus ik weet het ook niet.
    mn moeder vertelde dat ze deze klachten had als ze zwanger was, maar lijkt me sterk dat ik dat nu al ben.
    verder gaat het redelijk gister begon de duizeligheid pas rond uur of 6 s avonds. dus de rest van de dag ging het wel aardig. af en toe misselijk maar verder ging het wel.
    als het maandag nog niet over is ga ik ff langs bij de dokter.

Deel Deze Pagina