1e ronde clomid, wie nog meer en wilt een kletsclubje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vinkje, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Nou ik heb alweer een bezoekje bij de arts gehad en mijn eitje was weer groter gegroeid en is nu 21.9 ook was de samelevingstest nu positief en zwommen de zaadjes van vriendlief vrolijk in mijn slijm :)
    Het is nu dus afwachten of en wanneer mijn ei gaat springen....zo spannend nu.
    Ik moet di weer heen voor een echo om te kijken hoe of wat.

@Joss: jullie vakantiebestemming is ook niet verkeerd hoor, lijkt me ook een erg mooi land om heen te gaan.
    Ik denk/hoop dat als de clomid 100 zijn werk doet jullie ook wel een samenlevingstest krijgen want ze moeten toch weten of de clomid niet je slijm aangetast heeft.

geniet allemaal van de zondag...helaas niet erg lekker weer maar ja als het goed is wil het aankomde week echt zomer worden dus kunnen we dan gaan genieten.

x

2. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    @Joy, Dat is goed nieuws! En nu hopen dat ze toehappen..!! En dat er gauw positief wordt getest.

Ik kan ook niet wachten en word er wel een beetje ongeduldig van. Over twee weken weet ik of alles goed werkt en of mijn mannetje ook goed zijn best heeft gedaan. Hij is zo schattig en zegt regelmatig dat hij het zo leuk vind om vader te worden! Ik ben aan het aftellen...;)

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nou ja zeg...ben ik me toch ff helemaal perplex en ook enorm boos!

Belde het ziekenhuis op...moet afspraak maken voor dag 10...dan is er een follikelmeting..dus ff kijken of er iets groeit.

Weet je wat ik te horen krijg....we doen de maand augustus geen metingen!! Dus bel in september maar terug.......naja....

Ikke was het daar niet mee eens en ben fftjes wat bozer geworden...wel netjes hoor....en heb gezegd maar daar benik het niet mee eens. De gyn heeft me zelf gezegd dat ik op de eerste dag moest bellen voor FM...en niets over vakantie! Dan had ie me geen provera hoeven geven al die extra troep...had ik net zogoed zelf af kunnen wachten..........

Echt zit gewoon te trillen!

De assistente ging nu even overleggenomdat er dus ook niets in mijn dossier stond....nee logisch...hij had me gezegd dat dit zo ging dus wil ik dat ook...

Zei ook meteen en ander ziekenhuis...ze hebben nog eentje in veghel......kreeg meteen...nee is zelfde beleid omdat zelfde ziekenhuis is...naja...vraag het dan even daar!! Anders bel ik zelf wel hoor!

zucht..............ga echt geen maand wachten voor niets en dan weer aan de provera...dan slik ik het gewoon en dan maar geen metingen hoor....ga ik wel ovulatietesten halen weet ik het ook...............pffff

ben echt helemaal flabbergasted zoals ze dat zeggen...ff afkoelen zodat ik straks als ze terugbeld...ze ging even overleggen...wel mijn woordje kan doen..ik wil een follikelmeting....want word uit mezelf niet ongesteld....(is wel niet zo...maar hoeft zei niet te weten..staat niet in mijn dossier...

Groetjes,
    Miranda

4. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    @miranda: nou lekker zeg zo'n antwoord, ik ben benieuwd wat eruit is gekomen nu ze je terug gebeld heeft. Goed dat je het er niet zomaar bij hebt laten zitten. Erg toch, leef je een hele maand naar toe en dan zal eens zo'n telefoontje het even verpesten.

@Joss: op dit moment ben ik wel zenuwachtig voor morgen, hoop dat hij gesprongen is. Dat ongeduldige ken ik wel een beetje, voor mijzelf had ik eigenlijk de maand oktober/november in mijn gedachten dat het wel eens raak zou kunnen zijn maar nu dat alles tot nog toe nog klopt hebben wij ook zoiets van kom maar op. Mocht het er allemaal positief uit blijven zien dan kan ik gewoon op vakantie een test doen....is ook wel eens een leuke ervaring...ik ga op vakantie en neem mee...een zwangerschapstest :) maar ja nog maar niet teveel op de feiten vooruit lopen.
    Nou hoop voor je dat de twee weken een beetje snel gaan.

5. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    zo vandaag weer heen geweest voor een echo en ik heb nog steeds geen eisprong gehad, het eitje was wel verder gegroeid.
    Hoeveel verder weet ik niet want toen het klaar was en ik vroeg hoe groot is hij nu kreeg ik als antwoord o dat weet ik niet meer vind ik ook niet belangrijk :( hij zei alleen dat ie weer verder gegroeid was. Nu moet ik donderdag weer heen en dan hopen dat ie gesprongen is........pfffff hoop wel dat ie gaat springen want dat kan ook nog zo zijn dat dat niet gebeurd.
    Jullie horen wel weer hoe of wat.

6. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    hopen dat hij vandaag of morgen nog springt dan.
    en goed klussen dan maar he!

ik heb ovutesten gedaan en denk wel mn ei al gehad te hebben
    foto staat in mn album.

7. Katootje22

Katootje22 Actief lid

14 jul 2006
    308
    0
    0
    hallo allemaal,

Ook ik zit in mijn eerste ronde.

ik heb even een vraagje.... Ik heb ook de eerste ronde provera en clomid 50 mg achter de rug. Ik heb vandaag van de dokter de uitslag gehad van mijn progrestron meting.... mijn progrestron waarde was 2... erg teleurstellend.

Maar nu las ik daarnet dat met clomid de cyclus vaak langer duurt en dat de eisprong vaak op dag 17-20 plaatsvind ipv 12-14... dit houdt in dat mijn eisprong afgelopen donderdag is geweest of later ipv op dag 12 tot 14... nou is mijn vraag... mocht mijn eisprong op donderdag zijn geweest,kan het dan zijn dat de progrestronwaardes later pas steigen? zodat het logisch is dat de waarde nu nog minder was omdat het eitje nog niet eens ingedaalt kan zijn? Ik ben vanaf afgelopen vrijdag ONTZETTEND moe en ik moest vannochtend spugen.... dat heb ik NOOIT!!! naja we zien het wel.. de dokter heeft me alweer een nieuwe ronde voorgeschreven,maar ik wacht nog even wijselijk denk ik een paar daagjes..... wat denken jullie?

8. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    @Bubsie: ja dat moeten we zeker nog maar even doen het is alleen best lastig deze periode tenminste we hadden die samenlevingstesten en moesten vandaag ook het zaad van vriendlief inleveren en daar stond al bij dat je minimaal 2 dagen onthouding moet hebben maar ja dat was maar 1 omdat ik klussen voor een kind iets belangrijker vond dan 2 dagen onthouding voor zijn onderzoek, mocht het niet voldoende zijn dan moet die test toch nog een keer. Dus vanochtend hebben we dat ingeleverd dus wil hem vandaag verder ook sparen en dan gaat morgenvroeg gewoon weer even de wekker voor het klussen :)
    en dan idd hopen dat hij donderdag gesprongen is.
    Heb even naar jou test gekeken maar het streepje op 2 aug is wel het duidelijkst denk ook idd dat je hem al gehad hebt. Ben benieuwd......spannend!

@katootje: dit is ook mijn 1ste ronde clomid en wordt in de gaten gehouden heb ook samenlevingstest 2x gehad hierbij testen ze het slijm om te kijken of dat goed genoeg is voor de zwemmers van vriendlief.
    Mijn 1ste samenlevingstest was op dag 12 en deze was toen negatief, mijn slijm was nog niet zo goed dat de zwemmers konden bewegen, op dag 14 is deze test herhaald en toen was mijn slijm wel goed dat de zwemmers bewogen. Ik zit vandaag op dag 16 en heb een echo gehad maar mijn ei is nog niet gesprongen moet donderdag weer heen om te kijken.
    Dus door clomid duurt alles idd wat langer.
    Welke dag zit jij nu precies?
    anders zou ik ook zeker nog even wachten

