Chemotherapie en nu Azoospermie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Kiwitjee, Apr 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiwitjee

Kiwitjee Lid

Apr 16, 2014
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb al eerder een topic geplaats maar helaas nog steeds geen antwoord of lotgenoten kunnen vinden. Mijn partner heeft in zijn jeugd leukemie gehad. Hij heeft chemotherapie gehad en een beenmergtransplantatie. Hij was pas 6 jaar en toen konden er geen zaadcellen ingevroren worden omdat hij te jong was. Hij is nu verder kerngezond. Wij hebben een kinderwens en is er azoospermie bij hem geconstateerd. Er is geen enkele zaadcel gevonden. :(. Volgende maand is er een Tese gepland en we hopen dat er dan "iets" gevonden zal worden waardoor we onze grote kinderwens kunnen vervullen. Ik vroeg me af of er meer mensen zijn (of kennen) die een chemo behandeling in hun jeugd hebben ondergaan en uiteindelijk toch nog vader zijn geworden. :(. Op internet kan ik er ook niet zoveel over vinden. Ik hoop dat er iemand is die me meer kan vertellen.

2. violetta

violetta Niet meer actief

Kan helaas geen antwoord op je vraag geven. Maar wil jullie graag even succes wensen en sterkte voor de komende spannende tijd allemaal.

3. yaraah

yaraah VIP lid

Jul 28, 2009
    5,189
    42
    48
    Female
    zelfstandige
    België
    Kiwitjee, mijn partner heeft 8 jaar geleden teelbalkanker gehad en daarna preventieve chemo. De oncologe wist ons dan te vertellen dat dit zeker geen invloed zou hebben op zijn zaad... Goed in 2012 alles laten testen en wat bleek... azoospermie. De gyn toen was nogal kort door de bocht en wou ons direct naar KID doorverwijzen.. Na 2e opinie TESE laten doen en ze hebben 6 rietjes ingevroren. Nu wacht op mijn ongi en dan mogen wij beginnen met de hormonen...

Dus geef de moed nog niet op meid.

4. Kiwitjee

Kiwitjee Lid

Apr 16, 2014
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt!

5. Kiwitjee

Kiwitjee Lid

Apr 16, 2014
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Yaraa,

Wat ontzettend goed om te lezen!:) Van al die tegenslagen word je een beetje wanhopig. Ik geef niet op! In juni staat er een Tese gepland, we houden nog vol. Heel veel succes met je verdere behandelingen.

6. babycomp

babycomp Actief lid

Aug 10, 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik kan je geen antwoord geven op je vraag.
    maar wil je ook even succes wensen in de komende tijd.
    hoop dat er wat gevonden word bij de tese.
    Ook je man heel veel sterkte en succes want ik geloof niet dat een tese mee valt voor een man. (het idee is vaak al heel erg, tenminste bij mijn man)
    gelukkig was het bij ons op laatst niet meer nodig.
    succes!!! en de moed niet verliezen!!

7. Kiwitjee

Kiwitjee Lid

Apr 16, 2014
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi Babycomp,

Bedankt voor je aardige woorden. Waarom was er geen Tese meer nodig? Ben je toch nog op de natuurlijke manier zwanger geworden?

8. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Mijn man vond tese echt meevallen. Niet te druk om maken!
    Hier geen chemo maar mn man is "gewoon" onvruchtbaar. Wij maken nu gebruik van donorzaad.
    Veel sterkte in dit traject, hopelijk vinden ze zaad bij de tese.

9. Kiwitjee

Kiwitjee Lid

Apr 16, 2014
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook echt dat het meevalt. We hebben al zoveel tegeslagen gehad het wordt tijd voor goed nieuws! Succes met jullie behandelingen!

Share This Page