1e ronde clomid, wie nog meer en wilt een kletsclubje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vinkje, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    Ik weet het ook effe niet meer. Want het kan ook best zijn dat mijn ei niet is gesprongen, want er wordt mij geen follikelmeting gedaan en ik temp ook niet. Ik heb dus eigenlijk drie opties. 1e je krijgt je normale menstruatie, 2e je bent zwanger en de 3e de clomid staat niet aan en er gebeurt niets...en dit is eigenlijk wel een beetje waar ik nu aan zit te denken. Waarschijnlijk gaan we aankomende woensdag testen, want mijn vriend wilde pas volgende week zaterdag, maar zolang kan ik niet meer wachten! ;) En vaak duurt het ook weer even voordat je een afspraak kan maken bij de gyn, maar hoop niet dat ik daar naartoe moet natuurlijk!

@Joy, je hebt inderdaad gelijk dat een vrouwenlichaam je goed voor de gek kan houden...helaas! Maar het zal wel een reden hebben.

@Kim, gelukkig zijn jullie tijdig gestart met het proberen om kinderen te krijgen en nu maar hopen dat jullie niet te lang moeten wachten op een mooi resultaat. Ik kan me zo voorstellen dat je bij de gyn wel een soort van voorrangspositie hebt en dat alles goed en gecontroleerd wordt gedaan. Ik wens je veel succes! En houdt ons op de hoogte!

@Roxy, ik hoop ook voor je dat je ei weg is aankomende zaterdag. Ben ook wel nieuwsgierig wat de gyn hierover te zeggen heeft. Ik duim voor je. En moet je niet al bijan op vakantie? Anders wil ik je alvast een fijne vakantie toewensen op de NL Antillen!

@Sunlight, dankje dat je jouw ervaring met ons wilde delen, want dat geeft inderdaad hoop. Ik ga er ook niet vanuit dat het nu raak is, maar soms wel lastig. We willen het beide erg graag. Ik hoop dat je niet teveel last hebt van zwangerschapskwaaltjes en dat alles goed gaat. Weet je al wat het wordt?

Wat is dit toch een fijn forum!!! Het voelt een beetje als vriendinnen, maar dan met meiden die je niet kent! Maar wel allen één doel voor ogen hebben. Heerlijk om zo alles te kunnen delen!

Ik wens iedereen een zonnig weekend toe!

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoi meiden,

@ Roxy, het was niet me bedoeling je zenuwachtig te maken hoor, mijn gyn vertelde me dit en ik dacht het zal toch niet. Natuurlijk hoop ik van harte des te groter des te beter het is :p Maar jee jouw ei heeft er echt zin in haha! Voel jij hem ook groeien? Zelf had ik tijdens de Clomid 50 MG krampjes... Rechts en rechts groeide ook me ei :) En kan jij op zaterdag terecht? Ik helaas alleen doordeweeks. En wat is dat spuitje of pilletje eigenlijk?

Mijn gyn zei dat als 100 MG niet aanslaag en 150 MG ook niet dat ik wellicht ook met spuitjes moe gaan werken :(.

@ Joss, krijg jij ook geen bloedprikken op CD 22? Dan kunnen ze zien of je ei gesprongen is aan de hand van je progestoron? Ik eisde dat ik in de gaten gehouden werd en dat is dus maar goed ook, anders wist ik niet dat me eitje niet gesprongen was :(

Liefs

3. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    @Kim, ik ga inderdaad ook vragen om meer tussentijdse controles, maar mijn gyn zei, als je over 5 weken niet ongesteld bent geworden moet je even bellen...De eerste keer ben ik wel tussentijds naar de gyn geweest om bloed te prikken en een eco te laten maken. Ik hoop dat het nu aanslaat (100mg clomid), maar helaas hebben we geen zekerheid..en kan het best zijn dat de eitjes nog lekker op zij plek zitten....Het wordt elke keer steeds spannender!

4. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Heerlijk de laaste werkdag zit erop..........Vakantie!
    eerst nog even lekker thuis en dan vliegen we woensdag.
    Ik heb er heel veel zin in, weet natuurlijk nog niet wat er morgen uit gaat komen maar op vakantie even lekker de boel laten rusten.

@Kimzaa: het maakt totaal niet uit hoor dat je me zenuwachtig hebt gemaakt want dit zijn dus wel vragen die je dan kan gaan stellen aan je eigen gyn. vanuit je zelf zul je niet denken dat het slecht is als een ei groot is, maar daarom is het misschien dan dus ook nog niet zeker mocht mijn ei niet gesprongen zijn ik hier wat voor krijg. (vond dat namelijk al een gekke opmerking do van de arts)
    Maar aan de andere kant snap ik dan weer niet als er wat is om een ei te laten springen en 33mm eigenlijk te groot is waarom ik dan do al niet wat heb gekregen voor de eisprong maar ja nog even geduld en dan hebben we weer zekerheid.

Nou meiden ik ervaar dit forum ook als erg prettig, je kunt lekker je ei kwijt met andere meiden die hetzelfde als jou mee maken en dat lucht toch wel erg op. helaas moet ik jullie straks twee weken missen maar zal aan jullie denken. Het is ook wel even prettig denk als je niet de optie hebt om hier te komen want dan kun je het even laten rusten.
    Dit is pas de 1ste ronde clomid maar merk doordat ik vanaf vorige week woensdag al om de dag naar de arts ben geweest voor echo's/samenlevingstesten/zaad inleveren het toch al wel begint te frusteren soms en er is natuurlijk de optie dat het nog maanden kan duren dus dat wordt nog wat.

Fijne avond allemaal en geniet van het weekend!

X

5. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    zo meiden weer een bezoekje gehad en het ei was weg...eindelijk!
    Ik heb gevraagd of een ei zo ver doorgegroeid is of hij dan goed is, dit willen ze dus aan de hand van een bloedtest testen alleen dit is na 7 dagen na de eisprong en dat wordt hem in mijn geval dus niet want ik ga op vakantie. Mocht het dus zo zijn dat ik op vakantie ongesteld wordt dan heb ik voor een nieuwe ronde clomid meegekregen en wordt ik volgende maand weer zo in de gaten gehouden als deze maand want ze willen graag een bloedtest doen na de eisprong om te weten of je sprong goed is.
    Dus het blijft hier spannend!
    Ik ga op vakantie en neem mee.................zwangerschapstest en spullen voor een ongesteldheid :)
    Ben dus erg benieuwd.

fijn weekend allemaal!

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Wat fijn dat hij weg is :) Gebruik je ook ovu testen? OF temperatuur je? want daaraan kan je zien of hij dus geknapt is!!!

7. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Roxy, wat goed dat het eitje weg is!!
    Ik hoop voor je dat je op vakantie positief kan testen !!
    Hele fijne vakantie alvast!!

@ kimzaa: Welkom! Wat heftig voor je zeg dat er een "druk" op zit voor je! Ik hoop dat het gauw raak is.. Ik vind dat je een mooie leeftijd hebt hoor! Ik ben zelf 23 en al een tijdje bezig.. dus ook vrij jong ;)

Joss ik blijf nog steeds duimen hoor :) Aan de ene kant wel fijn dat je niet steeds op controle hoeft.. geeft ook hoop voor woensdag met testen en het al die ritjes naar ziekenhuis vind ik na 2 maanden al niet meer leuk haha.

Hier verder niks nieuws.. op de helft van de provera pilletjes, de clomid 100 mg wacht nog netjes in de la :)

Fijn weekend!

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hier morgen de laatste pilletjes Primolut innemen en dan wachten op de menstruatie en op naar de Clomid 100 MG :D

Hopen dat deze ditmaal hun werk GOED DOEN!!!!