9. Katootje22

Katootje22 Actief lid

14 jul 2006
    308
    0
    0
    hoi roxy,

wauw wat spannend meid! Dit is nu in totaal incl de provera dag 21. Zonder de provera en vanaf mijn eerste menstruatie dag 18,dus eigenlijk nog niet heel lang.....Dus ik denk dat ik gewoon nog even moet wachten ontdanks dat mn huisarts eigenlijk de hoop al heeft opgegeven omdat mijn progrestron maar een waarde van 2 had (als eisprong is geweest is dit minimaal 20) Ik hoop natuurlijk dat het goed komt... Ik ben immers opeens zó misselijk en moe,moe,moe,moe!! En hoe voel jij je? spannend he allemaal? Ik probeer er wel een beetje nuchter in te blijven zodat het geen obsessie wordt,want dan wordt ik gek hihi (van mezelf)

Liefs!

10. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden!

Sorry even geen tijd gehad om te typen!

Helaas was mijn eisprong niet geweest en is de dubbele dosis 100 mg heb ik in huis.. gister begonnen met de eerste provera pil!

Als ik aan die 10 dagen provera denk dan duurt het me veel te lang, maar ja!

Echt goed hoor Roxy dat het bij jou zo goed groeit!!!
    Hoop dat het raak is!!

Bij mij in het ziekenhuis zijn ze ook in augustus dicht... nu komt dat deze maand gelukkig goed uit bij mij en hoef ik voor de eerste meting pas als de fertiliteit weer open is.

Voor diegene die op vakantie gaan: Fijne vakantie!!
    Ik hoop op goed nieuws voor jullie als jullie terug zijn!

Groetjes!

11. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    Goedemorgen meiden,

Ik ben nu druk aan het aftellen en kan niet wachten tot ik kan testen. Verder voel ik me niet helemaal top en heb enorme gevoelige borsten en dat heb ik nog niet eerder gehad. :(

@Joy, helaas dat Clomid 50mg niet aansloeg, ik had n beetje hetzelfde, maar merkte dit pas in ronde twee. Het jammere is dat je dan weer 10 dagen medicijnen moet slikken en dan weer 3-4 dagen wachten op je menstruatie en dan weer mag klussen.

@Katootje, ik hoop voor je hij bij jou gaat springen, maar ik heb gelezen dat bij Clomid je ei springt tussen de 17-19e dag in je cyclus. Misschien even contact opnemen met de gyn aangezien je progestoron vrij laag is?

@Roxy, ik hoop dat je ei springt! Het is allemaal weer spannend! Houd ons op de hoogte van de veranderingen!

12. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0

13. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    @bubsie, dat is goed om te weten! Het blijft toch lastig om op het moment supreme te vinden en iets daarvoor te gaan klussen. Ik ben eerlijk gezegd niet aan het tempen, want wil het nog even een beetje ongedwongen laten zijn...

Weten jullie toevallig ook iets meer over innestellingsbloedingen en de bijbehoorden krampen? Krijgt iedereen dit of is dit per persoon verschillend? :( Ik zoek me suf maar kan op officiële sites niet zoveel vinden...helaas.

14. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    nou meiden ik wordt een beetje gek!
    Ben vandaag dus weer heen gegaan voor een echo en zit op dag 18 en dat ei blijft maar groeien hij was vandaag nog niet weg en is inmiddels 33mm pfffffff.
    Moet zaterdag nog een keer heen voor een echo en dan dus hopen dat hij gesprongen is zo niet dan krijg ik waarschijnlijk daar iets voor. waarom het waarschijnlijk is dat maalt de hele tijd door mijn hoofd maar ja we wachten maar weer af.

Zal het nou ook zijn hoe groter je ei hoe makkelijker deze bevrucht kan raken? Je zult denken dat de zaadjes er dan toch minder moeilijk langs heen kunnen toch......

Jullie horen het zaterdag wel weer ;)

@Joss, spannend jo meid heb je al een bepaalde dag in je hoofd dat je gaat testen?
    Volgens mij is het niet vanzelfsprekend dat iedereen een innestelingsbloeding krijgt dat is ook weer per persoon verschillend. Lastig he al die verschillende dingen het is gewoon echt allemaal afwachten, elk lichaam is weer anders.

