1e ronde clomid, wie nog meer en wilt een kletsclubje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vinkje, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    @Kimzaa, wij hebben het advies van de gyn opgevolgd en zij gaf aan de we om de dag mochten klussen en dat ging eigenlijk prima. Ik voelde trouwens ook niets op het moment dat ik de clomid slikte van dag 3-7. Misschien verschilt dit per cyclus.

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Joss, ja ik wil echt niet vanaf CD10 om de dag klussen, gebruik toch ovulatietesten en temperatuur dus weet wanneer er een ei zou zijn!

Maar als wij om de dag gaan klussen dan wordt het net een project dat je moet halen en wil wel lol hebben.

Dus vroeg me af of je ook bij een positieve ovu test zwanger kan raken ;) Ik denk dat ik vanaf CD15 tot CD19 elke dag klus.

Moet op CD12 terug voor een folikelmeting (stel me ei staat dan op springen, dan ben ik te laat)? Maar begreep wel dat hij bij de meeste Clomid gebruiksters rond CD18 komt?

3. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kimzaa: Om de dag klussen is toch wat de meeste aanraden.
    Je zegt dat dan de lol eraf is... maar als je nu al zegt dat je cd15 tot cd19 gaat klussen lijkt me dat ook niet echt spannend ;)

Ik probeer er niet teveel bij stil te staan..die metingen zijn bij iedereen ook weer anders.. Bij jou ook Kimzaa, het geeft alleen meer teleurstelling als je vergelijkt met anderen.

Ik hoop voor je dat je eisprong eraan komt deze ronde!!

Groetjes!

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Wat ik raar vind is dat jullie om de dag gemeten worden, maar ik maar 1x per maand.

En wat me vooral verward is dat ik zit nu op CD6, maar de meesten van jullie krijgen rond CD14 hun eisprong.

En ik las weer op een ander forum dat vrijwel alle vrouwen op CD18 hun eisprong krijgen met Clomid.

Zo frustrerend, ook omdat ik maar 1x per maand in de gaten gehouden wordt. Kan je eisen dat je dat meer wil? Of niet?

Vraag me alleen af wanneer ik het dan om de dag moet doen? Vanaf welke cyclusdag :)?

5. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    hoi meiden,

ik breek hier even in. Ik heb met clomid 50 mg altijd een eisprong op dag 14/15, dus het is niet altijd pas op dag 18 hoor!!

6. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    ik krijg ook geen metingen hoor.
    ik mag pas 2 sept terug naar de gyn en dan heb ik 2 rondes clomid achter de rug.
    gister de laatste genomen van ronde 2.
    en ik had ook mn ei op dag 14,
    en ik begrijp wat je bedoeld met om de dag heel een cyclus niet spannend is.
    wij zijn ook al lang zo bezig, maar op een gegeven moment wordt het een verplichting en lukt het niet.
    dus wij hadden besloten om gewoon ff een pauze in te lassen en niet heel de cyclus door om de dag te doen.
    maar nu na de pillen clomid ben ik wel weer van plan om het om de dag te doen, ook gebruik ik ovutesten. die mijn vorige ei wel gevonden had. dus ben benieuwd wanneer hij nu komt.

7. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp dat het verwarrend is kimzaa..vind het ook zo verschillend bij iedereen.
    Als je er een beter gevoel bij hebt om vaker gemeten te worden zal ik dat gewoon aangeven!

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dank jullie wel meiden! Nou ben benieuwd wanneer die van mij komt dan :). Hoop stiekem ook op CD14, want dan heb ik een snellere cyclus haha (erg he :p)?

Maar inderdaad gebruik ik dus ook ovu testen en temeratuur ik. Zonder dat had ik de vorige ronde dus mooi niet geweten dat ik GEEN EI had.

Mijn eigen gyn had toen vakantie (en die houdt me altijd goed in de gaten, is er iets dan kan ik komen). Maar die vrouw stuurde me zo weer weg :(.

En mijn eigen gyn belde, Kim heb je een eisprong gehad? Ik zeg nee meneer zit op CD20. Wil jij als de WIEDEWEER NU NAAR HET ZIEKENHUIS KOMEN!!! Ik echt OEPS :| Hij was erg boos op ze collega vooral omdat er in het dossier stond dat ik wel goed in de gaten moet worden gehouden. Maar ach.

