Hai dames, Sinds kort ben ik zwanger ( woensdag achter gekomen ) Ik ben erg onzeker nu omdat ik eigenlijk niet bezig was met kinderen krijgen. Ik was aan de pil en werd toch zwanger. Nu gebruikte ik geen foliumzuur dus erg bang dat er iets is met het kindje. Daarnaast heb ik alcohol genuttigd tijdens de feestdagen. Donderdag heb ik gelijk mama compleet met omega 3 gekocht. Zal de vitamines voldoende helpen om het vrucht zich goed te ontwikkelen?
Ik ben net zo onzeker, maar van de andere kant we lopen al zo lang rond op de aarde, als elk stukje rood vlees, kattenbacteriƫn en alcohol de kansen zoveel verkleinde, was er nu geen over populatie . In de middeleeuwen was bier en wijn gewoon drank wat dagelijks in grote hoeveelheden genuttigd werd. Natuurlijk vind ik dat je moet opletten als je weet dat je in verwachting bent, maar van te voren....
Ik slik al wel vanaf de zomer foliumzuur. Maar ook ik heb gewoon tijdens de feestdagen gedronken (wel met mate). Ik hoopte wel zwanger te zijn natuurlijk maar vanwege mijn eerdere miskramen en een maand menstruatie afwachten (dus niet vol voor gaan), toch meteen weer zwanger. Net als jij vorige week ook achter gekomen. Mijn moeder zegt altijd maar: in de tijd dat ik zwanger was van jou was alles nog niet zo streng (ja natuurlijk wel niet drinken en roken).. En ze heeft wel gelijk! Ik ben nooit ziek en ben kern gezond geboren. Sommige mensen komen er pas in een later stadium achter dat ze zwanger zijn en ook zij krijgen een kerngezond kind. Als je gewoon vanaf nu er alles aan doet om zo gezond mogelijk te leven komt het gerust goed! Je zit nog in een hele prille fase! Succes en gefeliciteerd!
Dat zal wel even schrikken zijn geweest, als je de pil slikt. Heb je al een verloskundige gebeld? Natuurlijk is het 'altijd beter als' je weken van te voren begint met foliumzuur slikken, stopt met drinken etc... Maar ja, je kan niet alles plannen en hebt geen glazen bol toch? Denk dat het belangrijkste is dat je nu sowieso stopt met de dingen die je zwangerschap kunnen schaden. Goed dat je nu in elk geval meteen multivitamines/foliumzuur bent gaan slikken!
Proficiat!!! Niet te druk maken en alles op je af laten komen, gewoon een VK bellen zodat je daar al een afspraak hebt staan.