@Joy: meid hopen dat deze ronde de clomid wel aanslaat.
    erg he dat je dan eerst weer aan de provera moet en dan wachten op de bloeding om met de volgende ronde clomid te starten. Succes deze ronde!

geniet allemaal nog even van het avondzonnetje en op naar de laatste werkdag van de week en voor mij mijn laatste werkdag voor de vakantie :)

x

15. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hoi meiden!

ik lees hier al die verhalen en dan denk ik weer aan mijzelf.
    ik heb ook clomid geslikt en wil mijn verhaal wel even kwijt. want die van mij heeft een happy end tot nu toe als je mijn banner ziet.:)

ik was gestopt met de pil in 2007 ik werd keurig elke maand ongi en had soms temp wisselingen dat iedereen hier op het forum dacht dat ik een ei sprong had. dat dacht ik zelf ook.
    na een jaar proberen en bijna overspannen door het ontpillen, zijn we naar de ha gegaan. mijn man moest zijn zaad controleren en dat was allemaal inorde.
    ik werd doorverwezen naar de gyn en heb hier een afspraak gemaakt. na de eerste echo bleek al dat ik geen ei sprong had maar toch voor de zekerheid een paar keer heen geweest maar idd er gebeurde helemaal niks. bij mij werd pcos vastgesteld.
    ik kon beginnen met clomid 50 mg deze sloeg gelijk aan en ik mocht het zelf een half jaar proberen. want ze zeggen als je eenmaal een ei sprong hebt gehad met clomid dat blijft dat ook zo.
    nou bij mij natuurlijk niet.
    mijn cyclus was niet keurig meer 29 dagen en had ook minder last van kwaaltjes.
    dus na 5 maand heb ik gebeld en kon ik terrecht voor een echo idd mijn gevoel had gelijk ik had geen ei sprong meer en dus de 50 mg sloeg niet meer aan.
    moest toen 100 mg slikken deze sloeg weer aan jeuh wat waren we blij. we kregen 3 data's mee wanneer we moesten klussen dat was 21 23 en 25 januari 2009.
    mijn man vertrok vanaf 27 jan naar het buitenland voor zijn werk voor 3 maand. dus dit was voor mij nu of nooit.
    ik heb er eigenlijk die maand niet veel over na zitten dneken maar de laatste week voelde ik mij anders dan anders. mijn buik was opgezet. zere borsten nou had ik dat wel vaker maar was deze maand anders. ik dacht bij mezelf het zou wel eens raak kunnen wezen. op dag 28 kon ik mij niet meer inhouden en heb getest.
    en wat zag ik na bijna 2 jaar proberen op het schermpje verschijnen jawel 2 streepjes nou ik geloofde mijn ogen niet.
    ik mijn man gebeld gezegd wat ik zag en dat ik dacht dat hij papa zou worden. ik heb die dag allemaal verschillende testen gehaald ik denk wel een stuk of 5 heb ze allemaal gedaan en ja allemaal waren ze positief!!!
    nu inmiddeld augustus ben ik bijna 30 weken zwanger.
    en ben ik die lamlendige 2 jaar alweer vergeten voor de zwangerschap. wat een kl*te jaren waren dat vol onzekerheid.:(
    maar meiden het ons ook gelukt en ik weet zeker dat jullie allemaal een keer zo'n mooi testje in jullie handen zullen houden;). klinkt nu nog onwerkelijk en denk je van natuurlijk we moeten al zo lang wachten het komt niet meer. laat het varen en zet je gedachten om en je misschien ben je dan zomaar zwanger.:)

heel veel succes allemaal

dikke knuffel

16. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden!

@ Joss: Wat spannend dat je bijna kan testen!! Wanneer kan je testen?? We zijn nieuwsgierig ;) Je kan jezelf echt gek maken he.. een vrouwenlichaam kan raar doen als je ergens op hoopt.
    Ik hoop natuurlijk dat je een positieve test krijgt!
    Innestelingsbloedingen zijn idd per vrouw verschillend. Een paar jaar geleden heb ik een miskraam gehad (hoorde net dat ik pco had, gestopt met de pil, binnen een maand zwanger, en nu??? gebeurd er niks) ik had toen ook geen innestelingsbloeding.