Deze ronde gaan we ervoor met ze allenn... Toch weer erg spannend met die Clomid he?

9. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    @kimzaa, ik vind klussen om de dag geen probleem hoor ;). Je moet er wel van kunnen genieten en het is voor een goed doel. Sex zonder voorbehoedsmiddelen is zo fijn! Lekker puur natuur! Verder werd er bij mij ook niet tussentijds gemeten. En ik deed ook geen ovutesten. Succes bij de gyn! Wel een gek verhaal dat de andere gyn jou niet goed in de gaten hield...

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja en ze wil me ook niet meer op spreekuur hebben haha. Moet nu braaf wachten tot mijn eigen gyn er is.

En in dit geval is dit pas CD12 en dat lijkt me, mocht hij op CD14 me ei zijn erg laat ;)

Ach gelukkig gebruiken we ovu testen :D!!

11. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Ik was even nieuwsgierig hoe het bij jullie gaat. Nog nieuws?

12. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Joss,

T is stil hier he! Tijd dat Roxy weer terugkomt haha!

Hoe is het met jou? Voel je je goed???

Hier gaat hetgoed!! De 2e rondeclomid, 1e keer 100mg en m'n eitje is gegroeid!! Had gister mijn eisprong!
    Helemaal blij natuurlijk!!

Groetjes!

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meiden,

Klussen hoeft hier momenteel niet meer Ben mega onvruchtbaar momenteel. Er groeit geen eitje... Met de 100 Mg is het ook niet gelukt, het rare is vorige ronde met 50 MG groeide er wel een eitje, maar was gestopt. Nu slik ik 100 MG en groeit er niks.

Uiteindelijk had ik wel kunnen weten dat het helemaal niet goed zat van binnen! Ik voelde in tegenstelling tot vorige maand gewoon helemaal niks in me buik. Heb de gynaecoloog wel verteld dat ik een positieve ovulatietest had, maar hij zegt dan moeten alle 3 je testen positief zijn. Dus helaas was hij vals.

Nu moet ik 1 september terug naar de gyn, hij kijkt dan of er een verlaat eitje gaat groeien, waar hij niet vanuit gaat. Hij zei al: ik denk niet dat het deze ronde gaat werken. Dus ik zakte al door de grond!

Hij had het erover om op 1 september de mogelijkheden door te gaan spreken, eerst een inwendige echo en kijken of er een verlaat ei groeit, zo niet dan wordt mijn menstruatie weer opgewekt en hij zei ik weet niet of het zinvol is met Clomid 150 Mg te starten, ik denk dat je dan maar aan de dagelijkse injecties moet (inspuiten in de buik) en die verzorgt geheid een eisprong, heeft iemand hier ervaringen mee? En over wat voor injecties heeft hij het dan? Ben als de dood voor NAALDEN!

Ik baal als een stekker, het komt bij mij over alsof ik faal! Alsof mij geen kindje is gegund, waarom moet dit me met me 21 jaar gebeuren?

En snap ook niet waarom ik iedere keer 2 DUIDELIJKE strepen heb zitten op de ovutesten... Zoals de foto's die ik hier heb geplaatst!

Was het heelmaal vergeten hier te plaatsen de uitslag *shame on me*

Liefs

14. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    kimzaa,
    jeetje dat is niet echt goed nieuws om te horen zeg!
    ik moet 2 sept terug om te kijken of de 2 rondes bij mij geholpen hebben.
    1e ronde wel positieve ovutest. nu niet, maar wel onwijs veel zin in sex, en volgens mij is dat ook tijdens mn ei. dus afwachten nog.

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Spannend Bubsie, maar komt vast goed hoor :)

Iemand zei het volgende:

In principe is Clomid ook een anti-hormoon dat je lijf in principe 'voor de gek houdt' waardoor het meer hormoon aan gaat maken dat follikels doet groeien (eitjes moet doen rijpen). En jouw lichaam laat zich gewoon niet gek maken. Dus als je direct inspuit, zal dit gewoon resultaat gaan hebben!!! En dan krijg je echte kansen en kan het zomaar raak gaan zijn! Ze starten meestal met Clomid (vaak slaat dat ook aan) alleen mijn lichaam is achterlijk en luistert niet. Ik snap het ook niet, en ze zijn verplicht eerst met pillen te beginnen zoals Clomid (volgens het protocol ofzo)...
    en dat is ook wel zo hoor :(

Hoop dat die injecties gaan helpen.. Moet alleen wel op me trouwdag terug...

16. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Hey meiden,

Ik kom jullie weer gezeldschap brengen.
    Ik ben weer terug van een super mooi vakantie en we hebben echt genoten en alles even opzij gezet.
    Het hoogste punt van de vakantie was toch wel het zwemmen met dolfijnen, wat een super mooie/lieve dieren.
    Afgelopen maandag ben ik wel weer ongesteld geworden dus ben woensdag weer begonnen met clomid te slikken en moet volgende week woensdag weer naar de Arts voor de 1ste fm meting. Het positieve is dus wel weer dat ik ongesteld ben geworden uit mezelf en dat ik geen provera hoefde te slikken.

Zo ik heb ook de berichtjes maar even terug gelezen die ik gemist heb en dan wil ik als eerst Joss super feliciteren, echt super gaaf dat je zwanger bent!
    Op naar 8 september dat geeft nog meer zekerheid. Blijf je ons wel gezeldschap houden.

@Joy: super dat deze ronde met clomid 100 een eitje is gegroeid en is gesprongen.
    Moet je nu ook na 7 dagen bloed laten prikken om te kijken of het een goede eisprong is geweest? Spannend meid, ga voor je duimen.

@Kimzaa: wat enorm balen zeg dat de 100mg niet aangeslagen is. Ik ben benieuwd wat er op 1 september uitkomt. Probeer positief te blijven denken meid, kop op het komt allemaal goed.
    Vorige ronde was mijn ei ook pas weg op dag 20 alleen als een ei zo lang doorgroeit is het maar de vraag of het een eisprong is geweest of dat het ei verschrompeld is. Dit kunnen ze dus zien aan de hand van een bloedtest maar ja die kon ik niet doen omdat ik met vakantie ging dus vandaar dat ik deze maand nog een keer wordt gevolgd.

@Bubsie: spannend! Het is bijna 2 september dus ook voor jou ga ik duimen.

Allemaal een hele fijne avond en ik ben blij dat ik weer gezellig kan meekletsen.
    Succes allemaal!

X

17. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    @ roxy Welkom terug!!
    fijn dat je zo'n goeie vakantie hebt gehad.
    gaaf zeg met dolfijnen zwemmen, dat is iets wat ik ook ooit nog wil doen. geweldig!!

18. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    @Kimzaa, dat is geen goed nieuws, maar houdt moed, want je bent in goede handen. Ik ga voor je duimen morgen!

@Roxy, dank je voor je felicitatie en goed om te lezen dat je zo genoten hebt op vakantie! Ook fijn om te lezen dat je nu uit jezelf ongesteld bent geworden en geen provera meer hoef te slikken.

@Bubsie, spannend weer! Nog een paar dagen en je weet meer! Ik ga voor je duimen!

Verder gaat het bij mij eigenlijk wel goed. Beetje last van de zwangerschapskwaaltjes (misselijk en vermoeidheid), maar dat hoort erbij en heb er geen moeite mee. Ben nu ook druk bezig met verhuizen en merk wel dat dat wel lastig is. Rustig aan blijven doen en dan komt het vanzelf goed.

19. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    zo vandaag weer naar de arts geweest voor de 1fm meting van deze maand.
    er groeide al wel wat maar nog niet zo hard als de vorige maand op dag 10. Vorige maand op dag 10 had ik al een eitje van 15mm en nu was het net nog geen eens 10mm. Dus mag nu na 3 dagen terug komen dus ben benieuwd zaterdag.
    Kreeg ook de uitslag van het onderzoek van mijn vriend te horen en gelukkig was deze gewoon in orde.

Hoe is het met jullie allemaal?

20. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hallo!
    Ik ben vorige week met Clomid begonnen en moet op 8 september terug naar de gyn voor de 1ste meting... Van daaruit gaan we dan verder met IUI! Wie moet dit ook doen (ik heb niet de tijd om alle berichtjes in dit topic te lezen :) )
    Best wel spannend allemaal he! Hoe is dat bij jullie verlopen?
    Groetjes

Deel Deze Pagina