En het schijnt zelfs dat vrouwen die Clomid gebruiken sneller zwanger worden... Ik lees namelijk veel verhalen dat vrouwen die de eerste ronde Clomid zwanger worden :|

9. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    @Kimzaa, ik heb geen ovulatietesten gebruikt of getemperatuurd dus het blijf spannend! we zullen het allemaal wel meemaken ga er vanuit dat het niks is want volgens de arts is het juist bijzonder als het de eerste keer direct goed gaat. Volgens haar komt het het meest voor dat mocht clomid werken je in de 2de/3de ronde de meeste kansen hebt.

Spannend, voor jou kan de nieuwe ronde weer bijna beginnen hopelijk dat de 100mg zijn werk doet ;)

@Joy: nog even geduld en dan kun je de clomid weer uit de la halen, op naar een nieuwe kans, hopelijk met resultaat, ik ga duimen ;)

fijne avond!

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja dat klopt ;) Clomid 50 MG werkte bij me juist niet :) Ben ook erg blij voor je :D

Heerlijk als het gelijk werkt :D De kans op een tweeling is wel groter begreep ik..

Had jij ook 2 eitjes groeien? Ik had er 2, maar die ene was inimienieee en de ander is gestopt met groeien met 16 mm :(

Maar je hetb we goed geklust nog he :p

11. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    @Roxy, heerlijk hoor even lekker vrij en straks nog op vakantie. Doe je goed! Top dat je ei weg is! Dat is in ieder geval goed nieuws. En nu maar even afwachten.

@Joy, je hebt gelijk dat er dan minder uitstapjes zijn, maar het geeft wel meer onzekerheid, want wie zegt mij dat de clomid nu wel werkt. De volgende keer zal ik het anders doen. Jij bent ook al bijna klaar om met de clomid te beginnen. Hou me op de hoogte!

@Kimzaa, fijn dat jij ook bijna mag beginnen! Goed om te wete ndat je meer kans hebt op een zwangerschap met Clomid. En inderdaad is de kans op een meerling groter.

Ik heb t van het weekend proberen los te laten, maar merk dat het echt heel lastig is. Je ziet overal mensen met kleine kinderen of zwangere vrouwen. Ja ja, een vrouwenleven gaat niet altijd over rozen. Ik hoop woensdag meer nieuws te hebben...of voor die tijd zou ik ongesteld moeten worden!

12. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meiden

wij zijn ook super dat blij dat het uiteindelijk is mogen lukken.
    nee heb niet echt last van zwangerschapskwaaltjes.
    alleen de eerste drie maand moest ik om het uur overgeven en niks bleef er in zitten.
    je merkt nu wel dat het de laatste tien weken zijn maar je hoort mij niet klagen. ik ben blij dat ik zwanger ben dus maakt mij niet uit hoe zwaar ik het ook moet hebben je hebt het er dan allemaal dubbel en dwars voor over.
    ik moet wel rustiger aan doen ivm met veel harde buiken.
    maar ja hoort erbij.
    nee we weten niet wat het word. dat wouden we niet weten. nu kunnen we negen maanden lang fantaseren wat het word.
    en als je het weet dan weet je het al dat vinden wij zonde.
    we hebben twee jaar gewacht tot ik zwanger dus nu willen we ook nog wel 9 maanden lang wachten tot we weten wat het word.

hoe gaat het verder met jullie allemaal houden jullie de het nog een beetje vol die onzekerheid?

liefs

13. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    nou meiden, waarschijnlijk ben ik ongie aant worden.
    ging net naar de wc en had wat bloed op mn wc papiertje..
    helaas dus niet in 1x raar na de clomid. mag pas terug komen bij de gyn op 2 sept. dan zou ik een ongie gehad hebben zeiden ze.
    dus hierna hebben we een ronde zonder clomid.

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    OOo dat doet mijn gyn echt niet hoor een RONDE zonder Clomid!!

Ik wordt gewoon NIET ongesteld dus heb het echt nodig... en 50 Mg werkt ook gee ****

Hoop dat die menstruatie snel komt, want heb er genoeg van :p

15. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    ik werd ook niet ongie dus dit was mijn 1e ronde met clomid dus denk niet dat ik de volgende gelijk weer moet doen. weet het eigenlijk niet zeker.
    heb nog wel liggen voor nog een keer.
    weet alleen dat ik 2 sept weer op controle mag.

16. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    @Joy: Thanks meid komt helemaal goed, denk de positieve test niet maar een fijne vakantie wel.
    Jij succes met de volgende ronde clomid en hopen dat het dit keer zijn werk goed doet ;)
    tot over 2 weekjes

@Joss: en weet je al meer of is je ongi doorgebroken?
    ben benieuwd maar denk dat ik dat over 2 weekjes pas lees.
    Succes in iedergeval en rustig aan.

@Sunlight: wel lekker dat je nu niet echt meer zwangerschapskwaaltjes hebt. Wat knap dat jullie niet willeen weten wat het wordt. Ik weet eigenlijk nog niet of ik het zo willen weten of gewoon zou afwachten.
    Nou rustig aan en ook echt doen he, tot over 2 weekjes

@Bubsie: wat apart dat je niet direct de volgende ronde weer clomid mag slikken. Bij mij gaat het ritme gewoon door tenminste het is de vraag wat het wordt maar ga er vanuit dat ik niet zwanger ben dus dat ik ongi wordt over twee weekjes en ik heb dus ook gewoon nieuwe clomid voorgeschreven gekregen vandaag opgehaald dus mocht de ellende weer beginnen dan moet ik op de 1ste dag weer gewoon bellen voor een afspraak op dag 10 en de 3de dag beginnen met clomid.Mocht ik op vakantie niet ongi worden en ik ben ook niet zwanger dan moet ik zodra ik thuis ben even bellen en dan krijg ik als nog een provera kuur om een ongi op te wekken.

@Kimzaa: hopelijk kun je snel je clomid pilletjes gaan gebruiken.

@ All: ik ga jullie even voor twee weekjes verlaten want ga genieten van een heerlijke vakantie. Zal jullie wel missen want wat is het fijn om zo je verhaal kwijt te kunnen maar ja op vakantie is het ook wel even goed om met je gedachtes ergens anders mee bezig te zijn.
    Allemaal veel succes en ik hoop eigenlijk op een paar mooie verhalen als ik terug ben.

X

17. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Dames ik wens jullie allemaal succes!

Ook ik ben zwanger geraakt door clomid!
    Hoop dat jullie dit ook binnenkort meemaken...

Liefs Melek

18. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    @Roxy, we gaan jou ook missen, maar wensen jou een hele fijne vakantie toe! We horen graag straks je vakantie verhalen! 8)

@Bubsie, ik heb ook niet eerder gehoord dat mensen tussentijds stopten. Ik weet dat je na verloop van tijd clomid resitent kan worden en misschien dat het daarmee te maken heeft....misschien handig om even aan je gyn te vragen.

@kimzaa, ik gebrijp dat de 50mg bij jou ook niet werkt. Dat is balen, maar gelukkig kan de dossis worden verhoogt. Alleen duurt het dan weer even, want je ongesteldheid moet weer worden opgewekt.

@Melek, goed om te weten dat er meer mensen zwanger worden met clomid en jij bent het bewijs! :) Ik hoop dat je weinig zwangerschapskwaaltjes hebt en je goed voelt! Weet je al wat het wordt?

Ik ga vanavond testen en kan eigenlijk niet meer wachten, ik sliep er ook slecht door. Ik heb nl nog steeds twee opties, want ik ben niet ongesteld geworden...(of clomid werkt nog niet of ik ben zwanger)....ik laat het jullie morgen weten...

19. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    ik ga vanmiddag toch ff bellen met de gyn of ik op dat 3 weer mag starten met clomid.
    ben echt goed ongie geworden nu.

20. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    hallo dames,

ik heb gebeld en mag indd gewoon door met ronde 2 clomid!
    spannend, weet in iedergeval dat ik een ei heb gehad.

Deel Deze Pagina