Ik duim voor je!

@ Roxy: Jeetje hoe kan dat eitje zo groot zijn joh!! Weet je wat ze er aan gaan doen om het eitje t elaten springen als het niet zelf springt? Ik sta er versteld van wat er nog allemaal kan gebeuren.. eitjes die niet groeien, eitjes die wel groeien maar dan ook te groot worden.. het blijft een apart gebeuren, bevestigd maar weer wat een wonder het is om zwanger te zijn!
    Ik duim ook voor jou!!

@ Sunny: Altijd fijn zo'n positief verhaal!!
    Erg leuk om te lezen dat je nu zwanger bent na al die tijd!

Groetjes!

17. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sunlight bedoel ik.. hoe ik nou weer bij sunny kom hahah

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meiden,

Ook ik gebruik Clomid... Mijn lichaam maakt na een eenmalige shot prikpil geen eitjes meer aan :(.

Vorige maand zijn we gestart met Clomid 50 MG, en op CD10 had ik een keurig eitje groeien van 12 mm...

Hij zou volgens de gyn knappen in het weekend.... Helaas geen positieve ovulatietesten en geen eisprong te zien in mijn temperatuur curve...

Op CD20 nog geen eisprong gehad, nu heb ik vernomen dat veel vrouwen die Clomid gebruiken een eisprong hebben tussen CD 17 en CD19.

Maar helaas me eitje was maar 16 mm gebleven...

Mijn menstruatie wordt nu weer opgewekt :( met de Primolut. Moet morgen nog 3 dagen die pillem slikken en dan wachten op een menstruatie. Dan start ik emt Clomid 100 MG.

Laten we hopen dat dat aanslaat...!!

Liefs,
    Kim

PS wel handig om te weten, ben pas 21 maar wij hebben redelijk wat haast omdat mijn baarmoeder er voor me 25e uit moet (preventief), dus als ik wat te droevig reageer weten jullie hoe het komt hihi.

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Roxy, je ei heeft er zin in haha... Maar even serieus. Mijn gyn heeft me verteld dat als ze maar door blijven groeien het geen nut meer heeft als ze springen omdat ze dan dusdanis groot zijn dat de kans op een bevruchting kleiner wordt. Je ei doet dan zelf niet zoveel meer.

Wat willen ze je dan geven als ik vragen mag? Mijn eitje is gestopt met groeien bij 16 mm :( ik moet dus over naar Clomid 100 mG zoals hierboven genoemd.

Wel apart dat sommige meide data meekrijgen te klussen.... Want mijn gyn doet dat niet, die zegt doe het gewoon om de dag in de vruchtbare week.

20. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    @Sunlight: Dank je voor je verhaal, altijd prettig om ervaringen te lezen die positief aflopen. Hoe loop je door de zwangerschap heen? Veel moe/misselijk of valt alles heel erg mee?

@Joy: Tja hij heeft er erg veel zin in maar ik hoop dus ook echt dat hij gaat springen wordt er erg zenuwachtig van dat hij zo groot is en nog niet gesprongen is. Ik krijg dan misschien want het is niet eens zeker, waarom het niet zeker is dat weet ik dan ook weer even niet een spuit of een pilletje, daar hebben we het verder nog niet over gehad, hoop maar gewoon dat ie weg is zaterdag.

@Kimzaa: gezellig dat je mee komt kletsen.
    Wat heftig dat je nu al weet dat je baarmoeder er voor je 25ste eruit moet...wow. Nou ik hoop dat de clomid 100mg deze ronde zijn werk doet.
    Je maakt me eigenlijk nog zenuwachtiger door het verhaal dat een te groot ei ook niet goed is, ik zal er zaterdag ook eens na vragen. had voor mezelf het idee hoe groter het ei hoe makkelijker deze te bevruchten zou zijn ;)

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina